Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Circle Line tegenover Staten Island Ferry

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Circle Line tegenover Staten Island Ferry

Bericht door lsl »

Hallo iedereen,

de Circle Line tour van 2 of 3 uur vaart rond Manhatten maar ook even richting Vrijheidsbeeld voor een korte fotostop.

Als ik deze tour doe, is de gratis Staten Island Ferry dan nog aan te raden, brengt deze trip nog iets bij ?

Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
deh78
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Circle Line tegenover Staten Island Ferry

Bericht door deh78 »

Ik heb de tour overgeslagen die bij het pakket van Circle line zat dit omdat je toch weinig tijd hebt in New York,ik denk niet dat het meerwaarde geeft.
Wel ben ik uitgebreid naar staten island en Ellis island gegaan.

Dennis
cvr
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door cvr »

Kan niet over de Circle Line meepraten want ik heb het niet gedaan maar 2-3 uur rond Manhattan varen lijkt me veel te veel. De Staten Island Ferry vaart op enkele 100en meters langs het Vrijheidsbeeld dus die fotoshoot van dichtbij mis je dan wel. Zoals je wellicht weet zit de "clou" van de Staten Island Ferry 'm in de terugvaart waar je letterlijk richting de kop van Manhattan vaart en dus schitterende foto's kunt nemen vanaf het voordek.

Mijn advies: neem eerst de Ferry en beslis dan of je het geld en de tijd aan de Circle Line wil besteden.
Mantoinette
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Mantoinette »

Jaren geleden (1992?) heb ik de circle line tour gedaan... en het was hartstikke saai. Duurde oeverloos!
Uiteraard heb je vaak een mooi zicht op de skyline van New York... en als je tijd "zat" hebt en het is mooi weer, dan zal het best leuk zijn. Zelf vond ik het in ieder geval niet zo geweldig en toen we in 2007 met de kinderen in New York waren hebben we dan ook geen Circle Line tour meer gedaan.
We zijn in 2007 wel met de STaten Island Ferry langs het vrijheidsbeeld gevaren en dat was voor ons voldoende. De heksenketel en alles wat er te doen is op Manhattan sprak ons meer aan. :D
2005.... again in 2007!!!... again in 2009!!!

reisverslag zuidwesten 2005
reisverslag zuidwesten en New York 2007
reisverslag 2009
http://www.asmas.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sandra & Bjorn
Amerikafan

Bericht door Sandra & Bjorn »

Het ligt er ook aan denk ik hoeveel tijd je hebt in New York. Ik was er een paar weken terug voor het werk en had dus weinig tijd. Toen vond ik de Staten Island Ferry prima om een eerste indruk van het vrijheidsbeeld te krijgen en het 'gezien te hebben'. De skyline was ook prachtig, dus wat dat betreft denk ik niet dat een hele rondvaart veel toevoegt. Misschien alleen om wat dichterbij het beeld te komen.

Groetjes,
Sandra
Ralph123
Amerika-ontdekker

Bericht door Ralph123 »

Niet helemaal een antwoord op je vraag. Maar wij hebben de NY watertaxi vaart gedaan. Hier zie je in 1,5 uur bijna hetzelfde als de circleline in 2,5 a 3 uur.

Dus als je een krap schema hebt is dit ook aan te raden.
Noortje1
Amerikakenner

Bericht door Noortje1 »

Hallo,

Wij willen de circle line cruise harbor lights doen...
Deze vaart alleen 's avonds uit om 19h.

We hebben een NY-pass.
Moet je dan nog reserveren? Ik kan me inbeelden dat zo een boot ook vol kan zitten?

Zijn er mensen die zeggen deze uitstap moet je zeker NIET doen....
Want zo 's avonds heb je daar niets aan...D
Dan hoor ik het graag.
2008 : rondreis westkust - 2009 : NY \ LA \ LV - 2010 : LA \ LV \ Springdale - 2011 : LA/LV
Bento
Amerikafan

Bericht door Bento »

Wij hebben de rondvaart rond Manhattan wel gedaan met Circle Line en ik vond het heel interresant. Foto's maken van het vrijheidsbeeld kan idd. vanaf de ferry maar ook vanaf het schip van Circle Line. Verder kom je langs Yankee Stadium, zomers langs een grote parkeerplaats met allemaal schoolbussen, oude fabrieken en kleine houten huisjes aan de overkant van de hudson ook zie je een oud spoor waar ooit iemand vermoord was volgens de man die het verhaal deed aan boord.

De iet wat oudere man die alles aan boord vertelde deed dat erg leuk. Wij hebben dit op onze laatste dag gedaan en zijn daarna direct naar JFK gegaan met de metro.
HeleneB
Amerika-ontdekker

Bericht door HeleneB »

Hallo,

Wij hebben eveneens de circle line harbour cruise gedaan. Ik had wel geen NY-pass, ik had hem via internet geboekt.

Ik vond het echt super om te doen. We vertrokken toen het begon te schemeren, en je ziet alle lichtjes aanspringen. Je komt terug wanneer het volledig donker is, en de stad mooi verlicht is. Ik vond het echt een aanrader. Er was heel wat volk op de boot, je bent er best ietsjes vroeger om een goed plekje te bemachtigen aan het raam (voor wat foto's te nemen). Onze gids kon echt boeiend vertellen, en vertelde veel ook over 9/11, toen de boten werden ingeschakeld om mensen uit de stad te varen.

Ik kan me wel inbeelden dat het overdag niet zo interessant om te doen, maar 's avonds is het echt mooi. Was ook een beetje een rustmoment, want je loopt al de hele dag van hier naar daar!

Hoop dat je er iets aan hebt.
Bento
Amerikafan

Bericht door Bento »

Wij zaten buiten (Augustus). Denk er wel om dat het gedurende de zomer maanden niet donker word als je die tour neemt :)
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Zou ik nog niet te hard roepen :wink: New York ligt naar Europa gekeken op dezelfde breedtegraad als Madrid.
Het wordt er een stuk vroeger donker dan in Nederland.
Noortje1
Amerikakenner

Bericht door Noortje1 »

HeleneB schreef:Hallo,

Ik vond het echt super om te doen. We vertrokken toen het begon te schemeren, en je ziet alle lichtjes aanspringen. Je komt terug wanneer het volledig donker is, en de stad mooi verlicht is. Ik vond het echt een aanrader. Er was heel wat volk op de boot, je bent er best ietsjes vroeger om een goed plekje te bemachtigen aan het raam (voor wat foto's te nemen). Onze gids kon echt boeiend vertellen, en vertelde veel ook over 9/11, toen de boten werden ingeschakeld om mensen uit de stad te varen.

Hoop dat je er iets aan hebt.
Dank je. Ik heb ik wat aan ja :)
We zijn zowiezo van plan de avondtocht te doen.
Ik stel me idd ook wel de vraag of het wel werkelijk donker gaat worden?
We zijn er in juli.
Wanneer ben jij er geweest?
2008 : rondreis westkust - 2009 : NY \ LA \ LV - 2010 : LA \ LV \ Springdale - 2011 : LA/LV
HeleneB
Amerika-ontdekker

Bericht door HeleneB »

Het was bij ons wel in april, maar het startte redelijk vroeg. Op deze link zie de uren van de zonsondergang in de maand juli. (http://www.timeanddate.com/worldclock/a ... =-11&day=1), dus tussen 20u en 20.30u, zoiets...

Om hoe laat begint de tour?
Noortje1
Amerikakenner

Bericht door Noortje1 »

19 uur
Bento
Amerikafan

Bericht door Bento »

In Juli word het sowieso pas rond 10-11 uur donker denk ik.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Mijn post, vijf posten naar boven niet gelezen zeker. :mrgreen:
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »