Wanneer ik naar je planning kijk zou ik op de tweede dag (de eerste dag dat je daar wakker wordt) iets plannen waar vaak een lange rij staat, zoals Statue of Liberty of Empire State Building.
Kans is namelijk erg groot dat je de eerste dag last heb van een jetlag en dan kun je die tijd mooi invullen.
Ik heb geen specifieke tips voor een restaurant, maar ik denk wel dat het raadzaam is om te reserveren op kerstavond
Leuk topic met veel tips.
Zelf vertrek ik volgende week naar New York (19-26nov).
Ik lees in dit topic ook veel over geld opnemen via de pinpas of credit card, ik las op andere sites dat het aan te raden is om in 1x een groot bedrag op te nemen (ivm transactie kosten).
Stel je neemt $300 op, krijg je dit dan in grote of kleine coupures? Of krijg je 3x een biljet van $100?
Ik lees ook overal dat ze in New York moelijk doen over ''grote'' biljetten, dus ik zou liever die $300 (of meer) in briefjes van 20 willen hebben...
Inderdaad bedankt voor deze info.
Ik had gehoopt het hotel cash te kunnen betalen, maar dat wordt hem niet. Nu hopen dat er met een gewone bankpas betaald kan worden, want ik kan mijn limiet niet verhogen (studentenkaart). Anders wordt het een ander hotel zoeken..
We hebben trouwens gereserveerd bij Keens Steakhouse op kerstavond!
Misschien even een stomme vraag tussendoor (ik kom er zelf echt even niet uit..)
Als wij de NY Pass dinsdagochtend ophalen, en hem dan ook gebruiken, is de Pass dan maandag nog geldig?
Het lijkt mij dan tot maandagochtend of dinsdagochtend..
Your New York Pass is then valid for the number of days that you've purchased - be it 1, 2, 3 or 7 days. It is important to note that a ‘day’ is based on a calendar day, not a 24 hour period.
Kortom, op dinsdag activeren betekent vanaf die dag 7 dagen geldig, dus tot en met maandag.
Met nog 3,5 week te gaan is de planning nu dan echt 'klaar'.
Zo goed als alles wat gereserveerd moet worden is gereserveerd.
Dag 1 - maandag 17 december
Aankomst JFK: 8PM
Aankomst hotel (taxi of trein?): 11PM
Dag 2 - dinsdag 18 december Ochtend -Top of the Rock observation deck
-Rockefeller Center Middag -1PM: Inside Broadway Tour
-Madame Tussauds Middag/avond
Wandelen door Times Square (M&M's World, Disney Store, Toys'R'Us)
Dag 3 - woensdag 19 december Ochtend Statue of Liberty and Ellis Island museum ferry Middag
-Winkelen Century 21 -3.30PM: 9/11 Memorial
-Ground Zero/ 9/11 Tribute Center Avond
SoHo
Dag 4 - donderdag 20 december Ochtend
-Madison Square Park/Flatiron Building
-Union Square
-Strand Bookstore
-Washington Square Park Middag
-Greenwich Village
-Meatpacking District
-Chelsea Market
-High Line Avond 7PM: New York Rangers vs. Florida Panthers @ Madison Square Garden
Dag 5 - vrijdag 21 december Ochtend
-Grand Central Terminal
-Chrysler Building
-Bryant Park (kerstkraampjes)/New York Library Middag
Fifth Avenue: Winkelen (Apple Store, Fao Schwarz), St. Patrick's Cathedral, Trump Tower Avond Empire State Building by night (evt. Skyride)
Dag 6 - zaterdag 22 december Ochtend
-Metro naar Brooklyn
-Wandelen over Brooklyn Bridge terug richting Manhattan
-South Street Seaport (TKTS: Broadway tickets scoren) Middag -1PM: Wall Street Walks
-Chinatown
-Little Italy Avond
Broadway show
Dag 7 - zondag 23 december Ochtend American Museum of Natural History Middag
-Central Park -Guggenheim Museum -4PM: Circle Line Sightseeing Cruise Avond
Bioscoop
Dag 8 - maandag 24 december Ochtend
Winkelen (winkels zijn vroeg open): Macy's, Manhattan Mall, Forever 21 Middag
Tijd om te doen waar we niet aan toe zijn gekomen (NY Pass is ook nog geldig) Avond Kerstavond, 6.30PM: diner @ Keens Steakhouse
Dag 9 - dinsdag 25 december Ochtend
Schaatsen @ Rockefeller Center Middag/avond
Richting JFK, terugvlucht: 10.50PM
Rood is incl. bij NY Pass Dikgedrukt is wat (ook) al gereserveerd is
Maxiray schreef:7PM: New York Rangers vs. Florida Panthers @ Madison Square Garden
...
Dikgedrukt is wat (ook) al gereserveerd is
Het NHL seizoen is al geannuleerd tot en met 14 december en er is nog geen enkele vooruitgang in de onderhandelingen. Ik denk dat je er ernstig rekening mee moet houden dat de wedstrijd geannuleerd gaat worden.
Dat zou wel erg zuur zijn.. Maargoed, houden we rekening mee. En indien er iets mis gaat, krijgen we ons geld terug.
Misschien toch nog een andere sportgame reserveren..
Zowel de Knicks als de Nets spelen meerdere thuiswedstrijden tussen 18 en 24 december. Ook is er collegebasketbal. Verder hebben de Jets (NFL) op 23 december een thuiswedstrijd.
Consio schreef:Wat een aanrader is, is de rooftop bar 230fifth. Wat een uitzicht heb je daar op het ESB en chrysler en de overige omgeving: http://www.230-fifth.com/
Leuke tip, dankjewel!
Ik ben alleen helaas nog geen 21.
Ja, we zijn er 2x geweest. Een keer gingen we in de namiddag en 1x in de avond.
In het anwb boekje stond dat je netjes gekleed moest gaan, had 2x een overhemd aan, echter waren er ook zat mensen die "gewoon" gekleed waren. Dus je komt hier gewoon makkelijk binnen.
Het uitzicht is adembenemend.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.