Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bezoek Witte Huis

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Robert1987
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Bezoek Witte Huis

Bericht door Robert1987 »

Ik ben van plan juni 2016 een bezoek te brengen aan het Witte Huis. Ik heb senator Ron Johnson een mail gestuurd en kreeg binnen een dag reactie dat het goed was. Aangezien er pas een half jaar van tevoren een tour gepland kan worden, kan ik het formulier in januari pas sturen. Aangeven dat het voor een huwelijksreis is helpt denk ik wel :).

Oftewel voor de mensen die ook graag een tour willen, leg even contact met Ron Johnson!
Gaby2305
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Bericht door Gaby2305 »

Wij zijn helaas weer terug van onze prachtige reis en nu sta ik natuurlijk helemaal tot jullie beschikking mochten jullie vragen hebben! Jullie kunnen onze reisverslagen ook nog lezen op http://gaby-naomi.reislogger.nl/

Voor een ieder die nog gaat, heel veel plezier en pas op want Amerika is een fantastisch land en ik moest echt naar huis toe gesleurd worden!
09/10/15 - 05/11/15: Rondreis Amerika >>> http://gaby-naomi.reislogger.nl/
Ingrid1958
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Ingrid1958 »

Hallo allemaal,
Even een what if question. Ik wil heel graag ook het witte huis bezoeken zo in de maanden juni of begin juli, maar dat hangt echter komend jaar ook van de financien af, er is een kleine mogelijkheid dat het nog gaat lukken en pas ergens in februari kan ik dan pas mijn ticket boeken (balen want ik zie erg leuke aanbiedingen voorbij komen). Nu heb ik gelezen dat minimaal een half jaar van te voren het best is om via een senator een bezoek aan te vragen , (nov /dec in mijn geval), nu komt mijn vraag: en stel dat dit lukt maar ik kom uiteindelijk toch niet naar Washington in 2016 , is mijn kans voor een 2e keer dan helemaal verkeken? Iemand een idee? Anders stel ik het zeker liever daarom
zowiezo uit tot 2017, hoe jammer ik het ook vind. :(
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England

http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
diver99
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door diver99 »

wij hebben ook gewoon via een senator een uitnodiging aangevraagd voor een bezoek aan het witte huis. Heb het eerst via de Nederlandse ambassade geprobeerd maar die mail kwam steeds terug. Toen maar via een senator. Hadden snel bericht terug en de lijst ingevuld die nodig was om toegang te krijgen. Snel bericht terug en staan nu op de lijst. Nu afwachten of we ook echt naar binnen mogen. Gaan in april/mei 2016 naar Washington
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ingrid1958 schreef:Hallo allemaal,
Nu heb ik gelezen dat minimaal een half jaar van te voren het best is om via een senator een bezoek aan te vragen
In 2012 hebben wij het Witte Huis bezocht. Wij bedachten dat jaar pas heel laat om naar Amerika te gaan en pas drie weken (!) vantevoren vroegen wij (via senator Bill Nelson van Florida) tickets voor het Witte Huis aan. Ondanks dat het kort dag was, kregen wij toch nog een plekje. Zes maanden van te voren hoeft dus niet. Korter dan drie weken kan echter niet in verband met veiligheidscontroles. Probeer te kiezen voor een datum in het weekend, dan zijn er geen schoolklassen en heb je meer kans (en in het weekend zijn de hotels ook nog eens een stuk goedkoper.)

Martin
Ingrid1958
Amerikakenner

Hee dank je Martin, dat vind ik leuk om te lezen, dan is er nog redelijke hoop. Denk er overigens steeds meer aan om gewoon te boeken naar Washington, allerlei afwegingen makend vind ik dat ik het gewoon moet doen, zeker nu mijn baas een 1000 euro bonus in het vooruitzicht heeft gestedl :lol: (als tenslotte echt de CAO-onderhandelingen rond zijn).

Nog even een andere vraag mbt Arlington cemetery, ik denk eraan om dat met memorial day om te bezoeken (30 mei) , ik weet dat in NL er dan in Margraten ceremonies zijn (de 29e mei), zijn die er in Washington ook en kun je daar als toerist (gewoon) terecht.
Met dank
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England

anita87
Amerika-newbie

Bericht door anita87 »

Weten jullie of het nut heeft om meerdere mensen aan te schrijven voor een bezoek aan het Witte Huis? Ben benieuwd wat jullie ervaringen hiermee zijn.
Shar
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Shar »

Hey Anita,
Ik denk niet dat het nut heeft om je aan te melden bij verschillende senators op hetzelfde moment. Volgens mij mag het ook niet en kan het je je evt aanmelding kosten. Tenminste, dat las ik een tijdje geleden hier ergens op het forum.

Ik had eerst ook geen geluk want na een paar maanden na mijn aanmelding had ik nog geen bevestiging ontvangen, dus heb ik ze gemaild. Het bleek dat ze niks hadden ontvangen... En er werd me verteld dat ze niks meer voor me kon doen omdat de tours helemaal vol zaten. Het was 1,5 week voordat ik voor 2 weken naar NYC vertrok, maar ik dacht ik probeer het gewoon weer - alleen nu bij een andere senator. Een week later, 2 dagen voor vertrek, kreeg ik tóch een uitnodiging! Ik heb m'n verhaaltje hier gepost: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... &start=120
Fired up! Ready to go!
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Ik zou ook maar 1 aanvraag doen. Ik heb dat destijds toen ook ergens gelezen en heb dat ook braaf gedaan.
anita87
Amerika-newbie

Bericht door anita87 »

Bedankt voor jullie reacties! Houd ik het voorlopig op 1 senator :), fingers crossed!
Ingrid1958
Amerikakenner

Yes I can, :thumbup: aanvraag ingediend eind december / pas 29 december ticket Washington DC geboekt en binnen een dag kreeg ik al bericht terug met het verzoek een ingevuld excel bestandje in te sturen.
Gisteren email ontvangen met the Confirmation for the tour op 27 mei a.s. om 12.00 uur. So very happy en excited. Dacht eigenlijk dat ik (gezien de verhalen hier) pas ongever 2-3 weken van te voren een go or a no go zou ontvangen, dus erg verrast ook. Wat ik wel vreemd vind is dat ik gelijkertijd een mail ontving met opnieuw info invullen voor een verzoek (mogelijk gaat dit dubbel) dus toch nog maar een mailtje aan gewijd en tevens maar de gevraagde info weergestuurd. Iemand een idee.
Ps. via de senator van California alles geregeld, top!
1982 Florida

BonnyR
Amerika-expert

Bericht door BonnyR »

Ik loop vast met het invullen van de zip code bij mijn aanvraag. De site geeft aan geen 'valid zipcode"
Hij geeft aan STATE - MI, dus ik dacht vul een zipcode ergens van Michigan in maar dat pakt de site niet.
iemand een suggestie?
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
BonnyR
Amerika-expert

Bericht door BonnyR »

Tís al opgelost...Gewoon een zip code gepakt van het kantoor van Bill :wink:
Het formulier werd één keer geweigerd, omdat ik de geboortedata had ingevuld als dag-maand-jaar.
In Amerika moet dat dus maand-dag-jaar zijn!!!
90 - Fl naar CA
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Ingrid1958
Amerikakenner

Ik was ook iets te enthousiast , heb idd een tour maar voor the Capitol, voor die van The White House moeti k ws toch nog tot 2-3 weken vantevoren wachten. Maakt t zeker niet minder interessant, mocht het niet lukken, maar nog steeds fingers crossed :)
1982 Florida

BonnyR
Amerika-expert

Re: Bezoek Witte Huis + 8 %

Bericht door BonnyR »

Iemand ook de volgende reactie gekregen op de aanvraag voor een Witte Huis bezoek:

Citaat:

White House Tour: We have requested your tour. White House tours are extremely competitive and roughly 8% of requests are granted. Should your group receive a reservation, we will send you this notification via email. The White House does not typically respond to requests until one week prior to your requested dates.
90 - Fl naar CA
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Ingrid1958
Amerikakenner

Nee ik niet, zoals ik al ze in een eerder bericht, wel een confirmation voor the tour the Capitol en tegelijkertijd een verzoek voor informatie mbt het witte huis, maar daarna niks meer gehoord.
Hoop maar dat het allemaal goed komt. Weet anders ook niet hoe ik het nog moet regelen.
OOk succes gewenst.
1982 Florida

Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik denk dat het personeel van iedere senator andere regels heeft mbt reageren op aanvragen. 8% vind ik wel heel weinig maar misschien is dat vanwege de tijd van het jaar voor de aanvraag. In de lente en zomer is het beduidend drukker dan herfst en winter.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Net op tijd (ik vertrek morgenochtend): de bevestiging van de White House tour :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Wel vroeg opstaan: mijn slot is op zaterdag (30 april) om 08:30h.

Ik had aangevraagd via Senator Bill Nelson. Of ik zit bij de lucky 8%, of de kans is groter op een zaterdag omdat er dan geen schoolkinderen komen (die voorrang krijgen).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Ingrid1958
Amerikakenner

@Frasi, wat gaaf, top :thumbup:
1982 Florida

diver99
Amerikafan

Bericht door diver99 »

Wij kregen ook op het laatste moment bericht, vertrekken zondag en mogen op de koffie bij Obama op zaterdag 30 april om 11:30 :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer