Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Sportwedstrijd in NY bijwonen

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
klink
Amerika-ontdekker

Sportwedstrijd in NY bijwonen

Bericht door klink »

Zoals in mijn voorsteltopic reeds staat, ga ik samen met mijn vriendin in Oktober naar Amerika. Van 1 t/m 8 oktober zitten we in NY. We willen weleens een sportwedstrijd meemaken. Basketbal, baseball of ijshockey maakt niet zo uit, maar ik kom er niet zo uit wat en waar er in die periode speelt.
En heeft iemand nog andere tips? Ik lees ook over College Games? Is dat ook de moeite waard? Of vind je dat weer niet in NY?
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Sportwedstrijd in NY bijwonen

Bericht door headhunterke »

College games zijn zeker de moeite waard. Vaak nog van een heel hoog niveau ook.
Verder, ik heb enkel ervaring met basketball games (Knicks & Liberty). Die WNBA match (Liberty) vond ik niet zo heel goed, al was het wel Fan Appreciation day, en kregen we een leuk shirt, helemaal gratis. Dat was wel een aangename verrassing.
De match van de Knicks (NBA) was dan weer wel héél erg goed hoor. Wat een sfeer. Ik kreeg kippenvel, echt waar.
Ook over ijshockey heb ik heel mooie verhalen gehoord, maar zelf nog niet gaan kijken. Verder heb je ook nog baseball en NFL, maar daar heb ik nog veel minder ervaring mee. Al zou ik dolgraag eens zo'n NFL match meepikken.

Je kan kaartjes kopen op zowel het internet (aub wel langs gekende sites, want er zijn veel oplichters bij ook) als ter plekke. Met dat laatste riskeer je dan wel dat de wedstrijd uitverkocht is wanneer je er aankomt.
Er bestaat ook een site waar mensen kaartjes doorverkopen aan (meestal) lagere prijzen. Dit omdat ze zelf niet kunnen gaan. Echter, de naam van die site weet ik zelf niet meer. Misschien dat een ander lid me kan vervolledigen?
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Wij zijn in 2008 ook bij College Basketbal geweest. We hadden kaartjes voor de NJ Nets en waren veel te vroeg bij het stadion.

Hebben toen ter plekke kaartjes gekocht! Hoewel de NBA natuurlijk het beste basketbal ter wereld is, was College Basketbal ook te gek! Het leek wel alsof je in zo'n HighSchool film terecht was gekomen. De sfeer is super, er is ontzettend veel publiek en het niveau van het basketbal is nog steeds erg hoog!

Ook een hockeywedstrijd is echt te gek om een keer mee te maken!

Als je de kans hebt zou ik zeker gaan :)

Oktober is volgens mij wel een"vervelende" maand omdat dan volgens mij baseball eindigt (dat weet ik niet 100% zeker) en basketbal dan pas weer begint. Het zou dus kunnen dat je dan beiden misloopt!

NFL en NHL weet ik niet precies hoe die seizoenen lopen, beiden wel (ook) in de winter.
brian89
Amerika-ontdekker

Bericht door brian89 »

toscabreeschoten schreef:Wij zijn in 2008 ook bij College Basketbal geweest. We hadden kaartjes voor de NJ Nets en waren veel te vroeg bij het stadion.
NJ Nets komen uit de NBA niet uit de COllege Basketball.

In Oktober zijn de NFL seizoenen en Baseball (nog een weekje) gaande.
In NY heb je voor Football, the New York Jets en de New York Giants.
Voor baseball de Mets en de Yankees.
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

De New York Mets (Baseball) spelen 1, 2 en 3 oktober tegen de Washington Nationals in het Citi Field Stadium in Queens
(makkelijk vanaf Times square of Grand Central te bereiken met de subway, lijn 7).
Voor tickets klik je hier op de Afbeelding bij de gewenste wedstrijd.
Laatst gewijzigd door Emenem op 31 mei 2010, 15:22, 3 keer totaal gewijzigd.
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

Ik heb zelf diverse sportwedstrijden bezocht in NY.
Zelfs nog een voetbaltoernooi met europese clubs in het giants stadium ooit :D

voor honkbal moet je echt een fan zijn voor mijn gevoel.
Ben 1 keer bij de yankees geweest, maar vond het allemaal veel te sloom en langdradig.
NBA bij de knicks was echt geweldig.
De sfeer in het stadion en de show eromheen maakte het al meer dan de moeite waard.
Zelfs het indoor football in de MSG was nog erg leuk om eens mee te maken eigenlijk.

Het ijshockey heb ik helaas nog niet gezien.
De ene keer dat ik er rond de juiste tijd was waren er nog maar heel erg weinig kaarten beschikbaar en dan had je het over een paar honderd dollar per kaartje :D
Bestel dus wel online je kaarten op tijd.
Met het basketball en baseball ging dat prima.
Kon ze gewoon bij het stadion afhalen.

Ik weet niet of dat in NY ook kan, maar upstate heb ik wel eens een lokale autorace bezocht
dat is zeker de moeite waard ook.
erg gezellig en geweldig om te zien hoe hele familie ruzies worden uitgevochten daar :P
Lanni
Amerikafan

Bericht door Lanni »

ijshockey is van Oktober t/m April, en dan beginnen de playoffs tot in Juni. Op dit moment is de finale.
Rangers is mogelijk om aan kaarten te komen, maar is lastiger dan bv de NY Islanders, maar goed dan moet je naar Long Island. (Islanders zijn slecht bezocht en een slecht team) Rangers is al jaren Middenmoot.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer