Pagina 1 van 1

Is men niet klanvriendelijk in New York ?

Geplaatst: 17 sep 2007, 00:27
door els70
De volgende situatie deed zich voor.
Op de site van hotel seton in new york bestaat de optie dat je online kan reserveren.Bij mij lukte het helemaal niet,waarschijnlijk wegens een storing bij de site.Bij al de datums die ik intypte kreeg ik telkens de melding (not availeble) .Biji de site booking en expedia kan ik wel reserveren.

Nu omdat ik veel liever rechtstreeks via de site van het hotel wou boeken.Besloot ik even naar het hotel te bellen. Ik leg het effe uit,dat het via de site niet lukt en/of er misschien een storing was of iets degelijks. Krijg ik van de bediende de vraag of ik meteen telefonisch wou reserveren,ik antwoorde daar negatief op,vermits ik nog niet de juiste datum weet.
De bediende zei heel koel ( dan kan ik jou niet helpen) en legde zonder nog iets te zeggen op.
Dit vind ik enorm onbeleefd,en heb eerlijk gezegd geen zin meer om daar nog te boeken. Het hotel zelf stond me wel aan,een low budget hotel.

Wat vinden jullie hiervan?

Geplaatst: 17 sep 2007, 00:33
door dora
Wazig dat de telefoon er zo werd opgelegd, misschien dacht hij/zij dat je geen serieuze klant was ofzo. Maar ik denk niet dat je hieruit kunt concluderen dat heel New York klantonvriendelijk is.....

Dora

Re: Is men niet klanvriendelijk in New York ?

Geplaatst: 17 sep 2007, 02:15
door jvinch
els70 schreef: Nu omdat ik veel liever rechtstreeks via de site van het hotel wou boeken.Besloot ik even naar het hotel te bellen. Ik leg het effe uit,dat het via de site niet lukt en/of er misschien een storing was of iets degelijks. Krijg ik van de bediende de vraag of ik meteen telefonisch wou reserveren,ik antwoorde daar negatief op,vermits ik nog niet de juiste datum weet.
De bediende zei heel koel ( dan kan ik jou niet helpen) en legde zonder nog iets te zeggen op.
Dit vind ik enorm onbeleefd,en heb eerlijk gezegd geen zin meer om daar nog te boeken. Het hotel zelf stond me wel aan,een low budget hotel.

Wat vinden jullie hiervan?
Tja, niet vriendelijk nee. Aan de andere kant...

Ik snap em niet helemaal. Als je niet gereed was om online wilde boeken en je ook niet per telefoon wilde boeken, dan *is* er ook niet zo gek veel wat ze voor je kan doen. Ging het dan alleen om de "doei"?

You get what you pay for - en ook dat gaat bij hotels vaak op. Bij een low-budget hotel vind je geen mensen van de Amerikaanse tegenhanger van de Hogere Hotelschool. Soms valt het mee, soms valt het tegen. Je wordt erin gecompenseerd door erg weinig voor het hotel te betalen.

Persoonlijk zou ik er geen punt van maken. Misschien had iemand een slechte dag of was het erg druk. Als het een leuk hotel is zou ik gewoon boeken - dat ophangen ben je volgende maand vergeten. Een leuke betaalbare vakantie in Amerika niet.

Geplaatst: 17 sep 2007, 05:49
door lelie
Ik begrijp hem niet helemaal. Je wilde boeken, dat lukt niet, je belt naar het hotel, daar vragen ze of je telefonisch wilt boeken en je zegt dat je de datum nog niet weet. Maar je wilde wel online boeken?

In ieder geval niet vriendelijk van deze persoon om de hoorn erop te gooien. Misschien ging het per ongeluk?

Geplaatst: 17 sep 2007, 07:22
door dieter
Waarschijnlijk wilde ze gewoon online eens uitproberen om te boeken om de prijzen te kennen.
Meestal moet je alle gegevens inbrengen om te weten wat het gaat kosten, dan kan je nog beslissen. (of eventueel andere datum zoeken die goedkoper is)
Telefonisch is dat niet zo makkelijk.

Geplaatst: 17 sep 2007, 12:13
door els70
dieter schreef:Waarschijnlijk wilde ze gewoon olnine eens uitproberen om te boeken om de prijzen te kennen.
Meestal moet je alle gegevens inbrengen om te weten wat het gaat kosten, dan kan je nog beslissen. (of eventueel andere datum zoeken die goedkoper is)
Telefonisch is dat niet zo makkelijk.
ind,
en blijkbaar was ik niet de enigste met dit probleem. Zie hier wat ik las op tripad.
Ok, I never even stayed there, but was given the run around just trying to make a reservation! First I filled out the online request form and received an email back indicating rooms were available. I didn't want to send my credit card info over email, so I called a day and 1/2 later and asked to finish my reservation. I was told the comupter was in the back room and he couldn't access it. I asked to complete my reservation because after all I was told rooms - not just a room but rooms - were available. He told me no rooms were available and hung up on me. I called back just to get more clarification and was told to call the next day after 6pm becaue then someone would be able to access the computer. I called back the next day after 6pm and was told I didn't have a reservation and no rooms were available but he couldn't check the email either. I'd have to call back on Monday for that because the general manager was in Israel and he was the only one who could use the computer. "So why was I told to call back today after 6?" I just got the run around and was told a bunch of lies. I WOULD RECOMMEND RUNNING AWAY FROM THIS SLEAZY PLACE!!! If this is how they treat you when you're trying to give them money to stay at their hotel, I'd hate to see how they treat you when you're actually there!!!

Geplaatst: 17 sep 2007, 12:53
door newengland
Mijn ervaring is over het algemeen positief in New York.
In de meeste nette zaken zoals mijn hotel, en restaurants en dergelijken waren ze erge vriendelijk.

Twee uitzonderingen daarop waren de Starbucks (tijdens spits uur) en de MC Donalds.

De laatste twee kan ik begrijpen dat mensen daar geirriteerd door raken. Persoonlijk kon ik er erg om lachen en snapte het ook 100%.

Ik zal het voorbeeld van de MCdonalds geven. In nederland bij de MC gaan de meeste mensen in de rij staan en als ze aan de beurt zijn gaan ze kijken wat ze willen, nadat de kassiere alles heeft ingevoerd en het bedrag heeft genoemd gaan ze zoeken naar hun geld, als ze dat gevonden hebben gaan ze kijken of ze het soms kunnen passen.

Deze situatie deed zich dus ook voor in new york met een nederlandse toerist. De mevrouw achter de MCdonalds toonbank pikte dit niet en gebaarde de man uit de rij te stappen zodat ze de volgende klant kon helpen die zijn keuze al wel gemaakt had en met zijn geld klaar stond.

Geniaal!!

Hoe denken jullie erover? of wat zijn jullie ervaringen?

Geplaatst: 17 sep 2007, 12:57
door Iris_1982
oh met die laatste redenatie ben ik het helemaal eens!!
ik vind niks irritanter dan een lange rij vol zuchtende mensen, die dan vervolgens als ze eindelijk aan de beurt zijn idd nog helemaal moeten gaan bedenken wat ze willen en hun pinpas nog in hun portemonnee hebben etc. etc.

ik ben zelf jarenlang kassiere geweest en ik werkte erg snel.
Toch stonden er soms lange rijen maar 9 van de 10 keer kwam dat gewoon door de klanten zelf die WEL al 5 keer met rollende ogen hadden laten blijken dat ze het te lang vonden duren, maar dan vervolgens zelf nog bij hun beurt naar de statiegeld bon moesten zoeken of iets dergelijks.

Ik vind in zaken als Mc donald's het niet zo erg als ze niet uitgebreid vriendelijk gaan doen. Onvriendelijk hoeft nou ook weer niet, maar t is tenslotte maar een fastfoodzaak........

Geplaatst: 17 sep 2007, 13:15
door lelie
Ik zorg er altijd voor dat ik weet wat ik wil als ik aan de beurt ben en ook mijn geld in m'n hand heb.
Ik erger me er al aan als mensen de bus in stappen en dan pas gaan zoeken naar hun portemonnee. Helemaal als ik haast heb en de bus hierdoor vertraging oploopt.

Geplaatst: 17 sep 2007, 13:18
door Mack
klouwer schreef:Deze situatie deed zich dus ook voor in new york met een nederlandse toerist. De mevrouw achter de MCdonalds toonbank pikte dit niet en gebaarde de man uit de rij te stappen zodat ze de volgende klant kon helpen die zijn keuze al wel gemaakt had en met zijn geld klaar stond.
Die Nederlandse tourist loopt nu vast overal in Nederland te blaten hoe onvriendelijk die Amerikanen zijn en wat voor ***land het eigenlijk is...

Geplaatst: 17 sep 2007, 19:49
door Ceetje
Mijn ervaring bij de mac in de VS dat ik 25x sneller kan bestellen dan de jokers achter de kassa kunnen aantikken. Zeker als het niet in de volgorde gaan waarin de producten op de kassa staan. Bij de hamburgertent in een heel chique hotel in New York (ben de naam even kwijt) stond het op het bord dat je precies moest weten wat je wilde bestellen, anders moest je weer achteraan aansluiten: dat kan ik wel waarderen, maar iemand uit de rij zetten .... :hm:

Geplaatst: 20 sep 2007, 00:52
door els70
Zo,ik heb men keus gemaakt. Ik ga naar het pan american hotel in qweens. Een expedia rate hotel. De recessies die ik las waren vrij positief.


greetz