Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

4 dagen New York in maart

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
beertje_74
Amerika-newbie

4 dagen New York in maart

Bericht door beertje_74 »

De tweede week van maart ben ik voor vier dagen in New York. Wat voor weer kan ik in die periode verwachten?
Wat zou je op die vier dagen best bezoeken en soms een idee voor een goed budgedvriendelijk hotel?
Dank.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: 4 dagen New York in maart

Bericht door Petra/VS »

Het weer in die tijd van het jaar is heel moeilijk te voorspellen. Onze dochter werd op 14 maart geboren en toen was er een hittegolf hier aan de oostkust met 27 graden in NYC en toen ze drie werd, was er een grote sneeuwstorm. Meestal begint het al wat aangenamer te worden, zo'n 10-15 graden gemiddeld. Dichter bij die datum kun je beter voorspellen, want dan kun je zien, wat voor winter het is geweest.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Jozzy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Jozzy »

Een budgetvriendelijk hotel vind ik het Milford Plaza Hotel. Dit is gelegen op een prachtige locatie (aan 8th Ave thv 44th St; dat is 1 lang blok van Times Sq vandaan), en is lekker oud, dus dat drukt de prijs mooi. ;) Enfin, dat het een oud hotel is zie je echt aan alles; maar goed, het is alleen maar oud, niet kapot ofzo. Verder moet je bij de liften altijd je hotelpasje (deur"sleutel") laten zien aan een security guard; dat geeft toch wel een prettig gevoel, zo midden in NYC.

Als je dus tegen 'vergane glorie' kan en geen geld over de balk wil (of kan) smijten, is dit je hotel (reken op ong. $ 200 p.k.p.n.). Bij ons werkte het draadloos internet overigens niet (mijn reisgenoot had internet 'besteld', dat werkte niet, en hij kreeg z'n geld keurig netjes en snel terug via z'n CC na een simpel telefoontje met de receptie), maar dat was het enige nadeel.
Tabitha
Amerika-newbie

Bericht door Tabitha »

In New York zijn enorm veel leuke dingen te doen. Ik ben in oktober weer voor 5 dagen in New York geweest. Leuk om te doen vind ik:
Statue of Liberty gegaan (vroeg vertrekken i.v.m. drukte) en Ground Zero
Times Square, leuk in de avond met alle lichtjes.
Uitzicht vanaf het Empire State Building
Central Park
Winkelen op een van de grote avenues (5th en 7th)
De verschillende wijken bekijken zoals Soho, Chinatown en Greenwich
Naar een van de musea zoals het Guggenheim of MOMA

Veel plezier vast daar!
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Je zou ook een hotel kunnen nemen in New Jersey en met de bus naar NY.
Wij hebben een keer een hotel gehad in Carlstad NJ de bus stopte vrijwel voor de deur en in nog geen 20 minuten waren we in NY.
Susie one
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Susie one »

ik zelf zou niet kiezen voor een hotel buiten NY.

Wij zaten ivm pakket van de touroperator in september 3 nachten in Hotel Red Roof in Meddowland te Secauces (new jersey). Vanaf het hotel gaat er 1 bus per uur naar NY Port of terminal en de reistijd is ongeveer 30 min. Zonde van onze reistijd. Op deze manier ben je niet zo flexibel met de bus uit en thuis. Vanwege de hogekosten is niet verstandig om van uit NY een taxi te nemen naar het hotel. Wij spraken een taxi chaffeur in Secauces. Deze gaf ons de tip om in de late avonduren de bus naar Secauces plaza te nemen voor ongeveer 5 dollar de taxi naar het hotel te nemen.

Gelukkig hebben wij voor volgend jaar een hotel geboekt in NY in de buurt van de Empire state building.

Veel plezier met het verder plannen van je trip.

Susie One
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
chari swinnen
Amerikafan

Bericht door chari swinnen »

Hoi,

Ik zou zeker een hotel kiezen in het centrum. Kost wel meer maar is toch altijd leuker en gemakkelijker!
Een absolute aanrader om te doen vind ik Empire State by night. Ongelooflijk zicht heb je dan met duizenden lichtjes!

Pluto :dance:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer