Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

reis New York 2008 (7 dagen)

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
iverson
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

reis New York 2008 (7 dagen)

Bericht door iverson »

Dag iedereen

Ik en een vriend gaan van 23 juni tot 30 juni voor 7 dagen naar NY.
We hebben een kamer geboekt in het chelsea international hostel. Heeft iemand ervaringen met dit hotel?

We zijn van plan zoveel mogelijk te voet of met de metro alles te bezoeken.

programma :

ma 23-6 : vlucht AMS - NY (aankomst rond 16u30) , 's avonds nog times square bezoeken

di 24 -6 : bezoek lower manhattan (staten island ferry, vietnam veterans memorial, wall street, st. Paul's chapel, WTC site, brooklyn bridge)

woe 25-6 : wandeling door downtown, greenwich village, little italy, chinatown en nog eens brooklyn bridge (maar nu 's avonds)

do 26-6 : bezoek midtown : empire state building, macy's, madison square garden (rondleiding), NY public library, bryant park, grand central terminal, chrysler building, rockefeller center, st. Patricks cathedral, Trump tower

vrij 27-6 : bezoek central park (met fiets?) , manhattan mall (shopping)

za 28 -6 : boot tour rond manhattan, times square , ????

zo 29 - 6 : harlem , vrij (wat ik nog wil doen of nog niet gedaan heb)

ma 30 - 6: ???? , vlucht vertrekt 's avonds

Voila, Heeft er nog iemand tips voor bezienswaardigheden? Is het schema haalbaar?
Wat moet ik nog zien? Weet iemand nog activiteiten voor za en ma?

Hoeveel kost het huren van een fiets voor 1 dag central park?
Welke maatschappij organiseert de beste boot-tours rond Manhattan?

Ellis island heb ik uit het programma gelaten omdat we het zoveel mogelijk low-budget houden (zijn nog studenten)

Is er een site waar ik wandelingen kan vinden door Greenwich village, Chinatown, ....?

Alvast bedankt!

iverson
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: reis New York 2008 (7 dagen)

Bericht door Martin & Marianne »

Als je niet te veel geld uit wilt geven zou ik de boottocht niet doen maar in plaats daarvan de gratis ferry naar Staten Island nemen.

Een hele dag een fiets huren lijkt me wat lang - en kostbaar; de prijzen zijn meestal per uur (10-15 dollar per uur).

Voor wandelingen zou je eens de Capitool reisgids kunnen bekijken, die geeft routes per wijk.

Marianne
iverson
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door iverson »

Wij zijn van plan onze tickets te boeken op kayak.com.

Daar hebben we tickets gevonden voor 647$/PP. (= 413 EUR), mooi prijsje vinden we zelf, zeker zo vlak voor vertrek.

We vertrekken in Amsterdam met een tussenstop in Zurich van 2uur en 5 min. Hebben we hier tijd genoeg?

iverson
Cyber-Alien
Amerikafan

Bericht door Cyber-Alien »

Weet iemand hoeveel een taxi is vanaf vliegveld JFK naar Time Square (daar is hotel ongeveer in de buurt)?
Heel erg bedankt!

Over die tours gesproken, in NY is geloof ik ook een soort rock n roll tour langs alle belangrijke muziek'dingen'.. ? Ik zal even googelen, iemand ervaring hiermee?
Cyber-Alien
Amerikafan

laatste poging..

Bericht door Cyber-Alien »

iemand ervaring met die rock n roll tours? Als je op internet kijkt zijn er bijv. ook beatles-tours maar dat moet je reserveren van te voren. Is er al ergens op dit forum over gesproken?
Ik ga morgen weg dus hoop dat iemand dit nog beantwoordt!

Bedankt!
USAfan
Amerikafan

Bericht door USAfan »

Cyber-Alien schreef:Weet iemand hoeveel een taxi is vanaf vliegveld JFK naar Time Square (daar is hotel ongeveer in de buurt)?
Heel erg bedankt!
Volgens mij is dat $45,-
Dat zag ik iig staan op verschillende taxi's in NY.

(Edit) Ooo oeps, las net pas dat je er al heen bent, heeft mijn post geen nut meer.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer