Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis MrsJones: New York + New England
Reis MrsJones: New York + New England
Op advies van een aantal van jullie, zijn mijn vriend en ik uitgekomen op een reis New York in combinatie met New England. We willen 15 dagen gaan (incl. reis) vanaf half oktober en willen een rondreis maken om al het moois van de Indian Summer te zien.
Allereerst iets over ons: Mijn vriend en ik vinden het erg leuk om rondreizen te maken waarbij we veel zien (steden, natuur, cultuur, etc), maar ook tijd inbouwen voor rust. Daarom willen we graag een 15-daagse reis maken met 4 tot 5 overnachtingsplekken, vijf verschillende overnachtingsplaatsen is voor ons echt het maximum. In New York willen we graag 4 volledige dagen hebben. Het liefst verblijven we 3 tot 4 nachten op de overige plekken, maar dat mag bij uitzondering ook een keer 1 of 2 nachten zijn als dat zo uitkomt. Qua accomodaties zoeken we in principe naar standaard tot iets luxere, bij voorkeur kleinschalige accomodaties (max ca €100 per nacht), dus geen campings of hostals o.i.d. We kijken meestal naar ca 3*, soms 4*, al vinden we de onderlinge verschillen vaak groot. Het mogen B&B zijn, hotels, landelijk gelegen huisjes, etc. voor ons geen hostals, camping, oid. Tot nu toe hebben we op reisdagen van onze rondreizen steeds 200 tot 300 km afgelegd. Daardoor zit je niet de hele dag in de auto en kan je de tijd nemen voor een lekker wandeling, boottocht of lunch op de route. Daar genieten we dan echt van. Deze rondreizen waren echter in Europa, waar de afstanden toch kleiner zijn...misschien moeten we in Amerika wel langer achter het stuur / in de trein...In totaal willen we graag 15 dagen (inclusief reis).
In New York willen we graag een middenklas hotel in Manhattan (tussen Central Park en Madison Square Garden), met of zonder ontbijt (geen voorkeur).
Qua rondreis weten we nog niet zo goed wat we willen. We dachten eraan te starten in Washington (1-2 nachten), vervolgens naar New York en dan door naar New England. Maar nu we het er gisteren over hadden, dachten we eraan om Washington voor deze reis misschien te laten varen, omdat het wellicht wat lastig in te passen is. Ook gezien onze wens voor maximaal 5 accommodaties. Verder moeten we misschien wel starten in New England gezien de pieken van de Indian Summer. Al gaat onze voorkeur uit naar de eerste 2 dagen iets rustigs, vervolgens hectisch New York en dan de overweldige natuur van New England. Verder lazen we gisteren voor het eerst over de optie om de reis te combineren met de Niagara watervallen (helicoptervlucht), hetgeen ons ook erg aanspreekt, maar wellicht te ver weg is c.q. niet goed in het programma past. Qua vervoer neigen we naar een huurauto (hoeft niet groot te zijn), maar wellicht is voor sommige stukken een treinreis ook wel erg leuk en makkelijk /snel.
Omdat het idee voor de reis pas sinds gisteren speelt, hebben we ons nog niet ingelezen en weten we nog niet goed wat we willen. Wel zouden we - als het daar nog het seizoen voor is - graag een walvistocht maken. Verder spraken de White Mountains ons erg aan qua natuur en dieren.
Het is een beetje een rommelige post geworden, sorry...
Tijdens onze reis willen we graag naar een aantal gezellige plaatsjes en de mooiste natuurgebieden. Wie heeft er concrete tips qua plaatsen, overnachtingsplekken, leuke/bijzondere excursies, een mooie dierentuin, waar je het beste de elanden kunt bekijken, walvistocht, mooiste watervallen, etc?
Allereerst iets over ons: Mijn vriend en ik vinden het erg leuk om rondreizen te maken waarbij we veel zien (steden, natuur, cultuur, etc), maar ook tijd inbouwen voor rust. Daarom willen we graag een 15-daagse reis maken met 4 tot 5 overnachtingsplekken, vijf verschillende overnachtingsplaatsen is voor ons echt het maximum. In New York willen we graag 4 volledige dagen hebben. Het liefst verblijven we 3 tot 4 nachten op de overige plekken, maar dat mag bij uitzondering ook een keer 1 of 2 nachten zijn als dat zo uitkomt. Qua accomodaties zoeken we in principe naar standaard tot iets luxere, bij voorkeur kleinschalige accomodaties (max ca €100 per nacht), dus geen campings of hostals o.i.d. We kijken meestal naar ca 3*, soms 4*, al vinden we de onderlinge verschillen vaak groot. Het mogen B&B zijn, hotels, landelijk gelegen huisjes, etc. voor ons geen hostals, camping, oid. Tot nu toe hebben we op reisdagen van onze rondreizen steeds 200 tot 300 km afgelegd. Daardoor zit je niet de hele dag in de auto en kan je de tijd nemen voor een lekker wandeling, boottocht of lunch op de route. Daar genieten we dan echt van. Deze rondreizen waren echter in Europa, waar de afstanden toch kleiner zijn...misschien moeten we in Amerika wel langer achter het stuur / in de trein...In totaal willen we graag 15 dagen (inclusief reis).
In New York willen we graag een middenklas hotel in Manhattan (tussen Central Park en Madison Square Garden), met of zonder ontbijt (geen voorkeur).
Qua rondreis weten we nog niet zo goed wat we willen. We dachten eraan te starten in Washington (1-2 nachten), vervolgens naar New York en dan door naar New England. Maar nu we het er gisteren over hadden, dachten we eraan om Washington voor deze reis misschien te laten varen, omdat het wellicht wat lastig in te passen is. Ook gezien onze wens voor maximaal 5 accommodaties. Verder moeten we misschien wel starten in New England gezien de pieken van de Indian Summer. Al gaat onze voorkeur uit naar de eerste 2 dagen iets rustigs, vervolgens hectisch New York en dan de overweldige natuur van New England. Verder lazen we gisteren voor het eerst over de optie om de reis te combineren met de Niagara watervallen (helicoptervlucht), hetgeen ons ook erg aanspreekt, maar wellicht te ver weg is c.q. niet goed in het programma past. Qua vervoer neigen we naar een huurauto (hoeft niet groot te zijn), maar wellicht is voor sommige stukken een treinreis ook wel erg leuk en makkelijk /snel.
Omdat het idee voor de reis pas sinds gisteren speelt, hebben we ons nog niet ingelezen en weten we nog niet goed wat we willen. Wel zouden we - als het daar nog het seizoen voor is - graag een walvistocht maken. Verder spraken de White Mountains ons erg aan qua natuur en dieren.
Het is een beetje een rommelige post geworden, sorry...
Tijdens onze reis willen we graag naar een aantal gezellige plaatsjes en de mooiste natuurgebieden. Wie heeft er concrete tips qua plaatsen, overnachtingsplekken, leuke/bijzondere excursies, een mooie dierentuin, waar je het beste de elanden kunt bekijken, walvistocht, mooiste watervallen, etc?
Laatst gewijzigd door MrsJones op 26 aug 2009, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: New York + New England
He,
Leuk dat jullie naar de VS willen gaan :dance: Ik zelf ga ook naar New York volgende zomer en het is veel werk om allemaal te organiseren. Maar het organiseren en het er naartoe leven is natuurlijk al de halve pret van de reis!
Ik weet niet of Washington erbij te doen is, of je moet misschien een dag langer gaan. Verder moet je even zelf gaan kijken wat jullie een leuke route lijkt. Je zou in de buurt van de Niagara Falls kunnen starten (vliegen naar Toronto en dan naar Niagara Falls met auto?) en van daaruit naar Boston rijden. Daar zou je dan de trein kunnen pakken naar New York en eventueel Washington.
Ik zelf ga voor het eerst in augustus 2010 maar ik beperk me tot New York City alleen. Je zou eens reisverhalen kunnen lezen? Kunnen kijken wat andere hebben gedaan want er zijn veel mensen geweest die New England hebben gedaan. Je moet je research doen
Kijken wat andere mensen hebben gedaan lijkt me heel handig en dan zelf de landkaart openslaan en een route uit gaan zetten die je wilt gaan maken.
Ik heb even gekeken op Jan Doets.nl want daar staan hotels naar drie rangen. Zij bieden de volgende hotels aan die je eens zou kunnen bekijken:
Toeristenklasse:
Skyline Hotel
Edison Hotel
Excelsior Hotel
Washington Square Hotel
Washington Jefferson Hotel
Hotel Metro
Hotel Belleclaire
Goede toeristenklasse:
Deauville Hotel
The Roosevelt Hotel
Park Central Hotel
Waldorf Astoria
Belvedere Hotel
Veel plezier met het maken van jullie reis!
Leuk dat jullie naar de VS willen gaan :dance: Ik zelf ga ook naar New York volgende zomer en het is veel werk om allemaal te organiseren. Maar het organiseren en het er naartoe leven is natuurlijk al de halve pret van de reis!

Ik zelf ga voor het eerst in augustus 2010 maar ik beperk me tot New York City alleen. Je zou eens reisverhalen kunnen lezen? Kunnen kijken wat andere hebben gedaan want er zijn veel mensen geweest die New England hebben gedaan. Je moet je research doen

Ik heb even gekeken op Jan Doets.nl want daar staan hotels naar drie rangen. Zij bieden de volgende hotels aan die je eens zou kunnen bekijken:
Toeristenklasse:
Skyline Hotel
Edison Hotel
Excelsior Hotel
Washington Square Hotel
Washington Jefferson Hotel
Hotel Metro
Hotel Belleclaire
Goede toeristenklasse:
Deauville Hotel
The Roosevelt Hotel
Park Central Hotel
Waldorf Astoria
Belvedere Hotel
Veel plezier met het maken van jullie reis!

The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
- headhunterke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Ben er zelf ook al geweest, en ik moet zeggen, het ligt echt perfect gelegen voor zijn prijs.Grandu schreef:
Toeristenklasse:
Skyline Hotel
Wij vonden het in elk geval proper, én groot genoeg, en zeker in New Yorkse termen hoor.
Want in sommige hotels zijn de kamers echt miniscuul.
Het personeel is er hulpvaardig, en het was naar mijn mening ook niet overdreven duur.
Het is een 10 minuutjes wandelen richting Times Square, maar alles ligt echt in de buurt.
De metro ligt op een blok, en de bus stopt om de hoek.
Er zijn verschillende Deli's (1 net er rechtover) en ook leuke restaurantjes in de buurt.
's Morgens kan je er voor kiezen om je ontbijt bij Subway (of een Deli, of koffiehuisje) te nemen, want het ontbijt in het hotel is, heb ik horen zeggen, echt niet de moeite waard hoor... én het is ook duurder dan pakweg iets in een Deli ofzo.
Qua dierentuinen kan ik je zeggen dat je er in Central Park een hebt (behoorlijk klein) en ook eentje in The Bronx.
Voor andere leuke plaatsjes in New York, kan je best even de zoekfunctie gebruiken, want er is al zodanig veel over geschreven dat het uren zou duren om het allemaal te typen :p
Alvast veel plezier met het voorbereiden en plannen.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Beste MrsJones,
Laat ik eens een aantal bestemmingen noemen waarvan ik denk dat ze bij je wensen passen:
- New York city. Lijkt me duidelijk. Verblijf in een hotel in Manhattan, ten minste 4 nachten.
- Boston. Niet te missen natuurlijk. Leuke basis voor bijvoorbeeld een whalewatch tochtje en eventueel om te winkelen. Twee, misschien drie nachten.
- Ergens in Vermont/Green mountains - Natuur, hiken, paardrijden, etc. En natuurlijk je eland
. Afhankelijk van je bestemming twee of drie nachten.
- Eventueel verblijf ergens in de Adirondacks - wat noordelijker, vlakker, veel kleine meertjes, mooie omgeving.
- Je noemt Niagara falls. Dat is op zich een optie. En onderweg liggen enkele van de mooiste gebieden die NY state te bieden heeft. Ik zou je, als je Niagara wilt zien, dan ook adviseren om naar het Finger lake gebied te gaan. Veel mooie gorges, watervallen, lekkere wijn, etc. Twee of drie overnachtingen, bijvoorbeeld in Watkins Glen of Ithaca.
- Niagara falls: een dag en nacht
- Eventueel een dagje Long Island op de terugweg. Veel leuke wijngaarden en/of een romantische wandeling over het strand van southampton.
Mogelijke reisplanning, inclusief Niagara falls:
- Vliegen op JFK. Aankomst dag 1.
- 5 dagen NYC. Hotel in Manhattan, ergens in Midtown. Gebruik bijvoorbeeld Priceline om een leuk 4* hotel te boeken.
- Dag 5: vertrek naar Boston per trein, of per auto. In dat laatste geval zou ik de auto gaan huren op JFK en niet in Manhattan ivm toeslagen en keuzevrijheid. Let op: als je al in NYC een auto huurt, reken dan op een parkeertarief van ca $40 per dag om je auto in Boston te mogen parkeren. Boston heeft de hoogste parkeertarieven die ik ooit heb meegemaakt. Ik zou dus adviseren om de trein te pakken en in Boston pas een auto te huren.
- Dag 5, 6, 7: Boston verkennen, whalewatch tour, winkelen, etc.
- Dag 8: Auto ophalen en vertrek naar Finger lakes gebied. begin middag aankomst hotel, bijvoorbeeld in Watkins Glen.
- Dag 8, 9, 10: Omgeving verkennen. Wijn proeven, wandelen in de diverse gorges, etc.
- Eind middag dag 10: vertrek naar Niagara falls, overnachten in hotel aan canadese zijde, eventueel een van de nieuwe, hoge hotels met uitzicht op de falls.
- Dag 11: Niagara falls verkennen. In de middag vertrek naar Green mountains of adirondacks. Flinke afstand, maar prima te doen als je het niet erg vindt om laat bij je hotel aan te komen en onderweg wat te eten.
- Dag 12, 13, 14: Natuur in de omgeving verkennen. Hiken, paardrijden, etc.
- Dag 14 - Terugrijden door New England naar bijvoorbeeld New London. Ferry nemen naar Long Island. Overnachting op Long Island.
- Dag 15: Long island verkennen. Wijn proeven, strand wandeling, etc. Eind dag 15 terug naar JFK.
Je hebt hiermee 6 overnachtingsplekken, waarvan 2 slechts voor een nacht (Niagara falls, Long Island). Het is niet zinvol om meer dan een overnachting in Niagara falls te doen. Het is mooi en indrukwekkend om een keer te zien, maar meer tijd dan een dag kun je daar niet doorbrengen.
Voor wat betreft de keuze tussen Vermont of de Adirondacks, die afweging zul je zelf moeten maken. Als je je reis met een paar daagjes uitbreidt dan kun je beide doen. Heb je nog meer tijd, dan is het de moeite om nog veel naar het noorden te gaan, tot upstate Maine en/of Canada. Montreal is niet zo ver weg.
Vliegen op JFK (of eventueel Newark) is over het algemeen prijstechnisch het gunstigste vanuit hier. Boston zou ook een optie zijn maar is toch meestal wat duurder.
Groeten,
Roel.
Je noemt een aantal zaken die je wilt zien.MrsJones schreef: Tijdens onze reis willen we graag naar een aantal gezellige plaatsjes en de mooiste natuurgebieden. Wie heeft er concrete tips qua plaatsen, overnachtingsplekken, leuke/bijzondere excursies, een mooie dierentuin, waar je het beste de elanden kunt bekijken, walvistocht, mooiste watervallen, etc?
Laat ik eens een aantal bestemmingen noemen waarvan ik denk dat ze bij je wensen passen:
- New York city. Lijkt me duidelijk. Verblijf in een hotel in Manhattan, ten minste 4 nachten.
- Boston. Niet te missen natuurlijk. Leuke basis voor bijvoorbeeld een whalewatch tochtje en eventueel om te winkelen. Twee, misschien drie nachten.
- Ergens in Vermont/Green mountains - Natuur, hiken, paardrijden, etc. En natuurlijk je eland

- Eventueel verblijf ergens in de Adirondacks - wat noordelijker, vlakker, veel kleine meertjes, mooie omgeving.
- Je noemt Niagara falls. Dat is op zich een optie. En onderweg liggen enkele van de mooiste gebieden die NY state te bieden heeft. Ik zou je, als je Niagara wilt zien, dan ook adviseren om naar het Finger lake gebied te gaan. Veel mooie gorges, watervallen, lekkere wijn, etc. Twee of drie overnachtingen, bijvoorbeeld in Watkins Glen of Ithaca.
- Niagara falls: een dag en nacht
- Eventueel een dagje Long Island op de terugweg. Veel leuke wijngaarden en/of een romantische wandeling over het strand van southampton.
Mogelijke reisplanning, inclusief Niagara falls:
- Vliegen op JFK. Aankomst dag 1.
- 5 dagen NYC. Hotel in Manhattan, ergens in Midtown. Gebruik bijvoorbeeld Priceline om een leuk 4* hotel te boeken.
- Dag 5: vertrek naar Boston per trein, of per auto. In dat laatste geval zou ik de auto gaan huren op JFK en niet in Manhattan ivm toeslagen en keuzevrijheid. Let op: als je al in NYC een auto huurt, reken dan op een parkeertarief van ca $40 per dag om je auto in Boston te mogen parkeren. Boston heeft de hoogste parkeertarieven die ik ooit heb meegemaakt. Ik zou dus adviseren om de trein te pakken en in Boston pas een auto te huren.
- Dag 5, 6, 7: Boston verkennen, whalewatch tour, winkelen, etc.
- Dag 8: Auto ophalen en vertrek naar Finger lakes gebied. begin middag aankomst hotel, bijvoorbeeld in Watkins Glen.
- Dag 8, 9, 10: Omgeving verkennen. Wijn proeven, wandelen in de diverse gorges, etc.
- Eind middag dag 10: vertrek naar Niagara falls, overnachten in hotel aan canadese zijde, eventueel een van de nieuwe, hoge hotels met uitzicht op de falls.
- Dag 11: Niagara falls verkennen. In de middag vertrek naar Green mountains of adirondacks. Flinke afstand, maar prima te doen als je het niet erg vindt om laat bij je hotel aan te komen en onderweg wat te eten.
- Dag 12, 13, 14: Natuur in de omgeving verkennen. Hiken, paardrijden, etc.
- Dag 14 - Terugrijden door New England naar bijvoorbeeld New London. Ferry nemen naar Long Island. Overnachting op Long Island.
- Dag 15: Long island verkennen. Wijn proeven, strand wandeling, etc. Eind dag 15 terug naar JFK.
Je hebt hiermee 6 overnachtingsplekken, waarvan 2 slechts voor een nacht (Niagara falls, Long Island). Het is niet zinvol om meer dan een overnachting in Niagara falls te doen. Het is mooi en indrukwekkend om een keer te zien, maar meer tijd dan een dag kun je daar niet doorbrengen.
Voor wat betreft de keuze tussen Vermont of de Adirondacks, die afweging zul je zelf moeten maken. Als je je reis met een paar daagjes uitbreidt dan kun je beide doen. Heb je nog meer tijd, dan is het de moeite om nog veel naar het noorden te gaan, tot upstate Maine en/of Canada. Montreal is niet zo ver weg.
Vliegen op JFK (of eventueel Newark) is over het algemeen prijstechnisch het gunstigste vanuit hier. Boston zou ook een optie zijn maar is toch meestal wat duurder.
Groeten,
Roel.
- José
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
*even inbreken in dit topic*
Roel, dat is de rondreis die ik zocht!
Ik bewaar hem, in mijn wat-wil-ik-nog-zien-in-Amerika- wordbestandje!
Roel, dat is de rondreis die ik zocht!

Ik bewaar hem, in mijn wat-wil-ik-nog-zien-in-Amerika- wordbestandje!
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij hebben in 2007 een dergelijke reis gemaakt, maar zonder de Niagara Falls. We vonden New Hampshire (omgeving Lincoln - Woodstock) ook geweldig. Op onze site is het reisverslag te vinden in de rubriek Amerika (zie onderschrift).
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Houd er rekening mee dat de Fall Foliage soms al eind september begint. Het is best moeilijk om nu al de juiste periode te bepalen omdat het ook afhankelijk is van het weer wanneer het op z'n hoogtepunt is. Als je zoekt op internet kun je soms voorspellingen bekijken maar daar is het nu nog net wat te vroeg voor. Lastig, omdat je immers je ticket al op korte termijn moet boeken.MrsJones schreef:Op advies van een aantal van jullie, zijn mijn vriend en ik uitgekomen op een reis New York in combinatie met New England. We willen 15 dagen gaan (incl. reis) vanaf half oktober en willen een rondreis maken om al het moois van de Indian Summer te zien.
Zelf ben ik in 2005 de 2e en 3e week van oktober geweest, zie ook mijn reisverslag van die trip. Het is een prachtige tijd om te gaan en ik hoop ooit nog eens een 'Falltrip' te kunnen maken.

Roland
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Op deze site kan je straks de Foliage goed volgen.
Wouw Roel,
Dat klinkt als een mooie reis! Ik denk dat we de Niagara Falls sowieso maar mee moeten pakken deze reis.
We hadden dit weekend ook al zelf zitten puzzelen en dachten aan:
- Dag 1: vliegen op Toronto (of Buffalo). Aankomst dag 1
- Dag 2: Niagara falls verkennen, overnachten in hotel aan Canadese zijde
- Dag 3: treinreis Niagara falls - New York. Aankomst in NY ca 21.45 uur
- Dag 4, 5, 6, 7: NY!
- Dag 8: vertrek naar Boston per trein of per auto
- Dag 9, 10: Boston verkennen, whalewatch tour, winkelen, etc.
- Dag 11: Green Mountains / Adirondack Park
- Dag 12, 13, 14, 15: New England (maar waar?)
- Eind dag 15: terugreis naar NL (luchthaven ???)
We weten alleen niet of we dan te laat zijn voor de Indian Summer. We zouden dan pas rond 20 oktober in Boston aankomen. Plus de Indian Summer loopt van Noord naar Zuid en wij zouden dan reizen van Zuid naar Noord (NY - Cape Cod - Boston - Green Mountains - Maine - Bar Harbor). Misschien hebben we aan het einde van de reis (laatste week van oktober) dan alleen nog maar dorre blaadjes of zelf kale bomen
En welke luchthavens heeft New England rond Maine / Bar Harbor?
Dat klinkt als een mooie reis! Ik denk dat we de Niagara Falls sowieso maar mee moeten pakken deze reis.
We hadden dit weekend ook al zelf zitten puzzelen en dachten aan:
- Dag 1: vliegen op Toronto (of Buffalo). Aankomst dag 1
- Dag 2: Niagara falls verkennen, overnachten in hotel aan Canadese zijde
- Dag 3: treinreis Niagara falls - New York. Aankomst in NY ca 21.45 uur
- Dag 4, 5, 6, 7: NY!
- Dag 8: vertrek naar Boston per trein of per auto
- Dag 9, 10: Boston verkennen, whalewatch tour, winkelen, etc.
- Dag 11: Green Mountains / Adirondack Park
- Dag 12, 13, 14, 15: New England (maar waar?)
- Eind dag 15: terugreis naar NL (luchthaven ???)
We weten alleen niet of we dan te laat zijn voor de Indian Summer. We zouden dan pas rond 20 oktober in Boston aankomen. Plus de Indian Summer loopt van Noord naar Zuid en wij zouden dan reizen van Zuid naar Noord (NY - Cape Cod - Boston - Green Mountains - Maine - Bar Harbor). Misschien hebben we aan het einde van de reis (laatste week van oktober) dan alleen nog maar dorre blaadjes of zelf kale bomen

En welke luchthavens heeft New England rond Maine / Bar Harbor?
- Susie one
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Zover ik het weet zijn er in New England een aantal Nationale vliegvelden. Daar vertrekken geen intercontiniale vluchten. Vanuit Boston vertrekken er wel intercontiniale vluchten. Je zou ervoor kunnen kiezen ivm evt dropoff kosten de auto op het vliegveld van Boston in te leveren.
Susie One
Susie One
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Reis MrsJones: New York + New England
Oh, jammer...
Misschien wordt het wel:
Toronto - Niagara Falls - Niagara on the Lake - Finger Lake District (Watkins Glen State Park) - New York - Long Island - New Port (de moeite waard?) - Marthas Vineyard (de moeite waard?) - Cape Cod (National Seashore) - Boston - Kennebunkport - Bar Harbor - Acadia National Park - White Mountains (o.a. cog railway naar Mount Washington, Kancamagus Byway) - Green Mountains National Forest (we zagen dat dit uit twee delen/parken bestaat, hoe zit dat?) - Adirondack Park Preserve - New York of Boston (alleen voor terugvlucht)
overnachten:
1. ergens bij de Niagara, maar waar? We hebben gehoord dat de Canadese kant (Horseshoe Falls) het mooist is.
2. New York
3. Massachussets, maar waar?
4. Bar Harbor
5. White Mountains, maar waar?
6. Green Mountains, maar waar?
(7. nabij luchthaven NY)
Misschien wordt het wel:
Toronto - Niagara Falls - Niagara on the Lake - Finger Lake District (Watkins Glen State Park) - New York - Long Island - New Port (de moeite waard?) - Marthas Vineyard (de moeite waard?) - Cape Cod (National Seashore) - Boston - Kennebunkport - Bar Harbor - Acadia National Park - White Mountains (o.a. cog railway naar Mount Washington, Kancamagus Byway) - Green Mountains National Forest (we zagen dat dit uit twee delen/parken bestaat, hoe zit dat?) - Adirondack Park Preserve - New York of Boston (alleen voor terugvlucht)
overnachten:
1. ergens bij de Niagara, maar waar? We hebben gehoord dat de Canadese kant (Horseshoe Falls) het mooist is.
2. New York
3. Massachussets, maar waar?
4. Bar Harbor
5. White Mountains, maar waar?
6. Green Mountains, maar waar?
(7. nabij luchthaven NY)
-
- Amerika-expert
oa. Hartford CT, Manchester NH, Portland ME, Bangor ME zijn (kleinere) internationale vliegvelden. Maar er is zeker meer keuze van/naar Boston's Logan.Susie one schreef:Zover ik het weet zijn er in New England een aantal Nationale vliegvelden. Daar vertrekken geen intercontiniale vluchten.
MrsJones, omdat je aan de late kant bent voor herfstkleuren (wat hier Autumn of Fall heet, Indian Summer is geen seizoen maar een periode van een paar warme dagen na de eerste nachtvorst - soms in september, vaker in oktober, zelden in november), zou je misschien eerst naar het noorden kunnen gaan? Boston (Cape Ann: rockport, gloucester) - Maine (Acadia NP: Bar Harbor) - New Hampshire (White Mountains: Lincoln) - Niagara Falls - NY?
En voor overnachtingen: ga op deze site zoek, of gebruik google, expedia, hotel.com, hotwire, priceline, enz. Laat je door andere reizigers op tripadvisor.com adviseren.
Is 19 t/m 25 oktober echt te laat?
-
- Amerika-expert
MrsJones, nee hoor, niet te laat maar aan de late kant. Het ligt helemaal aan het weer, maar in maine, new hampshire, and vermont zijn de kleuren vaak het mooist in eerste helft-mid oktober. Vandaar de suggestie om eerst naar het noorden te gaan en dan af te zakken naar het zuiden, met de kleuren mee.
-
- Amerika-ontdekker
Kijk hier maar even naar de huidige foliage situatie. Midden Oktober ziet er goed uit.
http://www.yankeefoliage.com/peakmap/
http://www.yankeefoliage.com/peakmap/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 8130 Weergaves
-
Laatste bericht door Fleur1994