Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis magic_mono: Eerste keer naar New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
magic_mono
Amerika-ontdekker

Re: Reis magic_mono: Eerste keer naar New York

Bericht door magic_mono »

:oops: Ik ben zo gefocused op m'n miles dat ik de echte aanbiedingen blijkbaar voorbij laat gaan. Maar ik wil toch eerst afwachten wat KLM te bieden heeft. En er zullen ongetwijfeld nog meer aanbiedingen langskomen. Ik ga toch ook maar weer eens verder met m'n programma. Vooralsnog is het enige dat vastligt het bezoek aan het Vrijheidsbeeld. Lastig hoor.
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

ik verwacht niet dat KLM gaat stunten voor de zomer .... de werelddealweken (niet overdreven stunterig de laatste jaren) komen pas weer in september voorbij ...
nee, je had (net als ik) gister toe moeten happen .... ik denk niet dat er nog zoiets moois voor juli komt ....
Maar ... je weet nooit ... prijzen zoals er de laatste weken voorbij komen heb ik nog niet eerder gezien voor het hoogseizoen ...
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
magic_mono
Amerika-ontdekker

Ok, de vliegtickets zijn geboekt :thumbup: . We zijn er uiteindelijk uitgekomen met KLM, dus dat is geregeld. ESTA is geregeld :thumbup: . Hotel is geregeld :thumbup: . Door met het programma. Heeft iemand ervaring met de zaken die op NewYork.nl aangeboden worden? We overwegen om een privétransfer te reserveren voor $62,40. Is dat een redelijke prijs als je die vergelijkt met de prijs voor een taxi? Alvast bedankt voor de hulp.

Groeten,
Andre
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

die prijs is vergelijkbaar met een gele taxi .... wat voor prijs heb je uiteindelijk betaald voor je ticket, als ik vragen mag?
Newyork.nl ken ik verder niet, volgens mij functioneert hij als een soort tussenpersoon voor andere bedrijven .... zal best oke zijn, vermoed ik
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
magic_mono
Amerika-ontdekker

Ik heb de tickets uiteindelijk met m'n miles kunnen boeken, dus ik heb alleen de "Belastingen, kosten en toeslagen" moeten betalen. De tickets zelf kostten me dus uiteindelijk niets. Overigens zag ik net op Facebook via
Ticketspy ook weer een aanbieding.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

ik ga even op ticketspy kijken .... voor de lol ... :mrgreen:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
iluvatoq
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Eerste keer naar New York

Bericht door iluvatoq »

magic_mono schreef:Beste iluvatoq,

Dank voor de tip. Ik heb ook je reisverslag even gelezen. Mooie foto's. Het The View Restaurant & Lounge staat ook ergens op onze lijst. De recensies op Tripadvisor zijn echter zeer gemengd. Jullie hadden volgens mij wel een positieve ervaring. Ik ben ook heel benieuwd of het een prijzig restaurant is. Alvast bedankt voor je reactie.

Groeten,
Andre

The View was goed en lekker - wel even wennen aan het draaiende restaurant. had in het begin wel even een tollend hoofdje ervan maar anders was het dik in orde. Het is inderdaad niet goedkoop maar dat is eigenlijk niks in NY :) . En aangezien je daar ook niet iedere dag van kunt genieten.
Het was incl tip denk ik rond de $200-$250. Is het eten zijn prijs waard .. nee niet zo maar het was zeker niet slecht. De view was leuk en het is de ervaring die telt.
iluvatoq
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door iluvatoq »

magic_mono schreef:Ok, de vliegtickets zijn geboekt :thumbup: . We zijn er uiteindelijk uitgekomen met KLM, dus dat is geregeld. ESTA is geregeld :thumbup: . Hotel is geregeld :thumbup: . Door met het programma. Heeft iemand ervaring met de zaken die op NewYork.nl aangeboden worden? We overwegen om een privétransfer te reserveren voor $62,40. Is dat een redelijke prijs als je die vergelijkt met de prijs voor een taxi? Alvast bedankt voor de hulp.

Groeten,
Andre
Dit is een goeie prijs. Onze voorbestelde taxi was iets meer dan $100. Dit was wel heen en terug.
magic_mono
Amerika-ontdekker

Die $62,40 is voor een enkele reis. Waar hadden jullie je taxi besteld? En iets heel anders ... hebben jullie de chauffeur van de taxi evengoed een fooi gegeven? Het hele fooi geven ritueel moet nog steeds een beetje bij me inzinken. Overigens zie ik nu een prijs van $59,97, maar dan ben ik via weheartnewyork.nl bij dezelfde aanbieder gekomen.
GinnyUSA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door GinnyUSA »

Op welk vliegvelgd kom je aan? JFK is een vaste taxiprijs van $52 exclusief tol en tip. Dus kijk even of dat bij de prijs in zit. En er staan genoeg taxi's klaar, niet nodig om dit vooraf te regelen.
Vanaf Newark is een taxi al snel $100,-.
newyorkgirl
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door newyorkgirl »

Je hebt ook redelijk goedkope busmaatschappijen/shuttle busjes die af en aan rijden. Die kan je van tevoren boeken maar heb daar verder geen ervaring mee. Je zou er ook voor kunnen kiezen om heen een yellow cab te nemen, is zo'n 70-75 dollar incl. tax en toll, en voor de terugreis via het hotel iets te boeken. Ik had voor mijn terugreis naar Newark Airport een shuttlebusje voor zo'n 20 dollar geboekt.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

ja, fooi geven aan een taxi chauffeur hoort er wel bij .... van JFK naar Manhatten, inderdaad met gele(en tegenwoordig ook gifgroene) taxis een fixed tarief, dat incl toll en tip op 70$ uitkomt ...
in restaurants word je geacht 20% fooi te geven .... sommige huizen doen dat al bij de bill in, maar meestal niet ....
Een tour: 5 - 10$ ... (als ik de tour echt tof vind, wil ik nog wel eens royaler zijn ... altijd leuk om als eerste fooi te geven, dan volgt de rest ook en de tourleader is blij met je ... :D )
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
magic_mono
Amerika-ontdekker

@GinnyUSA: We komen aan op JFK en het leek ons wel handig om een auto klaar te hebben staan.

@newyorkgirl: ik neem aan dat zo'n shuttlebusje meerdere mensen op gaat pikken. Is dat zo? Want dan moeten we daar wel rekening mee houden als we besluiten zo'n busje te reserveren voor de reis van het hotel naar JFK.

@meyem: ik bedoelde eigenlijk de chauffeur van een vantevoren gereserveerde privetaxi.

Groeten,
Andre
iluvatoq
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door iluvatoq »

magic_mono schreef:Die $62,40 is voor een enkele reis. Waar hadden jullie je taxi besteld? En iets heel anders ... hebben jullie de chauffeur van de taxi evengoed een fooi gegeven? Het hele fooi geven ritueel moet nog steeds een beetje bij me inzinken. Overigens zie ik nu een prijs van $59,97, maar dan ben ik via weheartnewyork.nl bij dezelfde aanbieder gekomen.
Ja, wij hebben die mannen ( heen en terug ) een fooi gegeven.
Dit is idd wat wennen maar die mannen waren echt vriendelijk en wat info geven onderweg aan ons.. wat we hebben gegeven is me niet meer duidelijk zal ergens $5-$10 geweest zijn.

Ik heb er geen spijt van een taxi geregeld te hebben want het was onze eerste keer en wilde niet met trein/metro . Ze stonden ons netjes op te wachten met naambordje . Die belde dan naar taxichauffeur en we wern op weg binnen de 10min.
magic_mono
Amerika-ontdekker

Nou, ik heb globaal het programma voor elkaar. Denk ik. Ik hoop dat er nog iemand is, die deze post leest, want ik kan nog wel wat advies gebruiken.

Dag 1: we komen om 15:30 uur lokale tijd op JFK aan, dus voordat we in het hotel zijn zal het wel rond een uur of 18:00 zijn. Wellicht gaan we dan nog ergens een hapje eten en Times Square even verkennen.
Dag 2: 's Morgens naar het Vrijheidsbeeld en Ellis Island. En als we terug zijn in Battery Park wandelen we via Wall Street naar de Brooklyn Bridge. Misschien pakken we South Street Seaport ook nog even mee. 's Avonds staat er niks op de planning.
Dag 3: Een wandeling in de buurt (Bryant Park, New York Public Library, Grand Central Terminal, 5th Avenue, Madison Avenue, Park Avenue, Chrysler Building). En we gaan een cruise maken. Ik twijfel nog tussen de Landmark Cruise en de Harbour Lights Cruise.
Dag 4: the 4th of July. 's Morgens TOTR. 's Middags Metropolitan Museum of Art. 's Avonds ergens het vuurwerk bekijken.
Dag 5: 's Morgens Museum of Natural History. 's Middags wandelen in Central Park. 's Avonds een musical.
Dag 6: 's Morgens Highline Park en Chelsea Markets. 's Middags 9/11 Memorial and 9/11 Museum. 's Avonds One World Observatory.
Dag 7: 's Morgens ESB. 's Middags nog geen idee. 's Avonds nog geen idee.
Dag 8: 's Morgens helicoptervlucht. 's Middags nog geen idee. 's Avonds helaas weer naar huis (22:40 uur vanaf JFK).

Dat is het. Er zijn dus nogal wat gaten. Alvast bedankt voor jullie advies.

Groeten,
Andre
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

ziet er goed en doenbaar uit ....
als je nog wat ideeen wilt, lees vooral mijn blogs ^_^
Ik merk dat ik op deze laptol maar 1 TR gebookmarked heb, maar wellicht vind je daar ook nog iets leuks.

advies: wees niet bang ter plekke je dagschema om te gooien naar aanleiding van bijvoorbeeld het weer ....
En ik zou voor de eerste avond nog niets vastleggen ... zelf ben ik dan altijd nog te moe om echt van een show te genieten en dus is zo'n ticket voor mij weggegooid geld .....

Tegen die tijd kun je sites als timeout in de gaten houden voor specifieke evenementen .... en zorg wel dat je een plan hebt voor 4th of July .... :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
magic_mono
Amerika-ontdekker

Hi Meyem,

ik heb ook al ettelijke Tripadvisor posts gelezen. De avond van de eerste volle dag heb ik inderdaad opzettelijk niets gepland. In eerste instantie wilde ik naar het One World Observatory, maar bij nader inzien bedacht ik me dat we dan wel moe zullen zijn. Timeout heb ik ge-like'd op Facebook en die zijn daar behoorlijk actief. Het plan voor the 4th of July hebben we nog niet. Circle Line Sightseeing heeft een cruise, maar dat vind ik uiteindelijk wel een hoop geld. Dus we zoeken nog even verder.

Groeten,
Andre
magic_mono
Amerika-ontdekker

Ok, het programma is licht gewijzigd en zo goed als compleet:

Dag 1: we komen om 15:30 uur lokale tijd op JFK aan, dus voordat we in het hotel zijn zal het wel rond een uur of 18:00 zijn. Wellicht gaan we dan nog ergens een hapje eten en Times Square even verkennen. Misschien kunnen we TOTR vast doen als we toch het voucher voor de New York City Pass gaan inwisselen voor boekje met tickets. Het hangt een beetje van de tijd af.
Dag 2: 's Morgens naar het Vrijheidsbeeld en Ellis Island. En als we terug zijn in Battery Park wandelen we via Wall Street naar de Brooklyn Bridge. Misschien pakken we South Street Seaport ook nog even mee. 's Avonds (nog) niks gepland.
Dag 3: ‘s Morgens gaan we de Best of NYC Cruise maken. ’s Middags een wandeling in de buurt (Bryant Park, New York Public Library, Grand Central Terminal, 5th Avenue, Madison Avenue, Park Avenue, Chrysler Building). ’s Avonds naar TOTR,ben. tenzij we die op dag 1 al gehad hebben. Dan kunnen we wellicht ESB gaan doen.
Dag 4: the 4th of July. 's Morgens ESB (tenzij we die gisteren al gehad hebben) en Flatiron Building. 's Middags Greenwich Village. Aan het einde van de middag richting de Brooklyn Bridge en 's avonds ergens het vuurwerk bekijken.
Dag 5: 's Morgens Museum of Natural History. 's Middags wandelen in Central Park en Metropolitan Museum of Art. 's Avonds (nog) niks gepland.
Dag 6: 's Morgens Highline Park en Chelsea Markets. 's Middags 9/11 Memorial and 9/11 Museum. 's Avonds One World Observatory.
Dag 7: 's Morgens (nog) niks gepland. 's Middags SoHo. 's Avonds een musical.
Dag 8: 's Morgens helicoptervlucht. 's Middags (nog) niks gepland. 's Avonds helaas weer naar huis (22:40 uur vanaf JFK).

Ik hoop op een stortvloed van reacties. :lol:

Groeten,
Andre
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

De opgang van de Brooklyn Bridge aan de Manhattan kant ligt in feite bij het gemeentehuis (City Hall) ... Bij Brooklyn is er een trap (en ik meen ook een lift) omhoog vlakbij de waterkant, maar volgens mij is dat aan de Manhattan kant niet het geval ...

AMNH, CP en het Met op 1 dag lijkt mij optimistisch ... dan doe je een van de drie geen eer aan, vind ik

Vergeet vooral ook niet savonds een keer Bryant Park te bezoeken, dat is zo gezellig, vooral op een lekker zwoele zomeravond!

Tip: op vrijdagavond is The Morgan Library (vlakbij Bryant Park) gratis te bezoeken en ik vind die plek zo de moeite waard!
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

oh, en de SoHo dag, die is natuurlijk uitstekend te combineren met een Greenwich Village dag .... die buurt vind ik zelf nog veel leuker .... daar kan ik makkelijk een hele dag doorheen dwalen, in combi met het gezellige Washington Square Park .... ik loop dat tussen 6th en 8th Ave heen en waar van 18 street naar beneden .... heerlijk vind ik dat ... en dan vooral ook het doolhof rondom Sheridan Square meepakken .... er is in die wijken zoveel te zien ...

Trouwens, in Chelsea, aan de westkant van de Highline, die straten lijken op het eerste gezicht heel saai, maar er zitten allemaal kleine galeries gehuisvest en die zijn ook reuze leuk om te bezoeken ....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer