Ja, vreemde titel... maar ik vroeg mij af waar het 'gepeupel' shopt in New York. Ik ken 5th Ave, Macy's, Blommingdale's en alle dure boetiekjes... Maar het lijkt mij dat niet elke New Yorker het geld op de rug groeit, toch!? Dus waar gaat iedereen shoppen? Is er ergens een leuke straat of buurt met bataalbare winkels?
Is weer eens wat anders dan Gucci, Prada,Donna Karen, etc...
Ik weet niet wat je precies bedoeld maar rond Times Square en in de buurt van Macy's heb je winkels als Conway en Gap en zo. Het is echt niet allemaal design wat de klok slaat. Veel plezier trouwens. New York is onze absoluut favoriete stad aan de oostkust.
Tja, gewoon een beetje leuke kledingwinkels, in de lijn van Steps, The Sting en SPS.
Dit is trouwens ook al onze 2e keer. Vorig jaar ook geweest en erg naar onze zin gehad. We hebben echt ons best gedaan om dit jaar niet naar Amerika te gaan, maar toch bleef het ons weer trekken. Dus tja... waarom niet een 2e keer naar NY?
Maar vorig jaar konden we de gewone kledingzaken niet echt vinden. Ja, er lag er wel eens eentje ergens op een straat, maar dan zag je weer 4 straten niets. Neem toch aan dat het op bepaalde plekken wat meer gecentreerd is. Of niet?
Laatst gewijzigd door Rob op 16 mar 2009, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
In de Village, bij tweedehandswinkels (er was een hele grote op Broadway, vlak bij de 10e straat, is er misschien nog.). Houston (uitspraak op z'n Nederlands: hauston) Street en zuidelijker, Canal Street in Chinatown.
In de 'andere' steden van New York: Brooklyn, Queens, the Bronx. Er is bijvoorbeeld een goedkope winkelstraat in Brooklyn, vlak over de brug, ongeveer naast het stadhuis daar. Wij gingen vroeger wel eens naar de Toys R Us zo ongeveer aan het einde van Brooklyn, omdat de luiers daar goedkoper waren.
De Malls in northern New Jersey (langs route 4, bussen vanuit de Port Authority Terminals aan de 42e Straat in Manhattan en bij de George Washington Bridge.
Wij gaan binnenkort ook naar NYC, voor de eerste keer. En ik ben best een shopaholic dus ben nu al begonnen alles op winkelgebied een beetje uit te zoeken. De 'grote' winkels zijn leuk maar de sport is natuurlijk om met iets unieks thuis te komen...
Wat ik tot nu toe gevonden heb (en nogmaals, nog geen ervaring)
SoHo, met name Spring St - Prince St - Mott St - Elizabeth St - West Broadway is erg leuk met kleine boetiekjes en veel vintage.
En natuurlijk Little Italy en China Town!
Er staan o.a. een aantal tips op shopgirl.nl (fashion week NY)...
Toen ik met Travel Active in NYC was, gingen we geloof ik naar SoHo, in ieder geval een lange straat vlakbij Chinatown (als ik me goed herriner). Dat was zeker goed shoppen, als ik me het goed herinner zat er Forever 21, Victoria's Secret, American Eagle, en veel meer...
Maar mijn geheugen is niet zo super, dus ik weet niet precies waar het is
Wij kregen vorig jaar in NY de tip van een newyorker om vanaf het flatiron building richting vlgs mij was het 14th street te lopen. Daar kom je ook allerlei leuke shops tegen.
Als ik even 'normaal' wil shoppen ga ik altijd naar de Newport Mall aan de overkant van de Hudson rivier. Dit is een Mall die je in het binnenland ook zou kunnen tegenkomen. Alle grote toko's kun je er vinden. Sears, Macy's, enz.
Op de dagen dat ik er altijd was, was het aardig rustig.
Om er te komen neem je de PATH metro naar Newport station. Vanaf het station is het ongeveer 400 meter lopen.
Een aanrader voor merkkledij aan ongelofelijke prijzen is het warenhuis Century 21 gelegen vlakbij Ground Zero in 22 Cortlandtstreet. http://www.c21stores.com/#/home/
Ook het stuk Broadway downtown in de buurt van Soho zijn de moeite waard en erg gevarieerd.
Of je neemt de bus 115 naar jersey gardens(Elisabeth) in new jersey . dit is een outletcenter met tommy h, calvin klein ,levis , etc outlets. Bovendien iets goedkoper dan ny omdat er in nj geen sales tax bestaat op kleding.
If you can´t stand the heat, stay out of the kitchen.
^^
in New York is er ook geen sales tax op items tot $100.00.
Als je 'gewoon' wilt shoppen kun je naar Fulton St Mall in Brooklyn gaan, Queens Mall in Queens, ga naar Filene's Basement (Union Sq, Chelsea/6th Ave, Upper West Side/Broadway) of bijv. TJ Maxx. Old Navy is ook goedkoop. Century 21 is ook een optie maar erg druk.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.