Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alleen New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Justme1984
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Alleen New York

Bericht door Justme1984 »

Hallo!

Na een tijdje alleen maar lezen lezen lezen op dit forum heb ik besloten me ook eens aan te melden.
Ik heb me aangemeld voor een taalreis naar New York in September voor 2 weken,alleen!
Dit vind ik nu toch wel behoorlijk spannend (eng) :wink:
Ik heb ook nog 1 of 2 weken erna om in te plannen en te kijken wat ik allemaal wil gaan doen, mits ik nog geld over heb :P
( Ik kan dus een hele maand me in New York gaan vermaken)

Heeft iemand er ervaring mee? Alleen in New York?! Wat is het weer in September?
Verder lees ik met plezier alle topics en tips!

Ik ga weer verder lezen 8)
Groetjes Me!
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Alleen New York

Bericht door headhunterke »

Alleen naar New York is zeer goed te doen hoor.
Je leert er heel snel andere mensen kennen ook, en al zeker al solo-reiziger.
Ik vond het best plezant, alleen in New York. Je bent ook veel vrijer als je geen rekening moet houden me anderen he.

In september kan het toch nog vrij warm worden hoor. Toen ik er afgelopen september was, bereikte de temperatuur met gemak 25 graden.
Daarbij komt nog eens dat het snel behoorlijk drukkend wordt in zo'n stad met hoge gebouwen. Maar binnen is wel overal airco, wat het dan weer iets minder draaglijk maakt wanneer je terug buiten komt.
Nuja, een woestijn is het niet natuurlijk.
Echter, het kan er die tijd ook al serieus regenen ook hoor. Wij hadden bijna 3 volle dagen serieuze regenbuien, maar daar kan je je dan weer tegen kleden he ;-)
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Als je zo lang gaat, zou ik ook uitstapjes naar de omliggende grote steden maken. Met de bus ben je goedkoop en makkelijk zo in Philadelphia, Baltimore of Washington. September is meestal heerlijk, niet meer zo drukkend warm als in de zomermaanden en zoals Headhunterke schrijft is New York alleen heel goed te doen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Justme1984
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties, maakt het toch een beetje minder eng.
Ik zag inderdaad ook wel het voordeel van alleen gaan dat ik met niemand rekening hoef te houden en alles zelf kan inplannen zoals ik wil.
Ik zat er ook over te denken om uitstapjes buiten NY te maken, ik wil bijvoorbeeld ook erg graag naar Miami, en zag dat dat maar 3 uur vliegen is.
Maar ik wilde dat eigenlijk bekijken als ik daar ben, aangezien ik dan misschien met wat mensen optrek en dan baal als ik vast aan iets anders zit.

Ik vind het warme drukkende weer niet zo erg, dat is hier in Nederland ook wel eens maar ik kan dat makkelijk uithouden. Ben echt een kouwkleum (hoe je t ook schrijft :wink: ) Voor mij is het niet snel te warm. En dat ik regen zal hebben, nou ja.... een paar dagen op 2-4 weken vind ik nog te doen.

Heb er al helemaal zin in!

:thumbup:
headhunterke
Amerikakenner

Dan is er volgens mij niets dat je nog kan stoppen om te vertrekken he ;-)
Nog 1 kleine tip: Er is in de buurt van NY zo veel te doen dat ik niet weet of je Miami überhaupt zal halen :p
Washington bv. is ook heel erg mooi, en veel minder ver dan Miami.
Maar kijk, zoals je zegt, het is beter zo'n dingen ter plekke te bekijken omdat je niet weet wat er allemaal precies te gebeuren staat he.

Mag ik trouwens weten bij welke organisatie je je hebt aangemeld voor die taalreis?
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Justme1984
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Nee ik weet inderdaad niet wat me te wachten staat, :D daarom laat ik het maar op me af komen. Ik kan me ook goed voorstellen dat als ik daar ben me prima vermaak in NY, en met andere contact heb gelegd en daar wil blijven. Dus we zien het wel...

Ik heb via Travel Active geboekt en ben erg tevreden over hun service. Ik heb verschillende organisaties bekeken en contact mee gehad. Travel active ligt bij mij in de buurt. Ik hoor en lees ook vaak dat mensen vinden dat je het prima zelf kan regelen en geen organisatie nodig hebt en dat geloof ik goed.
Maar ik ga voor het eerst alleen op reis, ben sowieso al jaren niet op vakantie geweest. Vind het daarom toch wel prettig dit via een organisatie te doen. Als dat bevalt en ik heb wat ervaring, zien we wel weer verder.

Why? :)
Ben nog steeds druk aan het lezen haha, pfff allemaal zo'n leuke verhalen! Ik kan niet wachten....
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Het gaat nog heel lang duren, maar in 2011 ga ik ook naar NYC, ook alleen. Ik ben zelf een echte alleen-reiziger en vind het heerlijk. Ik fotografeer heel veel en ga ook puur voor de fotografie naar de stad. Daar kan ik niemand anders bij gebruiken, dan voel ik me alleen maar bezwaard dus vandaar de keuze om alleen te gaan. Ik ben dus erg benieuwd wat jouw ervaring gaat zijn, hou me maar op de hoogte. Tot die tijd kan ik nog verder dromen.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Ik ben in 2002 een aantal dagen in NYC geweest, en in 2005 twee weken bijna alleen op Manhattan. Dit jaar ga ik terug want ik heb het idee nog lang niet alles gezien te hebben... Genoeg te zien/doen/beleven daar.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Chrisp »

Ik ga in oktober een week alleen naar New York, en heb er ongelofelijk veel zin in gewoon. Ik vind het ook helemaal niet eng, heb gewoon een los ticket geboekt, en (moet nog) hotel/hostels boeken. Ik ben nu al overtuigd dat alleen in New York zijn een geweldige ervaring is. Dit wordt mijn derde keer NY alweer, maar deze keer kan ik écht doen waar ik gewoon zelf zin in heb!

Heeft er iemand trouwens nog goede hosteltips? Een aantal goede hostels zijn of in de problemen (tijdelijk gesloten) of onlangs dicht gegaan :? .
Afbeelding
headhunterke
Amerikakenner

Een kleine tip als je alleen bent in NY, het is héél erg leuk (en makkelijk :p) om een babbeltje te slaan met locals in bv. cafés 's avonds.
Alleen, leg je ook veel vlugger contact met anderen natuurlijk. Zo heb ik er zelf al een paar vrienden aan over gehouden :-)
Justme1984
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Hey,

Het spannende is nu eenmaal dat ik totaal niet weet wat ik er van moet verwachten. Ik ben nog nooit alleen echt op reis geweest.

Ik denk wel dat het me super gaat bevallen, juist omdat ik met niemand rekening hoef te houden en lekker mijn ding kan gaan doen.
Ik ben trouwens ook nog op zoek naar goedkope verblijfsmogelijkheden voor mijn derde week! Dus goedkope hostels ofzo....
Is het verstandiger die alvast te gaan boeken? Of kan dat net zo gemakkelijk als ik daar ben?
Ik zal zeker laten weten wat mijn ervaringen zijn, en eventuele tips voor je verzamelen :thumbup:.

En bedankt voor de tips! :D
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

christvs schreef:Heeft er iemand trouwens nog goede hosteltips? Een aantal goede hostels zijn of in de problemen (tijdelijk gesloten) of onlangs dicht gegaan :? .
Waar heb je die info vandaan? Ik zoek voor sept nog een hostel in NYC.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Ik ben in mijn eentje ook 11 dagen in New York geweest een paar jaar geleden, dat was fantastisch. Zie de link onderin mijn signature voor mijn reisverslag.
New York is in mijn beleving dé stad om in je eentje rond te dwalen. Er is zo ontzettend veel te doen dat je je er nooit verveeld.
En niemand kijkt vreemd op als jij in je eentje een hapje gaat eten omdat dat daar de normaalste zaak van de wereld is.

Zeker als je een taalcursus gaat doen, zul je snel medecursisten leren kennen en denk ik eerlijk gezegd dat het nog wel mee zal vallen met hoe alleen je zult zijn
Maar ga toch vooral een paar dagen lekker zelf op pad, het is echt genieten en je voelt je even heerlijk onafhankelijk :thumbup:

Ik verbleef destijds in het HI hostel op Amsterdam avenue
http://www.hinewyork.org

Mooi groot hostel en ze organiseren ook activiteiten zoals tours door Harlem, shopping tours etc.
Mocht je het in je eentje alsnog niet naar je zin hebben :wink:
Reserveren is daar trouwens zeker aan te raden! het zit vaak vol
Ik zat op een kamer met 4 bedden, je hebt op de kamer een grote kluis waar vaak je hele reistas wel inpast.
Justme1984
Amerika-ontdekker
Contacteer:

In ieder geval heel fijn en geruststellend om te lezen dat het meer dan normaal is om daar alleen te zijn, en zeker om er alleen ergens te gaan eten. Ik verwacht ook wel dat ik via de cursus sneller met andere mensen in contact ga komen, dat is ook de reden dat ik ervoor gekozen heb om die te gaan doen. Maar dat is eigenlijk maar een bijzaak. Ik vind het namelijk ook belangrijk om er vooral voor mij naar toe te gaan, het lekker op mezelf te zijn en alleen dingen te doen waar ik zin in heb :P

Nog maar 3 maanden!!! woehoee!!

Bedankt voor de hostel tip Iris, en ik ga zeker je reisverslag even lezen!!!
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Leuk tijdverdrijf: huur een fiets! :-) www.bikeandroll.com
Wij hebben vorige maand fietsen gehuurd bij Pier 84 en zijn toen over het prachtige aangelegde fietspad richting Brooklyn Bridge gefietst!
Is een hele leuke manier om de stad te verkennen prima om in je eentje te doen!
marshallmaster
Amerika-newbie

Bericht door marshallmaster »

Iris_1982 schreef: Ik verbleef destijds in het HI hostel op Amsterdam avenue
mm ik vind 29 dollar per nacht niet heel goedkoop. moet goedkoper kunnen toch?
headhunterke
Amerikakenner

marshallmaster schreef:
Iris_1982 schreef: Ik verbleef destijds in het HI hostel op Amsterdam avenue
mm ik vind 29 dollar per nacht niet heel goedkoop. moet goedkoper kunnen toch?
:shock: Niet goedkoop? Sorry hoor, maar besef je dat je naar een enorm dure stad gaat qua overnachtingen? Ik vrees dat je veel goedkoper niet gaat vinden (tenzij je in een drugspand in de Bronx wil terechtkomen natuurlijk)
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Wow nee 29 dollar is wel heel goedkoop voor NYC prijzen!
Als ik zelf naar NYC ga, wil ik perse in een hotel en niet in een hostel. Niet dat ik iets tegen hostels heb, ik heb er vaak genoeg prima geslapen, maar ik heb gemerkt dat ik op dit soort stedenreizen heel erg veel waarde hecht aan m'n privacy. 's Avonds wil ik in m'n eentje op m'n bed met internet en foto's bewerken op m'n laptop. Ik heb dan geen zin in mensen ontmoeten. Dus voor mij valt een hostel dan een beetje af en is een redelijk goedkoop hotel prima.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Justme1984
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Ik vind 29 dollar nog wel te doen hoor, als ik in de residentie zou blijven ben ik veel duurder uit en dan voor een gedeelde kamer.
Ik twijfel nog of ik een hotel wil of hostel. Kan me wel vinden in de beredenering om toch wat privacy te willen, vooral na 2 weken een gedeelde kamer is het misschien toch ook wel lekker om te kunnen ontspannen en ietsje luxer mijn eigen plekje te hebben. Ligt er dus ook eigenlijk aan wie ik er ga leren kennen en wat dan makkelijker is. Ook ligt dat aan mijn budget natuurlijk, daarom vind ik het wel moeilijk om dan nu al te moeten boeken....

De fiets tip ga ik ook zeker meenemen, lijkt me heerlijk om daar lekker rond te fietsen, skaten in het central park lijkt me ook gaaf. (zijn de skates daar te huur en van een beetje goede kwaliteit?)
Ook lijkt me het bezoeken van een kerk ( church toch?) een super mooie ervaring. :P
headhunterke
Amerikakenner

Over het bezoeken van een church kan ik kort zijn: DOEN!
Da's een schitterende ervaring. Ik heb zelf 2 keer in een kerk (gospel) gezeten in NY en 1 maal deelgenomen aan een massagospel op Times Square t.v.v. Haïti, en ik kreeg telkens kippenvel :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer