Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Georgie's NYC Foto-Trip Planning!

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Valerie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Georgie's NYC Foto-Trip Planning!

Bericht door Valerie »

Wij hadden de New York pass maar op zich hebben we er ons geld niet uitgehaald. Dat kwam vooral omdat het immens druk was (tussen Kerst en nieuw) en er uuuuuuuuuurenlange rijen stonden voor oa vrijheidsbeeld en empire state en we de koude zo lang niet al stilstaand wilden verdragen ;).

Weet niet of je graag gaat winkelen? Dat deden wij als winter-proof-activiteit :)
En de circle line kan ik je wel aanraden, ookal is het koud! Wij hebben een uurtje boven de vriestemperaturen getrotseerd tot we Manhatten verlaten hadden en gingen dan wat warmte opzoeken onderin de boot... We zagen toch nog alles door de ramen maar het was iets minder fotogeniek dus vonden we het niet erg dan binnen te zitten (af en toe zochten we het achterdek wel nog op voor wat foto's).

Veel plezier met plannen!!
2006 - Zuidwesten
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York
2011- Zuidwesten + Yellowstone
2012 - Zuidelijk Afrika
2014 - Tanzania & Zanzibar
2015 - Thailand
John V
Amerikafan

Bericht door John V »

Zo te zien is je schema aardig vol, maar wellicht nog iets voor een volgend bezoek. Eens in de zoveel tijd probeer ik altijd een bezoekje te brengen aan het Liberty State Park (New Jersey zijde). In dit park zijn erg veel goede fotospots vinden van zowel de skyline van New York, het Vrijheidsbeeld als de oude aanlegsteigers en de oude vervallen treinterminal.
Voor het fotografen van de Brooklyn Bridge kun je het beste naar het Empire Fulton Ferry State Park (kikkerperspectief) of de Manhattan Bridge gaan (semi vogel perspectief). Vanuit dat punt kun je ook nog even naar Washington Street lopen naar de locatie waarop de foto voor de poster van 'Once upon a time in America' is genomen.
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

John dank je wel voor die fotografie-spot tips.
Bedoel je met kikker en semi-vogel perspectief de hoogte waarvan de foto is genomen?

Ik wil toch gaan proberen om de NY Pass activiteiten te plannen op drie dagen ipv 4. Maar dat hangt ook een beetje van het weer af; bij slecht weer sla ik die Circle Line tour wel over en duik ik wel een museum in.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Ik heb even een grove prijsberekening gemaakt. Zouden jullie willen kijken of dit ongeveer klopt? Prijzen zijn in dollar.

Costs New York

Broadway Hotel $117
New York Pass $170
Taxi JFK - Manhattan $55
MetroCard $28

Breakfast Sun Mon Tue Wed Thu: 5 x $10 = $50
Lunch Sun Mon Tue Wed Thu: 5 x $15 = $75
Dinner Sat Sun Mon Tue Wed Thu: 6 x $20 = $120

Shopping / extra: $100 or 200

TOTAL: $ 715 or 815

Tikt toch gauw aan zeg. Nauw hoef ik op zich niet er naast te winkelen, dus daar kan ik al wel op besparen, maar een extraatje is toch wel leuk om te hebben. Ik kom altijd wel wat tegen weet ik uit ervaring, al ben ik geen grote shopper en hoef ik niet alle winkels in. Ook zou ik nog wel iets kunnen besparen op eten, maar ik denk dat dit toch wel een goede grove schatting is.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Chrisp »

Weet je zeker dat je die NY Pass uit kan qua kosten? Je moet nog best een ****load aan dingen doen voordat je 170 dollar uitgeeft volgens mij. Ik vind het zelf ook een oncomfortabel gevoel om zo'n pas te hebben, dan wil ik meer dingen doen om alleen maar de kosten eruit te krijgen. Als je trouwens op dag 4 nog een ticket met crown acces wilt voor The Statue + Ellis island zul je die ook los moeten bestellen, met de NY Pass kun je enkel standaard kaartjes krijgen (waardoor je soms ook lang moet queuen).

Je kunt trouwens i.p.v. een taxi ook een Towncar bestellen, dan hoef je niet meer in de rij te staan voor een taxi en kun je in een luxe auto naar Manhattan! Ik heb zelf erg goede ervaringen met Dial7. De prijs is ongeveer gelijk.

Breakfast kosten lijken me wel te kloppen, lunch kosten zijn misschien wat aan de hoge kant. Voor dinner ben ik in mijn eentje (op budget) nooit aan de $20,- gekomen, het hoogste was $17,- dus daar kun je nog wel besparen. Vergeet ook niet de kosten voor flesjes water! Nu zul je met temperaturen van -10 C misschien wat minder dorstig zijn dan ik bij 25 graden :lol: , maar reken alsnog maar op ~$10,- per dag voor flesjes water.
Afbeelding
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Ik denk dat ik zeker wel de NY Pass er uit ga halen. Ik wil alleen al naar twee grote musea (MOMA en Guggenheim), naar de ESB en TOTR, een Circle Line Cruise, Ellis Island, Ground Zero (al weet ik even niet uit m'n hoofd of je daar ook iets aan hebt met de NY Pass..Zo nee, dan moet ik daar ook nog kosten aan bereken voor het museum denk ik).

Ik zit nog wel steeds te puzzelen of ik de NY Pass dingen niet op 3 dagen kan krijgen, want dan kan ik een 3 dagen pas nemen en dat is alweer goedkoper. Ook wacht ik nog even een goede deal af. Bovendien is het februari, ik moet toch zeker een fikse sneeuw- of regenbui niet onderschatten en dan is het prettig om ergens naar binnen te kunnen.
Overigens, ik ga niet naar de Statue of Liberty, daar hoef ik helemaal niet heen. Daar ben ik 8 jaar geleden al geweest dus ik vind 't leuk genoeg om haar van een afstandje te zien.

Fijn om te horen dat je denkt dat ik nog wat op de eetkosten kan besparen. Ik heb het inderdaad nog ietwat ruim gerekend, maar liever iets te ruim. Flesje water neem ik gewoon zelf mee en hervul ik. Dat doe ik altijd, ook thuis. Dus daar zijn geen kosten aan verbonden.

Ik was alleen de Columbia Uni tour vergeten, maar misschien loop ik er wel gewoon even langs ipv de tour, ze hebben ook een self-guided tour en dat zal op z'n hoogst een paar dollar kosten.
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Georgie schreef:Ik denk dat ik zeker wel de NY Pass er uit ga halen. Ik wil alleen al naar twee grote musea (MOMA en Guggenheim), naar de ESB en TOTR, een Circle Line Cruise, Ellis Island, Ground Zero (al weet ik even niet uit m'n hoofd of je daar ook iets aan hebt met de NY Pass..Zo nee, dan moet ik daar ook nog kosten aan bereken voor het museum denk ik).
Volgens mij moet je inderdaad een entrance fee betalen voor het Tribute Center. Als je de walking tour met betrokken/overlevenden wilt doen kost dat nog eens $10,- .
Georgie schreef:Ik zit nog wel steeds te puzzelen of ik de NY Pass dingen niet op 3 dagen kan krijgen, want dan kan ik een 3 dagen pas nemen en dat is alweer goedkoper. Ook wacht ik nog even een goede deal af. Bovendien is het februari, ik moet toch zeker een fikse sneeuw- of regenbui niet onderschatten en dan is het prettig om ergens naar binnen te kunnen.
Overigens, ik ga niet naar de Statue of Liberty, daar hoef ik helemaal niet heen. Daar ben ik 8 jaar geleden al geweest dus ik vind 't leuk genoeg om haar van een afstandje te zien.
Als ik zo kijk naar de het lijstje wat je in het begin van je post opnoemt zou dat wel in drie dagen moeten passen, het zou alleen wat husselen van je planning vereisen. Als je alleen naar Ellis neemt kun je idd gewoon blijven zitten aan boord als de pont bij Liberty Island aanmeert.
Georgie schreef:Fijn om te horen dat je denkt dat ik nog wat op de eetkosten kan besparen. Ik heb het inderdaad nog ietwat ruim gerekend, maar liever iets te ruim. Flesje water neem ik gewoon zelf mee en hervul ik. Dat doe ik altijd, ook thuis. Dus daar zijn geen kosten aan verbonden.
Dat kan ook :wink: . Ik heb denk ik een beetje smetvrees, ik drink nooit uit publieke kranen. Besides, het water in NYC heeft wel een heerlijke chloorsmaak. Wel een stuk goedkoper zo :mrgreen: .
Afbeelding
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Chrisp schreef:Besides, het water in NYC heeft wel een heerlijke chloorsmaak. Wel een stuk goedkoper zo :mrgreen: .
Hehe als ik het water in Amerika proef, zeg ik altijd: "Hehe nou ben ik weer thuis!" Ik vind het echt lekker met die chloor smaak.
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Op deze post hoeft op zich niet gereageerd te worden, al mag dat natuurlijk altijd. Dit is een aangepaste planning zodat ik slechts 3 dagen voor de NY Pass nodig heb. Daarom is het een beetje omgegooid. Dit is meer voor m'n eigen administratie want ik vind het wel prettig om het zo overzichtelijk te hebben op 1 plek en dan print ik het later uit.
(en helaas kan je geen oude berichten meer wijzigen, dus dan maar even zo)

Day 1, Saturday 19-02
Arrival at JFK: 18.33
Hotel arrival -> Brooklyn Hotel
Times Square, grab a bite to eat and explore Midtown

Day 2, Sunday 20-02

(Day 1 NY Pass)
Ellis Island
Battery Park
Stock Exchange Building
Red Cube at Broadway
Ground Zero
World Financial Center
Bloomingdales
Dinner at Johnny Rockets (or something else)
Empire State Building by night

Day 3, Monday 21-02
(Day 2 NY Pass)
Top of the Rock
Rockefeller Center
Public Library
Grand Central Station
MOMA
Love Sculpture
Circle Line Cruise (half island) (or in case of bad weather another museum)
Flatiron
Dinner at 230 Fifth Rooftop Restaurant

Day 4, Tuesday 22-02
(Day 3 NY Pass)
Harlem? Is it safe for a girl with SLR camera?
Upper West Side? Zabars?
Columbia University Tour (1pm or self guided tour)
Guggenheim Museum
Central Park Zoo
More Central Park
Upper East Side
Shopping on Fifth Avenue
Dinner at Heartland Brewery at Radio City Music Hall

Day 5, Wednesday 23-02
Meatpacking District
High Line Park
Frank Gehry Building
Magnolia Bakery, 66 Perry Street (Carrie SATC building), Bleecker St
Greenwich Village
Friends Building (Bedford & Grove)
Washington Square Park & NYU
Astor Place Cube
Greene Street Buildings
Dinner at Vegetarian Paradise in Greenwich Village

Day 6, Thursday 24-02
Check out from hostel
Sunrise: Brooklyn Bridge and Brooklyn Heights
DUMBO
Williamsburg
Going back to the hostel to pick up luggage
Airport JFK, flight leaves at 21.45, dinner at JFK

Ik zit alleen een beetje met dag 3. Het meeste doe ik in Midtown. Ik wil graag een Circle Line Cruise te doen en omdat dit ook met de NY Pass kan, wil ik dit inpassen in deze dag. Alleen zit het wel ver weg vanuit Midtown. En ik wil ook nog naar de Flatiron. Hoe kan ik dit het beste inpassen? Of toch laten vallen? Ik ga ook al met de ferry naar Ellis Island, dus iets van een skyline zie ik wel.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Een mooi programma maar wel heel erg vol. Als je snel overal langsgaat moet het vast wel lukken, en in New York is altijd wat te beleven dus je zult je toch niet gaan vervelen! Je kunt het Rockefeller het MOMA uit de dagindeling voor de 3e dag halen, dan doe je alles rondom Fifth Avenue met als afsluiting het Flatiron waarna je de subway naar Lower Manhattan neemt????

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
john ny
Amerikakenner

Bericht door john ny »

Ik zou de trip naar het Central Park op zondag doen, is het altijd gezellig druk in het park.... aangezien je graag (heel veel ) mensen wil fotograferen... :wink: :lol:
De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
John V
Amerikafan

Bericht door John V »

Georgie schreef:John dank je wel voor die fotografie-spot tips.
Bedoel je met kikker en semi-vogel perspectief de hoogte waarvan de foto is genomen?
Ja. Een andere mooie plaats om de Brooklyn Bridge te fotograferen is naast de brug aan de Mahanttan zijde (vanaf de East River Bikeway aan de Pier 17 zijde). Vanaf deze plaats kun je de Brooklyn Bridge met op de achtergrond de Manhattan Bridge fotograferen. Vooral ’s avond erg mooi als de lichtjes aangaan.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Wat leuk dat je naar Columbia gaat!

Ik vond het heel erg leuk om over de campus enzo te lopen! (wilde deze zomer eigenlijk ook naar UCLA, omdat ik altijd Beverly Hills 90210 keek ;)).
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Haha wat leuk.

Ik wilde vroeger altijd aal Columbia studeren en vind universiteiten sowieso leuk dus dat lijkt me een leuk bezoekje. Twijfel nog of ik zal zeggen dat ik een prospective student ben (theoretically I could be) want vaak mag je dan net op wat meer plekken kijken. Maar ach zo'n self guided tour lijkt me ook prima.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Wij zijn vorige keer gewoon het terrein opgelopen en zijn naar binnen gegaan waar we dat wilden. Wij waren (helaas) in de kerstvakantie, dus er waren geen studenten aanwezig!

Ik vind universiteiten ook leuk! Deze zomer staat een bezoekje aan Harvard op de planning! Gewoon omdat ik die gebouwen zo leuk vind, helemaal niet zoals wij dat (over het algemeen) kennen :)

Zeker voor jou als fotograaf denk ik dat zo'n campus leuke mogelijkheden biedt :)
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Columbia kan je gewoon oplopen hoor.
Je kunt elk gebouw in als je wilt.

Ergens vind ik dat altijd een beetje gekke aan scholen en universiteiten: het zijn toch kwetsbare instituten met veel kinderen/jongeren en dan voelt het toch gek als je als toerist een beetje de bibliotheek in kunt lopen of langs de leslokalen kunt lopen. Maar ja....het is denk ik ook geen doen om met zoveel studenten een heel hekwerk om de campus te gaan bouwen.
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tokheim »

Hi Georgie, die 3 daagse NewYork Pass is nu op Black Friday $30 goedkoper nml. $120! Met de World Wide shipping kosten ligt hij voor $140 op je mat!
Ik heb die passen ongeveer 6 weken geleden gekocht voor onze Kerst trip en ze werden binnen een week bezorgd. Er zit een leuk boekje bij met alle info die je goed kan gebruiken bij je planning.

Theo
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Oeh bedankt voor de tip Tokheim! Helaas doet m'n eigen CC het nog niet, dus dan moet ik m'n moeder weer vragen. Dat is een beetje vervelend. Ik wil wel zo'n aanbieding inderdaad. Zal er nog eentje voor/na de kerst komen? $30 scheelt wel aanzienlijk zeg.

Iris, ja dat is inderdaad best gek dat je daar zo mag lopen als toerist. Ik ben het wel 'gewend' vanuit Cambridge en daar heb ik ook geleerd dat je gewoon moet doen alsof je de place 'owned' en gewoon binnenwandelen en dan kom je overal wel in (oude bibliotheken enzo, mits ze geen pasjes-systeem hebben). Dat gaf altijd wel een kick. Nou studeerde ik daar natuurlijk maar je mag ook als student niet zomaar de rest van de colleges in qua eetzaal en bibliotheek dus deed ik alsof ik daar studeerde aan dat college. Dat werkte meestal wel. Maar bij Columbia vind ik ´t ook juist wel interessant om een tour te doen, dan weet ik wat ik zie.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Iris_1982 schreef: Ergens vind ik dat altijd een beetje gekke aan scholen en universiteiten: het zijn toch kwetsbare instituten met veel kinderen/jongeren en dan voelt het toch gek als je als toerist een beetje de bibliotheek in kunt lopen of langs de leslokalen kunt lopen. Maar ja....het is denk ik ook geen doen om met zoveel studenten een heel hekwerk om de campus te gaan bouwen.
Dat kun je hier in Nederland ook. Ik denk dat je (bijna) elke Hogeschool / Universiteit inlopen en "rondsnuffelen".
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Tokheim schreef:Hi Georgie, die 3 daagse NewYork Pass is nu op Black Friday $30 goedkoper nml. $120! Met de World Wide shipping kosten ligt hij voor $140 op je mat!
Theo
Je kunt hem ook gewoon gratis afhalen op Times Square :wink: .
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer