Hoteladvies NY (betaalbaar + locatie)

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Denise25
Amerikafan
Berichten: 103
Lid geworden op: 30 dec 2007, 16:12

Hoteladvies NY (betaalbaar + locatie)

Bericht door Denise25 »

Hoi,
Voordat mijn zusje en haar vriend zich in september toevoegen aan het laatste gedeelte van onze rondreis (vanaf Las Vegas), zijn ze eerst in New York. Ik heb al heel het internet afgezocht naar een betaalbaar hotel in midtown, times square area! Mijn zusje zou blij zijn als ze met z'n tweeen rond de 600 kwijt zijn voor 4 nachten. Ik weet het, het is een moeilijke, maar wellicht hebben jullie nog goede tips! De recensies van veel 2 sterren hotels zitten vol met bed bugs etc... Het hoeft geen luxe hotel te zijn, maar wel schoon en niet in een achterbuurt.
Ik hoor graag jullie tips! En goede ervaringen!
Bedankt!
Groeten,
Denise
Onze eerste reis naar Amerika (2008) en onze citytrip naar New York (2009) staat op http://www.chrisendenise.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
In 2010 opnieuw naar de USA! http://www.amerika-roadtrip.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
headhunterke
Amerikakenner
Berichten: 1104
Lid geworden op: 16 jun 2009, 12:34
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Aalst, Belgium

Re: Hoteladvies NY (betaalbaar + locatie)

Bericht door headhunterke »

Ik vond het Wellington Hotel super. Zowel qua locatie als prijs.
Je kan ze boeken via vele sites die goedkoper zijn dan normaal (Expedia, easytobook,...)
Toplocatie met een van de drukste metrolijnen letterlijk voor de deur, Central Park en Times Square op respectievelijk 3 en 10 minuten.
En erg vriendelijk personeel met genoeg eetgelegenheden in de buurt.
Wat mij betreft, ik ga nergens anders meer als ik nog in NY kom.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Gebruikersavatar
Denise25
Amerikafan
Berichten: 103
Lid geworden op: 30 dec 2007, 16:12

Re: Hoteladvies NY (betaalbaar + locatie)

Bericht door Denise25 »

Thanks voor je snelle reactie. Ik ben zelf ook vorig jaar in Hotel Wellington geweest, zeker een prima hotel! Ik heb dit hotel ook aan mijn zusje aangeraden, maar de prijs ligt nu op ruim 800. Het is dus even haar 'back up plan hotel', haha. Thanks again!
Onze eerste reis naar Amerika (2008) en onze citytrip naar New York (2009) staat op http://www.chrisendenise.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
In 2010 opnieuw naar de USA! http://www.amerika-roadtrip.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
headhunterke
Amerikakenner
Berichten: 1104
Lid geworden op: 16 jun 2009, 12:34
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Aalst, Belgium

Re: Hoteladvies NY (betaalbaar + locatie)

Bericht door headhunterke »

Heb je ook gekeken via Expedia e.d.? Ik weet dat het via de site van het hotel zelf, behoorlijk 'prijzig' is (nu, voor die locatie eigenlijk best goedkoop) maar zelf heb ik al 2 keer geboekt en ik kan me van 1 keertje herinneren dat ik ongeveer 30% bespaard had :-)
Die bedbugs vindt je volgens die reviews trouwens echt overal hoor. Maar ben er nog nooit eentje tegengekomen ;-)
Btw, heb net zelf even de site van het hotel gecheckt, en ze geven een Springsale. Je hebt 4 nachten (1-5 sept.) voor 754 dollar.
Ik weet nu niet de exacte data die ze reizen, maar vreselijk veel zal het niet schelen. En eigenlijk, ik vind voor die locatie is het toch wel een leuke prijs hoor.
Maar ik zeg je nogmaals, schuim alle Expedia's e.d. af, gegarandeerd dat je er een leuk hotel naar je keuze tegenkomt.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Jeroen80
Amerikakenner
Berichten: 660
Lid geworden op: 17 mei 2007, 19:35
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Neerpelt (België)

Re: Hoteladvies NY (betaalbaar + locatie)

Bericht door Jeroen80 »

Misschien is het POD hotel wel iets voor hen. Prijs valt best mee (voor NY!) en de locatie (51st street tussen 2nd en 3rd avenue) is ook prima. Moma, Central Park, Rockefeller Centre, Grand Central Station en zelfs Times Square zijn gelegen op wandelafstand.
Gebruikersavatar
Dento
Amerika-expert
Berichten: 10199
Lid geworden op: 08 sep 2003, 07:36
Locatie: Thornton, Colorado, USA
Contacteer:

Re: Hoteladvies NY (betaalbaar + locatie)

Bericht door Dento »

In 2007 verbleven wij in het Edison Hotel, ongeveer halverwege tussen 7th en 8th Ave aan W 47th St, dus je staat echt binnen een paar seconden midden op Times Square. Om de hoek stopt ook de Gray Line tourbus, wat ook wel ideaal is.

De kamers waren niet bijzonder groot, maar wel comfortabel en vooral schoon, en meer heb je in New York toch niet nodig aangezien je er eigenlijk alleen maar je hotelkamer gebruikt om te slapen en te douchen. We betaalden destijds via een reisbureau €89 p.p.p.n. voor in juni, maar ik heb geen idee hoe de prijzen nu liggen. Parkeren van de auto zat er destijds ook bij inbegrepen, wat de prijs per nacht nog aantrekkelijker maakte gelet op de parkeertarieven in Manhattan.

De reviews op TripAdvisor zijn ook goed, en ik vond het voor de prijs en de lokatie zeker een aanrader.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Gebruikersavatar
Denise25
Amerikafan
Berichten: 103
Lid geworden op: 30 dec 2007, 16:12

Re: Hoteladvies NY (betaalbaar + locatie)

Bericht door Denise25 »

Thanks voor jullie reacties!

@ Headhunterke: Ik heb vanmiddag praktisch alle boekingsites gecheckt voor Wellington. Ik ben het trouwens met je eens hoor qua prijs/kwaliteit, ik zou er ook niet over twijfelen... :wink: Maar mijn zusje wil als fanatiek fashion blogger zoveel mogelijk shopping money hebben :D . En voor haar eerste keer NY (Amerika zelfs) wil ze er uiteraard het beste uit halen.

@ Jeroen80: Heb jij zelf ervaring met dit hotel? Ik heb deze namelijk ook geselecteerd voor ze. Ik had alleen het idee dat het ietwat uit de richting is omdat het tussen 2nd en 3rd ligt. Maar op zich is dat niet zo'n probleem, ze zijn 25 en dus nog vitaal genoeg! :lol:

@ Dento: Goed om te horen! Ik heb dit hotel voorbij zien komen, prijs gecheckt en toen weer verder geklikt... Geen idee wat de reden was, maar ik pak hem er opnieuw even bij voor ze! Ik heb ondertussen zoveel hotels gezien...

Heeft iemand ervaring met het Mayfair hotel? Deze kwam ik ook nog tegen in de zoektocht.

Thanks!
Onze eerste reis naar Amerika (2008) en onze citytrip naar New York (2009) staat op http://www.chrisendenise.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
In 2010 opnieuw naar de USA! http://www.amerika-roadtrip.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Boldy79
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 apr 2010, 09:38

Re: Hoteladvies NY (betaalbaar + locatie)

Bericht door Boldy79 »

Hoi Hoi,

Wij hebben 2 weken geleden gelogeerd int Pensyllvannia.... De meeste vinden het gedateerd en slecht, maar wij vonden het prima. De locatie is super, tegenover penn station, en niet duur. Wij hebben er alleen geslapen en gedoucht en daarvoor was t prima. Er zullen ongetwijfeld betere Hotels zijn, maar als je niet veeleisend bent zou ik deze aanraden.

Gr Ron
2007 New York 2009 Zuidwest USA 2010 New York
Gebruikersavatar
jonker
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 25 mei 2010, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Ulft

Re: Hoteladvies NY (betaalbaar + locatie)

Bericht door jonker »

Wij hebben met de kerst (van 22 tot en met 29 december) 7 nachten gelogeerd in Hotel Pennsylvania, ik vond het een prima hotel en de prijs was goed. Ook de locatie tegenover het Penn Station, zoals hierboven vermeld, is prima. Empire State Building is ook erg dichtbij. Prima hotel. Wij waren in december 700 dollar kwijt voor 7 nachten!
september-november 2004 - Ohio
september 2008 - California
december 2009 - New York City
september 2011 - Florida
Gebruikersavatar
recidivist
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 11 aug 2009, 18:34

Re: Hoteladvies NY (betaalbaar + locatie)

Bericht door recidivist »

Hotel Pennsylvania: grote plus vond ik de ligging maar voor de rest...de bedden vond ik super slecht (uiteindelijk zelfs maar het matras op de grond gelegd en het bed rechtop tegen de muur (kleine kamers). Onderhoud van de kamer was slecht (kalk van de muren, vies tapijt). Moet wel eerlijk zeggen dat dit 5 jaar gelden was, misschien is er ondertussen wat veranderd.

Als je voor 2 nachten of zo gaat is het prima. Ga je langer dan zou ik nog even verder kijken.
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
Hellen
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 jun 2009, 19:46

Re: Hoteladvies NY (betaalbaar + locatie)

Bericht door Hellen »

Wij overnachten komende zomer in de Travel Inn in New York. Heeft nog een zwembad op het dak ook. Incl. tax ongeveer 211 dollar per nacht.
hotel zit in 42nd street, recht tegenover een politiebureau zag ik later.
Gebruikersavatar
Denise25
Amerikafan
Berichten: 103
Lid geworden op: 30 dec 2007, 16:12

Re: Hoteladvies NY (betaalbaar + locatie)

Bericht door Denise25 »

Hoi allemaal,
Bedankt voor jullie reacties! Mijn zusje heeft 4 nachten gepland staan in NY en ze is toch overstag gegaan voor Hotel Wellington. Via Booking scheelde dit ruim 120 euro in prijs, dus wellicht een tip voor degenen die nog moeten boeken! :thumbup:
Thanks! En alvast veel plezier in NYC toegewenst als je deze trip nog in het vooruitzicht hebt!
Groeten,
Denise
Onze eerste reis naar Amerika (2008) en onze citytrip naar New York (2009) staat op http://www.chrisendenise.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
In 2010 opnieuw naar de USA! http://www.amerika-roadtrip.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeroen80
Amerikakenner
Berichten: 660
Lid geworden op: 17 mei 2007, 19:35
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Neerpelt (België)

Re: Hoteladvies NY (betaalbaar + locatie)

Bericht door Jeroen80 »

Denise25 schreef:@ Jeroen80: Heb jij zelf ervaring met dit hotel? Ik heb deze namelijk ook geselecteerd voor ze. Ik had alleen het idee dat het ietwat uit de richting is omdat het tussen 2nd en 3rd ligt. Maar op zich is dat niet zo'n probleem, ze zijn 25 en dus nog vitaal genoeg! :lol:
Ik heb er inderdaad zelf 7 nachten verbleven in september met een vriend. We hebben in een bunk bedroom geslapen (stapelbed). We vonden het een prima hotel. Wel warm binnen maar gelukkig heb je airco op de kamer maar die is ook vrij luidruchtig. De shared badrooms (douche + toilet) waren op elk uur van de dag tiptop in orde en je kreeg ook iedere dag zuivere handdoeken. In de douches was er trouwens ook altijd shampoo en douchegel aanwezig wat ik ook wel handig vond. Je kan ook kamers met een douche nemen maar dat hadden wij dus niet.
Wij vonden de ligging eigenlijk zeer goed. De eerste 3 dagen hebben we alles te voet gedaan: Metropolitan, Rockefeller Center (Top of the Rock), Times Square, Empire State Building, Central Park, Moma, Guggenheim, Grand Central Station, Natural History Museum, ... Wij (beiden 30) vonden dit prima te doen te voet dus voor hen mag dat ook geen probleem zijn lijkt mij. De dagen daarna hebben we regelmatig gebruik gemaakt van de metro, vooral dan om naar beneden te gaan. 1 of 2 blokken van het hotel is er trouwens een metrostopplaats wat dus ook heel handig is.
In de buurt van het hotel liggen ook veel eetgelegenheden, zowel voor ontbijt als middag/avondeten.
Gebruikersavatar
headhunterke
Amerikakenner
Berichten: 1104
Lid geworden op: 16 jun 2009, 12:34
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Aalst, Belgium

Re: Hoteladvies NY (betaalbaar + locatie)

Bericht door headhunterke »

Nou, ik kan niet anders dan tevreden zijn :-)
Het is een prima hotel en héél erg goed als uitvalsbasis want je zit overal in een paar minuten tijd.
Hmm... ik kvoel plots iets kriebelen hier binnenin ;p
Dat ze alvast veel plezier mag hebben!
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Gebruikersavatar
Denise25
Amerikafan
Berichten: 103
Lid geworden op: 30 dec 2007, 16:12

Re: Hoteladvies NY (betaalbaar + locatie)

Bericht door Denise25 »

@ Jeroen80: nog bedankt voor je reactie. Goed om te horen wat je ervaringen zijn met dit hotel.

@ Headhunterke: Ik ben al aan het kijken voor een trip in november... :D Ze had ook niet moeten vragen of ik haar kon helpen, hahaha. Maar eerst nog op rondreis deze zomer!
Onze eerste reis naar Amerika (2008) en onze citytrip naar New York (2009) staat op http://www.chrisendenise.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
In 2010 opnieuw naar de USA! http://www.amerika-roadtrip.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeroen80
Amerikakenner
Berichten: 660
Lid geworden op: 17 mei 2007, 19:35
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Neerpelt (België)

Re: Hoteladvies NY (betaalbaar + locatie)

Bericht door Jeroen80 »

Graag gedaan Denise,

Zag pas nadat ik geantwoord had dat ze al gekozen had voor een ander hotel. Misschien iemand anders er wat aan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer