Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

uitgaan in NY (buurt hotel)

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
dieter
Amerikakenner

uitgaan in NY (buurt hotel)

Bericht door dieter »

Nog enkele weekjes en we vertrekken naar NY :D
Ons hotel is WEST 57th STREET en we zouden graag 'savonds eens naar een leuke kroegje gaan liefst in de buurt van het hotel.
Onze lievelingsmuziek is jazz en country.
Weet er iemand iets leuks daar, en dat je 'savonds ook gewoon te voet terug naar het hotel kunt ...
EN ik zie in de reisgids dat je soms ingang moet betalen, maar dat er dan consumpties inbegrepen zijn ..
Hoe werkt dat systeem ? Krijg je dan een bonnetje ? Zijn er een minimum aantal consumpties verplicht ?
dieter
Amerikakenner

Bericht door dieter »

Weet er nu echt niemand een gezellig cafeetje in die buurt ?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hoi Dieter,

Ik heb zelf geen ervaring met zulke clubs in NYC, maar hier is een lijst met Jazz Clubs:
http://www.ny.com/clubs/jazz/

Ik kan niets vinden over country music clubs, maar misschien helpt Google je daarbij (google op country music clubs new york city, de "music" hoort erbij, anders krijg je golf verenigingen :D).

Wat de "cover charge" betreft, inderdaad vragen veel clubs een toegangsprijs. Bij sommigen is daar een drankje bij inbegrepen, maar de meesten vereisen, dat je bovenop die cover charge ook een minimum van een of twee drankjes verbruikt.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
4me
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door 4me »

Als je in NY bent kan je bij vele zaken informatieboekjes krijgen ( gratis) daar staan alle restaurant en clubs/bars op soort eten/stijl vermeld.
Mijn enige uitgaans ervaring in NY is een bar waar we een min. bedrag moesten besteden :cry: Was dus een duur drankje.
succes verder, Jeannine
dieter
Amerikakenner

Bericht door dieter »

En over welke bedragen spreken we dan ?
Nu ja, vertrek binnen 11 dagen, zal wel iets laten weten als ik een leuke kroeg gevonden heb ....
Heb deze tip nog gekregen :
"Overigens is Amsterdam Ave tussen 60th en 70th Str in de Upper West
best leuk met goede kroegen"
4me
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door 4me »

Drankje koste iets van $ 20. De muziek was leuk maar het bleek een single bar te zijn :oops: , dus zijn toen maar weg gegaan. Wij waren nl. al voorzien :lol: Goede reis en geniet ervan!! NY een heerlijke stad....... kan er niet genoeg van krijgen. Maar in mei eerst naar het zuiden: Nashville, Memphis en New Orleans, barretjes genoeg daar 8)
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

4me schreef:Drankje koste iets van $ 20.
Ik hoop dat dit een geintje was, want je zult mij dus nooit and te never in New York vinden als dit "normaal" is!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
4me
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door 4me »

[quote]Ik hoop dat dit een geintje was, want je zult mij dus nooit and te never in New York vinden als dit "normaal" is!

Dit was geen geintje! :oops: We waren niet eens single en vonden het ook allemaal een beetje te gortig. Maar ja weer een ervaring rijker! :D
Maar je zal maar eenzaam in NY zijn en veel geld hebben?
dieter
Amerikakenner

Bericht door dieter »

Hallo,
Zit op dit moment in NY :D
In een gewone pub kosten de drankjes 5 a 6 usd (+tip). Prijs staat er meestal niet bij. Is dus wel telkens een avontuur, maar ach, het is vakantie.
Maar echt veel cafeetjes hebben we niet gedaan. We zijn 'savonds uitgeteld.
Er is hier ook zo veel te zien, en uiteraard wil je op die enkele dagen alles gezien hebben, want de kans is klein dat we ooit nog naar NY komen (niet dat het hier slecht is hoor, maar er is zo veel te zien in de USA).
Nog wat betreft de prijzen : dank zij de koers van de dollar valt alles hier reuze mee ! In vergelijking met thuis is het hier niet duurder.
Behalve taart :P Gisterenavond waren we op times square en zagen daar lekker taarten staan, die je ook per portie kon kopen. ZOals meestal staan er geen prijzen bij en vroegen wij 2 stukjes taart (take away) : 17 USD :( maar wel heel lekker :D .

Groetjes van uit NY
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Maar als er geen prijs bij staat, vraag je het toch?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer