Op zaterdag 31 januari 2009 zal ik op de luchthaven New York/Newark moeten overstappen op een vlucht naar Fort Lauderdale, de wachttijd is maar liefst 4 uur en 15 minuten, is het toegelaten om tussen die tijd de luchthaven te verlaten ? ik vermoed dat ik in de terminal moet blijven ? , ik heb namelijk nog nooit moeten overstappen
Ik denk dat 4 u. 15 min. te kort is om de luchthaven te verlaten.
Je komt Amerika hier binnen en moet dus door Immigrations. Afhankelijk van het aantal vluchten dat op dat moment binnenkomt kan dit zomaar anderhalf uur tijd kosten. Vervolgens moet je je koffer ophalen, afgeven voor de volgende vlucht en naar de terminal voor je vlucht naar Fort Lauderdale.
Er zal dan vrijwel geen tijd overblijven om het vliegveld te verlaten. De wachttijd is aan de ruime kant maar kan ook prettig zijn als je vlucht vertraging heeft (gebeurt nogal eens als je naar Amerika gaat). Ik zou dus op het vliegveld blijven.
Idd, en zeker de NYC luchthavens kunnen zeer druk zijn op sommige tijdstippen. Ik zou de tijd lekker gebruiken om rustig door de immigrations en customs te gaan en dan even lekker wat te gaan eten en drinken en winkeltjes te gaan kijken.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation. Clint's Thoughts
Yep, in principe mag je de luchthaven verlaten, maar daarna moet je terug door de security check etc.. 4 uur is echt niet zo lang, zeker als je de States binnenkomt vanuit Europa, dus zoals de rest hier al zei is het sterk aangeraden in de luchthaven te blijven. Rond Newark is eigenlijk toch maar weinig te zien.... ofwel moest je de trein naar Penn Station (bij Madison Square Garden in Manhattan) nemen, maar daar zal je zeker geen tijd voor hebben.
Met iets meer dan 4 uur overstaptijd heeft het geen, of in ieder geval erg weinig, zin om de luchthaven te verlaten. In de directe omgeving is ook niet zo heel veel te beleven, en die 4 uur zijn veel te kort om bijvoorbeeld richting Manhattan te gaan (wil je aan zo'n bezoekje echt iets aan hebben, dan heb je toch al minimaal 6 à 7 uur nodig - anders is het zonde van het geld - en zelfs dan kun je nog niet zo heel veel doen in NYC).
En wie weet heb je inderdaad wel iets vertraging, en dan ben je maar wat blij dat je het met je 4 uur overstaptijd nog steeds gewoon lekker rustig aan kunt doen. Niets zo vervelend als overstapstress!
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Coyote schreef:Ik denk dat 4 u. 15 min. te kort is om de luchthaven te verlaten.
Je komt Amerika hier binnen en moet dus door Immigrations. Afhankelijk van het aantal vluchten dat op dat moment binnenkomt kan dit zomaar anderhalf uur tijd kosten. Vervolgens moet je je koffer ophalen, afgeven voor de volgende vlucht en naar de terminal voor je vlucht naar Fort Lauderdale.
Er zal dan vrijwel geen tijd overblijven om het vliegveld te verlaten. De wachttijd is aan de ruime kant maar kan ook prettig zijn als je vlucht vertraging heeft (gebeurt nogal eens als je naar Amerika gaat). Ik zou dus op het vliegveld blijven.
Roland
Wordt je koffer niet automatisch naar de volgende vlucht 'getransferred' ??
WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan
Nee, niet op de heenreis. Je moet op de eerste luchthaven waar je Amerika binnen komt zelf je koffers bij de douane aanbieden. Op de terugweg worden ze wel automatisch naar het volgende toestel gebracht.
nieuwenoord schreef:Nee, niet op de heenreis. Je moet op de eerste luchthaven waar je Amerika binnen komt zelf je koffers bij de douane aanbieden. Op de terugweg worden ze wel automatisch naar het volgende toestel gebracht.
Wij willen naar Peru en zouden op de terugweg landen in New York om 7.45 uur en weer vertrekken naar schiphol om 18.35 uur. Is 11 uur wel genoeg en ook de moeite om "even" New York in te gaan? Dan kun je dus door de douane en als ik het goed heb begrepen wordt op de terugweg de bagage automatisch overgezet naar de volgende vlucht (beide met Continental Airlines)?
Als je met Continental Airlines vliegen zal je tussen landing waarschijnlijk Newark International Airport zijn van daaruit kan je met de trein naar NYC kost je een twintig minuten.
Als jullie uit Peru komen zal je waarschijnlijk wel door immigration moeten en je koffers door customs moeten brengen en kan je ze daarna inleveren bij het grondpersoneel van de airline.
Zorg wel dat je op tijd terug bent want je kan in een lange rij voor de security komen te staan.
nieuwenoord schreef:Nee, niet op de heenreis. Je moet op de eerste luchthaven waar je Amerika binnen komt zelf je koffers bij de douane aanbieden. Op de terugweg worden ze wel automatisch naar het volgende toestel gebracht.
Ja dat hadden ze mij dus niet verteld op mn terugvlucht (Boston-Philadelphia-Schiphol). Heb in Philadelphia een dik half uur staan wachten en toen maar eens gevraagd waar de bagage van mijn vlucht toch bleef. Toen vroeg die mevrouw of ik op doorreis was en zo ja, waarheen. "Amsterdam" zei ik. "Oh, dat is een intercontinentale vlucht, dan is uw bagage al doorgelabeld en gaat het gelijk naar Amsterdam".
Wel fijn dat ik niet met mn spullen hoefde te sjouwen maar dat hadden ze ook wel even gelijk kunnen zeggen
(ik had ook een overstaptijd van 4 uur, en toen was ik daar wel blij mee!)
Dan moet je toch wel een paar uurtjes in NY moeten kunnen doorbrengen en inderdaad zal je bagage doorgecheckt worden. (Dat kan je trouwens eenvoudig controleren bij het inchecken door te kijken of er op de labels AMS of EWR staat.) Het makkelijkste van het vliegveld naar de stad is de trein. Het treintje tussen de terminals heeft ook een halte op het Amtrak/NJtransit station waarvandaan de trein je in 30 min afzet op NY Penn station/Madison Square garden. Ik zou voor de terugweg goed checken waarvandaan je trein vertrekt en of de trein waar je instapt wel op het vliegveld stopt. (vreemd genoeg slaan nogal wat treinen het vliegveld over). http://www.njtransit.com
nanobrt schreef:Dan moet je toch wel een paar uurtjes in NY moeten kunnen doorbrengen en inderdaad zal je bagage doorgecheckt worden. (Dat kan je trouwens eenvoudig controleren bij het inchecken door te kijken of er op de labels AMS of EWR staat.)
Je bedoelt hier waarschijnlijk IAD/DCA (afhankelijk van welk vliegveld in Washington) of EWR, of niet? De bagage wordt wel doorgecheckt, maar vergeet niet, dat je tijd kwijt bent met door de douane gaan ermee voor je weg kunt. En terugkomend uit de stad zou ik zeker anderhalf uur van tevoren weer op het vliegveld zijn, je weet nooit hoe lang de rijen bij de veiligheidscontrole zijn.
De bagage wordt wel doorgecheckt, maar vergeet niet, dat je tijd kwijt bent met door de douane gaan ermee voor je weg kunt.
Petra, als je bedoeld dat je met de bagage door de douane moet heb je het fout.
Als men naar Europa gaat ziet men de bagage tijdens de overstap niet, deze gaat rechtstreeks naar de aansluitende vlucht je ziet hem dus pas in Europa weer.
Zelf moet je wel door de security maar dat gaat op Newark heel vlug, geen lange rijen en heel vriendelijk personeel.
Nu is het mij nog niet helemaal duidelijk of ook onze bagage automatisch doorgaat naar de volgende vlucht.
Wij vliegen morgenavond naar Newark, New York, vanuit Peru en hebben een tussenlanding van 11 uur waarna we doorvliegen naar Amsterdam.
Kan iemand vertellen of we dan onze bagage ook zelf moeten doorzetten net als op de heenweg? Toen stonden ze ons al op te wachten voor de bagage, maar hoefden we ook maar drie uur te wachten. Of kunnen we meteen door naar de trein en wordt onze bagage vanuit Peru automatisch overgezet naar het vliegtuig naar Amsterdam? Heel graag jullie reactie, als het kan zo snel mogelijk?
Ik realiseer me nu pas dat je op de terugweg weer amerika in moet. Dan zal je zeker je bagage weer moeten ophalen en door de douane.
Dus net als op de heenweg.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.