Washington Monument voor mei a.s. nu al sold out!!

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Lauren
Amerikakenner
Berichten: 542
Lid geworden op: 11 apr 2007, 16:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Noord-Holland

Washington Monument voor mei a.s. nu al sold out!!

Bericht door Lauren »

Ik probeer tickets te reserveren voor Washington Monument op deze site. http://www.recreation.gov/tourParkDetai ... rkId=77811
Wij zitten nl. van 2 tot 7 mei 2008 in Washington en ik ben vandaag alvast een beetje de dagen aan het plannen :lol: .
Wat blijkt nu, de eerste dag dat er weer tickets available zijn, is 10 mei a.s. :shock:
Dus voor diegene die ook nog plannen hebben om het Monument te bezoeken; je moet er kennelijk snel bij zijn.
Is er toch een mogelijkheid om op de dag zelf nog tickets te kopen? Weet iemand dat uit ervaring? En wat is een ander mooi uitzichtpunt in Washington?
Alvast bedankt,

groet, Lauren
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19663
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Washington Monument voor mei a.s. nu al sold out!!

Bericht door Petra/VS »

Ja, de lente is een heel populaire tijd om de stad te bezoeken. De bloesems bloeien dan en het is nog niet zo warm. Jammer voor je, dat de tickets niet gelukt zijn. Op de dag zelf kun je ook (gratis) tickets krijgen, maar dan moet je er wel heel vroeg bij zijn (ik heb me laten vertellen half zes 's ochtends door een park ranger).
Een ander mooi uitzichtspunt over de stad en minder druk is het torentje van de Old Post Office Pavilion. Ook dat is gratis.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gebruikersavatar
Dento
Amerika-expert
Berichten: 10199
Lid geworden op: 08 sep 2003, 07:36
Locatie: Thornton, Colorado, USA
Contacteer:

Re: Washington Monument voor mei a.s. nu al sold out!!

Bericht door Dento »

Ja die tickets gaan altijd erg snel. Wij probeerden vorig jaar in januari 2007 kaartjes te krijgen voor juni, maar helaas was dat toen al niet meer mogelijk - alles was uitverkocht tot en met eind juni. Ik geloof dat de eerste beschikbare kaartjes voor ná 5 juli te koop waren...

Wat Petra zegt klopt, je moet echt al zo vroeg erbij zijn om kaartjes voor die dag te kunnen bemachtigen - dat tijdstip kregen wij ook te horen - en dat vonden we nu net een beetje te vroeg.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Gebruikersavatar
manja
Amerikakenner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 14 apr 2006, 23:15
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Virginia
Contacteer:

Re: Washington Monument voor mei a.s. nu al sold out!!

Bericht door manja »

In November hebben wij s’morgens om 9.00 uur nog (gratis) kaartjes kunnen bemachtigen voor die dag. Vorige week waren wij er weer, toen is het niet gelukt, alle kaartjes waren al weg.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Blomski
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 mar 2008, 16:43
Locatie: Delft

Re: Washington Monument voor mei a.s. nu al sold out!!

Bericht door Blomski »

Is het net zo druk in eind juni. Ik zie op de website dat er nog genoeg kaartjes zijn? Moet ik ze nu al bestellen of kan ik ze daar gewoon aan de deur kopen ter plaatse. Ik weet ook niet precies waanneer ik in Washington ben? Iemand enig idee?
Gebruikersavatar
Dento
Amerika-expert
Berichten: 10199
Lid geworden op: 08 sep 2003, 07:36
Locatie: Thornton, Colorado, USA
Contacteer:

Re: Washington Monument voor mei a.s. nu al sold out!!

Bericht door Dento »

Blomski schreef:Is het net zo druk in eind juni. Ik zie op de website dat er nog genoeg kaartjes zijn? Moet ik ze nu al bestellen of kan ik ze daar gewoon aan de deur kopen ter plaatse. Ik weet ook niet precies waanneer ik in Washington ben? Iemand enig idee?
Als je niet precies weet wanneer je in Washington zult zijn, kun je de kaartjes ook nog niet echt bestellen. Deze gelden namelijk voor één bepaalde datum voor één bepaald tijdstip op die datum; het is dus helaas niet zo dat als je een kaartje hebt je kunt gaan wanneer het je uitkomt.

Zodra je wel weet wanneer je in DC zult zijn, zou ik proberen de kaartjes online te kopen. Je weet dan immers dat je ze hebt - als je ter plaatse voor de kaartjes gaat, is het nog maar afwachten of je ze krijgt...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Blomski
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 mar 2008, 16:43
Locatie: Delft

Re: Washington Monument voor mei a.s. nu al sold out!!

Bericht door Blomski »

Dan moet ik mijn planning maar aanpassen zodat ik weet op welke datum ik in Washington ben.

Dank je!
Gebruikersavatar
jmvdc
Amerikakenner
Berichten: 530
Lid geworden op: 01 mei 2007, 10:39
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Merksem - België

Re: Washington Monument voor mei a.s. nu al sold out!!

Bericht door jmvdc »

Wij zijn vorig jaar naar het Washington Monument geweest en ELKE dag kan je te plaatste ticketten krijgen.

Je moet wel vroeg gaan aanschuiven (wij waren er om kwart na 7) en soms zijn enkele "tijdstippen" uitverkocht, maar het lukt wel.

Wat ook te doen is, als je beneden aanschuift voor de lift, hebben we gezien, dat ze een aantal mensen zonder ticket mee naar boven laten gaan omdat er toch altijd mensen zijn die niet komen opdagen.

Succes
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19663
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Washington Monument voor mei a.s. nu al sold out!!

Bericht door Petra/VS »

Het hangt er wel heel erg vanaf in welke tijd van het jaar je er bent. Tijdens toeristisch drukke tijden (zoals nu de Cherry Blossoms weer bijna uit zijn) moet je er wel vroeger van kwart over zeven staan om een ticket te krijgen. En dat ze mensen zonder ticket naar boven laten gaan heb ik nog nooit meegemaakt. Het is beter om mensen geen valse hoop te geven.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gebruikersavatar
jmvdc
Amerikakenner
Berichten: 530
Lid geworden op: 01 mei 2007, 10:39
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Merksem - België

Re: Washington Monument voor mei a.s. nu al sold out!!

Bericht door jmvdc »

Ik geef mensen geen valse hoop. Wij gingen om 12u30 naar boven, er stonden mensen rond te kijken en de NPS ranger (?) vroeg of ze ook bij de groep waren. Ze vertelden dat ze geen kaartje hadden en ze mochten mee naar boven.
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19663
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Washington Monument voor mei a.s. nu al sold out!!

Bericht door Petra/VS »

Het is niet, dat ik je niet geloof, maar het is gewoon niet iets, wat regelmatig gebeurt. Over het algemeen is men heel streng met de tickets en wat ik wil voorkomen is dat mensen teleurgesteld zijn, als ze gaan proberen zonder ticket naar boven te gaan en dan nul op het rekest krijgen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Irma
Amerikafan
Berichten: 218
Lid geworden op: 14 feb 2006, 12:11

Re: Washington Monument voor mei a.s. nu al sold out!!

Bericht door Irma »

Wij zijn vandaag de hele dag in Washington geweest, we kwamen om ong. 11.30 bij de National Mall aan en zijn toen richting het Washington Monument gelopen. Daar aangekomen heb ik voor de zekerheid toch maar even geprobeerd om nog kaartjes te krijgen om naar boven te gaan, tot mijn verbazing waren er nog volop gratis kaartjes te krijgen en konden we al met de groep van 12.00 mee naar boven. Het was zeker de moeite waard (net als heel Washington trouwens). Er is dus nog hoop voor alle mensen die nog gaan en geen kaartje van te voren hebben kunnen reserveren via internet. Altijd nog even proberen dus ter plaatse.
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19663
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Washington Monument voor mei a.s. nu al sold out!!

Bericht door Petra/VS »

Het hangt heel erg af van de tijd van het jaar. Nu is het misschien niet zo druk, maar in juni begint dat wel weer tot augustus. Ook zullen ze een beperkt aantal tickets van tevoren uitgeven, zodat mensen ter plekke ook nog de kans hebben.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gebruikersavatar
deh78
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 08 okt 2006, 13:08
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Venlo
Contacteer:

Re: Washington Monument voor mei a.s. nu al sold out!!

Bericht door deh78 »

Ik ga pas in September er waren nog genoeg kaarten maar ik heb toch maar effe gereseveerd.

Dennis
Sandra & Bjorn
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 30 jul 2007, 09:26
Locatie: Den Bosch

Re: Washington Monument voor mei a.s. nu al sold out!!

Bericht door Sandra & Bjorn »

Ik ga nu ook meteen reserveren voor half juli, lijkt me een stuk handiger dan eerst in de rij staan en dan later weer terug moeten komen.
Groupof4
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 23 mar 2008, 22:10

Re: Washington Monument voor mei a.s. nu al sold out!!

Bericht door Groupof4 »

Vandaag hebben wij geprobeerd een paar tickets te reserveren en wij zien bij de kosten "shipping and handling" staan. Je kan enkel reserveringen plaatsen wanneer je je hebt geregistreerd, waarbij adresgegevens verplicht zijn. Klopt het dan dat de gereserveerde kaarten gewoon bij de will call desk minimaal 15 minuten voor de start van de tour kunnen worden afgehaald? En niet naar Nederland worden verstuurd en aankomen wanneer wij al aan de andere kant van de grote plas zijn. Dus dat "shipping and handling" in dit geval enkel handling betreft.

Kan iemand verduidelijking bieden? :?: :blink:
Groupof4, Montreal-Miami 2008
Gebruikersavatar
Clint
Amerika-expert
Berichten: 4657
Lid geworden op: 07 mei 2006, 19:13
Locatie: Detroit, MI

Re: Washington Monument voor mei a.s. nu al sold out!!

Bericht door Clint »

Groupof4 schreef:Vandaag hebben wij geprobeerd een paar tickets te reserveren en wij zien bij de kosten "shipping and handling" staan. Je kan enkel reserveringen plaatsen wanneer je je hebt geregistreerd, waarbij adresgegevens verplicht zijn. Klopt het dan dat de gereserveerde kaarten gewoon bij de will call desk minimaal 15 minuten voor de start van de tour kunnen worden afgehaald? En niet naar Nederland worden verstuurd en aankomen wanneer wij al aan de andere kant van de grote plas zijn. Dus dat "shipping and handling" in dit geval enkel handling betreft.

Kan iemand verduidelijking bieden? :?: :blink:
Als ze binnen een x aantal dagen voor de tour worden gekocht, is will call de enige optie. Anders worden ze per post verstuurd. Ik heb de reservering mensen gemaild na mijn reservering en ik kreeg een mailtje dat er 2 kaartjes bij will call zouden worden neergelegd en dat ze ging proberen de verstuurde tickets te cancellen (was een paar uur na reservering). Dit is blijkbaar niet gelukt, want een kleine week later lagen de tickets op de mat in NL. Geen probleem voor mij, want het was nog op tijd.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Gebruikersavatar
deh78
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 08 okt 2006, 13:08
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Venlo
Contacteer:

Re: Washington Monument voor mei a.s. nu al sold out!!

Bericht door deh78 »

Groupof4 schreef:Vandaag hebben wij geprobeerd een paar tickets te reserveren en wij zien bij de kosten "shipping and handling" staan. Je kan enkel reserveringen plaatsen wanneer je je hebt geregistreerd, waarbij adresgegevens verplicht zijn. Klopt het dan dat de gereserveerde kaarten gewoon bij de will call desk minimaal 15 minuten voor de start van de tour kunnen worden afgehaald? En niet naar Nederland worden verstuurd en aankomen wanneer wij al aan de andere kant van de grote plas zijn. Dus dat "shipping and handling" in dit geval enkel handling betreft.

Kan iemand verduidelijking bieden? :?: :blink:
Je betaalt enkele dollars aan verzendkosten en binnen 2 weken liggen ze bij je thuis.
Weet je zeker dat op jouw tijdstip plaats is.

Dennis
Groupof4
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 23 mar 2008, 22:10

Re: Washington Monument voor mei a.s. nu al sold out!!

Bericht door Groupof4 »

Ok dat is dan voor ons ook weer wat duidelijker, dankjewel. Er is inderdaad gelukkig nog plaats in begin juli volgens de reserveringswebsite. Wij gaan bellen :) :!:
Groupof4, Montreal-Miami 2008
Gebruikersavatar
lsl
Amerikakenner
Berichten: 1210
Lid geworden op: 03 aug 2008, 10:24
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: België

Re: Washington Monument voor mei a.s. nu al sold out!!

Bericht door lsl »

Wat betreft het uitzicht vanaf de Old Post Office : daar kun je idd ook naar boven maar toen wij er waren was het 1,5u tot 2u aanschuiven. Gelukkig hadden we vooraf kaartjes voor het Washington Monument aangevraagd.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer