Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
weekje New York in juni
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
weekje New York in juni
Mijn vader en ik willen graag samen een weekje naar New York ongeveer half juni. Hij heeft vrij van 12 t/m 22 juni. Als ik het zo bekijk op boekings sites zitten we dan echt NET een paar dagen voor het hoofdseizoen als we direct op 12 juni zouden gaan. We willen het liefst niet meer als 800 euro per persoon betalen voor vlucht + ho(s)tel. Het liefst had mijn vader een all-inclusive reis gehad maar dat is voor New York of niet te vinden of te duur. Wij zagen in ieder geval vooral aanbiedingen voor vlucht + hotel. Is die 800 euro een beetje realistisch?
Maar goed, omdat all-inclusive niet te vinden was heeft mijn vader mij gevraagd om zelf een programma samen te stellen. Hij houdt alleen niet zo van musea. Vooral kunst trekt hem niet zo. Ik ben 5 jaar geleden al eens in New York geweest en heb er gelukkig toen al wel een aantal gezien. Nu lijkt het me dat er verder ook genoeg te doen moet zijn in New York, maar wat? Iemand nog tips? Ik had zelf al:
Musical op Broadway (maar mn vader was bang dat ie het misschien niet kon volgen omdat het in het Engels is...)
naar Ellis Island
Boottocht op de Hudson
Empire State Building
Evt. museum of Natural History
Ik vroeg me af of het Rockefeller Center en het Chrysler Building ook te bezoeken zijn?
Brooklyn Bridge
Ground Zero
Maar dit is nog geen weekvullend programma lijkt me.
Een ander punt van zorg is voor mij de Obesitax van KLM. Ik heb overgewicht en ik kan niet goed inschatten of ik in een stoeltje van KLM zou passen. Daar ga ik de KLM nu ook niet over bellen want die hebben wel andere dingen aan hun hoofd lijkt me. Mijn vader wil graag boeken via OAD en dan kan je kiezen tussen KLM, Delta en Continental. Hebben Delta en Continental die Obesitax ook ingesteld? En zijn Delta en Continental 'slechtere' airlines dan KLM?
Maar goed, omdat all-inclusive niet te vinden was heeft mijn vader mij gevraagd om zelf een programma samen te stellen. Hij houdt alleen niet zo van musea. Vooral kunst trekt hem niet zo. Ik ben 5 jaar geleden al eens in New York geweest en heb er gelukkig toen al wel een aantal gezien. Nu lijkt het me dat er verder ook genoeg te doen moet zijn in New York, maar wat? Iemand nog tips? Ik had zelf al:
Musical op Broadway (maar mn vader was bang dat ie het misschien niet kon volgen omdat het in het Engels is...)
naar Ellis Island
Boottocht op de Hudson
Empire State Building
Evt. museum of Natural History
Ik vroeg me af of het Rockefeller Center en het Chrysler Building ook te bezoeken zijn?
Brooklyn Bridge
Ground Zero
Maar dit is nog geen weekvullend programma lijkt me.
Een ander punt van zorg is voor mij de Obesitax van KLM. Ik heb overgewicht en ik kan niet goed inschatten of ik in een stoeltje van KLM zou passen. Daar ga ik de KLM nu ook niet over bellen want die hebben wel andere dingen aan hun hoofd lijkt me. Mijn vader wil graag boeken via OAD en dan kan je kiezen tussen KLM, Delta en Continental. Hebben Delta en Continental die Obesitax ook ingesteld? En zijn Delta en Continental 'slechtere' airlines dan KLM?
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Re: weekje New York in juni
Mijn dochter en ik zijn in maart een klein weekje naar New York geweest. Een uitgebreid verslag daarvan vind je hier op het forum (met foto's) van deze trip. Misschien kun je er nog wat tips uithalen wat leuk is om te doen. Musea hebben wij niet bezocht behalve die van Ground Zero (een must see) en het Guggenheim Museum hebben we alleen even het gebouw aan de binnenkant bekeken.
Voor een prachtig uitzicht kan ik je Top of the Rock (boven op Rockefeller Center) van harte aanbevelen. Persoonlijk vond ik dit mooier dan op Empire State Building waar ik eerder al eens was geweest. Circle Line biedt 4 verschillende boottochten aan om Manhattan. Zie hier. Wil je het Vrijheidsbeeld zien kun je ook de ferry nemen, dat kost haast niets. In dit topic wordt uitleg gegeven over de diverse passen die je kunt kopen voor sightseeing in New York. Je moet voor jezelf een afweging maken wat voor jou het voordeligste is. Succes met de voorbereidingen van jullie reis. Leuk dat je met je vader gaat!
Hier kun je mijn verslag vinden:
viewtopic.php?f=9&t=27275
Marjan
Voor een prachtig uitzicht kan ik je Top of the Rock (boven op Rockefeller Center) van harte aanbevelen. Persoonlijk vond ik dit mooier dan op Empire State Building waar ik eerder al eens was geweest. Circle Line biedt 4 verschillende boottochten aan om Manhattan. Zie hier. Wil je het Vrijheidsbeeld zien kun je ook de ferry nemen, dat kost haast niets. In dit topic wordt uitleg gegeven over de diverse passen die je kunt kopen voor sightseeing in New York. Je moet voor jezelf een afweging maken wat voor jou het voordeligste is. Succes met de voorbereidingen van jullie reis. Leuk dat je met je vader gaat!
Hier kun je mijn verslag vinden:
viewtopic.php?f=9&t=27275
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Je kunt ook op www.expedia.nl kijken. Daar kun je pakketten boeken van een vlucht en een hotel. Ik heb net snel zitten kijken, en ik denk dat het voor 800 euro per persoon wel moet lukken hoor! Ligt voornamelijk aan je hotelkeuze!
Over de verschillen de tussen Continental, Delta en KLM kan ik je niet zoveel vertellen. Ik heb heb met heen van drie ooit grote problemen gehad.
Over de verschillen de tussen Continental, Delta en KLM kan ik je niet zoveel vertellen. Ik heb heb met heen van drie ooit grote problemen gehad.
-
- Amerikakenner
We hoeven geen vijfsterrenhotel, als het er maar wel een beetje schoon en netjes is.
Is het trouwens mogelijk om in een hoStel zelf te koken? Ik zie dat OAD verschillende pakketten aanbiedt met overnachting in een YMCA maar ik heb al op de site van YMCA gekeken en die vond ik zo onduidelijk....
Heeft New York trouwens ook leuke Zoo's?
Is het trouwens mogelijk om in een hoStel zelf te koken? Ik zie dat OAD verschillende pakketten aanbiedt met overnachting in een YMCA maar ik heb al op de site van YMCA gekeken en die vond ik zo onduidelijk....
Heeft New York trouwens ook leuke Zoo's?
http://www.bronxzoo.com/
http://www.queenszoo.com/
http://www.centralparkzoo.com/ (website werkt nu alleen niet
)
Keuze genoeg lijkt mij! Ik ben zelf overigens in geen van de drie geweest. Maar die in CP staat wel op de planning voor dit jaar!
http://www.queenszoo.com/
http://www.centralparkzoo.com/ (website werkt nu alleen niet

Keuze genoeg lijkt mij! Ik ben zelf overigens in geen van de drie geweest. Maar die in CP staat wel op de planning voor dit jaar!
- headhunterke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
!!!toscabreeschoten schreef:Je kunt ook op http://www.expedia.nl kijken. Daar kun je pakketten boeken van een vlucht en een hotel. Ik heb net snel zitten kijken, en ik denk dat het voor 800 euro per persoon wel moet lukken hoor! Ligt voornamelijk aan je hotelkeuze!
Kijk ook op de .com site. Vaak durft daar nog wel een behoorlijk verschil op te zitten. Maar pin je niet vast op Expedia. Orbitz, Priceline en Hotwire (en vele anderen-) zijn ook prima sites om te boeken.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
-
- Amerikakenner
Hoe geef je aan dat je wel een 2persoonskamer wilt maar met eenpersoonsbedden???
Edit: ik heb nu wat gevonden in het Latham Hotel, er staat bij 'shared bath, non refundable' (het is een aanbieding namelijk). Dan ben ik toch nog niets wijzer over het aantal bedden? En als de Katla nou precies voor mijn vakantie uit zou barsten kunnen we fluiten naar het geld vanwege de 'non refundable' denk ik??
Edit: ik heb nu wat gevonden in het Latham Hotel, er staat bij 'shared bath, non refundable' (het is een aanbieding namelijk). Dan ben ik toch nog niets wijzer over het aantal bedden? En als de Katla nou precies voor mijn vakantie uit zou barsten kunnen we fluiten naar het geld vanwege de 'non refundable' denk ik??
-
- Amerika-ontdekker
Volgens mij staat op diezelfde site duidelijk vermeld uit hoeveel bedden een kamer bestaat..
Ieder geval ik heb net gekeken, en hij geeft voor een willekeurige datum 1 double size bed aan.
Dit betekend dus gewoon een groot bed voor 2 pesonen.
En nu refundable je zegt het al zelf kun je bij calamiteiten fluiten na je geld..
Oh ja je kunt natuurlijk altijd een mailtje sturen met de vraag of er 2 losse bedden beschikbaar zijn voor de datum dat jullie willen slapen in NY
Groet,
Pascal
Ieder geval ik heb net gekeken, en hij geeft voor een willekeurige datum 1 double size bed aan.
Dit betekend dus gewoon een groot bed voor 2 pesonen.
En nu refundable je zegt het al zelf kun je bij calamiteiten fluiten na je geld..

Oh ja je kunt natuurlijk altijd een mailtje sturen met de vraag of er 2 losse bedden beschikbaar zijn voor de datum dat jullie willen slapen in NY
Groet,
Pascal
1998 2 X, 2000, 2010 New York
1997, 1998, 2006 , 2007 , 2008 Florida
1999 Californie en Vegas.
Dat vraag ik me af! Volgens mij houd het in dat je je hotel niet meer mag wijzigen en als je niet komt omdat je niet kan oid dat je dan inderdaad geen geld terug krijgt bij het hotel zelf! Maar als je ziek bent, je been breekt kun je natuurlijk altijd op je annuleringsverzekering terugvallen, OOK als je hotel non-refundable is. Overigens is het nu inderdaad wel de vraag hoe de annuleringsverzekeringen omgaan met deze situatie gezien het feit dat het om natuurgeweld gaatNonaj schreef:En als de Katla nou precies voor mijn vakantie uit zou barsten kunnen we fluiten naar het geld vanwege de 'non refundable' denk ik??

"Shared Bath" betekent vrijwel zeker dat je geen eigen douche/bad(ruimte) tot je beschikking hebt en deze deelt met andere gasten van het hotel.Nonaj schreef:
Edit: 'shared bath, non refundable'
"non refundable" betekent inderdaad alleen dat je bij dat hotel niet meer kunt annuleren, staat los van een eventuele verzekering.
-
- Amerikakenner
We hebben uiteindelijk gereserveerd bij de website van Holland international voor exact hetzelfde hotel en dezelfde vluchten als ik op Expedia gevonden had. Dit was wel 75 euro pp duurder, maar daarbij stond nergens dat het hotel non refundable was. Bovendien kunnen we dan bij calamiteiten het reisbureau bellen en hen dingen laten regelen lijkt me.
Wel moeten we nu nog naar het reisbureau voor de verdere afhandeling, maar daar waren we gisterenochtend ook al geweest om informatie in te winnen. Volgens hen konden ze als ze de boeking doorstuurden naar het hotel regelen dat we een kamer met 2 eenpersoonsbedden zouden krijgen. Dat kunnen we dan ook meteen even regelen. En we moeten nog een reis- en annuleringsverzekering hebben, dat moet binnen nu en een week geloof ik?
Wel moeten we nu nog naar het reisbureau voor de verdere afhandeling, maar daar waren we gisterenochtend ook al geweest om informatie in te winnen. Volgens hen konden ze als ze de boeking doorstuurden naar het hotel regelen dat we een kamer met 2 eenpersoonsbedden zouden krijgen. Dat kunnen we dan ook meteen even regelen. En we moeten nog een reis- en annuleringsverzekering hebben, dat moet binnen nu en een week geloof ik?
-
- Amerika-ontdekker
l.aat dit wel bevestigen door het reisbureau, dat je 2 aparte bedden krijgt...Nonaj schreef: Volgens hen konden ze als ze de boeking doorstuurden naar het hotel regelen dat we een kamer met 2 eenpersoonsbedden zouden krijgen. Dat kunnen we dan ook meteen even regelen. En we moeten nog een reis- en annuleringsverzekering hebben, dat moet binnen nu en een week geloof ik?
-
- Amerikakenner
M´n vader is vanavond naar het reisbureau geweest om de papieren op te halen en heeft ook een reisverzekering afgesloten. Een annuleringsverzekering erbij afsluiten moet inderdaad, zoals ik al vermoedde, binnen een week na boeking (boekingsdatum is 21 april).
M'n vader voelt er alleen niet zo veel voor om een annuleringsverzekering af te sluiten. Hij heeft nog voor geen enkele reis die hij ooit gemaakt heeft er een afgesloten. We zijn allebei gezond, hebben geen ernstig zieken in de familie en zijn baan is ook niet in gevaar dus hij wordt ook niet onvrijwillig werkloos. Dat zou dan dus 100 euro betalen worden, waarschijnlijk voor niks. Stel dat wij of een familielid een zwaar ongeluk zouden krijgen, dan is het jammer van het geld maar dan staat je hoofd voorlopig toch niet naar vakantie, en het geld was je ook kwijt geweest als je wel op vakantie zou zijn gegaan is zijn redenatie. En je kunt toch niet alles verzekeren. Maar een REISverzekering hebben we dus wel.
Ik vind het ietwat riskant maar ik snap ook niet precies wat nou onder de reisverzekering valt en wat nou onder een annuleringsverzekering. Is een annuleringsverzekering puur voor als je op het laatste moment niet meer weg kunt ivm ziekte/overlijden/ontslag of valt annulatie ivm bijvoorbeeld een asverspreidende Eyjafjallajokull of Katla daar ook onder?? Want je kunt zelf alles nog zo goed voor elkaar hebben, daar hebben we natuurlijk geen invloed op....
Nou ja, we hebben nog t/m volgende week woensdag om erover na te denken....
M'n vader voelt er alleen niet zo veel voor om een annuleringsverzekering af te sluiten. Hij heeft nog voor geen enkele reis die hij ooit gemaakt heeft er een afgesloten. We zijn allebei gezond, hebben geen ernstig zieken in de familie en zijn baan is ook niet in gevaar dus hij wordt ook niet onvrijwillig werkloos. Dat zou dan dus 100 euro betalen worden, waarschijnlijk voor niks. Stel dat wij of een familielid een zwaar ongeluk zouden krijgen, dan is het jammer van het geld maar dan staat je hoofd voorlopig toch niet naar vakantie, en het geld was je ook kwijt geweest als je wel op vakantie zou zijn gegaan is zijn redenatie. En je kunt toch niet alles verzekeren. Maar een REISverzekering hebben we dus wel.
Ik vind het ietwat riskant maar ik snap ook niet precies wat nou onder de reisverzekering valt en wat nou onder een annuleringsverzekering. Is een annuleringsverzekering puur voor als je op het laatste moment niet meer weg kunt ivm ziekte/overlijden/ontslag of valt annulatie ivm bijvoorbeeld een asverspreidende Eyjafjallajokull of Katla daar ook onder?? Want je kunt zelf alles nog zo goed voor elkaar hebben, daar hebben we natuurlijk geen invloed op....
Nou ja, we hebben nog t/m volgende week woensdag om erover na te denken....
Je annuleringsverzekering is voor als je (een deel van) je reis moet annuleren vanwege ziekte, een gebroken been, een sterfgeval of noem maar op. Je reisverzekering is voor dingen die op je reis gebeuren, als bijvoorbeeld je koffer wordt gestolen oid.
Persoonlijk zou ik altijd aanraden een annuleringsverzekering af te sluiten omdat je nooit weet wat er gebeurt. Ik heb zelf een doorlopende, al jaren omdat het voor mij toen goedkoper was er een voor een jaar te nemen dan voor die ene reis. Ik ben voor 40 euro een jaar verzekerd om AL mijn reizen te annuleren, maar deze geldt ook voor bijvoorbeeld concertkaartjes
Persoonlijk zou ik altijd aanraden een annuleringsverzekering af te sluiten omdat je nooit weet wat er gebeurt. Ik heb zelf een doorlopende, al jaren omdat het voor mij toen goedkoper was er een voor een jaar te nemen dan voor die ene reis. Ik ben voor 40 euro een jaar verzekerd om AL mijn reizen te annuleren, maar deze geldt ook voor bijvoorbeeld concertkaartjes

-
- Amerikakenner
Nog anderhalve week en dan is het zover!
Ik heb samen met mijn vader al wel bedacht wat we willen zien, maar wat wanneer daar wil hij zich niet zo op vast pinnen. Als hij zich moe voelt wil ie de planning ook om kunnen gooien zegt ie. Mij lijkt een globale planning toch wel handig dus hier komt ie:
Zaterdag 12 juni
Ochtend: reis naar Schiphol, inchecken etc
Middag: Vlucht naar NY, vertrek 13.15, aankomst 15.50
Avond: Naar het Empire State Building (kijken we vanuit het hotel op uit)
Zondag 13 juni
Ochtend: Grand Central Terminal bekijken
Middag: Fietsen huren en dan fietsen in Central Park of langs de Hudson
Avond:
Maandag 14 juni
Ochtend: Ground Zero
Middag: Circle Line boottocht om Manhattan
Avond:
Dinsdag 15 juni
Ochtend: Naar het Vrijheidsbeeld en naar Ellis Island
Middag:Central Park bekijken
Avond:
Woensdag 16 juni
Ochtend: naar de Brooklyn Bridge, naar de andere kant wandelen
Middag:Rockefeller Center/Top Of The Rock
Avond:
Donderdag 17 juni
Ochtend: New York Public Library
Middag:Shoppen!
Avond: naar een musical op Broadway
Vrijdag 18 juni
Ochtend: naar het VN gebouw
Middag: Tudor City
Avond: hopelijk naar de baseball wedstrijd Mets-Yankees
Zaterdag 19 juni
Ochtend:
Middag:
Avond:
Zondag 20 juni
Ochtend: Inpakken
Middag: Op weg naar Newark voor de vlucht
We hebben een hele hoop avonden nog niet ingevuld zie ik nu en zelfs een hele dag nog niet. Van sommige dingen verwacht ik ook niet dat ze dagdeelvullend zijn, maar goed. Dan kunnen we ook eens een ochtendje uitslapen ofzo
Mijn vader is niet zo'n museummens en ik ben ook al eens in die musea geweest dus van mij hoeft dat ook niet per se. Wie heeft er nog leuke tips?
Ik heb samen met mijn vader al wel bedacht wat we willen zien, maar wat wanneer daar wil hij zich niet zo op vast pinnen. Als hij zich moe voelt wil ie de planning ook om kunnen gooien zegt ie. Mij lijkt een globale planning toch wel handig dus hier komt ie:
Zaterdag 12 juni
Zondag 13 juni
Avond:
Maandag 14 juni
Avond:
Dinsdag 15 juni
Ochtend: Naar het Vrijheidsbeeld en naar Ellis Island
Middag:Central Park bekijken
Avond:
Woensdag 16 juni
Avond:
Donderdag 17 juni
Vrijdag 18 juni
Zaterdag 19 juni
Ochtend:
Middag:
Avond:
Zondag 20 juni
We hebben een hele hoop avonden nog niet ingevuld zie ik nu en zelfs een hele dag nog niet. Van sommige dingen verwacht ik ook niet dat ze dagdeelvullend zijn, maar goed. Dan kunnen we ook eens een ochtendje uitslapen ofzo

- headhunterke
- Amerikakenner
's Avonds doe je sowieso niet heel veel hoor, dan ben je altijd zo afgepeigerd. Althans, da's mijn ervaring telkens ik er kom. Maar ik zou sowieso een Comedy show meepakken ook. er zijn een paar heel goeie clubs upper east. Het is wel duur, maar z'n geld zeker waard. Vaak kan je discount tickets krijgen van mannen die op Times Square je om de oren slaan met het zinnetje "You guys like comedy?" Dit is 100% te vertrouwen 
Verder kan je ook 's avonds een stapje zetten in een gezellige bar. Je hebt geweldige bluess bars in NY (al moet je fan zijn van het genre natuurlijk). Of ga je liever naar een echte disco, ook goed he.
Nogmaals, meestal was ik 's avonds zo moe dat ik amper m'n bed uitkwam.
Ik heb mijn opmerkingen bij je programma in het blauw bij de desbetreffende dag gezet.
Ff een algemene opmerking: ik zie dat je heel vaak maar 1 ding per tijdsperiode doet (morgen, middag,...) In New York valt er enorm veel te combineren op een verrassend korte tijdsspanne, zonder in te boeten aan de snelheid waarmee je dingen moet bekijken, dat zul je ook zien aan m'n opmerkingen.
Ik heb, als je dat wil wel enkele wandelingetjes liggen hoor. Maar via Google Maps kan je heel makkelijk je eigen wandeling maken (print screen, en dan bewerken in paint). Als je ze wil, stuur me maar een mailtje, of PB
Mocht je zelf bemerkingen hebben bij deze verbeteringen, laat het me aub weten. Ook als er iets niet duidelijk is, weet je me te vinden he?
Er zijn voor 's avonds ook een paar heel gezellige rooftop terraces in de stad. Dit zijn terassen met een schitterend uitzicht waar je iets kan eten en/of drinken. Een lid heeft nog niet zo lang geleden hierover een post gemaakt (ik weet niet precies meer wie)

Verder kan je ook 's avonds een stapje zetten in een gezellige bar. Je hebt geweldige bluess bars in NY (al moet je fan zijn van het genre natuurlijk). Of ga je liever naar een echte disco, ook goed he.
Nogmaals, meestal was ik 's avonds zo moe dat ik amper m'n bed uitkwam.
Ik heb mijn opmerkingen bij je programma in het blauw bij de desbetreffende dag gezet.
Ff een algemene opmerking: ik zie dat je heel vaak maar 1 ding per tijdsperiode doet (morgen, middag,...) In New York valt er enorm veel te combineren op een verrassend korte tijdsspanne, zonder in te boeten aan de snelheid waarmee je dingen moet bekijken, dat zul je ook zien aan m'n opmerkingen.
Ik heb, als je dat wil wel enkele wandelingetjes liggen hoor. Maar via Google Maps kan je heel makkelijk je eigen wandeling maken (print screen, en dan bewerken in paint). Als je ze wil, stuur me maar een mailtje, of PB

Mocht je zelf bemerkingen hebben bij deze verbeteringen, laat het me aub weten. Ook als er iets niet duidelijk is, weet je me te vinden he?
Er zijn voor 's avonds ook een paar heel gezellige rooftop terraces in de stad. Dit zijn terassen met een schitterend uitzicht waar je iets kan eten en/of drinken. Een lid heeft nog niet zo lang geleden hierover een post gemaakt (ik weet niet precies meer wie)
Nonaj schreef:Nog anderhalve week en dan is het zover!
Zaterdag 12 juni
Ik neem aan dat je ook naar boven gaat in het ESB? 's Avonds een geweldig zicht hoor!
Zondag 13 juni
Avond:
Ik zou het Grand Central combineren met een midtown wandelingetje. Zo krijg je al een aardige kijk op de buurt, en zie je nog wat ook. Zo doe je zelf aan wat je graag hebt.Op zondag zou ik sowieso Central Park doen, dan is het er onbeschrijfelijk gezellig hoor.
Maandag 14 juni
Avond:
Ook Ground Zero is heel goed te doen met een wandeling. Hier zou ik de volledige dag gaan wandelen (vanaf Battery Park helemaal naar boven, tot aan ESB), gecombineerd met het vrijheidsbeeld en Ellis Island. Alles ligt dan vrij kort op elkaar (zeker downtown, GZ en Vrijheidsbeeld) Je komt dan door praktisch elke buurt (uitgezonderd een paar) en het is gewoon uitermate leuk om zo van de ene buurt de andere in te wandelen. Ik zou dan pas 's avonds die boottocht doen. Ik dacht dat er zelfs nog relatief laat boten vertrekken.
Dinsdag 15 juni
Ochtend: Museum of Natural History
Middag:Metropolitan Museum of Art
Avond:
Aangezien je hier dan plek zou vrijmaken als je Lady Liberty naar de dag ervoor verschuift, zou ik ook Central Park geen tweede keer bekijken. Je doet het op zondag al eens aan. Je kan dan ofwel kiezen voor een fietstocht, of toch te voet. Het is een mooi park, maar om het nou 2 keer te doen... Het is echter wel gigantisch groot, dus je bent die zondag zeker de hele namiddag en een stuk van de avond bezig met het park. In de plaats hiervan zou ik dan de 2 musea doen (Natural History & Metropolitan Museum of Art; respectievelijk aan de west en oostzijde van Central Park). Het Natural museum moet je gewoon gedaan hebben. Het is een enorm museum, dus hier ga je 's middags wellicht niet buiten zijn. Het gaat maar open om 10 uur, dus wellicht loop je hier een uurtje of 3 rond. Zorg dus dat je vrij laat ontbijt, en neem het middagmaal wat later. Na het museum zou ik central park kruisen (van west naar oost) en naar het Metropolitan gaan. Hier kan je eerst een hotdog of een Indisch gerechtje eten voor je binnen gaat. Het MET heeft eigenlijk meer te maken met oude culturen dan met kunst hoor. Er ligt een ware Egyptische tempel, hopen oude wapens en nog zo veel meer. Echt de moete waard dus. Beide musea zijn zo verschillend dat ik het niet storend vond om ze beiden op een dag te doen.
Woensdag 16 juni
Avond:
Begin in Brooklyn en steek de brug over, richting Manhattan na een korte wandeling in Brooklyn langs onder andere een parkje waar je net onder de brug staat. Brooklyn is enorm gezellig en niet meer de kille buurt van weleer (althans, grote delen toch). Nadat je opnieuw in Manhattan bent, na de oversteek, kan je China Town & Little Italy aandoen (want die stonden vreemd genoeg niet op je programma) Eten in deze buurtjes is helemaaaal geen probleem. Zelf heb ik het liefst een authentiek Chineesje, maar da's jou keuze natuurlijkJe kan daarna nog wat rondwandelen richting uptown, altijd een aanrader. Als je Rockefeller aandoet, zou je evengoed tot 's avonds kunnen rondhangen in de buurt (o.a. 5th Avenue ligt op de hoek) en 's avonds richting Times Square gaan. Je zou ook hier de Public Library aandoen, want zo heel veel kan je er niet gaan doen natuurlijk. Al is ze wel enorm mooi.
Donderdag 17 juni
Ik stel voor dat je in de voormiddag even een wandelingetje maakt langs de Upper Ease Side (en ook Tudor City mee te nemen). Een hippe buurt waar je ook heel lekker kan eten, om dan zo fit aan je shopping te beginnenEen musical kan ik alleen maar aanraden.
Vrijdag 18 juni
Neem je hier de tour in het VN? Eerlijk gezegd, ik heb het gedaan, en ik vond er niets aan. Het doet wel wat met je als je in die zaal komt waar men vergaderingen houdt, maar ik zou het zeker niet opnieuw doen. Indien je Tudor City inderdaad de dag voordien doet, kan je na de VN eventueel downtown richting Lower Eastside wandelen (met een paar heel leuke parkjes).
Zaterdag 19 juni
Ochtend:
Middag:
Avond:
New York Highline is iets wat je absoluut moet gedaan hebben. Het is een oude bovengrondse spoorlijn op 9 meter hoogte die men heeft omgebouwd tot park. Dit kan je in de voormiddag doen. Voor 's namidags zijn er talloze opties, want een weekje is echt wel kort om zelfs nog maar de bekende dingen te bekijken. Maar mijn favoriet blijft nog altijd een rondleiding in Madison Square Garden. Je krijgt er zelfs de kleedkamers van de bekende sporters te zien. Ook Radio City Music Hall heeft zo'n tour, en ook die vond ik aardig geslaagd. Je komt o.a. in de vertrekken van de oprichter, de indrukwekkende zaal en nog veel meer. Hier hadden we echter geluk met de gids, want naar het schijnt was de blanke man (wij hadden een zwarte) veel minder enthousiast. Ook de USS Intrepid vond ik mooi. Da's een omgebouwd marine schip dat nu dienst doet als museum. Het is niet zo groot, maar als je een fan bent van luchtvaart en de marine, moet je daar zeker langs. Eventueel kan je dit comiberen met een wandeling langs Hell's Kichten (geweldige restaurants!) en Chelsea.
Zondag 20 juni
We hebben een hele hoop avonden nog niet ingevuld zie ik nu en zelfs een hele dag nog niet. Van sommige dingen verwacht ik ook niet dat ze dagdeelvullend zijn, maar goed. Dan kunnen we ook eens een ochtendje uitslapen ofzoMijn vader is niet zo'n museummens en ik ben ook al eens in die musea geweest dus van mij hoeft dat ook niet per se. Wie heeft er nog leuke tips?
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
-
- Amerika-ontdekker
Ergens heb ik hier gelezen dat je vader geen of nauwelijks engels kan.
forgive me when i'm wrong
jullie willen een musical bezoeken.
Wellicht een aanrader.
De million dollar club.
ik vond dit een geweldige musical.
Veel zang en weinig gepraat. Op het einde vd musical stonden al die gekke amerikanen op de stoelen van enthousiasme.
Gaat over elvis presley,jerry lee lewis, johnny cash en carl perkins.
Nou je gaat met je vader, dus zal hij hier wel mee opgegroeid zijn.
Ik mis greenwich village, china town, little italy soho in je planning.
Dit is toch wel leuk om heen te gaan, en tijd hebben jullie genoeg.
En shoppen kun je daar beter dan op 5th avenue..., net even anders.
ga ook eens kijken bij pier 17, dit is op loopafstand van batterypark.
en vanuit daar kun je bijna de brooklyn bridge vastpakken
.
Tipje.
Begin die dag vanuit brooklyn.
Ga met de metro naar brooklyn
Loop de brug over, heb je een geweldig uitzicht op manhattan.
als je de brug over bent gelopen, is het een paar minuutjes naar pier 17.
altijd leuk om heen te gaan. hier liggen leuke barretjes, restaurantjes, winkels etc
Abercrombie moet je beslist heen gaan, mijdt die op 5th avenue veels te druk en sta je buiten in de rij te wachten.
Bij pier 17 kun je zo naar binnen lopen, aan de overkant ligt een GAP, Guess etc.
vanuit pier 17 loop je zo naar Battery Park, en kun je gratis met de ferry naar ellis island.
je bent zo bij de boten voor het vrijheidsbeeld etc.
Als je dit zo doet bij je toch al de nodige uren bezig.
Wij hebben dit gedaan, en was lekker relaxed.
Later op de middag de metro naar china town genomen door gelopen naar ( volgepakt met tassen van o.a gap abercromie paul frank) little italy om vervolgens in Soho een kroeg in te duiken en daar happy hour mee te maken.... pff
savond's in die buurt lekker gegeten, en vervolgens door gelopen naar greenwich village naar een bluesclub the terra bluesclub.
Zo hebben we 1 dag om gekregen, zonder al te moe te worden. Lekker veel gezien gellopen gedronken gegeten etc.
wellicht een tip
overigens mocht je van blues houden ga dan zeker naar deze club.
Hier komen veel bands die ook in europa touren.
Voor de kenners vd blues onlangs heeft nog rick estrin & the nightcats daar gespeeld en toen wij daar waren heeft Hook Herrera daar nog een paar nummers gespeelt.
dit is dus niet de eerste beste club.
nou wellicht dat je iets aan deze info hebt.
Have fun
forgive me when i'm wrong

jullie willen een musical bezoeken.
Wellicht een aanrader.
De million dollar club.
ik vond dit een geweldige musical.
Veel zang en weinig gepraat. Op het einde vd musical stonden al die gekke amerikanen op de stoelen van enthousiasme.
Gaat over elvis presley,jerry lee lewis, johnny cash en carl perkins.
Nou je gaat met je vader, dus zal hij hier wel mee opgegroeid zijn.
Ik mis greenwich village, china town, little italy soho in je planning.
Dit is toch wel leuk om heen te gaan, en tijd hebben jullie genoeg.
En shoppen kun je daar beter dan op 5th avenue..., net even anders.
ga ook eens kijken bij pier 17, dit is op loopafstand van batterypark.
en vanuit daar kun je bijna de brooklyn bridge vastpakken

Tipje.
Begin die dag vanuit brooklyn.
Ga met de metro naar brooklyn
Loop de brug over, heb je een geweldig uitzicht op manhattan.
als je de brug over bent gelopen, is het een paar minuutjes naar pier 17.
altijd leuk om heen te gaan. hier liggen leuke barretjes, restaurantjes, winkels etc
Abercrombie moet je beslist heen gaan, mijdt die op 5th avenue veels te druk en sta je buiten in de rij te wachten.
Bij pier 17 kun je zo naar binnen lopen, aan de overkant ligt een GAP, Guess etc.
vanuit pier 17 loop je zo naar Battery Park, en kun je gratis met de ferry naar ellis island.
je bent zo bij de boten voor het vrijheidsbeeld etc.
Als je dit zo doet bij je toch al de nodige uren bezig.
Wij hebben dit gedaan, en was lekker relaxed.
Later op de middag de metro naar china town genomen door gelopen naar ( volgepakt met tassen van o.a gap abercromie paul frank) little italy om vervolgens in Soho een kroeg in te duiken en daar happy hour mee te maken.... pff
savond's in die buurt lekker gegeten, en vervolgens door gelopen naar greenwich village naar een bluesclub the terra bluesclub.
Zo hebben we 1 dag om gekregen, zonder al te moe te worden. Lekker veel gezien gellopen gedronken gegeten etc.
wellicht een tip
overigens mocht je van blues houden ga dan zeker naar deze club.
Hier komen veel bands die ook in europa touren.
Voor de kenners vd blues onlangs heeft nog rick estrin & the nightcats daar gespeeld en toen wij daar waren heeft Hook Herrera daar nog een paar nummers gespeelt.
dit is dus niet de eerste beste club.
nou wellicht dat je iets aan deze info hebt.
Have fun
- headhunterke
- Amerikakenner
Goeie aanvulling. Maar beperk je niet tot de afstand van het metro station in Brooklyn naar de brug, maar loop in Brooklyn zelf ook rond.
Het is een heel andere sfeer, maar ook heel erg mooi hoor, Brooklyn.
Pier 17 is inderdaad leuk om ff te relaxen. Het is zo'n soort winkelcentrum, maar naar Amerikaanse normen relatief klein ;p
Het is een heel andere sfeer, maar ook heel erg mooi hoor, Brooklyn.
Pier 17 is inderdaad leuk om ff te relaxen. Het is zo'n soort winkelcentrum, maar naar Amerikaanse normen relatief klein ;p
-
- Amerikakenner
Bedankt voor alle tips!
Nu had ik nog een paar vraagjes: we willen het budget voor de vakantie graag rond de 3000 euro houden. Vlucht, hotel en reisverzekering zijn dus al betaald en daar waren we ongeveer 900 pp voor kwijt. Blijft er dus ongeveer 1200 over, voor twee personen dus. Zou dit voldoende zakgeld zijn, of is dit onrealistisch? Tegen de huidige koers zou dit ongeveer 1400-1450 dollar zijn.
We willen niet elke dag bij de McDonalds oid eten, maar een vijfsterrenrestaurant hoeft van ons ook niet. We zouden dus nog moeten betalen:
-elke dag ontbijt, lunch en avondeten
-attracties
-weekkaart voor de metro
-transfers van en naar het vliegveld
-evt shop aankopen
Een aantal dingen die we willen doen zijn gratis, en we denken er sterk over om een pas zoals de New York Pass of de New York City Pass of de Explorer Pass aan te schaffen als we daar zijn. Daar zullen we de meeste attracties die we willen bezoeken wel mee kunnen bezoeken, alleen voor een evt baseball wedstrijd of musical bezoek zouden we dan nog extra kwijt zijn.
Nu had ik nog een paar vraagjes: we willen het budget voor de vakantie graag rond de 3000 euro houden. Vlucht, hotel en reisverzekering zijn dus al betaald en daar waren we ongeveer 900 pp voor kwijt. Blijft er dus ongeveer 1200 over, voor twee personen dus. Zou dit voldoende zakgeld zijn, of is dit onrealistisch? Tegen de huidige koers zou dit ongeveer 1400-1450 dollar zijn.
We willen niet elke dag bij de McDonalds oid eten, maar een vijfsterrenrestaurant hoeft van ons ook niet. We zouden dus nog moeten betalen:
-elke dag ontbijt, lunch en avondeten
-attracties
-weekkaart voor de metro
-transfers van en naar het vliegveld
-evt shop aankopen
Een aantal dingen die we willen doen zijn gratis, en we denken er sterk over om een pas zoals de New York Pass of de New York City Pass of de Explorer Pass aan te schaffen als we daar zijn. Daar zullen we de meeste attracties die we willen bezoeken wel mee kunnen bezoeken, alleen voor een evt baseball wedstrijd of musical bezoek zouden we dan nog extra kwijt zijn.
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
http://www.tedsmontanagrill.com
http://www.heartlandbrewery.com
http://www.230-fifth.com
Allemaal leuke adresjes om te eten en niet al te duur. Vooral de laatste is een aanrader vanwege het fantastische uitzicht
Wij waren een paar weken terug rond de 1000 euro p.p. kwijt in totaal (dus met hotel tickets etc. etc.).
Nou hadden we ook wel supergoedkope tickets en een superhoteldeal waardoor we in totaal 450 euro p.p. kwijt waren voor vlucht én 5 hotelovernachtingen.
Ik denk dus dat je het met 600 euro p.p. wel moet gaan redden
http://www.heartlandbrewery.com
http://www.230-fifth.com
Allemaal leuke adresjes om te eten en niet al te duur. Vooral de laatste is een aanrader vanwege het fantastische uitzicht
Wij waren een paar weken terug rond de 1000 euro p.p. kwijt in totaal (dus met hotel tickets etc. etc.).
Nou hadden we ook wel supergoedkope tickets en een superhoteldeal waardoor we in totaal 450 euro p.p. kwijt waren voor vlucht én 5 hotelovernachtingen.
Ik denk dus dat je het met 600 euro p.p. wel moet gaan redden
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht