Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

White House tour.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: White house tour

Bericht door jojostravelusa »

Gelukt! Wij kregen vanmiddag bericht van het kantoor van John Hoeven dat we welkom zijn in het Witte Huis en het Capitool. Voor het Capitool stond de dag en de tijd er meteen bij (9/9 om 12 uur) en voor het Witte Huis (10 of 11/9) krijgen we een week of 2-3 van tevoren nog nader bericht.

Wat wel grappig was, was dat onderaan het bericht de mogelijkheid stond om een berichtje terug te sturen. Het stond al ingevuld met keuze uit: Thanks, I'm looking foreward to it, Thanks, I confirm en nog een van gelijke strekking. Binnen een half uur na ontvangst van het bericht, we hebben eerst de benodigde gegevens ingevuld, heb ik het berichtje verstuurd en meteen kreeg ik een out of office met daarin dat de persoon van wie we het bericht gekregen hadden, niet meer werkzaam was daar. Heel bijzonder.
TonSimone
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door TonSimone »

Wat fijn!
Goed te horen dat het Capitool dus al geregeld is. :)

Wij hadden via dhr Hoeven een aanvraag gedaan, maar na een week nog niets gehoord.
Toen voor de zekerheid ook maar naar dhr van Hollen een aanvraag gedaan en na een halve dag al een reactie.
Het verzoek voor info vanuit het Witte Huis kwam zelfs een half uur eerder binnen, dan de reactie van dhr van Hollen ;)
Alle info ingevuld voor de aanvraag en nu afwachten.
Een dag later kwam ook een melding vanuit dhr Hoeven, maar dat zal dus weinig nut hebben, als er een "first come" van toepassing is ;)
We hopen er begin september terecht te kunnen.
1999: Oostkust
2009: Florida
2010: Westkust
2015: LA-Phoenix-Tuscon
2016: Oostkust- Memphis-NewOrleans
2019: Vancouv-SaltLC-Moab-RockyM-Denver
2023: LV-MonValley-White Sands NP-BigBendNP-SA-Houston-Dallas
BiaAlly
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: White House tour.

Bericht door BiaAlly »

Hoi!

Iemand al bericht gekregen? Wij hebben vanavond toestemming gekregen om op 14 september om 10 uur te komen. Je mag zien niks mee nemen. Geen tas, geen drinken, geen camera. Die ik ga wel even kijken hoe we dat gaan doen. Maar wel gaaf dat we het witte huis gaan bezoeken!
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Wij kregen dinsdag bericht dat we 10 september om 11 uur naar het Witte Huis konden, maar woensdag een nieuwe mail dat er een wijziging in het schema was en dat we nu op 11 september om 9 uur verwacht worden.

Hoe we het allemaal gaan doen met spullen die niet mee mogen, moeten we ook nog even bedenken.
BiaAlly
Amerika-ontdekker

Bericht door BiaAlly »

Leuk!

Wij gaan waarschijnlijk op en neer naar ons hotel in Arlington. Wij moeten er om kwart voor 10 zijn en dan is helaas het museum nog niet open. Want volgens mij kon je daar ook een kluisje huren had ik begrepen. Maar jullie moeten er ook al vroeg zijn dus ook geen optie voor jullie. Misschien hebben anderen nog een idee?
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Opties voor "baggage/luggage/bag storage" in DC:

Je moet denk ik op zo'n $5 per tas rekenen. (Ik zie Nederlanders al denken hoeveel kleine tassen er in een grote tas passen...)

Deze pagina heeft een lijstje: https://freetoursbyfoot.com/where-to-st ... n-station/

Bounce - bedrijf dat afspraken heeft met winkels, bedrijven, restaurants e.d.:
https://usebounce.com/s?locationId=a97f ... on%2C%20DC

Washington Union Station Luggage Storage
https://washington-union-station-luggagestorage.com/

Luggage Hero:
https://luggagehero.com/washington-dc/w ... n-station/

Ik heb al deze opties gevonden door in Google te zoeken op "dc union station lockers".

N.B.: heb net even op "dc mall lockers" gezocht en de resultaten zitten dichterbij het Witte Huis. "dc white house lockers" geeft nog betere resultaten.
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

BiaAlly schreef:
31 aug 2024, 16:26
Wij gaan waarschijnlijk op en neer naar ons hotel in Arlington
Dat zou in theorie nog wel kunnen als we naar het Capitool gaan. Daar worden we om 12 uur verwacht. Ik zit ook te denken om illegaal een kluisje bij de Smithsonian te gebruiken :oops:
BiaAlly
Amerika-ontdekker

Bericht door BiaAlly »

Kan ook. :wink: maar mag je, bij bezoek aan het capitool ook zo weinig meenemen? Dat had ik niet gezien namelijk.

Ik heb even op de site van het capitool gekeken en daar zijn de verboden items:

Any bag larger than 18" wide x 14" high x 8.5" deep
Liquid, including water. NOTE: You may bring empty water bottles to fill in the Visitor Center.
Food or beverages of any kind, including fruit and unopened packaged food.

En natuurlijk de standaard dingen.
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

BiaAlly schreef:
01 sep 2024, 14:53
Ik heb even op de site van het Capitool gekeken en daar zijn de verboden items:

Food or beverages of any kind, including fruit and unopened packaged food.
Mochten er mensen op dit forum zitten die om medische redenen (hun eigen) eten moeten meenemen, weet dan dat de Americans with Disabilities Acts bijzonder veel rechten verstrekt voor speciale accommodaties. Zolang het redelijk* is en de veiligheid niet in gevaar komt (bewijslast ligt bij de instantie, niet bij de bezoeker) dan is er heel veel mogelijk (lees: verplicht).

*moet je zeer ruim zien

Overigens geldt dit ook voor bijvoorbeeld restaurants. Onze dochter neemt bijvoorbeeld haar eigen eten mee zodat ze toch met de groep kan mee-eten. Onder de ADA moeten restaurants dit toestaan vanwege haar (bijzonder ernstige) glutenallergie. Overigens mogen ze niet vragen wat de persoon mankeert - ze mogen het alleen in vage termen weten.

Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld het gebruik van een Segway of elektrisch tweewielertje - bezoekers die slecht ter been zijn mogen die onder de ADA eigenlijk overal gebruiken, inclusief in musea en winkels. Vaak tot grote ontsteltenis van het personeel, vandaar dat we een kopie van een memorandum van het Department of Justice bij ons hebben waarin dit specifiek wordt aangegeven.
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door nwolf »

hier ook contactformulier ingevuld van https://www.vanhollen.senate.gov/consti ... isiting-dc
Wel vreemd dat je geen bevestiging krijgt van je aanvraag.

13/09 : ook maar John Hoeven geprobeerd gezien ik ook positieve reacties lees daar van :

https://www.hoeven.senate.gov/serving-y ... pplication

Iemand trouwens ook in het FBI gebouw geweest, is dat de moeite waard?
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Bij het bezoek aan het Capitool kun je wel een kleine tas meenemen. Bij het Witte Huis zijn ze veel strenger. Daar hadden we om 9 uiteindelijk een afspraak en hebben alleen de hoogstnoodzakelijke dingen meegenomen en zijn daarna terug naar het hotel gegaan om de rest op te pikken en de rest van de dag te gebruiken. Ging prima omdat de afspraak aan het begin van de dag was.
Iseut
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Iseut »

Je lijkt nu ook rechtstreeks tours bij het Witte Huis te kunnen boeken, nog via een beta versie:
https://visit.whitehouse.gov/

Vaak staat er dat er geen tours beschikbaar zijn, maar ik heb ook een paar keer tot ongeveer 30 dagen na de datum van die dag mogelijkheden gezien om tours te boeken. Bijvoorbeeld eerder deze week, was er beschikbaarheid voor de laatste twee weken van november. Ik weet alleen niet of het ook daadwerkelijk lukt om als niet-Amerikaan te boeken, want ik ga niet in die periode.

Maar wellicht ook goed om deze route als alternatief in de gaten te houden.
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Volgens mij kun je via de site alleen boeken als je Amerikaan bent. Wij zijn net geweest en hebben het via senator John Hoeven van North Dakota gedaan.
habbekuk
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door habbekuk »

@jojostravelusa

Heb jij White House en Capitool via zelfde senator gedaan?
Ik lees verschillende berichten 3 maanden vooraf de boel indienen
maar kom ook bericht tegen van 6 maanden?
BiaAlly
Amerika-ontdekker

Bericht door BiaAlly »

Wij hebben die wel via dezelfde senator gedaan. En wij hebben de tours ook drie maanden van te voren aangevraagd bij senator Hoeven.
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, het is 1 formulier waarop je aan kunt geven waar je naartoe wilt. We hadden eerst meer dan 3 maanden van tevoren het verzoek ingediend, omdat we inderdaad ook zagen dat het voor het Witte Huis 6 maanden van tevoren kon, maar toen kregen we geen antwoord. Later binnen de 3 maanden nog een keer gedaan en toen hadden we snel antwoord.
habbekuk
Amerikakenner

Bericht door habbekuk »

Duidelijk dan zal ik ook wachten tot de drie maanden.

Thx
Sophie!
Amerika-ontdekker

Bericht door Sophie! »

Een bezoek aan het Capitool kun je zelf inplannen via deze officiële website, https://www.visitthecapitol.gov/
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Mocht het niet lukken om een White House tour te boeken, er is sinds kort ook een nieuw museum over het White House: The People's House. Een leuk alternatief voor (of eventueel toevoeging aan) een White House tour.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
habbekuk
Amerikakenner

Bericht door habbekuk »

Top, ik sla de linkjes even op.
Dank u
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht