pistol pete schreef:
Wanneer ik echter in NY (en Boston) ben zou daar ondertussen playoff basketbal zijn. Daar New York voor het eerst in 7 (of 8 jaar, weet niet meer zeker) de playoffs halen zullen deze tickets uiteraard zeer snel gaan. Probleem is dat deze nog niet beschikbaar zijn en dus vroeg ik mij af of iemand weet 1) wanneer deze beschikbaar zijn? en 2) wat ik kan doen om tickets te bemachtigen? (iemand die er ervaring mee heeft ofzo) seat or money is not an object (mag best duur zijn) wil gewoon absoluut de sfeer daar meemaken als er playoff-basketbal gespeeld wordt.
Boston beetje zelfde verhaal, altijd zeer populair en dus wss ook snel uitverkocht.
Je hebt een PM ontvangen omdat ik een licht vermoeden heb dat ik je ken

(als dat niet zo is, nogmaals sorry

)
On-topic nu: Wanneer ze beschikbaar zijn, weet ik niet. Op je vraag wat je kan doen om ze te bemachtigen veronderstel ik dat je wil zeggen hoe je ze kan afhalen?
Als je de kaartjes op voorhand koopt (check elke dag de website van de Knicks en dan met name het ticketing gedeelte; zeker wanneer het zeker is dat NY zich plaatst voor de PO's) via de website van de Knicks, kan je er voor kiezen om de kaartjes ter plekke in MSG op te halen. Toen ik de mijne gekocht had, kreeg ik ook de mogelijkheid om ze te versturen naar huis (maar da's nooit zeker dat die aankomen natuurlijk, en dan sta je daar zonder tickets en heel wat geld lichter). Ik heb ze dus ook ter plekke gaan afhalen. Je zal wel een kleine meerkost betalen, maar je bent tenminste zeker dat je de tickets zal hebben. Je laat gewoon je creditcard (die je echt wel nodig hebt!) en paspoort (reispas) zien, en je krijgt je tickets. Ga ze 's ochtends of de dag voordien halen omwille van de duizenden fans die er die dag in en rond MSG zullen rondhangen.
Verder nog een tip: als je de échte sfeer wil, dan koop je een kaartje met het 'gewone' volk, wat hoger in de arena. Deze tickets zijn iets goedkoper, maar de sfeer die je daar hebt is in geen geval te vergelijken met seats beneden. Persoonlijk vind ik het zicht dat je krijgt van boven gezien ook veel beter dan beneden (uit tactisch standpunt dan; je ziet veel beter openingen e.d.) Je zal spelers niet zo makkelijk herkennen, maar daarvoor moet je vroeg gaan. Zorg dat je er bent als nog niemand binnen mag, en wacht dan tot men de toegang opent. Tijdens de warm-up kreeg ik zo de kans om tot net achter de bank van de speler te gaan, en een veel beter zicht krijg je dus niet. Maar voor het spel zelf, verrassend genoeg, beter met bovenaanzicht.
Kan je op de een of andere manier toch geen PO tickets meer bemachtigen, laat je dan niet bedotten door kerels die aan de ingang van MSG staan te roepen of er iemand interesse heeft in tickets. Je zal woekerprijzen betalen voor de slechtste seats en vaak zijn het zelfs geen geldige tickets (men scant je tix, dus bedrog is niet mogelijk). Ik dacht dat er ook een website bestond met seasoncard holders die op een bepaalde dag niet naar de match kunnen gaan, en dan een deeltje van hun seasoncard aan jou doorverkopen (dit is wel degelijk legaal en erkent door de NBA). Maar voor de PO's zijn er aparte abbo's en dus denk ik dat weinigen die zullen doorverkopen, omdat zowat gans basketliefhebbend New York die dagen hun ploeg voor het eerst in jaren in actie kan zijn buiten het gewone seizoen. Dus snel zijn is de boodschap!
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."