Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
City Tour New York
City Tour New York
in juli zijn wij (na afloop van een campertrip door het noordoosten) een paar dagen in New York. Vanwege de goede ervaringen in London denken we eraan een meerdaagse ticket bij een tourbus te kopen (zo'n hop-on, hop-off ticket), temeer mij echtgenote niet hele dagen aaneen meer kan lopen.
Ik heb even snel gegoogled en kwam bij Gray Line uit, maar er zullen er wellicht meerdere zijn.
Heeft iemand hiermee ervaring, en wil je deze met me delen?
Ik heb even snel gegoogled en kwam bij Gray Line uit, maar er zullen er wellicht meerdere zijn.
Heeft iemand hiermee ervaring, en wil je deze met me delen?
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: City Tour New York
Wij hebben afgelopen juni met Gray Line de hop on/hop off gedaan.
Wij hebben destijds gekozen voor de Classic New York.
Met deze hop on/hop off kom je in de meeste delen van New York, en wij vonden het erg leuk om de stad op deze manier in een korte tijd te zien. (Wijzelf waren er al eens geweest, maar voor mijn ouders die bij ons waren was het de eerste keer). Voordeel is dat er ook de admission voor het Empire State Building bij de prijs is inbegrepen.
De eerste keer hebben we de loops gedaan en zijn we gewoon blijven zitten. Op die manier krijg je een beetje een beeld van de stad, en kun je zien waar je nog een keer naar terug wilt.
Er zijn 4 loops/tours:
- de Uptown Loop: was leuk om te doen, omdat je o.a. langs de dure appartment buildings komt en door een deel van Harlem rijdt
- de Downtown Loop: is geweldig, omdat je op veel plaatsen kunt uitstappen die dicht bij de bekende plekken liggen, en je veel te zien en te horen krijgt
- Brooklyn Loop: deze vonden wij persoonlijk minder interessant. Naar verhouding duurt deze loop erg lang en krijg je weinig bekends te zien. Daarbij was het bij het weer overstappen op de Downtown Loop erg lastig om een plek in de bus te krijgen omdat de ferry vanaf het Statue of Liberty/Ellis Island ongeveer tegelijkertijd met sommige loops aankomt, waardoor de bussen vol zitten tegen de tijd dat ze bij de opstapplaats aankomen.
- de Night Tour: echt een aanrader; schitterend om New York By Night te zien!
De ferry is overigens ook wel een aanrader. Ook al stap je (zoals wij, wegens tijdgebrek) niet uit bij het Statue of Liberty of Ellis Island, het is alleen al prachtig om het boottochtje te maken.
Dennis
Wij hebben destijds gekozen voor de Classic New York.
Met deze hop on/hop off kom je in de meeste delen van New York, en wij vonden het erg leuk om de stad op deze manier in een korte tijd te zien. (Wijzelf waren er al eens geweest, maar voor mijn ouders die bij ons waren was het de eerste keer). Voordeel is dat er ook de admission voor het Empire State Building bij de prijs is inbegrepen.
De eerste keer hebben we de loops gedaan en zijn we gewoon blijven zitten. Op die manier krijg je een beetje een beeld van de stad, en kun je zien waar je nog een keer naar terug wilt.
Er zijn 4 loops/tours:
- de Uptown Loop: was leuk om te doen, omdat je o.a. langs de dure appartment buildings komt en door een deel van Harlem rijdt
- de Downtown Loop: is geweldig, omdat je op veel plaatsen kunt uitstappen die dicht bij de bekende plekken liggen, en je veel te zien en te horen krijgt
- Brooklyn Loop: deze vonden wij persoonlijk minder interessant. Naar verhouding duurt deze loop erg lang en krijg je weinig bekends te zien. Daarbij was het bij het weer overstappen op de Downtown Loop erg lastig om een plek in de bus te krijgen omdat de ferry vanaf het Statue of Liberty/Ellis Island ongeveer tegelijkertijd met sommige loops aankomt, waardoor de bussen vol zitten tegen de tijd dat ze bij de opstapplaats aankomen.
De ferry is overigens ook wel een aanrader. Ook al stap je (zoals wij, wegens tijdgebrek) niet uit bij het Statue of Liberty of Ellis Island, het is alleen al prachtig om het boottochtje te maken.
Dennis
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Je hoeft in NY maar uit te stappen bij Grand Central of een ander groot metrostation en je wordt overspoeld door mensen sie zo'n tour aanbieden......
Wij wilden destijds zo'n tour niet en moesten de "aansmeerders" echt van ons af slaan, haha...
Je hebt dus keuze genoeg!
Wij wilden destijds zo'n tour niet en moesten de "aansmeerders" echt van ons af slaan, haha...
Je hebt dus keuze genoeg!
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Er zijn 4 loops/tours:
Wij hebben van deze vier de Brooklyntour niet gedaan (zat wel in het pakket, maar geen tijd) en hebben volgens Dennis dus niet veel gemist. De andere drie vonden wij ook top!
Gray Line heeft de meeste bussen lopen en staat ook echt het beste bekend. De bussen beginnen allemaal op Times Square of 8th Avenue, precies achter Times Square.
Wij hebben van deze vier de Brooklyntour niet gedaan (zat wel in het pakket, maar geen tijd) en hebben volgens Dennis dus niet veel gemist. De andere drie vonden wij ook top!
Gray Line heeft de meeste bussen lopen en staat ook echt het beste bekend. De bussen beginnen allemaal op Times Square of 8th Avenue, precies achter Times Square.
Hier vindt je de routes van de Gray Line...
Wij hebben er geen spijt van gehad, het was een erg leuke dag, met leuke en goede gidsen!
Wij hebben er geen spijt van gehad, het was een erg leuke dag, met leuke en goede gidsen!
Kleine aanvulling op jullie ongetwijfeld heerlijke vakantie: als je niet altijd even goed ter been bent (maar ook wanneer je dat wel bent eigenlijk
) gaat er niets boven een vaartochtje over oa de Hudson. Goedkoopst (ik meen 25 dollar) is het bij de Chelsea Pier; je maakt een ´halve cirkel´ om de zuidpunt van Manhattan.

Sytske
Zit t/m september 2008 in NYC!!

Zit t/m september 2008 in NYC!!

dank jullie wel, daar kunnen we wat mee!
Kan ik weer verder met het plannen van de camperreis.

Pepijn
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ben ook wel benieuwd wat jullie daar mee gaan doen, vooral omdat wij afgelopen najaar ook de combi campertour en Washington DC en New York hebben gemaakt.PitKings schreef:dank jullie wel, daar kunnen we wat mee!
[quote="nieuwenoord]
Ben ook wel benieuwd wat jullie daar mee gaan doen, vooral omdat wij afgelopen najaar ook de combi campertour en Washington DC en New York hebben gemaakt.[/quote]
Ik open wel even een nieuw draadje, want eerlijk gezegd zijn er wel plannen, maar ligt nog niets vast. Ik heb overigens met veel plezier je reisberichten gelezen.
Ben ook wel benieuwd wat jullie daar mee gaan doen, vooral omdat wij afgelopen najaar ook de combi campertour en Washington DC en New York hebben gemaakt.[/quote]
Ik open wel even een nieuw draadje, want eerlijk gezegd zijn er wel plannen, maar ligt nog niets vast. Ik heb overigens met veel plezier je reisberichten gelezen.
Pepijn
Wij hebben vorig jaar ook zo'n tweedaagse 'hop-on/hop-off' tour van Grey Line gedaan.
De eerste dag was het alleen hop-on, want voor dat hop-off gedeelte, was het weer te slecht. De regen kwam niet met bakken, maar met containers naar beneden en dankzij die bus hebben we toch nog iets kunnen zien en een heerlijke dag gehad.
Groetjes,
Paul
De eerste dag was het alleen hop-on, want voor dat hop-off gedeelte, was het weer te slecht. De regen kwam niet met bakken, maar met containers naar beneden en dankzij die bus hebben we toch nog iets kunnen zien en een heerlijke dag gehad.
Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Vorig jaar hebben wij gekozen voor een hop-on hop-off tour via citysightsny (blauwe bussen) omdat we tijdens eerdere bezoeken al eens de grayline tour (die met de rode bussen) hadden gedaan die ontzettend goed was bevallen.
Het viel op dat citysightsny minder bussen in omloop heeft ten opzichte van grayline. Dit is een nadeel als je veel wilt uitstappen onderweg aangezien je dan maar moet afwachten wanneer er weer een blauwe bus komt. Het valt dan pas op dat de rode bussen veel meer vertegenwoordigt zijn.
Het was ook opvallend dat je bij de blauwe bussen alleen maar ´buiten´ kon zitten, dus bovenop. Ik weet niet of dat nog steeds zo is omdat er inmiddels foto´s op hun website staan met overkapte dubbeldekkers.
Verder voorspellen de citysightsny reviews op tripadvisor ook niet veel goeds:
http://www.tripadvisor.com/ShowUserRevi ... _York.html
Het lijkt me dus een makkelijke keuze.
Het viel op dat citysightsny minder bussen in omloop heeft ten opzichte van grayline. Dit is een nadeel als je veel wilt uitstappen onderweg aangezien je dan maar moet afwachten wanneer er weer een blauwe bus komt. Het valt dan pas op dat de rode bussen veel meer vertegenwoordigt zijn.
Het was ook opvallend dat je bij de blauwe bussen alleen maar ´buiten´ kon zitten, dus bovenop. Ik weet niet of dat nog steeds zo is omdat er inmiddels foto´s op hun website staan met overkapte dubbeldekkers.
Bedankt!Glorious schreef:Vorig jaar hebben wij gekozen voor een hop-on hop-off tour via citysightsny (blauwe bussen) omdat we tijdens eerdere bezoeken al eens de grayline tour (die met de rode bussen) hadden gedaan die ontzettend goed was bevallen.

Pepijn
Wij willen van Gray Line de All Loops Tour doen.
Via internet kost het $ 45,00 p.p.
Is dit het voordeligste of bieden ze het ter plekke misschien goedkoper (kortingsbonnen?) aan?
Is dit het voordeligste of bieden ze het ter plekke misschien goedkoper (kortingsbonnen?) aan?
Vorig jaar ook de tour van Gray Line gedaan. Op straat onderhandelen resulteerde in een flinke korting en een dag extra reizen.
Groetjes,
Marjolein
Marjolein
Dit zou ik ook wel willen weten? Ik stond op het punt om het via internet te kopen, maar....Sophia schreef:Wij willen van Gray Line de All Loops Tour doen.
nu ik dit lees!! Is dit wel betrouwbaar en ook geldig met de rode grayline bussen???Lein schreef:Vorig jaar ook de tour van Gray Line gedaan. Op straat onderhandelen resulteerde in een flinke korting en een dag extra reizen.
Theo
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ook wij hebben de kaartjes destijds op straat gekocht bij de Gray Line verkopers, en iets van tussen de $8 en $10 p.p. van de prijs af weten te krijgen.
Het loont dus de moeite om ze ter plekke aan te schaffen!
Dennis
Dennis
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Oke, dan kopen we ze nog maar niet online, maar gewoon ter plekke.Dento schreef:Ook wij hebben de kaartjes destijds op straat gekocht bij de Gray Line verkopers, en iets van tussen de $8 en $10 p.p. van de prijs af weten te krijgen.
Dennis
Theo
Ik zie momenteel dat je online de all loops tour 72 uur kan doen voor 49 dollar.
Krijg je hem ter plaatse nog goedkoper denk je?
Ik ga met dit kaartje zowiezo wachten.
We vertrekken pas 12 juli. Er is nog tijd zat.
Ik denk dat zo een buskaartjes niet uitverkocht raken?
Als er dan iets tussen komt zie je je geld niet terug.
Krijg je hem ter plaatse nog goedkoper denk je?
Ik ga met dit kaartje zowiezo wachten.
We vertrekken pas 12 juli. Er is nog tijd zat.
Ik denk dat zo een buskaartjes niet uitverkocht raken?
Als er dan iets tussen komt zie je je geld niet terug.
2008 : rondreis westkust - 2009 : NY \ LA \ LV - 2010 : LA \ LV \ Springdale - 2011 : LA/LV
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 2779 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties