New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Hellen
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 jun 2009, 19:46

New York

Bericht door Hellen »

In juli zijn we, voorafgaand aan onze trip door New England, eerst 3 dagen in New York.
Ik heb een aantal vraagjes.

Er zijn heel veel restaurants in New York, maar waar zijn de leuke restaurantjes die wij absoluut niet mogen missen. Wie heeft er tips

Met de Ferry kun je de Statue of Liberty bezoeken. Ik ga ervan uit dat je hiervoor moet betalen, inclusief ticket voor de Crown. Is het raadzaam om deze tickets te reserveren of kun je vroeg in de ochtend naar de Ferry gaan en is dan verder geen probleem.
Verder heb ik laatst ook gelezen dat er een gratis pond is. Ik kan hier helaas niet goed uithalen of deze nu naar het eiland toe gaat of er alleen maar langs vaart. Wie weet dit.

Kun je de ook vroeg in de ochtend zonder wachtrij het Empire State Building bezoeken.

Wie heeft er nog tips voor plekken die we absoluut niet mogen missen in New York?

Hellen
iverson
Amerikafan
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 jun 2007, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: New York

Bericht door iverson »

Hey Hellen

Leuk dat je ook even NY meepikt, een zalige stad!

De tickets voor het vrijheidsbeeld zou ik toch best op voorhand reserveren aangezien het in juli aardig druk kan zijn. Aanschuiven zal je sowiezo moeten doen, maar dan wel iets minder lang!
De gratis pond die je vernoemde is de Staten Island Ferry. Deze vaart LANGS het vrijheidsbeeld maar stopt er dus niet.
(wel een aanrader als je niet teveel tijd hebt en het vrijheidsbeeld + skyline toch van dicht wil zien)

Bij het empire state building staan er altijd wel rijen, maar ik denk inderdaad als je er vroeg bent, dat je dan de beste kans maakt om zo weinig mogelijk hoeven aan te schuiven!

Anderen tips voor NY zijn buiten de dingen die je moeten gezien hebben (times square, wall street, ground zero,..) is een wandeling over de Brooklyn Bridge, een wandeling door de verschillende wijken (Little Italy, Chinatown, SoHo, Greenwich Village, Meatpacking District,....), op zondag een gospel mis bijwonen (!!!), enz.... Er is zoveel te doen dat je je echt niet gaat vervelen!
Ook de Highline, een park gemaakt bovenop een oude spoorlijn, dit ga ik binnen 3 weken voor het eerst doen en het schijnt prachtig te zijn!

Voila, als je nog vragen hebt, shoot maar!
iverson
Gebruikersavatar
john ny
Amerikakenner
Berichten: 726
Lid geworden op: 02 jun 2010, 15:29
Locatie: Rotterdam , Barcelona en New York (veel te weinig)

Re: New York

Bericht door john ny »

Er staan heel veel tips en mogelijkheden op dit forum.... :thumbup:

Ik moet wel zeggen dat ik de trip naar de kroon op het Vrijheidsbeeld een tikje vond tegenvallen, maar dat is uiteraard persoonlijk.

suc6
De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
Gebruikersavatar
rvd4always
Amerikakenner
Berichten: 1480
Lid geworden op: 21 nov 2009, 16:07
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: New York

Bericht door rvd4always »

Wellicht is de New York pass iets voor je. Ik heb deze pas ook gebruikt en ga hem in Juli ook weer gebruiken, erg handig.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer