Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoelang NYC?
Hoelang NYC?
Ik ga in mei 24 dagen naar Amerika.
Ik vlieg naar NYC, maar wil daarnaast nog naar Chicago en Boston.
Hoeveel van de 24 dagen zal ik uittrekken voor NYC met een minimaal budget? Kan ik me daar bijvoorbeeld 14 dagen vermaken? (lijkt me niet heel lastig, maar ik vraag het toch maar even)
En hebben jullie verder nog aanraders voor steden 'in de buurt' van NYC?
Ik ben compleet afhankelijk van het OV, dus ik denk dat nationale parken enzo niet zullen gaan.
Alvast bedankt!
Ik vlieg naar NYC, maar wil daarnaast nog naar Chicago en Boston.
Hoeveel van de 24 dagen zal ik uittrekken voor NYC met een minimaal budget? Kan ik me daar bijvoorbeeld 14 dagen vermaken? (lijkt me niet heel lastig, maar ik vraag het toch maar even)
En hebben jullie verder nog aanraders voor steden 'in de buurt' van NYC?
Ik ben compleet afhankelijk van het OV, dus ik denk dat nationale parken enzo niet zullen gaan.
Alvast bedankt!
-
- Amerikafan
Re: Hoelang NYC?
Vermaken lukt altijd in New York. Wat het belangrijkste is, is dat je een lijstje maakt met dingen die je wilt zien in New York.
Ik vond 7 dagen veel te kort(ben in november geweest), dus ga ik april nog een keer om de dingen te doen die ik toen niet heb gezien + dingen die ik al heb gezien nog een keer overdoen!
Ik zal beginnen met kijken wat het goedkoopste is: Landen in Chicago of New York en terugvliegen vanuit de andere stad(denk dat Boston minder goedkoop, en dus interessant zal zijn).
Waarom huur je geen auto???
Ik vond 7 dagen veel te kort(ben in november geweest), dus ga ik april nog een keer om de dingen te doen die ik toen niet heb gezien + dingen die ik al heb gezien nog een keer overdoen!
Ik zal beginnen met kijken wat het goedkoopste is: Landen in Chicago of New York en terugvliegen vanuit de andere stad(denk dat Boston minder goedkoop, en dus interessant zal zijn).
Waarom huur je geen auto???
2007: Miami/Orlando
2009: San Francisco/Los Angeles/Las Vegas
2009: New York
2010: New York/Philadelphia/Washington
2011: Miami
- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik zou met 3 volle dagen al blij zijn. Dan kun je heel wat zien. Wel een lijstje maken, zodat je het handig in kunt delen.
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Een dag of 4 New York en voor Washington DC ook een dag of 4.
Ik ben net achttien als ik ga, dus ik heb geen rijbewijs!Vincent Morit schreef: Waarom huur je geen auto???
Maar ik ga eens even een lijstje maken met dingen die ik wil zien!
-
- Amerikafan
Dat is inderdaad dan een probleem. Geen idee of het makkelijk is om met de trein overal te komen...
2007: Miami/Orlando
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor NYC-Chicago-Boston: ja! Er liggen voor Amerikaans gebied volgens mij veel spoorlijnen in het gebied.
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik denk dat 14 dagen NY wel heeeel erg duur is! Ik weet niet of je in een hostel gaat slapen, want anders word het echt wel onbetaalbaar. Hotels in NY zijn erg duur. Verder een super leuk plan, Chicago en Boston staan ook hoog op mijn 'lijstje'!
Jaa!! Hostels voor mij, zit op een budget, maar ik ben wel heel goed in het mezelf vermaken met rondlopen, foto's maken en muziekluistern. Dan zou ik weken vol kunnen houden.
Chicago en Boston.. Enig idee hoelang ik voor die steden uit moet trekken?
Chicago en Boston.. Enig idee hoelang ik voor die steden uit moet trekken?
- RiverCola
- Amerika-expert
Ik zou als ik jou was eerst eens kijken hoe je makkelijk kunt reizen en of er eventueel onderweg nog leuke plekken zijn om uit te stappen. Wie weet zijn er nog meer plekken die je kunt aandoen. Ik ben in beide andere steden niet geweest dus uit ervaring kan ik je geen advies geven. Meestal geld dat je, om een stad een beetje te verkennen 3 dagen nodig hebt. Alles wat meer is is dan extra, en dat is natuurlijk leuk. Alhoewel ik er eerlijk gezegd niet aan moet denken om 14 dagen achter elkaar toerist te moeten zijn in een stad als NY. Dat is gewoon ontzettend vermoeiend en over het algemeen ook behoorlijk duur. Daarom zou ik je adviseren om te onderzoeken of er tussen de steden in enkele mogelijkheden zijn om wat kleine dorpjes/stadjes en eventueel wat natuur te bezoeken.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Als Chicago te ver/duur blijkt per trein zijn Washington DC, Philadelphia en Baltimore ook leuke steden om met de trein vanuit NYC te bezoeken.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
14 dagen NY is echt ontzettend lang!
Wij gaan meestal voor een dag of 2 en dan hebben we het wel weer gezien. Met een dag of 4 heb je ruim tijd om op je gemak de stad te verkennen. Een geslaagde vakantie is een vakantie waar je genoeg gezien heb om tevreden te zien, maar niet zoveel dat je niks meer te wensen over heb. Het is echt zonde als je een beetje op alles uitgekeken bent en je het liefst zo snel mogelijk naar de volgende bestemming wil.
Een paar dagen Washington DC zou inderdaad een leuke aanvulling voor je reis zijn; veel (gratis) te zien en doen, en alles is goed bereikbaar met het OV.
Baltimore & Boston vind ik dan weer net iets minder, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Neem de tijd om alles van te voren goed uit te zoeken; lees verslagen, bekijk de top attracties op tripadvisor, of koop een gids ... na een tijdje merk je vanzelf wat je meer aanspreekt.

Wij gaan meestal voor een dag of 2 en dan hebben we het wel weer gezien. Met een dag of 4 heb je ruim tijd om op je gemak de stad te verkennen. Een geslaagde vakantie is een vakantie waar je genoeg gezien heb om tevreden te zien, maar niet zoveel dat je niks meer te wensen over heb. Het is echt zonde als je een beetje op alles uitgekeken bent en je het liefst zo snel mogelijk naar de volgende bestemming wil.
Een paar dagen Washington DC zou inderdaad een leuke aanvulling voor je reis zijn; veel (gratis) te zien en doen, en alles is goed bereikbaar met het OV.
Baltimore & Boston vind ik dan weer net iets minder, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Neem de tijd om alles van te voren goed uit te zoeken; lees verslagen, bekijk de top attracties op tripadvisor, of koop een gids ... na een tijdje merk je vanzelf wat je meer aanspreekt.
Ik ben eerder twee weken in NY geweest. Heb me uitstekend vermaakt!! Wil je de stad echt ervaren dan is dat de best manier volgens mij. Je kunt dan wat meer rust brengen in je dagen. Ik vond het wat kosten betreft nogal meevallen toen. Los van het shoppen (want dat maakte het toen duur) vond ik een hotel goed te betalen en eten en drinken was ronduit goedkoop.
Pik lekker Washington en Boston mee en je hebt een superreis!
Pik lekker Washington en Boston mee en je hebt een superreis!
-------------------------------------------------------------------------------------------
New York: 2004-2006-2008-2010
Westen: 2007-2009
Florida: 2008
Oosten: 2004
http://vangeldrop.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- rvd4always
- Amerikakenner
- Contacteer:
Je moet er rekening mee houden dat NY city een dure stad is qua overnachtingen en dan komt de rest er nog bij zoals bezienswaardigheden en eten. Als je het dan hebt over een minimaal budget zou ik eerst maar gaan berekenen wat je kwijt bent voor een weekje new york city.
Volgens mij moet je minimaal 21 jaar zijn om een auto te kunnen huren in USA...dat is in ieder geval wel zo bij Hertz autoverhuur.Kiemah schreef:Ik ben net achttien als ik ga, dus ik heb geen rijbewijs!Vincent Morit schreef: Waarom huur je geen auto???
Maar ik ga eens even een lijstje maken met dingen die ik wil zien!
Laatst gewijzigd door rvd4always op 29 jan 2010, 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ga in juli voor tien dagen naar new york. Ik ben er nog nooit geweest. Maar ik denk dat ik die tien dagen mezelf prima ga vermaken. Mijn ouders en oom en tante die er allemaal zijn geweest zijn allemaal twee weken of meer geweest en die hadden er totaal geen moeite mee om er zolang te zijn. Zoals al gezegt was je hoeft minder in een dag te proppen en je kunt gewoon een dag 'rust' pakken..
Dat is ook mijn doel, gewoon de sfeer van nyc proeven zonder te hoeven haasten vliegen en rennen omdat de tijd dringt.
Dat is ook mijn doel, gewoon de sfeer van nyc proeven zonder te hoeven haasten vliegen en rennen omdat de tijd dringt.
Reisverslagen
http://irispoelman.blogspot.com/"
http://irispoelman2015.blogspot.com/"
http://irispoelman2017.blogspot.nl/
2010 New York en Philadelphia
2013 Florida
2015 Florida
2017 Boston en New York
2019 Florida
2022 New York
2022 Florida
http://irispoelman.blogspot.com/"
http://irispoelman2015.blogspot.com/"
http://irispoelman2017.blogspot.nl/
2010 New York en Philadelphia
2013 Florida
2015 Florida
2017 Boston en New York
2019 Florida
2022 New York
2022 Florida
- RiverCola
- Amerika-expert
Maar veel dingen die je doet maken het duur. Om een voorbeeld te geven; Empire State Building of Top of the Rock; $18,- , Moma (museum of modern art) $20,- , The Metropolitan $20,- , 14 dagen metropas $51,- , huren fiets voor 3 uur ongeveer $20/25. Dan komt daar nog bij het hotel of hostel, elke dag 3 maaltijden (daar kun je behoorlijk op besparen als je het slim doet) en natuurlijk shop je nog eens wat.
Ga ervan uit dat je elke dag een attractie bezoekt a $20,-, eten en drinken a $30 per dag en dat je overnachting in het hostel $35 per nacht kost (prijzen van Chelsea Hostel) dan ben je voor 14 dagen al gauw $1200 kwijt zonder dat je geshopt hebt of iets extra's hebt uitgegeven. Ik vindt dat niet goedkoop, want er komt nog een vlucht bij, de treinreizen tussen de steden en dan nog het verblijf in die andere steden.
Ga ervan uit dat je elke dag een attractie bezoekt a $20,-, eten en drinken a $30 per dag en dat je overnachting in het hostel $35 per nacht kost (prijzen van Chelsea Hostel) dan ben je voor 14 dagen al gauw $1200 kwijt zonder dat je geshopt hebt of iets extra's hebt uitgegeven. Ik vindt dat niet goedkoop, want er komt nog een vlucht bij, de treinreizen tussen de steden en dan nog het verblijf in die andere steden.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Tja, goedkoop zal het niet worden, maar ik zou inderdaad ongeveer 10 dagen uittrekken voor New York. 5 jaar geleden ben ik voor het eerst naar New York gegaan en die 6 dagen waren toen veel te kort. Ga vooral ook Queens (leuke ethnische wijken en lekkere restaurantjes), Brooklyn en The Bronx bezoeken om de stad echt goed te leren kennen. Die boroughs vond ik minstens zo leuk als Manhattan! Er zijn hostels waar je voor 13 euro per nacht kan overnachten, dus dat hoeft ook niet zo'n probleem te zijn. Misschien krijg je bij bezienswaardigheden nog korting met een studentenkaart of ANWB-pas (AAA).
Maar ik zou vooral willen zeggen: hoe meer dagen in New York hoe beter! Het is echt een geweldige stad!
Maar ik zou vooral willen zeggen: hoe meer dagen in New York hoe beter! Het is echt een geweldige stad!
Reizen 2015: Krakau, Sevilla, Israël, Jordanië, Oekraïne, Moldavië, Kazachstan, Kirgizië en Boedapest
Reizen 2016: Cuba, Bulgarije, Macedonië, Londen
Reizen 2017: München, Salzburgerland, Londen, Libanon
Reizen 2018: Barcelona, Sri Lanka, Madrid, VS (NO)
Reizen 2016: Cuba, Bulgarije, Macedonië, Londen
Reizen 2017: München, Salzburgerland, Londen, Libanon
Reizen 2018: Barcelona, Sri Lanka, Madrid, VS (NO)
Bedankt voor al jullie reacties!
Ik denk inderdaad dat ik toch wel een week (zo niet meer) in NY ga verblijven, zo her en der een attractie, en verder maar gewoon genieten van de stad
Ik ga me nu eerst nog even lekker verder verdiepen in alles wat jullie me aangeraden hebben, en dan ga ik een planning maken
Yay
Ik denk inderdaad dat ik toch wel een week (zo niet meer) in NY ga verblijven, zo her en der een attractie, en verder maar gewoon genieten van de stad

Maak gebruik van de gratis mogelijkheden om dingen te doen:
Moma gratis vrijdagavond 4 - 8
Guggenheim Pay What You Wish: Saturdays from 5:45 pm to 7:45 pm
The Met is altijd pay wat you wish net zoals bijvoorbeeld The Cloisters etc
Reis je op een klein budget, dan geef je gewoon 1 dollar ofzo. Niemand die daar raar van opkijkt.
Er zijn ook genoeg sites die gratis culturele events (zoals showcases, lezingen, voorstellingen etc) op een rijtje zetten. En als je in de zomer gaat heb je movie in the park (bryant), shakespeare in the park (cental park) etc. en allemaal gratis
Moma gratis vrijdagavond 4 - 8
Guggenheim Pay What You Wish: Saturdays from 5:45 pm to 7:45 pm
The Met is altijd pay wat you wish net zoals bijvoorbeeld The Cloisters etc
Reis je op een klein budget, dan geef je gewoon 1 dollar ofzo. Niemand die daar raar van opkijkt.
Er zijn ook genoeg sites die gratis culturele events (zoals showcases, lezingen, voorstellingen etc) op een rijtje zetten. En als je in de zomer gaat heb je movie in the park (bryant), shakespeare in the park (cental park) etc. en allemaal gratis

-------------------------------------------------------------------------------------------
Om de attracties goedkoper te kunnen bezoeken kun je misschien gebruik maken van de New York Pass? Deze Pass heeft ons in verschillende steden (o.a. ook Londen) een hoop geld gescheeld en er zitten ook attracties bij die je misschien normaal niet zo snel doet, maar omdat ze er nu "gratis" bij zitten wel leuk zijn om te doen.
Je moet wel goed uitrekenen of het echt geld scheelt, als je niet veel attracties wilt doen, is het vaak duurder. Vaak zijn er wel acties met de kaart, wij hebben hem vorig jaar voor 100 euro pp aangeschaft en konden er toen 7 dagen gebruik van maken!
Je moet wel goed uitrekenen of het echt geld scheelt, als je niet veel attracties wilt doen, is het vaak duurder. Vaak zijn er wel acties met de kaart, wij hebben hem vorig jaar voor 100 euro pp aangeschaft en konden er toen 7 dagen gebruik van maken!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 3266 Weergaves
-
Laatste bericht door Bushmaster
-
- 187 Reacties