Hoi iedereen,
Gezien ik volgende maand naar de states vertrek voor een maand rond te reizen aan de oostkust, heb ik SUPERVEEL gehad aan dit forum en de interessante topics, waarvoor dank. Daarom toen ik eveneens het nieuws ontving van de opschorting van de Tours van het Witte Huis, ik dit onmiddellijk wou delen met jullie allemaal (en zelfs speciaal me geregistreerd heb hiervoor

)
Ik heb zoals zo vaak aangegeven een bezoek aan het Witte Huis aangevraagd via een senator, in mijn geval Burr.
Even meegeven indien er nog pechvogels zijn zoals mezelf die omwille van noodlottige omstandigheden hun reis maar 2 weken van tevoren kunnen beginnen plannen, als je geluk hebt kan je toch nog tours aanvragen!!
Ik heb Senator Burr gecontacteerd via het emailadres op z'n website op
woensdag 6 maart en heb een tour request aangevraagd voor het Capitool en het Witte Huis op
vrijdag 22 maart (2 weken en 2 dagen tussen aanvraag en tour dus)
Vandaag, 8 maart, reeds antwoord gehad.
Mijn verzoek voor het Capitool is goedgekeurd voor de aangevraagde datum, woehoew. Want de online reservaties via de website van het Capitool zaten reeds vol (net als pentagon moet je voor die online tix er echt snel bij zijn) Dat bespaart ons aanschuiven in het rijtje de dag zelf om evt. nog binnen te geraken met "Same Day tour Passes"!
Via Senator Burr dus echter ook het antwoord gehad dat Bvbeilen kreeg via Senator Nelson:
"Unfortunately due to Sequestration the White House has cancelled all tours beginning March 9th. I am not able to make any new requests at this time."
Jammer, da's balen. Door besparingen schorten ze hetgeen op wat toeristen aantrekt naar DC...toeristen brengen toch nét geld in het laatje dacht ik? Nu ja, ik kan me wel inbeelden dat er niemand DC gaat overslaan omdat je het Witte Huis (en Washington Monument) niet meer van binnen uit kan bewonderen. Ik doe dit toch ook niet
Toch super lief van hen dat ze dit zo snel en efficient meedelen. Waren de volksvertegenwoordigers en Senatoren in Belgie maar zo ingesteld...
Nog
Grtjs, sterrenvis