Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Naar New York met een One Way ticket
-
- Amerika-ontdekker
Naar New York met een One Way ticket
Op 17 mei hebben een vriend en ik onze tickets naar New York geboekt het gaat hier om een one way ticket van Airport Dusseldorf (Duitsland). Ons plan is om daar heen te gaan met het Visa Waiver Program alleen hebben we hier nog een paar vragen over misschien dat jullie ons verder kunnen helpen.
We zijn namelijk van plan te gaan met een one way ticket alleen komen we wel op het vliegtuig als we naar new york willen?
Komen we Amerika in met een one way ticket, als we kunnen aantonen dat we genoeg middelen hebben voor daar en we vertellen dat we van plan zijn, na deze maximaal 90 dagen, door te reizen naar Canada om daar te gaan werken?
Ook zijn wij van plan om een auto te kopen in Amerika en deze te verzekeren op onze eigen naam heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt!
We zijn namelijk van plan te gaan met een one way ticket alleen komen we wel op het vliegtuig als we naar new york willen?
Komen we Amerika in met een one way ticket, als we kunnen aantonen dat we genoeg middelen hebben voor daar en we vertellen dat we van plan zijn, na deze maximaal 90 dagen, door te reizen naar Canada om daar te gaan werken?
Ook zijn wij van plan om een auto te kopen in Amerika en deze te verzekeren op onze eigen naam heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt!
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Naar New York met een One Way ticket
De kans is erg groot dat je geweigerd wordt. Ook in Canada heb je een werkvergunning nodig. Dus men zou je op basis van een illegale activiteit toegang gaan verlenen.
Auto kopen is ook lastig. Het ligt aan de staat hoe de procedure is. Er is volgens mij wel vaker over geschreven op het forum.
Probeer de zoekfunctie maar eens.
Auto kopen is ook lastig. Het ligt aan de staat hoe de procedure is. Er is volgens mij wel vaker over geschreven op het forum.
Probeer de zoekfunctie maar eens.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerika-ontdekker
Het werken in Canada is mogelijk wanneer je hier gewoon een Working Holiday Visa koopt (een visa van 120 euro en dan mag je een jaar lang werken in de Canada).
Ik ga even zoeken voor de auto dank u!

Laatst gewijzigd door Gerben_Wereldreis op 05 jun 2008, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Weet je dit wel heel zeker over dat visa?Gerben_Wereldreis schreef:Het werken in Canada is mogelijk wanneer je hier gewoon een Working Holiday Visa koopt (een visa van 120 euro en dan mag je een jaar lang werken in de US).
US en Canada is niet hetzelfde.
Dat bestaat namelijk wel voor Australië en Nieuw Zeeland, maar voor de USA nog nooit van gehoord.
Voor Canada is dat ook maar beperkt aantal visa beschikbaar..
En ik denk een heleboel fourm leden ook nog nooit,er zijn er zat die dit ook willen maar over al nee te horen krijgen.
Laatst gewijzigd door Annie op 05 jun 2008, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-ontdekker
Is gewoon aan te vragen online, er zijn 3 landen waar dit kan:
-Australië
-Nieuw Zeeland
-Canada
Dat weet ik heel zeker dat dit kan.
http://www.whpcanada.org.au/introduction.shtml
-Australië
-Nieuw Zeeland
-Canada
Dat weet ik heel zeker dat dit kan.
http://www.whpcanada.org.au/introduction.shtml
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Denk dat je een type-voutje gemaakt in bovenstaande quote en CA bedoeldeGerben_Wereldreis schreef:Het werken in Canada is mogelijk wanneer je hier gewoon een Working Holiday Visa koopt (een visa van 120 euro en dan mag je een jaar lang werken in de US).

Die worden zeer beperkt uitgegeven op basis van binnenkomst. Ik zou er dus wel zeker van zijn dat je zo'n visum hebt alvorens je je vliegticket boekt.
Het is voor de USA denk ik handiger om een Open Ticket te boeken waarvan je de eind-datum kunt verschuiven.
Dit kost je wel wat extra maar scheelt je een boel gedoe..
-
- Amerika-ontdekker
Klopt was een foutje sorry ik bedoelde Canada
Maar het geeft dus een hoop gezeur als ik met een one way ticket aankom in de US?

Maar het geeft dus een hoop gezeur als ik met een one way ticket aankom in de US?
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet niet of dat Visum voor Canada op een bepaalde datum ingaat? Want dan kun je namelijk aantonen dat je voor het verlopen van je Visa Waiver het land uit bent (je gaat namelijk niet heel veel moeite doen om zo'n visum te regelen en het daarna niet gebruiken).
Zie ook deze topics:
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 10&t=11036
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 10&t=10373
Zie ook deze topics:
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 10&t=11036
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 10&t=10373
-
- Amerika-ontdekker
Klopt het enige nadeel is dat wanneer je zo een visum koopt je er een jaarlang het land mee in mag en dan wanneer je canada binnen komt nog eens een jaar mag werken, of te wel je hebt geen datum op je visum staan wanneer je het land in mag. En wanneer dit er wel op zou staan staat er een jaar na aankoop op dus dan is het als nog langer dan die 90 dagen...
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dan heeft men in de USA dus geen enkele garantie dat jij binnen die 90 dagen het land verlaat..
Kun je geen ticket boeken wat van NL naar USA vliegt en terug van USA naar CA ? (waarbij de vlucht naar CA binnen de 90 dagen ligt en nog te wijzigen is).
Je zou ook de Ambassade kunnen bellen. Zij moeten je uitsluitsel kunnen geven..
Kun je geen ticket boeken wat van NL naar USA vliegt en terug van USA naar CA ? (waarbij de vlucht naar CA binnen de 90 dagen ligt en nog te wijzigen is).
Je zou ook de Ambassade kunnen bellen. Zij moeten je uitsluitsel kunnen geven..
-
- Amerika-ontdekker
Daar heb ik al naar gekeken alleen landen die grenzen aan de US mag je niet heen vliegen als zijnde het verlaten van de US en zelf Curacao valt hieronder.Njit schreef:Kun je geen ticket boeken wat van NL naar USA vliegt en terug van USA naar CA ?
Het enige waar ik nu nog naar zit te kijken is het kopen van een ticket naar ergens waar ze wel mee akkoord gaan en dan na aankomst in de US de ticket te annuleren iemand hier ervaring mee?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik dacht dat je zo'n 'wereldreis' ticket kan kopen, waarmee je dus binnen een bepaalde tijd allerlei luchthavens aan kan doen. Dat zou mogelijk een oplossing zijn.
Waar gaat jouw wereldreis verder nog naartoe, buiten Amerika en Canada?
Waar gaat jouw wereldreis verder nog naartoe, buiten Amerika en Canada?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerika-ontdekker
We zijn van plan na Canada, als we Canada gaan aan doen aangezien we pas ong. in december daar zullen aankomen en er dan waarschijnlijk niet zoveel werk meer is, door te vliegen naar Nieuw Zeeland daar te gaan werken dan door te gaan naar Australie. Daar ook weer veel werken en dan naar boven toe naar Japan, China, Azië, India en Thailand.
Maar Amerika leek ons toch wel zo gaaf dat we daar wilde beginnen!
Maar Amerika leek ons toch wel zo gaaf dat we daar wilde beginnen!
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zie ook http://www.worldticketcenter.nl/wereldr ... lde-vragen (FAQ).kastelke schreef:Ik dacht dat je zo'n 'wereldreis' ticket kan kopen,
Lijkt me een veilige oplossing.
Er staat daar ook:
In de meeste landen wordt u geweigerd met een enkele reis en dient u een ticket te laten zien waaruit blijkt dat u het land ook weer verlaat.
Elke
-
- Amerika-ontdekker
Klopt ik ben ook niet van plan de rest van de landen aan te doen zonder return ticket maar ik ga naar new york met een one way omdat ik die kon kopen voor 149 euro en dus moet ik nog een oplossing vinden voor het weg gaan uit amerika
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Weg gaan uit Amerika is geen probleem. Maar zie er eerst maar binnen te komen met je one-way ticket..Gerben_Wereldreis schreef:ik ga naar new york met een one way omdat ik die kon kopen voor 149 euro en dus moet ik nog een oplossing vinden voor het weg gaan uit amerika
-
- Amerika-ontdekker
Ja dat bedoel ik
-
- Amerika-ontdekker
Maar als ik laat zien dat ik genoeg middelen heb om daar 3 maanden te verblijven en dan nog geld over heb om een ticket te kopen? Of is het gewoon met een one way ticket kom je niet binnen...
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ze zullen best geloven dat je geld genoeg hebt om daar 3 maanden te blijven EN dat je een ticket kunt kopen.Gerben_Wereldreis schreef:Maar als ik laat zien dat ik genoeg middelen heb om daar 3 maanden te verblijven en dan nog geld over heb om een ticket te kopen? Of is het gewoon met een one way ticket kom je niet binnen...
Maar hoe kunnen zij zeker weten dat je na 90 dagen ook daadwerkelijk het land verlaat?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is je one way ticket. (tenzij je aan kan tonen dat je bv. een visum hebt om bv. je master ginder te behalen of zo, dan aanvaardt men wel zo'n ticket, omdat dat een visum is dat je toegang verleent voor een aantal jaren).
Ik heb het er soms een beetje moeilijk mee als mensen al geld beginnen uitgeven aan dingen terwijl ze nog niet uitgezocht hebben of hun leuke plannen wel haalbaar zijn op de manier die ze in gedachten hebben... Je doet dan iets in de idee dat het je geld gaat uitsparen, terwijl het je nu extra geld gaat kosten.
Heb je rechtstreeks je ticket gekocht, of via een reisbureau? Informaar daar dus even of je het om kan zetten naar een retourtje (of nog een extra one way ticket), en wat de kosten zijn.
Let ook op: de goedkoopste tickets zijn vaak 'not changeable - not refundable'. Als je plannen nog niet echt helemaal vast liggen zijn dat vaak riskantie dingen... Want wijzigen kost dan vaak veel geld (soms gaat het niet eens, moet je gewoon een nieuw ticket kopen).
Ik heb het er soms een beetje moeilijk mee als mensen al geld beginnen uitgeven aan dingen terwijl ze nog niet uitgezocht hebben of hun leuke plannen wel haalbaar zijn op de manier die ze in gedachten hebben... Je doet dan iets in de idee dat het je geld gaat uitsparen, terwijl het je nu extra geld gaat kosten.
Heb je rechtstreeks je ticket gekocht, of via een reisbureau? Informaar daar dus even of je het om kan zetten naar een retourtje (of nog een extra one way ticket), en wat de kosten zijn.
Let ook op: de goedkoopste tickets zijn vaak 'not changeable - not refundable'. Als je plannen nog niet echt helemaal vast liggen zijn dat vaak riskantie dingen... Want wijzigen kost dan vaak veel geld (soms gaat het niet eens, moet je gewoon een nieuw ticket kopen).
Elke
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 1675 Weergaves
-
Laatste bericht door mtl
-