Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hulp gevraagd planning New York in 3 dagen!

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Internationalist
Amerika-ontdekker

Hulp gevraagd planning New York in 3 dagen!

Bericht door Internationalist »

Hello,

august 13e (middag) kom ik aan te JFK, New York en 17e middag vertrek ik weer. Eerste keer in NY en ik weet vrij weinig over New York.

Na veel topics gelezen te hebben in dit sub-forum, is het me alsnog niet gelukt om (realistische) planning te maken. Ik ben veel bekende/onbekende termen tegengekomen zoals :
Times Square,Staten Island Ferry,Ground Zero,Brooklyn Bridge, Central Park ,Greenwich Village,Macy's,Empire State Building,Chinatown,Street Seaport ,Broadway.

Ik wil graag zoveel mogelijk van NY zien en omdat er zoveel te zien, vraag ik jullie om hulp. Het liefste alle business bezienswaardigheden van NY. Maar helaas kon ik geen realistische planning maken.

Ik weet alleen dat ik zal slapen bij Chelsea of Amsterdam hostel, echter weet nog niet welke, mijn budget is ongeveer $ 300 voor 3 nachten slapen. Is het mogelijk om de bagages overdag in die hostel achter te laten?

Voorlopig ziet mijn schema als volgt uit:

Dag 1: Dinsdag (middag)
- aankomst JFK, rond 15:00 uur
- met AirTrain naar Hostel?

Dag 2: Woesndag
Dag 3: Donderdag

Dag 4: Vrijdag
- vertrek naar Las Vegas rond 14:00uur

Kunnen jullie mij helpen met dag 2 en 3 planning. Zoals aangegeven wil ik zoveel mogelijk van NY zien, en daarvoor gebruik maken van 't openbaar vervoer: die hop-in/off bussen, train, metreo etc.

Bedankt alvast... :)
Lily-USA
Amerika-ontdekker

Bericht door Lily-USA »

Op de onderstaande url vind je een uitgeschreven programma terug voor 4 dagen New York. Alle belangrijkste bezienswaardigheden staan er in.

http://www.verenigdestaten.info/sta-ste ... dagen.html
Mantoinette
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Mantoinette »

Hallo,
Onderstaand zal ik een dagroute beschrijven (heb ik niet zelf gemaakt, maar is wel realistisch) die we zelf een week geleden gelopen/gereden hebben.

Meteen 's ochtends met de taxi (subway) naar Brooklyn Heights. Dat is aan de andere kant van de Hudson. Dan kan je over de Brooklyn bridge lopen (ca. 1800 meter) en heb je meteen de brug en de skyline van het financiële district op Manhattan gezien.
Vanaf de brug loop je naar St. Pauls Cathedral, dat is het kleine kerkje recht tegenover Ground Zero. In dit kerkje kun je nog stukken hekwerk en oproepen van vermisten zien van 11 september. Dan uiteraard even een blik op Ground Zero.
Via Wall street en een stukje Battery park naar de STaten Island Ferry. Dit is een gratis veerdienst die langs het vrijheidsbeeld en Ellis Island vaart. Uiteraard ook weer met de gratis ferry terug.

Dan kun je lopen ( wij hebben de subway genomen tot Canal street) naar China Town (lopen ca. 25 minuten). China Town gaat over in Little Italy en vervolgens in Soho.
Als je dit allemaal gelopen hebt, ben je inmiddels, net als wij redelijk gaar, maar heb je al heel veel van zuidelijk Manhattan gezien.

Wij hebben daarna een taxi naar het hotel genomen en hebben 's avonds nog een bezoek gebracht aan Times Square.
Op onderstaande website (bij reisverslag NY) kun je lezen wat we ervan vonden.
Maar voor één dag is dit ruim voldoende.

groetjes, MAS
2005.... again in 2007!!!... again in 2009!!!

reisverslag zuidwesten 2005
reisverslag zuidwesten en New York 2007
reisverslag 2009
http://www.asmas.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
BuckeyeRed
Amerikakenner

Bericht door BuckeyeRed »

Wij hebben net twee nachten in het Chelsea Hostel geslapen en je kan je bagage er gewoon laten. De dorm rooms hebben lockers, en als je een private room hebt kan het sowieso natuurlijk. Ook zijn er lockers in de algemene ruimte. De dorms kosten je iets van (onder de) $40 per nacht, private room $70. Woensdag om 6 uur gratis pizza. :)

De hop on-hop off bus zou ik niet gebruiken als puur vervoermiddel, daarvoor staat-ie te vaak vast in het verkeer. Ik vond het leuk voor een rondrit maar in elk geval bij onze (blauwe/CitySights) moest je wel zelf van te voren weten waar je eraf wil, anders stopte hij niet. Misschien dat dat met Gray Lines/rode bussen beter is maar echt letterlijk voor hop on-hop off viel dit me wat tegen.

Ik ga me niet aan algemene tips wagen, maar dit waren enkele van onze (ik en dochter 8 jr.) ervaringen. Ik/wij zijn namelijk mensen die meestal andere dingen leuk vinden als de typische toeristendingen, plus het maakt wellicht verschil dat wij in de VS wonen (Macy's ben ik met 20 minuten rijden ook wel). Wij gaan liever een dagje naar Coney Island aan het strand, dan een middag door Chinatown lopen. Het ligt er verder echt net aan waar je zelf van houdt.
Internationalist
Amerika-ontdekker

Bedankt iedereen,

@BuckeyeRed:

$ 40 maar, is het een beetje schoon en met wat voor soort mensen moet je dan de kamer delen? (Geen zwervers hopelijk?)

Ik wil vandaag nog reserveren, wat maakt Chealsea beter dan Amsterdam, of andersom? Zijn ze beide centraal en dichtbij openbaar vervoer en JFK?

Ik ga straks mijn planning afronden, en zal hier plaatsen voor feedback.

Merci!
BuckeyeRed
Amerikakenner

We zijn zelf niet in de dorms geweest, maar het soort mensen dat je er kan verwachten zijn voornamelijk twintigers uit allerlei landen. Zitten 's avonds lekker met z'n allen in de courtyard aan het bier enzo. Was wel gezellig, al heb ik er niet bij gezeten (dochter is nog wat te jong ;)). De bedoeling is dat het om 10 uur rustig is, maar dat werd wel wat later. Maar als je je aan dat soort dingen stoort moet je niet in een jeugdherberg gaan, vind ik.
Schoon is het wel, maar ook oud. Stel je geen superdeluxe dingen voor. Van de gezamenlijke keuken hebben wij eigenlijk geen gebruik gemaakt, is ook aardig klein, maar het functioneert (heb er tenminste anderen in bezig gezien). Toilet en douche is gezamenlijk, ook als je een private room hebt.
Onze private room bestond eigenlijk gewoon uit een tweepersoonsbed, een wasbak en een inbouwkast zonder deur (inbouwplanken, dus ;)) en wat loopruimte. We hadden met nog twee kamers een kleine douche plus toilet plus wasbak. Op dit moment zijn ze bezig met het plaatsen van raam-airconditioning in alle kamers.

Ik ben zelf van vroegah nogal een jeugdherberg-fan en hoef niet zoveel luxe, dus ik vind het al gauw goed. Ik vond het een prima plek om te overnachten. Eigen handdoeken mee moet wel (maar je kunt daar ook wassen, dus het hoeft geen grote stapel te zijn).
Hoe de bereikbaarheid vanaf JFK en het gehele Chelsea Hostel t.o.v. het Amsterdam is weet ik niet. Ik ken het Amsterdam niet. Maar eigenlijk alles is in NYC gemakkelijk te bereiken met de subway dus JFK ongetwijfeld ook (en v.v.). Op West 18th/7th Ave. is een subway stop van de rode stippen lijn en op West 23rd/7th van de oranje/gele lijn. Beiden is prima af te lopen (het Chelsea zit op West 20th tussen 7 en 8th Avenue).
Als voorbeeld, Times Square/Broadway is West 42nd/8th, dus eventueel ook wel te lopen (al hadden wij daar geen zin in).

Hmmm een heel verhaal zo, hoop dat je er wat aan hebt. :)
BuckeyeRed
Amerikakenner

Link naar de website van het Chelsea Hostel: http://www.chelseahostel.com/

Dorms zonder badkamer $30 - met badkamer $34 per persoon per nacht, inclusief tax. Ik geloof dat er per dorm drie stapelbedden (tweehoog) zijn.

Ik lees op de website net dat er een shuttle van JFK naar het hostel gaat, voor een 'shared van' kost je dat ongeveer $20. Maar daar heb ik dus geen ervaring mee, wij zijn met onze eigen minivan gekomen die we in een parkeergarage op West 20th hadden staan.
Internationalist
Amerika-ontdekker

@BuckeyeRed: bedankt voor je informatie! Ik denk dat ik voor Dorms met bathrooms ga kiezen.

Cool van dat Shuttel, zal zeker gebruik van maken om naar Hostel te gaan. Ik zal mijn planning hier nog plaatsen, en jullie om feedback vragen.

Zijn er ook mensen die ervaring hebben met Amsterdam Hostel?
melpel
Amerika-ontdekker

Bericht door melpel »

Wat ik zeer de moeite waard vond was het Lower East Side Tenement museum; pandjes waar eind 19e eeuw-begin 20e eeuw de immigranten woonden zijn daar (alleen met rondleiding) te bezichtigen. Gelijk goed om van daruit Chinatown en Little Italy te bezoeken, of de leuke muziek- curiosa en boekenwinkeltjes in en rond Greenwich Village

PS: Tenement museum wordt interessant als je ook Ellis Island bezoekt.
Internationalist
Amerika-ontdekker

Na veel onderwerpen/planningen gelezen te hebben op dit forum, vond ik de volgende planning goed passen bij mijn situatie. Ik weet niet meer van wie de planning oorsprokelijk was.

Ik vlieg van Washington naar JFK en zal 3 nachten verblijven in Chealsea Hostel.

Dag 1 (08-16):
- 19:00 aankomst JFK met Shuttel naar Chealsea
- Macy's

Dag 2 (08-15): Noord Chealsea Hostel
- Central Park
- Empire State Building
- Chrysler Building
- Trump Tower
- St. Patricks Cathedral

Dag 3 (08-16): Zuid-Chealsea Hostel
- Ground Zero
- Liberaty statue
- Brooklyn Bridge
- Little Italy
- Chinatown
- Wallstreet

Wat vinden jullie ervan? Ik ben ook van plan om zo'n boot tour te boeken. Ik zal waarschijnlijk alleen maar gebruik maken van 't openbare vervoer, graag wil ik dit goodkoop mogelijk houden- iemand tips?? Mis ik iets in mijn planning?? :roll:

Bedankt! :P
peter1962
Amerika-ontdekker

Bericht door peter1962 »

metro kost per rit 2 usd.
pay per ride - je betaald 10 usd en kan reizen voor 12 (20% extra dus, ongeacht hoeveel je betaald, je kunt dus meer dan 10 usd doen)
dagkaart 7 usd
weekkaart 24 usd

kijk op http://www.mta.info/nyct/index.html

Peter

andere tip: een pop out map is erg handig. Het is klein (A6) maar uitklapbaar, met metro kaat en plattegrond van NY. kost ca 7 usd
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Je bespaart flink veel tijd als je de dag van aankomst niet alleen naar Macy's gaat maar ook naar het Empire State Building.
ESB ligt naast Macy's en kost erg veel tijd.
Je kan de tickets online bestellen, dat scheelt 1 van de 4 wachtrijen...
Maar nog moet je rekenen op zo'n 2,5 uur totaal.
ESB is het mooist als het net begint te schemeren.
Macy's is wel groot, maar ik wed dat je er binnen een goed uur weer uit bent. Denk er wel aan dat je op verdieping 1,5 een visitors kaart haalt voor 11% korting.
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer