Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Inline Skaten Central Park NY City

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
rvd4always
Amerikakenner
Contacteer:

Inline Skaten Central Park NY City

Bericht door rvd4always »

Heeft er wel eens iemand inline skating gedaan in Central Park New York City?
Waar kan je eventueel skates huren?
Mack
Amerika-expert

Re: Inline Skaten Central Park NY City

Bericht door Mack »

Goede vraag! Dat lijkt me ook wel wat.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

Ik heb het nog nooit gedaan, maar wel ff gegoogeld, volgens deze site kun je hier in 72nd street inline skates huren.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Volgens mij kan je bij de Woolman Rink in de zomerperiode ook skates huren ipv schaatsen
Ik hoop wel dat je goed kunt skaten want Central Park kent nogal wat heuvels :wink:
Dianne Wind
Amerika-ontdekker

Bericht door Dianne Wind »

2 jaar geleden heb ik mijn skates mee genomen naar New York. Het was een geweldig leuke ervaring om door het park te skaten. Het was een behoorlijk eind om geheel rond te skaten.Het was groter dan ik dacht. Je ziet alles wel erg goed waar je al wandelend vast niet was gekomen. Het is ligt glooiend.
Ik had mijn skates meegenomen om aan een tocht mee te doen op donderdagavond ergens in New York. Deze tocht ging helaas niet door.
ik wens je veel plezier.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Skates meenemen is een optie, maar die dingen zijn zo groot... Dan kan ik verder niks meer meenemen! :-)

Wij gaan kijken of we bij de Blades-winkel skates kunnen huren in september. Als het een beetje weer is dan ;-)
Mack
MW Drawings

rvd4always
Amerikakenner
Contacteer:

Ik heb gister blades een mailtje gestuurd en gevraagd hoeveel het kost om inline skates te huren...

Hi. We definitely have inline rental skates at our store located at 156 West 72nd Street. The rentals are for $20 a day and we are only 2 blocks from the Central Park entrance. At Central Park on the weekend mornings, the Central Park Skate Patrol is available for free to teach you how to do the basic inline skating tips. So stop by and try it out. We look forward to seeing you soon!
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Dat klinkt goed en is niet duur. Nu hopen dat het mooi weer als we er zijn...
Mack
MW Drawings

Dianne Wind
Amerika-ontdekker

Ik had mijn skates in een aparte tas gedaan. Zo'n tas voor skischoenen. Helm en de beschermers er bij in en verder wat schoenen om de tas op te vullen.Kwa totaalgewicht kwam ik niet op meer dan 18 kg van alles wat ik mee had. Was goed te doen. Ze gaan gewoon bij de bagage.
Huren heeft zo zijn nadelen. Je loopt er snel blaren mee op en als je reis dan nog verder gaat en je veel moet lopen met die zere voeten is dat erg lastig. Vandaar mijn keus op mijn eigen paar mee te nemen. Ik heb ze die reis op vele plaatsen gebruikt.Soms wat boodschappen te doen of lekker de stad ergens verkennen. Het gaf een vrij gevoel. In Key West ,Miami en waar al niet meer heb ik er veel plezier van gehad.

Groeten, Dianne
rvd4always
Amerikakenner
Contacteer:

Ik zit er ook sterk aan te denken om mijn eigen inline skates mee te nemen. Wij verblijven 10 dagen in New York city en dan kan het huurbedrag aardig oplopen en bovendien weet je wat je aan je eigen skeelers hebt. Is een helm overigens verplicht? Hier in Nederland gebruik ik geen helm tijdens het inline skaten.
Dianne Wind
Amerika-ontdekker

Hey hallo,

Ben je al naar New York geweest?
En hoe was het als je bent geweest met het skaten?
Ik ben zeer benieuwd.

Groeten, Dianne
rvd4always
Amerikakenner
Contacteer:

Ik moet nog naar New York city: van 19 t/m 28-07 - rvd4always - New York (zie link hieronder)

Op een rijtje, naar Amerika in 2010

Ik zal het laten weten als ik geskate heb in NY.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Ik ga pas in het najaar :|
Mack
MW Drawings

rvd4always
Amerikakenner
Contacteer:

Vrij recent terug van ny city en ik heb geskeelerd in central park! Ik had mijn eigen skeelers meegenomen in mijn koffer naar ny. Central park is niet vlak maar heuvelachtig waardoor je tijdens het skeeleren soms echt even moet werken. Zo nu en dan kom je andere skeeleraars tegen maar het meerendeel is aan het hardlopen of fietsen. Ik vond het leuk om te skeeleren in het central park en zou het zo weer doen. Je kan bij ''Blades'' eventueel skeelers huren.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

rvd4always schreef:Vrij recent terug van ny city en ik heb geskeelerd in central park! Ik had mijn eigen skeelers meegenomen in mijn koffer naar ny. Central park is niet vlak maar heuvelachtig waardoor je tijdens het skeeleren soms echt even moet werken. Zo nu en dan kom je andere skeeleraars tegen maar het meerendeel is aan het hardlopen of fietsen. Ik vond het leuk om te skeeleren in het central park en zou het zo weer doen. Je kan bij ''Blades'' eventueel skeelers huren.
Dat gaan we zeker doen als het mooi weer is ;-) Bedankt voor de feedback!
Mack
MW Drawings

Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Ik had beloofd feedback te geven.

Op zondag 19 sept hebben wij skates gehuurd en geskate in Central Park. Het was die dag ver boven de 30 graden en dus erg druk in het park.

We huurden skates bij Blades, die zitten twee blokken vanaf het park (bij Strawberry Fields). Het is een skatewinkel maar als je zegt dat je wil huren, komen ze skates brengen. Het zijn redelijk nieuwe skates, goede kwaliteit. Het kost bijna niks en de mensen zijn erg vriendelijk (echt van die skaters ;-) ).

Skaten in Central Park is erg leuk maar dan moet je wel op de grote wegen blijven. Wij hadden het idee allerlei bezienswaardigheden in CP te bekijken per skate maar dat was eigenlijk niet te doen. De kleine paden zijn slecht geschikt voor skates en de hellingen kunnen fors zijn. Zeker omdat het druk was, was dat lastig.

Belvedere Castle, de fonteinen etc. zijn eigenlijk niet goed bereikbaar per skate. We hebben het wel gedaan, maar op een gegeven moment zijn we gaan lopen.

Skaten in CP is dus superleuk om een keer gedaan te hebben, maar alleen een rondje om het park over de weg / het fietspad. Om de bezienswaardigheden te bezoeken moet je lopen.

Overigens was er die dag ook een "Roller Skate Disco" in het park, wat supergezellig was. Allerlei mensen skaten dansend rondjes op muziek en er werd zelfs een videoclip opgenomen (als iemand twee Hollanders voorbij ziet komen in een clip, laat het even weten).
Mack
MW Drawings

rvd4always
Amerikakenner
Contacteer:

Mack schreef: Wij hadden het idee allerlei bezienswaardigheden in CP te bekijken per skate maar dat was eigenlijk niet te doen.
Daar heb je gelijk in...als je de bezienswaardigheden wilt zien kan je beter een fiets huren. In het CP lenen niet alle wegen zich ervoor om te skeeleren.
Toch is het leuk dat jullie het een keer gedaan hebben. :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer