Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

City cruise New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Trientje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

City cruise New York

Bericht door Trientje »

We zouden graag 's avonds met een boot de skyline van New York willen zien. Ik heb al een beetje gegoogled, maar er zijn zoveel bedrijven die zo'n cruises aanbieden. Heeft iemand hier ervaring mee?

Thx!
2007: Niagara Falls, NY, Washington, Philadelphia
2008: Florida
2009: Zuidwesten, San Francisco, NY
2010: Zuidwesten
2013: Rondje Denver-Denver met oa Yellowstone, Black Hills
2016: NY
Willempie
Amerika-newbie

Re: City cruise New York

Bericht door Willempie »

Je kunt er ook voor kiezen met de Staten Island Ferry te gaan. Kost niets maar je ziet wel de skyline van New York. Het is geen uitgebreide cruise ofzo, maar het is wel even genieten wat mij betreft!
lelie
Amerika-expert

Bericht door lelie »

Dat hebben wij ook gedaan, Echt aan te bevelen, ook als je minder tijd hebt. En inderdaad, het is gratis :D
Jeroen80
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Jeroen80 »

Hoe vaak vaart de Staten Island Ferry uit? En hoe lang duurt die vaart?
Florida
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Florida »

Alle info staat op deze site http://www.siferry.com/.
Trientje
Amerika-ontdekker

Bericht door Trientje »

Bedankt voor de tip! Nog een voordeel is dat we nu kunnen kiezen wanneer op de avond we de trip maken. De trips waar je bij moet betalen, kan je meestal maar op 1 moment per dag doen. Waarschijnlijk gaan we dus de Staten Island Ferry nemen!
2007: Niagara Falls, NY, Washington, Philadelphia
2008: Florida
2009: Zuidwesten, San Francisco, NY
2010: Zuidwesten
2013: Rondje Denver-Denver met oa Yellowstone, Black Hills
2016: NY
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Vorige week nog op de ferry Staten Island gestaan. Op de heenweg moet je aan de linkerkant gaan staan (terug natuurlijk rechts) om goed zicht op het vrijheidsbeeld te kunnen krijgen. Voor zicht op "The City" moet je even goed kijken, het is maar net hoe de boot draait. De bovenste verdieping heeft geen ramen, waardoor je vrij kunt fotograveren.
Als je in de terminal van Staten Island direct rechts aanhoudt, kan je net met de volgende boot weer terug. Wel even doorlopen, je hebt maar weinig tijd. Alles staat trouwens keurig aangegeven.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
vinyltje
Amerikafan

Bericht door vinyltje »

De skyline is verder ook prachtig vanaf de Brooklyn Bridge en vanaf Brooklyn zelf. Schitterend uitzicht!
Dan heb je ook echt de zijkant en niet alleen het topje...
Ingrid26
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Ingrid26 »

En mocht je toch echt een betaalde tour willen doen: Circle Line heeft verschillende tours rondom Manhattan.
Wij hebben een paar weken geleden de Harbour Light tour gedaan, die begint tegen zonsondergang. Erg mooi gezicht.
14 juni tot 7 juli 2007: Toronto en West-USA (http://amerika2007.dejongmultimedia.nl" onclick="window.open(this.href);return false;)
16 juni tot 9 juli 2009: New York en (Noord)West-USA (http://amerika2009.dejongmultimedia.nl" onclick="window.open(this.href);return false;)
Arlette
Amerikafan

Re: City cruise New York / zeeziek?

Bericht door Arlette »

Hoi, ik wist niet goed waar mijn vraagje te zetten en dus doe ik het hier maar even. We gaan in NY natuurlijk ook de ferry doen en ook de Circle Line avondboottoer maar nu mijn vraagje : word men daar eigenlijk zeeziek op? :oops: Want als ik bv naar Londen vaar dan ben ik eigenlijk steevast een beetje groggy (zeeziek); heb je dat daar ook of is het totaal een ander gevoel? Want anders moet ik nog reispilletjes meenemen :roll:
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Ik ga hetzelfde doen maar heb ik andere steden al eens zoiets gedan. Ik denk dat het helemaal aan jezelf ligt ;) Maar wel moet ik erbij zeggen dat je met de Staten Island Ferry denk ik niet erg ziek zult worden hoor, het is 20 minuten voor een enkele reis en anders wacht je gewoon in de terminal op een latere boot. Over de Circleline kan ik niets zeggen, maar anders kun je een reistabletje nemen voor vertrek. Kan nooit iets kwaad!
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Arlette
Amerikafan

Bericht door Arlette »

kun je een reistabletje nemen voor vertrek. Kan nooit iets kwaad!
Ja dat zal ik eerst dan maar eens uittesten als we naar het vrijheidsbeeld gaan en als ik dan toch prijs heb en zeeziek wordt dan kan ik altijd nog voor de trip terug en de avondtoer een pilletje pakken :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer