Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bezoek aan Witte Huis in Washington DC

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
bvbeilen
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Bezoek aan Witte Huis in Washington DC

Bericht door bvbeilen »

In navolging van de vorige twee berichtjes heb ik nu ook een mail van Bill Nelson gehad.. Hopen dat until further notice vóór september is.. maar verwacht het niet :(
Dear Mr. bvbeilen:

The White House Tour Office has just let me know that staff reductions resulting from sequestration make it necessary to cancel all White House tours effective Saturday, March 9, 2013 until further notice.

Because we don't know when White House tours will resume, all pending requests for tours submitted to our website are now cancelled and considered null and void. If the White House reopens for tours, we will update our website's Tour Page and you can then submit a new tour request.

I sincerely regret that you won't be able to tour the White House on your visit. Whenever you are in Washington, D.C., please stop by my office in room 716 of the Hart Senate Office Building to sign our guest book, say hello to the staff, and pick up passes to the Senate and House galleries, which are open to visitors whenever Congress is in session.

I hope that despite this disappointment you will enjoy your trip to your nation's capital.

Sincerely,
Bill Nelson
Afbeelding
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

I hope that despite this disappointment you will enjoy your trip to your nation's capital.
LOL, ze hebben je brief zeker niet zo goed gelezen??

jammer .... ik zal voor jullie duimen dat ze voor september weer starten!!
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Free Bird
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Free Bird »

Jammer... :(
Nog geen bevestiging of afwijzing gehad, maar ben bang dat dit als we gaan, begin mei, nog niet over zal zijn...
sterrenvis
Amerika-newbie

Bericht door sterrenvis »

Hoi iedereen,

Gezien ik volgende maand naar de states vertrek voor een maand rond te reizen aan de oostkust, heb ik SUPERVEEL gehad aan dit forum en de interessante topics, waarvoor dank. Daarom toen ik eveneens het nieuws ontving van de opschorting van de Tours van het Witte Huis, ik dit onmiddellijk wou delen met jullie allemaal (en zelfs speciaal me geregistreerd heb hiervoor :clap: )

Ik heb zoals zo vaak aangegeven een bezoek aan het Witte Huis aangevraagd via een senator, in mijn geval Burr.

Even meegeven indien er nog pechvogels zijn zoals mezelf die omwille van noodlottige omstandigheden hun reis maar 2 weken van tevoren kunnen beginnen plannen, als je geluk hebt kan je toch nog tours aanvragen!!

Ik heb Senator Burr gecontacteerd via het emailadres op z'n website op woensdag 6 maart en heb een tour request aangevraagd voor het Capitool en het Witte Huis op vrijdag 22 maart (2 weken en 2 dagen tussen aanvraag en tour dus)
Vandaag, 8 maart, reeds antwoord gehad.
Mijn verzoek voor het Capitool is goedgekeurd voor de aangevraagde datum, woehoew. Want de online reservaties via de website van het Capitool zaten reeds vol (net als pentagon moet je voor die online tix er echt snel bij zijn) Dat bespaart ons aanschuiven in het rijtje de dag zelf om evt. nog binnen te geraken met "Same Day tour Passes"! :thumbup:

Via Senator Burr dus echter ook het antwoord gehad dat Bvbeilen kreeg via Senator Nelson:
"Unfortunately due to Sequestration the White House has cancelled all tours beginning March 9th. I am not able to make any new requests at this time."

Jammer, da's balen. Door besparingen schorten ze hetgeen op wat toeristen aantrekt naar DC...toeristen brengen toch nét geld in het laatje dacht ik? Nu ja, ik kan me wel inbeelden dat er niemand DC gaat overslaan omdat je het Witte Huis (en Washington Monument) niet meer van binnen uit kan bewonderen. Ik doe dit toch ook niet :P

Toch super lief van hen dat ze dit zo snel en efficient meedelen. Waren de volksvertegenwoordigers en Senatoren in Belgie maar zo ingesteld... ;-)

Nog

Grtjs, sterrenvis
Laatst gewijzigd door markro op 08 mar 2013, 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: E-mailadres verwijderd i.v.m. internetrobots, die spamberichten sturen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Fijn dat je zo snel antwoord kreeg. Maar even los van het feit dat de tours voor het Witte Huis momenteel niet door gaan, een aanvraag van twee weken en twee dagen voor het Witte Huis was sowieso te kort geweest. Het moet minimaal 21 dagen van te voren. Dit in verband met veiligheidscontroles.

"Requests can be submitted up to six months in advance and no less than 21 days in advance.
http://www.whitehouse.gov/about/tours-and-events

Martin
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Laat ons eerlijk zijn, de doorsnee toerist bezoekt het Witte Huis niet, dat dan nog eens gratis is. Mocht er door de sequestration problemen opeens de Nationale Parken of de Smithsonian musea sluiten, dan is het een andere zaak. Nu mag je als niet Amerikaans burger al van wat geluk spreken het Witte Huis binnen te geraken. Al bij al is er in DC voorlopig meer dan genoeg te zien en dan.
vraag123
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door vraag123 »

Je kunt een Witte Huis-tour aanvragen? En waarom moet dit via Senators. Hebben die niet iets beters te doen dan tour-requests te beantwoorden? :lol:
''I always heard there were three kinds of suns in Kansas, sunshine, sunflowers, and sons-of-bitches.''

- Clint Eastwood in ''The Outlaw Josey Wales (1976)'' (IMDb Link)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Het zijn natuurlijk niet de senators zelf, die die aanvragen behandelen ;). In principe is het bedoeld voor de inwoners van de staat van de betreffende senator, maar sommigen doen het ook voor buitenlanders. Op het moment kan het echter niet want de tours zijn voorlopig afgelast. Hoewel, misschien gaat Donald Trump dat verhelpen :lol: (bron)
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Manutdboy
Amerika-ontdekker

Bericht door Manutdboy »

Iemand enig idee hoeveel tijd de tours in het Capitool en het Pentagon in beslag nemen ?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Het Capitool ruwweg 3 kwartier (tenzij je ook het Huis van Afgevaardigden in wilt). Pentagon weet ik niet.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Stefaan N
Amerika-newbie

Bericht door Stefaan N »

Waar kan je een tour boeken voor het Pentagon. Moet je dit ook aanvragen via een Senator ?
Manutdboy
Amerika-ontdekker

Bericht door Manutdboy »

Via de website van het pentagon. Effe googlen en je komt er wel op.

Kan wel pas vanaf 90 dagen op voorhand. Nog 5 dagen en ik kan boeken :thumbup:
Stefaan N
Amerika-newbie

Bericht door Stefaan N »

Veel geluk zou ik zeggen, ik ben in Washington halfweg mei en er zijn geen vrije plaatsen meer.

Jammer :(
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

MattRob schreef:Hebben ze nu alle White House tours gecancelled ?

http://www.politico.com/politico44/2013 ... 58518.html
Jeetje dat is ook jammer!
Hebben we dubbel geluk gehad afgelopen oktober!

Maar eigenlijk verwacht ik dat ze wel weer open zullen gaan hoor.....de kroon van het Vrijheidsbeeld gaat ook elke keer weer open :)
Manutdboy
Amerika-ontdekker

Bericht door Manutdboy »

Tours bij Pentagon en Capitaal ondertussen geboekt en bevestigd. :clap:
Free Bird
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Free Bird »

Zo, terug uit Washington. Bezoekje aan het Witte Huis zat er helaas niet in, wel de Marine One zien landen vanaf een afstandje :-)

Maar wat een geweldige stad!
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Bill Huizenga (Michigan) en Chris van Hollen (Maryland), leden van het Huis van Afgevaardigden, zijn beide lid van de Congressional Caucus on the Netherlands (zijn de enige leden). Heb ze laatst ontmoet in DC tijdens een lezing. Ze zijn te vinden/contacteren via http://www.house.gov en zijn mogelijk ook bereid te bemiddelen voor bezoeken aan het Congress en het Witte Huis (zodra die toers weer open gaan). Voor als 'onze' senator Nelson niet reageert.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Eduard_
Amerikafan

Bericht door Eduard_ »

Schijnbaar dus niet meer mogelijk als Nederlander? http://dc.the-netherlands.org/services/ ... -huis.html :(
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Als je even teruggaat in dit draadje, dan zul je zien dat het best mogelijk is om het Witte Huis te bezoeken. Alleen de Nederlandse ambassade kan je niet (meer) helpen.

Maar zoekt en gij zult bezoeken (misschien).
Laatst gewijzigd door Bennogr op 09 mar 2014, 07:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
maze00
Amerikafan

Bericht door maze00 »

Ik heb vorige week bericht gehad dat we op 25 maart naar het witte huid mogen. Het is dus wel mogelijk !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer