Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Welke stad om alleen naartoe te gaan: Chicago of DC?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Priscilla
Amerikafan
Contacteer:

Welke stad om alleen naartoe te gaan: Chicago of DC?

Bericht door Priscilla »

Ben een tijdje afwezig geweest (stond eerder geregistreerd als PriscillaMartin) door een hoop veranderingen in de privesfeer, but I'm back!! :D En ben klaar voor een volgend tripje! Mijn vakantie staat in september/oktober gepland, maar zou graag over een week of drie ook graag een paar dagen ertussenuit gaan.

Het ziet er echter naar uit dat ik alleen de grote plas over moet steken...Nu twijfel ik tussen de volgende steden: Vancouver, Toronto, New York, en Chicago.
* New York ben ik al een paar keer geweest en is dus vertrouwd, maar daardoor ook minder 'spannend'
* Vancouver en Toronto lijken me leuk omdat ik nog nooit in Canada ben geweest en ik veel goede dingen hoor over de Canadese gastvrijheid/vriendelijkheid
* Chicago ben ik nog nooit geweest, maar is ook een bestemming waar KLM rechtstreeks op vliegt.

EDIT: Andere opties zijn: Seattle, Portland, Washington en Montreal.

Qua kosten maakt het niet uit.
Wat zouden jullie aanbevelen voor een alleenreizende dame? Wil hooguit vier nachtjes weg.

Groetjes, Priscilla
Laatst gewijzigd door Priscilla op 24 mei 2009, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Welke stad om alleen naartoe te gaan?

Bericht door Jasmino »

Ik vind Vancouver echt een fantastische stad, de ligging is geweldig. Je vind daar echt alles: water, bergen, lekker eten, goed shoppen, en fantastisch park en een geweldige market. Ik zou wel 2 weken naar Vancouver willen!

Als je echter maar 4 dagen weg wil, kun je toch misschien beter aan de oostkant blijven. Dat is een behoorlijk stuk minder ver vliegen immers. In dat geval zou ik zeker kiezen voor Washington DC. Ook geweldig, kun je gemakkelijk weken doorbrengen. Leuke natuur in de nabijheid, en natuurlijk een fantastische stad.

Chicago is ook een optie, maar daar ben ik zelf nog niet geweest. Daar komt wel heel snel verandering in, over 3 weken eindigen we onze reis daar met een verblijf van 5 nachten. Ik kan je dan laten weten wat ik ervan vind.

Wat ik mis in je lijstje, maar zelf ook een heel leuke stad vind is Miami.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
jmvdc
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jmvdc »

Persoonlijk vind ik Washington DC een geweldige stad, we hebben er zo'n 12 dagen "rondgewandeld".

We zijn 2x naar San Francisco geweest en dat is ook wel een stad die je perfect op je eentje kan verkennen.

Het hangt er vanaf wat je eigenlijk wil "doen": musea, shoppen, uitstapjes....
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Het ligt er maar net aan wat je leuk vindt. Maar uit de door jou genoemde steden zou ik Washington of Chicago kiezen. Washington is gewoon heel leuk om daar alles te bekijken, niet al te ver weg (jetlag voor die paar dagen). Chicago vond ik ook heel leuk, ook genoeg te zien daar maar natuurlijk ietsje verder weg.
Tans4USA
Amerikakenner

Bericht door Tans4USA »

Chicago vonden wij een leuke stad. Vergelijkbaar met New York, maar natuurlijk veeeel rustiger. Er is een hoop te doen en te zien, volgens mij kun je je daar alleen heel goed vermaken. Succes met kiezen.
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Hoi Priscilla, vroeg me al af waar je was na dat geweldige reisverslag van vorig jaar. Als je niet naar NY wilt zou ik ook kiezen voor Chicago, maar Boston is ook leuk voor een paar dgen hoor!
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik zou Vancouver kiezen al is 4 dagen niet veel. Een geweldig stad waar je alles vindt.
Als ik zou gaan emigreren zou ik niet in Amerika gaan wonen maar in Vancouver!

Marjon
cc99
Amerika-newbie

Bericht door cc99 »

Ja, wij zijn ook helemaal Vancouver- fan. Je hebt er vanalles. Mooie stad, winkels, maar ook natuur. Een geweldig park en natuurlijk de zee! Wel veel japanners in Vancouver :lol:
Het eten is ook geweldig!
Seattle zijn we ook geweest, maar haalt het niet bij Vancouver.
Succes!
groetjes CC
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Seattle is ook relaxed, maar ik zou Vancouver kiezen.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ik zou -puur vanwege de reistijd- in dit geval kiezen voor een stad aan de oostkant. New York vind ik het leukst als je alleen bent, maar daar ben je dus al eens geweest. Ik zou gaan voor Washington an als alternatief kun je denken aan Chicago, Philadelphia, of Boston. In Canada is Montreal mijn favoriet. Maar in al die steden kun je je heel goed vier dagen in je eentje vermaken.
"Keep Georgia On Your Mind"
Priscilla
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Priscilla »

Dank voor alle leuke reacties! :D
De meningen zijn dus enigszins verdeeld, maar Washington, Vancouver en Chicago zijn volgens mij 'favoriet'...

Misschien maakt uitleg over mijn selectie van steden wat meer duidelijk; ik werk bij KLM en kan vooralsnog alleen met KLM-vluchten goedkoop vliegen ;)..Moet nog een half jaartje wachten tot ik ook met partners goedkoop de wereld rond kan. Nog even geduld hebben dus, hihi...Mijn eerste keus was/is veruit Boston van de Amerikaanse steden, maar helaas wordt er niet rechtstreeks op Boston gevlogen en dus ben ik verder gaan kijken. De bestemmingen waar KLM wel rechtstreeks op vliegt in Noord-Amerika en die mij wel aanspreken zijn: Chicago, New York JFK, Los Angeles, Seattle, San Francisco, Washington. In Canada vliegt KLM naar Montreal, Toronto, Vancouver en Calgary.

San Francisco ben ik vorig jaar al een week geweest, naar LA drie dagen en naar NY een week. Van deze steden zou ik op korte termijn alleen NY nog een keer willen aandoen. Ik moet jullie eerlijk bekennen dat Washinton me in eerste instantie niet zo heel erg trekt/trok. Wat is er zo leuk aan deze stad?
Ik ben zelf enorm fan van NY en ook al ben ik er al meerdere keren geweest, blijf ik het een geweldige stad vinden. Sterker nog, als het aan mij ligt, verhuis ik er morgen naartoe ;)

Qua vliegtijden maakt het me niet zo veel uit; vind het niet erg om te vliegen en heb zelden last van een jetlag. Maar Washington en Chicago zijn inderdaad wel logische keuzes!
Hoor niemand over Toronto. Is niemand hier ooit geweest of is het minder de moeite waard?
Ook Vancouver kan ik maar niet uit mijn hoofd zetten, maar is wellicht interessanter als ik een paar weken hebben. Dan zou ik ook wat kunnen rondreizen in de omgeving.

Vind het overigens best spannend om voor het eerst alleen weg te gaan!! :roll:
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Ik kan me voorstellen dat je het spannend vindt. Het zou niks voor mij zijn. Knap dat je het gaat doen hoor!

Ik zou, als ik zou mogen kiezen, naar New York gaan!!!
Priscilla
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Priscilla »

Wilde in eerste instantie 10 dagen naar Vancouver (stedentrip en beetje rondreizen), maar ivm met de uitloop van mijn project zit dat er helaas (in juni) niet in :(...

Tot voor kort had ik nooit gedacht ooit alleen op 'vakantie' te gaan, maar eigenlijk voelt het best goed. Maar zoals ik eerder al zei ook erg spannend! Ben benieuwd; het kan zo maar zo zijn dat ik het heerlijk vind! Qua 'veiligheid' (bekend zijn met en veilige stad) zou ik zo voor NY gaan, maar op een of andere manier heb ik de drang om voor iets nieuws te gaan...Wellicht verandert dat de komende weken nog.

Wat ik overigens wil doen in een stad? Ik wil graag lekker kunnen shoppen, hou van (trendy/luxe) uiteten gaan, borreltjes doen in cafés/clubs, hangen in parken, musea bezoeken en ben zeker niet vies van toeristje spelen :D Vooral het bekijken van gebouwen kan mij uren bezig houden...Hou er dan ook van om lekker rond te hangen in een stad en gewoon een beetje te wandelen. Denver vond ik dan bijvoorbeeld ook super! Ook Vegas had ik wel langer willen blijven.
Kortom, ik hou van bruisende, levendige, 'jonge' steden. Steden waar zowel overdag als 's avonds wat te beleven is en waar je als vrouw/meisje gewoon lekker alleen kan vertoeven...
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Ik zou ook voor Chicago of Washington kiezen, omdat het aan de oostkust ligt (korter vliegen, 'slechts' 6 uur tijdsverschil). Ik zit zelf momenteel ook te 'plannen' om ergens in oktober een lang weekend (vrijdagochtend weg, maandagavond terugvliegen), dus maar 3 dagen, naar de US te gaan met mijn broertje. En ik kan je nu al zeggen, dat het Chicago of Washington wordt :wink: !

Qua lekker slenteren, musea, mooie gebouwen, veel historie (al zei je dat er niet bij), is natuurlijk Washinton geweldig. Wil je alles bij elkaar, zoals shoppen (al ken dat in Washington ook prima), uitgaan, goed eten, etc etc dan is misschien Chicago voor jou de beste keus. Aangezien je New York ook geweldig vindt, en wel eens iets anders wil, lijkt me Chicago voor jou helemaal prima. Daar vind je ook alles. Als musea net iets meer de doorslag geven, dan is Washinton wel geweldig (en alle musea zijn ook nog eens gratis).

Overigens, bij mij staat New York ook op 1, dat is echt mijn favoriete stad, maar wil nu ook wel weer eens 'wat anders'. Voor ons neig ik naar Chicago, omdat wij deze keer het shoppen en (goed) uit eten gaan de voorkeur geven (zie mijn tripje vorig jaar met mijn broer naar Houston). Washington ben ik vrij recent nog geweest, dus vandaar. Maar ook Washington zijn wij zeker nog niet op uitgekeken ! Succes met je keuze. Enne .... wat betaal jij nou voor een retourtje :roll: ?
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 34
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Persoonlijk zou ik voor Washington DC kiezen. Prachtige stad waar je je dagen kunt vermaken. Ben er nu een aantal keren geweest maar wil er absoluut nog eens naartoe.

Roland
Since 1982: 34 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Heb een tijdje terug een zeer leuke reportage gezien over Quebec, Canada. Was er echt verrast door!

Maar goed, deze stond niet op je lijstje :oops:
jmvdc
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jmvdc »

Zoals we al voorstelden: wij zijn ook grote voorstanders van Washington DC.

Tweemaal in San Francisco geweest, maar we vinden DC veel leuker voor te shoppen: Pentagon Shopping Mall, Union Station en vooral de buurt van Georgetown is geweldig.
Aan de Potomac River hebben ze een mooie, moderne "rustplaats aangelegd met bistro's en terrasjes.

Er zijn heel veel museums,je hoeft ze niet allemaal te doen, maar er zijn wel enkele plezante bij.

Wat me vooral opvalt aan DC is dat het zo'n groene stad, en dat is wel leuk. Je hoeft niet ver te lopen om een rustige oase te vinden.

En.... als je door de USA-bug gebeten bent: de stad ademt geschiedenis uit.....
Baia
Amerikakenner
Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
Contacteer:

Bericht door Baia »

Ik zie maar drie goede keuzes:
Boston, New York en Washington.
Boston is niet mogelijk, New York heb je al gezien, dus dan blijft er maar eentje over, niet waar... :D
Afbeelding

* Fingers al lang niet meer crossed for DV2010 ! *
** Fingers al lang niet meer crossed for DV2011 ! **
*** Fingers al lang niet meer crossed for DV2012 ! ***
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Priscilla schreef:Wat ik overigens wil doen in een stad? Ik wil graag lekker kunnen shoppen, hou van (trendy/luxe) uiteten gaan, borreltjes doen in cafés/clubs, hangen in parken, musea bezoeken en ben zeker niet vies van toeristje spelen :D Vooral het bekijken van gebouwen kan mij uren bezig houden...[..
Dan zit je in Washington prima! Als ik er ben in de tijd, dat je komt, laat ik je graag zien, wat er zo leuk is aan die stad :). Je kunt er ook mijn weblog op nalezen. Vooral in de laatste weekvan maart 2006 heb ik mijn vriendin uit Nederland heel veel laten zien. En bijkomstig voordeel: de musea zijn bijna allemaal gratis. Er is prachtige architectuur (denk aan de Library of Congress en het Capitool), geschiedenis (National Archives, Arlington National Cemetery, Mount Vernon (het landgoed van George Washington), Old Town Alexandria en meer) en natuur (Rock Creek Park en ietsje buiten de stad Great Falls). Vier dagen heb je zo vol.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

ik heb een paar jaar geleden in mijn eentje een reis gemaakt van Miami naar New York. New York was veruit de beste stad om lekker alleen in rond te lopen: je verveelt je daar werkelijk nooit. Maar Washington komt op een goede 2e plek voor mij.
Ik vind de sfeer er heel relaxed en je kunt je goed een paar dagen vermaken. Wat ik bijvoorbeeld heb gedaan was een Bike the Sites by night fietstour...dan ga je 's avonds langs alle verlichte monumenten. Vond ik ontzettend mooi en op die manier doe je toch iets met mensen ook al ben je er alleen.

Voor mij was deze reis een ervaring om nooit meer te vergeten en ik kijk er soms nog wel eens met heimwee op terug. Vind t natuurlijk heerlijk dat ik nu lekker met m'n vriend op vakantie kan, maar dat zelfstandige beviel mij eigenlijk ook prima hoor! T is echt een experience, en natuurlijk is niet elke dag even leuk maar als je maar een paar dagen gaat is het voorbij voor je het weet en denk ik eigenlijk dat je je prima zult vermaken!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer