Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Arizona: NYC, DC, pretparken, Niagara Falls, Florida

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Arizona
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Arizona: NYC, DC, pretparken, Niagara Falls

Bericht door Arizona »

Ik heb gisteravond even gekeken op de websites en het komt inderdaad aardig overeen met elkaar.
Toch denk ik dat we beide US parken gaan doen en dan daarnaast ook nog Busch Gardens. We willen gewoon alles zien, de kans is klein dat we daar nog een keer de kans voor krijgen.

Hoe zouden jullie het doen met de hotels, van te voren boeken of niet? Ik twijfel een beetje. We hebben dit jaar in het Zuidwesten alles van te voren geboekt via het reisbureau en dat was echt super goed geregeld. We vonden het erg prettig dat we ons daar geen zorgen meer over hoefden te maken.

Ik vraag me alleen af of dat in dit gebied nodig is? En of we duurder uit zijn als we het op de bonnefooi doen? Sowieso is het denk ik verstandig om voor New York en DC alvast van te voren iets vast te leggen, maar hoe zit het met de rest van de trip?
States visited: AZ, CA, DC, DE, FL, HI, IL, MD, NV, NJ, NY, PA, UT, VA
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

NYC en DC zou ik gewoon van te voren boeken (eventueel via Priceline :) ). Wij doen meestal een combinatie van van te voren boeken en op de bonnefooi. Als we meerdere dagen op dezelfde plek zijn dan boeken we het meestal wel van te voren. Als we op doorreis zijn dan maakt het ons niet zoveel uit. We hebben Last Minute ook leuke Priceline/Hotwire deals kunnen krijgen (Gratis Wifi op de parkeerplaats bij een shabby motel en een half uur later inchecken bij een luxe hotel :) ).
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Net even je lijst van plaatsen bekeken. Ik zou de met rood aangegeven plaatsen van te voren boeken omdat je daar moeilijker een hotel vind of omdat je er meerdere dagen bent of omdat het het laatste hotel voor je vlucht is (boek een hotel dicht bij het vliegveld).

New York
Niagara Falls
Sandusky
Pittsburgh
Washington
New York, late vlucht naar Orlando
Orlando
Cocoa Beach
Miami
Key West
Naples
Sarasota
Homosassa Springs
Crystal River
Ocala
St. Augustine
Orlando
Arizona
Amerikafan

Bericht door Arizona »

Thanks Njit, ik ga het eens allemaal uitzoeken.
Zijn de hotels bij Niagara Falls niet snel volgeboekt? Of kun je daar makkelijk uitwijken naar een naastgelegen plaats?
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Wij hadden het toen gewoon op de bonnefooi gedaan. Was niet echt een probleem. We hadden een simpele Howard Johnson.
john ny
Amerikakenner

Bericht door john ny »

@ Arizona:

Ik weet niet of jullie voor het eerst in NYC zijn, vandaar dat ik wat standaard attracties er tussen stop... :wink:

Central Park - must voor je bezoek aan NY, ik zou je aanraden lekker op zondag te gaan en vervolgens (afhankelijk van het weer) eens lekker op een bankje of in het gras te genieten van deze oase van rust. Verder kan je er heerlijk wandelen, fietsen, bootje huren etc. Op zondag is park gezellig druk en worden er allerlei sporten gedaan, waar je zo aan mee kunt doen. Ook zijn er diverse weiden waar je heerlijk kunt liggen met een boek en genieten van de omgeving.

Uiteraard ook een leuk punt om foto's te maken.

Empire State en Top of the Rock, beide schitterend uitzicht. Vergelijken is eigenlijk niet juist. Uitzichten zijn te verschillend. Kan wel een wachtrij staan maar wel de moeite waard. Prijs is op zich acceptabel, beide kan wellicht wat aan dure kant worden. Via NewYork Pass kan je aardig wat korting krijgen, begreep ik onlangs op dit forum. Ik ben zelf al meer als 15 keer naar NY geweest maar nog nooit gebruik van gemaakt... :oops: , waar ik wel gebruik van maak is de metro card (geldig 7 dagen, geldig voor metro en de metro bussen) echt een aanrader, scheelt giga veel tijd.

Musea, geen flauw idee of je er voor in bent, maar er zijn er diverse schitterende. Museum of National History (incl. Rose Space and Earth Center) en Guggenheim zijn wel de bekende, ook Museum of Modern Art, Metr. Museum of Art, Intern. Photo Museum zijn leuk. The Intrepid hadden we al besproken :thumbup: , is ook erg leuk.

Stadswandelingen. NY kent diverse wijken die zich prima lenen voor een prachtige wandeling, GW Village, SoHo, MeatPack District, Battery Park City, Brooklyn (Bridge, Heights), Financial District (incl. South Seaport). Erg leuk om te doen, je ziet veel en komt nog eens buiten de standaard attracties. Ik vind zelf China Town en Little Italy zelf niet echt de moeite waard.

Er zijn buiten het CP nog meer leuke en mooie parken in NY bijv. the High Line is vrij nieuw, een oude spoorlijn die boven een gedeelte van het Meatpacking District bevind en helemaal omgetoverd tot een park. Heel leuk en mooi uitzicht (althans dat hoor ik, ik ga het in oktober meemaken). Bryant park en Battery park, East River Park, Riverside Park zijn ook heerlijke parken om door te lopen.

Fietsen is erg populair onder toeristen in NY, er zijn diverse veilige en leuke routes. Uiteraard het Central Park, maar ook rond de Brooklyn Bridge is het goed fietsen (ik ga dit zelf in oktober ervaren, CP al gedaan maar rest nog niet).

De Hopp on / off bus, is een erg leuke manier om kennis te maken met NY.

Ground Zero, uiteraard niet erg leuk maar wel indrukwekkend en toch (in mijn ogen) een must do in NY. Loop ook eens binnen in St. Pauls kerk die een grote rol speelt(de) in de opvang van mensen die zeer nauw bij het WTC drama zijn betrokken.

Diverse gebouwen, er zijn veel gebouwen in NY die de moeite zijn om eens wat nader te bekijken; Grand Central Terminal, Chrysler, Flatiron, the Plaze Hotel, Trump Tower, Waldorff Astoria, Mett Life Building, Wintergarden in het World Financial Center, Vrijheidsbeeld (maar dat is volgens mij in onderhoud, boot tocht is op zich ook al prachtig), Ellis Island.

Ik zou je willen adviseren om het straatgebeuren in NY te gaan beleven, kan het moeilijk onder woorden brengen maar het is daar op straat totaal anders als hier, veel gehaast, getoeter etc. Leuk (althans dat vind ik :oops: ) om mee te maken.

Een helicoptervlucht is echt top, wel prijzig.

Uiteraard zijn er vele mogelijkheden op / rond TS om een voorstelling, film te bezoeken. Mag eigenlijk niet ontbreken :)

Er zijn ook nog een paar winkeltjes in NY :lol: :lol: , een mooie vind ik zelf Bloomingdales, Barneys, Barnes en Nobles (boeken, tja je moet er van houden), Ralph Lauren (eigenlijk een klein museumpje, on Madison Av.), Macy's en vele vele vele meer... Nike town is ook een boeiende winkel, FAO Schwartz , Apple Store, B H Photo & Video (alleen die vliegende bakjes al door de winkel.. :lol: ) ook etc. etc.

De mooiste winkelstraten zijn denk ik wel Madison en 5 th Av. al zitten er veel winkels bij waar ik niet naar binnen durf... :wink: . Maar ook in SoHo zijn hele leuke winkels en winkelstraatjes.

Eten kan je letterlijk op elke hoek van de straat. Ik zou je aanraden om in ieder geval eens een hotdog of pretzel van een kraampje te nemen, best wel lekker en leuk om te doen. Verder zijn er letterlijk honderden restaurants.

Sportwedstrijden bezoeken, Yankee Stadium , Mad. Square Garden zijn hele bekende plaatsen waar diverse wedstrijden gehouden worden. Is natuurlijk afhankelijk van je moment van aanwezigheid. Op internet kan je natuurlijk precies kijken wie/wat en waar... en ook goed tickets kopen.

Heb je in ieder geval al vast een idee zeg maar.... :thumbup:

Succes met de voorbereidingen.
De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
Arizona
Amerikafan

Bericht door Arizona »

Wow John, wat een uitgebreid verslag! :thumbup: :clap:
Super bedankt, ik ga het eens op mijn gemakje doorlezen!
john ny
Amerikakenner

Bericht door john ny »

Arizona schreef:Wow John, wat een uitgebreid verslag! :thumbup: :clap:
Super bedankt, ik ga het eens op mijn gemakje doorlezen!
Ik heb zo maar even wat opgeschreven, doe maar rustig aan je hebt nog tijd zat :lol: . Mocht je vragen hebben shoot zou ik zeggen.
De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Arizona schreef:Ik heb gisteravond even gekeken op de websites en het komt inderdaad aardig overeen met elkaar.
Toch denk ik dat we beide US parken gaan doen en dan daarnaast ook nog Busch Gardens. We willen gewoon alles zien, de kans is klein dat we daar nog een keer de kans voor krijgen.
Als je dan toch een extra park inlast (Busch Gardens), wil ik je nog iets ter overweging meegeven: Epcot (van Disney) in plaats van Universal Studios. Nu lijkt het misschien dat ik anti US bent, maar dat is helemaal niet zo. Je schrijft echter ook dat je US in LA al hebt gezien, de parken lijken erg op elkaar. Daarnaast schrijf je dat je houdt van mooie attracties en van actie, en dat je graag alles wil zien en de kans klein is dat jullie er terugkomen. In dat geval zou ik Epcot toch zeer zeker overwegen. Het is van alle Disney parken in Orlanda in mijn ogen het park met de meest spectaculaire en mooie attracties die ook nergens ter wereld geevenaard zijn. Mission Space bijvoorbeeld, is echt fantastisch! Zo dichtbij een raketlancering komt je nooit elders, ik vond het echt de meest spectaculaire attractie die ik ooit heb meegemaakt, en ik heb er al heel wat gezien en gedaan. Maar ook Test Track is geweldig, en Soarin' is ook erg mooi! Je zou kunnen overwegen om een Disney kaartje te kopen dat geldig is op 1 dag in meerdere parken, en dan een goede dag uitkiezen waarop je maximaal plezier hebt van de openingstijden, en dan zou je nog kunnen overwegen om ook Hollywood Studios te bezoeken, daar vind je namelijk ook een aantal echt geweldige attracties. Maar dat hoeft niet perse, Epcot zelf is ook de moeite waard om een dag te vertoeven. Ik zou het zeker overwegen, zeker als je graag nieuwe dingen ziet en doet.

Ik blijf het je moeilijk maken he..... Sorry 8)
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Arizona
Amerikafan

Re: Reis Arizona: NYC, DC, pretparken, Niagara Falls, Florid

Bericht door Arizona »

Hahahahaha! :lol:
Damn, waarom kan ik niet gewoon een jaar vrij nemen en ALLES doen waar ik zin in heb??? :roll: :evil:

Maar bedankt voor je tips, ik ga het nog eens op mijn gemakje bekijken en overleggen. We hebben nog even de tijd...
Tans4USA
Amerikakenner

Bericht door Tans4USA »

Wat een geweldige reis wordt dit zeg. Lekker lange tijd hebben jullie ervoor uitgetrokken.
Wij hebben al diverse reizen gemaakt in Amerika en zijn in 2007 ook in New York, Niagara Falls en Cedar Point geweest.
In 2009 hebben we een rondreis gemaakt aan de Oostkust en hebben New York en Washington gedaan en zijn toen naar beneden gereden naar Florida.
Ik las dat jullie van New York doorvliegen naar Orlando.
Dinsey World Orlando bestaat uit 4 verschillende pretparken, wij vinden Epcot en Animal Kingdom helemaal super.
Persoonlijk vinden wij Universal Studios minder, hoewel Harry Potter wel een unieke ervaring was.
Misschien vind je het leuk om mijn reisverslagen te lezen om inspiratie op te doen.
Heel veel plezier met de voorpret.
Groetjes,
Anita
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Tans4USA schreef:Persoonlijk vinden wij Universal Studios minder, hoewel Harry Potter wel een unieke ervaring was
Harry Potter zit toch in het park Island of Adventure en niet in de Studios?
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Tans4USA
Amerikakenner

Bericht door Tans4USA »

Ja inderdaad, Harry Potter zit in het Islands of Adventure gedeelte. Ik bedoelde dat ik Universal Studios in het algemeen minder leuk vind dan de Disney Parken.
Arizona
Amerikafan

Bericht door Arizona »

Bedankt Tans4USA, gave plannen he! ;)
Ik ga jouw reisverslagen zeker even doorlezen!
Arizona
Amerikafan

Bericht door Arizona »

John, je noemt The Empire State Building en Top of the Rock, wat vindt je van Rockefeller Center? Of is dat niet de moeite waard? Verder, zijn er nog wijken waar je beter uit de buurt kan blijven ivm veiligheid?
Er staan hele leuke tips tussen, heb er al een aantal op Google opgezocht! ;) Een show vind ik ook een must, in Las Vegas vonden we het geweldig, dus dat gaan we zeker ook in New York doen!

