1e dag (vrijdag 11 april)
Om 13:30 uur zijn we opgestegen vanaf Schiphol met KLM. Dit was de eerste keer voor ons dat we langer vlogen dan 4 uur en het duurde dan ook best lang vond ik maar het is nog niks vergeleken met Australie

Toen alle winkels maar eens bekeken. Toys `r Us was erg leuk met het reuzenrad en de brullende dino.

Vervolgens koffie gedronken bij onze geliefde Starbucks. Overigens vinden veel Amerikanen Starbucks helemaal niet zo leuk schijnt het. Dit omdat die keten alle kleine koffiewinkeltjes kapot maakt. Daar zit wel wat in maar omdat we in Nederland nog maar 1 starbucks hebben (en dat is niet bij ons in de buurt) blijft het nog leuk. Daarna hebben we gegeten bij een mc Donalds waar vroeger een bioscoop in zat en nog allerlei films tegen de wanden werden geprojecteerd. Het pand was mooi maar het eten was een teleurstelling. Koude hamburgers en friet en je wordt er weggekeken (en sommige mensen weggestuurd) door de beveiliging. Voor ons dus daar geen mc Donalds meer.
2e dag.
Na een nacht met weinig slaap (waarschijnlijk tijdsverschil en de hotelkamer was veel te warm) hebben we ontbeten bij een deli. We zijn vervolgens via het Rockefeller center naar Fifth Avenue gelopen. Aan die straat zitten veel winkels die op dit forum staan genoemd onder het kopje ‘winkels die je gezien moet hebben in New York’ dus we waren erg benieuwd. Omdat we daar vroeg waren was er nog bijna niks open. Eerst maar doorgelopen tot bij het Chrysler Building en daarna het Grand Central Station bekeken. Wat een mooi station is dat! Daar kunnen ze in Nederland nog wat van leren. Amerikanen kunnen trouwens ook nog wat van ons leren, namelijk hoe je lekkere friet en bier maakt maar dat is een ander verhaal

Weer terug gelopen over Fifth Avenue. Hier zagen we een Barnes & Noble. Daar twee boeken van Jack Higgins gekocht die in Nederland niet te krijgen zijn. Erg leuke winkel inderdaad. Bedankt voor de tip op dit forum! Ineens zagen we toen de Public Library. Na een tascontrole mochten we naar binnen. Dit is wel de moeite waard om eens te bekijken. Mooie plafondschilderingen en natuurlijk veel boeken

Hierna zijn we weer terug gegaan naar Fifth Avenue en in noordelijke richting verder gelopen. Daar kleding gekocht bij Gap en Abercrombie & Fitch. Aan de overkant zagen we ineens World of Disney. Dit was ook erg leuk om te zien maar ik moet eerlijk zeggen dat ik M&M`s world leuker vind. Vlakbij die winkel zagen we de Trump Tower. Helaas waren in die toren alle tuinen dicht en ik heb ook geen fontein gezien die naar dure parfum ruikt (zoals de reisgids beweert). Hierna zijn we naar NikeTown geweest en tot onze verbazing verkopen ze daar shirts van 3 voetballanden waaronder…..Nederland! Ik had eerder Engeland verwacht maar toch leuk om te zien dat onze nationale trots daar hangt. Vervolgens verder gelopen tot aan Central Park. Hier hebben we nog de winkel van FAO Schwartz bekeken. Echt heel mooi al die grote speelgoedbeesten! Omdat we om 19:00 uur (7:00 pm voor amerikanen) in de Radio City Music Hall moesten zijn gingen we maar terug naar het hotel. Daar gegeten bij het tegenoverliggende Applebee`s. De show in Radio City Music Hall viel ons zwaar tegen. Katt Williams schijnt in Amerika en op MTV een grote comedian te zijn maar geef mij Hans Teeuwen maar. Ik vond het voorprogramma leuker dan de hoofdact. Maar goed, het was wel leuk om in die prachtige Radio City Music Hall te zitten. Dat is zeker de moeite waard maar de volgende keer geen Katt Williams voor ons.
3e dag
We voelen ons inmiddels een stuk fitter. Ontbeten bij Hard Rock Cafe op Times Square. Hierna naar Central Park gelopen. Hier hebben we in een koets gezeten en de gids vertelde leuke feitjes over Central Park bijvoorbeeld dat het gebouw met de 2 torens een grote rol speelt in de film Ghostbusters

Het is al zolang geleden dat we die film hebben gezien dat we ons dat niet kunnen herinneren maar we geloven hem op zijn woord. Na afloop van de rit zijn we te voet Central Park ingegaan en alle bekende dingen bekeken. We vonden de eekhoorns geweldig. Vooral als ze elkaar achternazitten in een boom is dit erg leuk om te zien. Via Strawberry fields en het voomalige appartement van John Lennon zijn we naar het American Museum of Natural History gelopen. Hier kaartjes gekocht voor Space Colissions en de film over dino`s in het IMAX theatre. Beiden vonden we zeer de moeite waard! Verder is het een leuk museum, erg groot! We herkenden veel dingen uit de film a night in the museum (dum dum!) en naturlijk de dino`s.

Na dit leuke museum zijn we via de upper west side tot aan de Hudson river gelopen en vandaar omlaag. Hier zagen we op een mooie locatie een voetbalwedstrijd gespeeld worden

In het hotel hebben we ons omgekleed en gegeten bij planet Hollywood op Times Square. Als je daar gaat eten is de L.A. Lasagna absoluut de moeite waard! Hierna zijn we naar top of the rock geweest bij het Rockefeller Center. Heel mooi om New York `s nachts te zien glinsteren met die miljoenen lichtjes.

4e dag
Ontbeten bij de starbucks (ja,ja…) en toen de metro gepakt naar South Ferry in lower Manhattan. Daar ingescheept op de gratis Staten Island Ferry en bij het vrijheidsbeeld en Ellis Island langs. Direct de volgende Ferry weer teruggepakt. In Battery park de vele monumenten bekeken en via Broadway naar Wallstreet gelopen. In lower Manhattan besef je eigenlijk pas hoe zo`n lange straat broadway eigenlijk is. Het lijkt me een uitdaging om die de volgende keer helemaal af te lopen

Vanaf hier heb je een mooi zicht op Ground Zero. Dat blijft toch indrukwekkend om te zien. Vervolgens zijn we doorgelopen naar City Hall. Mooi gebouw is dat en ook bekend uit de serie Spincity met Charlie Sheen. Er staat ook de hele dag een klein politie driewielertje voor. Lijkt me niet echt een leuke baan om daar de hele dag in te zitten en geconcentreerd te moeten blijven. Hierna zijn we doorgelopen naar South Street Seaport. Pier 17 heeft onder andere een winkelcentrum wat we niet echt bijzonder vonden. De omgeving is wel mooi hier met het op 1 na grootste zeilschip ter wereld (peking). Ook is het leuk dat je aan de achterkant van het winkelcentrum zicht hebt op de 3 bruggen over de east river.

Na een tijdje hadden we het hier wel gezien en hebben we de metro gepakt naar Tribeca ter hoogte van Canalstreet. Dit vonden we niet echt een leuke buurt en we zijn doorgelopen naar Soho wat ons veel meer aansprak. Daar heerlijk rondgeslenterd. De metro vervolgens weer teruggenomen naar Times Square en heerlijk gegeten bij Olive Garden.
5e dag
Vandaag zijn we naar de Bronx Zoo geweest. Op Madison Avenue gewacht op bus nummer BxM11. Toe deze kwam bleek dat je alleen met kleingeld kan betalen. Dat was even balen, wij naar de bank om 20 dollar in kleingeld om te wisselen (ook direct maar voor de terugweg). Vervolgens weer een half uur gewacht tot de volgende bus. Dit had ik dus beter van te voren uit moeten zoeken maar ja, er zijn altijd dingen die je vergeet. De busrit zelf was wel leuk. Het ging door Harlem en de Bronx en dat is wel eens leuk om te zien. Aangekomen bij de dierentuin hebben we kaarten gekocht voor alle attracties (pay one price).

De toegang was 25 dollar per kaartje. In vergelijking met Nederlandse dierentuinen is dit helemaal niet duur. Het is een mooie grote dierentuin met grote verblijven voor de dieren. We vonden vooral het gedeelte bij de tijgers en de gorilla`s erg leuk. Je kunt er heel erg dicht bij de dieren komen. Ook hebben we een rit met de kabelbaan gemaakt die hoog over de dierentuin heengaat. Je ziet dan ook de Bronx en in de verte de wolkenkrabbers van Manhattan.

Na een paar uur hadden we alles wel gezien en hebben we de bus teruggepakt. Tegen 14:00 uur stonden we weer bij het Rockefeller Center en besloten we om naar Brooklyn te gaan. Hier zijn we uitgestapt bij York street en hebben we het gedeelte dat ‘DUMBO’wordt genoemd bekeken. Dit is een erg leuk gedeelte en vanuit het parkje tussen de Manhattan Bridge en de Brooklyn Bridge heb je een geweldig uitzicht op Manhattan.

Vervolgens hebben we een biertje en een cola gedronken in het River Cafe aan de voet van de Brooklyn Bridge. Je zit hier aan de bar met een prachtig uitzicht op Manhattan en in de verte het vrijheidsbeeld. We schrokken wel van de rekening maar dat was het wel waard.

Hierna hebben we geprobeerd om de promenade te zoeken. We zijn langs een heel onguur gedeelte gelopen langs de rivier maar een promenade hebben we helaas niet kunnen vinden. We zijn maar weer teruggelopen, dit keer via Brooklyn Heights wat een heel mooi gebied is met oude huizen en leuke straten. Nadat we met de metro weer terug zijn gegaan hebben we pizza gegeten bij Angelo`s Pizza naast het Ed Sullivan Theater waar David Letterman wordt opgenomen.Erg Lekker!!!

6e dag
Ontbeten bij het Europa Cafe. Na ongeveer een uur in de metro te hebben gezeten kwamen we aan in Coney Island. Daar heerlijk over het strand gelopen onder de strak blauwe hemel en een heerlijk zonnetje. Het aan het strand gelegen pretparkje is echt heel oud en vervallen maar wel leuk om te zien.

Nog een tijdje rondgeslenterd over het strand. Veel Russiche mensen daar maar dat is logisch met de nabij gelegen Russische wijk . Bij Coney Island zit ook Nathan`s waar ieder jaar een hotdog eetwedstrijd wordt gehouden. Ik schrok ervan wat ze op kunnen

Nadat we de metro teruggenomen hebben zijn we uitgestapt bij Washington Square Park. Dit is een hele leuke omgeving bij allemaal universiteitsgebouwen en veel studenten. Er was alleen 1 maar… De hele fontein was weg! Verder waren ze vanalles aan het verbouwen. De boog stond er gelukkig nog wel!

Vervolgens zijn we verder Greenwich Village ingelopen. Hier in Bedfordstreet het Friendsappartement gezien en door Bleeckerstreet gelopen. Dit is een leuke straat met winkeltjes etc. Hierna op een pleintje een heerlijk italiaans ijsje gegeten in de stralende zon.
Uiteindelijk hebben we de metro gepakt naar South Street Seaport om daar bij de TKTS stand proberen kaarten te krijgen voor een musical. Er waren gelukkig nog kaarten voor de musical ‘Curtains’. Omdat we nog tijd over hadden besloten we daarna om over de Brooklyn Bridge te lopen en weer terug. Dit vond ik een van de leukste dingen wat we gedaan hebben in New York. Wat een prachtig uitzicht heb je daar!

Toen we weer terug waren hebben we lekker gegeten bij UNO grill in South Street Seaport bij pier 17. Hierna zijn we snel terug gegaan naar het hotel om ons te verkleden en naar de musical te gaan.

De musical was ondanks dat ik er eigenlijk niet van hou erg leuk. Het gaat over een detective die tijdens een musical moet uitvinden wie een moord heeft gepleegd. Er zat veel humor in en een leuk verhaal. De hoofdrol speler zou David Hyde Pierce zijn uit de serie Frasier. Net op de avond dat wij er waren was hij er echter niet en werd zijn rol door iemand anders gespeeld. Wel jammer maar de vervanger deed het erg goed en het schijnt vaker te gebeuren dat er een grote naam als hoofdrolspeler staat die niet altijd meedoet. Ook zat de langste kerel uit de hele zaal uitgerekend voor mij en dat koste me een pijnlijke nek van het eromheen kijken

7e dag
We hebben ontbeten bij Ellens Stardus Diner met zingende bediening. Dit was wel grappig om eens te zien.

Vervolgens zijn we het Empire State Building opgeweest. Wat een uitzicht! Een man op die toren vertelde dat ze vanaf die toren de vliegtuigen in het world trade center zagen vliegen. De mensen wilden toen niet geevacueerd worden omdat ze het te druk hadden met foto`s maken. Echt bizar!
Hierna zijn we naar Chinatown en little Italy geweest. Vooral Chinatown vond ik erg tegenvallen. Waarom weet ik eigenlijk niet want je krijgt te zien wat je verwacht (veel Chinezen) maar ik vond het extreem druk en ze waren heel opdringerig (Guccibag for you?) Little Italy vond ik leuker al is dat niet zo groot.
Ik wou nog graag het Intrepid sea, air & space museum zien (een vliegdekschip) en dus zijn we helemaal langs de rivier in de brandende zon daarnaar toegelopen en wat bleek? Het hele vliegdekschip was weg! Er stond alleen een bordje dat het schip in de herfst van 2008 weer terug zou keren. Dat was echt even flink balen! `s avonds hebben we in het Grand Central Station gegeten bij Michael Jordans steakhouse. Dit was heerlijk en we zaten op het balkon in dat mooie station. Echt een leuke ervaring.

In New York viel aan 2 dingen niet te ontkomen: de verkiezingsstrijd tussen Hillary en Obama en het bezoek van de paus. Vooral die laatste was op het nieuws en op de lichtreclames prominent aanwezig.

8e dag
Helaas is dit alweer onze laatste dag. We hebben nog wat inkopen gedaan bij m&m`s world en Hershey`s op Times Square. Hierna zijn we nog naar Central Park gegaan. De eekhoorns die we eerder zagen waren allemaal weg, waarschijnlijk vanwege de warmte (26 graden in april!) en de drukte. Alles begon wel mooi te bloeien.

Na een tijd in Central Park gezeten te hebben zijn we nog naar het Time Warner center gegaan. Dit is een mooi winkelcentrum met een leuk uitzicht op Central Park

Hierna terug naar ons hotel waar we opgepikt zouden worden door een busje van SuperShuttle.
We vonden New York echt geweldig en we komen zeker nog eens terug. Dan plakken we er ook 2 dagen Washington aanvast en een dag in Boston.