Petra, hoe is dat in DC, zijn er onveilige buurten?
Ik zie dat ik voor DC veel tickets al online kan bestellen, super geregeld! :)
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Top of the Rock IS het observation platform van Rockefeller Center.

Ik ben geen 'musical' persoon maar ik vond een show toch ook de moeite waard. Een aantal jaar geleden zijn wij naar The Lion King geweest en afgelopen week naar Green Day's American Idiot. Als je van rock houdt, zeker de moeite waard!
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Arizona
Amerikafan

Bericht door Arizona »

pushirubiano schreef:Top of the Rock IS het observation platform van Rockefeller Center.

Ik ben geen 'musical' persoon maar ik vond een show toch ook de moeite waard. Een aantal jaar geleden zijn wij naar The Lion King geweest en afgelopen week naar Green Day's American Idiot. Als je van rock houdt, zeker de moeite waard!
Oh, dat wist ik niet. :lol:
Weer wat geleerd!

Bedankt voor je tips! Ik zal tegen die tijd eens kijken wat er allemaal speelt!
Arizona
Amerikafan

Bericht door Arizona »

Even een update. :)

We hebben de reis een klein beetje aangepast. KLM gaat binnenkort rechtstreeks op Miami vliegen, dat vinden wij prettiger dan weer een overstap te maken op New York. Vandaar dat we besloten hebben om geen 'rondje' te maken in Florida maar vanuit NY te vliegen op Orlando en vanaf Miami weer naar huis te gaan.

De vernieuwde planning ziet er dan zo uit:

Dag 1 Amsterdam New York
Dag 2 New York
Dag 3 New York
Dag 4 New York
Dag 5 New York
Dag 6 New York
Dag 7 New York Washington
Dag 8 Washington
Dag 9 Washington
Dag 10 Washington
Dag 11 Washington Pittsburgh
Dag 12 Pittsburgh Sandusky
Dag 13 Sandusky
Dag 14 Sandusky Niagara Falls
Dag 15 Niagara Falls New York
Dag 16 New York Orlando
Dag 17 Orlando
Dag 18 Orlando
Dag 19 Orlando
Dag 20 Orlando
Dag 21 Orlando Ocala
Dag 22 Ocala Sarasota
Dag 23 Sarasota Napels
Dag 24 Napels Key Largo
Dag 25 Key Largo Key West
Dag 26 Key West Miami
Dag 27 Miami
Dag 28 Miami Amsterdam

We hebben een extra dag in Orlando genomen omdat we vanuit daar makkelijk naar het Kennedy Space Center kunnen gaan, mijn vriend wil dit toch wel graag zien. Mochten we daar geen zin in hebben dan doen we wel een dagje extra pretpark of shoppen, heeeeel vervelend. :lol:

Ik heb inmiddels ook een heel gaaf boek over New York gehaald, alle bezienswaardigheden en hotspots staan er in. Heeft iemand nog een tip voor wat betreft een leuke Broadway Musical? Of een andere leuke tip voor bijv. een Stand Up Comedian?
Arizona
Amerikafan

Bericht door Arizona »

Zijn jullie allemaal druk? :wink:

Ik heb er nog een dagje Miami aangeplakt omdat KLM pas een dag later rechtstreeks terug vliegt. Uiteraard heb ik er geen moeite mee om een dagje langer in Miami te blijven.

De tickets heb ik zojuist geboekt, evenals een aantal hotels (via het reisbureau) en de autohuur. Nu heb ik zelf een aantal leuke hotels gevonden die ik vanavond via Booking.com en Expedia.nl ga boeken.
Ik heb er onwijs veel zin in, de voorpret alleen al is fantastisch! Ik zit ook een beetje zo op mijn stoel: :blob4:

Nog een vraagje, weten jullie nog een website waar je goedkoper aan de kaartjes van de pretparken kan komen?
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Wellicht kun je je reisschema voorzien van wat je globaal per dag wilt doen?
Welke pretparken wil je allemaal bezoeken?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer