Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Planning Washington - input gevraagd
- mirdj
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Planning Washington - input gevraagd
Ik heb me er absoluut niet onveilig gevoeld, zo lang je vanuit het hotel rechtdoor richting het Capitool loopt en niet linksaf de buurt in. Wij hebben dat de eerste dag wel gedaan en hoewel we ons ook daar niet onveilig hebben gevoeld weet ik niet hoe het daar 's avonds is. Er rijdt ook een gratis shuttlebus naar verschillende lokaties in Washington, deze stopt voor de deur maar is alleen voor afhalen, ze brengen je niet terug. Lees anders ook de recensies eens op tripadvisor, daar staat ongeveer hetzelfde als ik nu schrijf.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
-
ina
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Dus kan toch op ons lijstje blijven staan, ik vond dit hotel qua prijs en lokatie erg aantrekkelijk, lopend naar het capitool en shuttlebus, scheelt toch veel tijd die je dan kan besteden aan alles bezichtigen. Kan je er makkelijk je auto parkeren?
Wegbrengcamper 2018 http://deepsouthusa2018.wordpress.com
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
- mirdj
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ze hebben een eigen parkeergarage die $12 per nacht kost en 's nachts is afgesloten. Meld bij het inchecken dat je een auto bij je hebt en zorg dat je een briefje krijgt om in je auto te leggen anders kan het zijn dat ze hem wegslepen.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Capitol Hill, waar die Best Western ligt, is over het algemeen geen slechte buurt, hoor. En rond 8th Street SW zijn heel leuke eettentjes te vinden. Op zich kom ik weinig in het zuidwesten van de stad, maar men is hard bezig het er veel leuker te maken (zeker nu er een nieuw stadion voor het baseball team is gebouwd). Ook is Eastern Market leuk om te bezoeken. Maar aan de noordwest kant en de Virginia kant (Arlington Cemetery, Alexandria en Mount Vernon o.a.) is zoveel te zien, dat ik het praktischer vind, persoonlijk, om aan die kant te logeren.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- mirdj
- Amerika-expert
- Contacteer:
Toen wij de eerste dag die wijk in liepen vonden wij het er heel erg armoedig uitzien, maar zoals gezegd onveilig heb ik me er nooit gevoeld. Als je naar de recensies op tripadvisor kijkt zijn er toch een aantal mensen die vinden dat die wijk met name 's avonds onveilig is. Wij zijn er verder niet meer geweest, zijn ook niet diep de wijk ingelopen, en hebben geen slechte ervaringen dus ik kan daar verder niet over oordelen. Ook aan de hand van het aantal sirenes kan je geen oordeel vellen want het politiebureau zit 200 meter bij het hotel vandaan en het hotel zit aan een drukke weg (South Capitol street)
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zoals in heel veel grote steden in de VS kan het qua "netheid" van de buurt groot verschil uitmaken als je één straat verderop gaat.
Dit is in DC ook het geval. Mijn zwager en zijn vrouw hebben jarenlang vlakbij Union Station gewoond, en dat was ook typisch zo'n buurt waar je je in sommige straten 's avonds niet veilig zou voelen (waar de oude kapotte auto's staan, waar vanalles en nog wat op de trapjes voor het huis staat, waar de mensen 's avonds op straat rondhangen), en een straat verder staan dezelfde type huizen die alleen ineens $ 2 tot 3 miljoen of meer moeten opleveren.
Als je er niet bekend bent, is het vaak moeilijk inschatten wat een goede buurt is, en wat niet (al is het in sommige buurten natuurlijk wel overduidelijk...).
Hetzelfde hebben we bijvoorbeeld ook in Denver gemerkt. Ook daar wordt gezegd: tussen die en die straat van noord naar zuid, en tussen die en die straat van oost naar west is een goede buurt; één straat verder buiten dat vierkant, en het is meteen een mindere buurt. (En dat zie je ook direct terug in de huizenprijzen: location, location, location...).
Overigens hoeft een 'mindere' buurt natuurlijk niet noodzakelijkerwijs onveilig te zijn, al is het wel goed voor te stellen dat het onveiliger voelt... en je wilt op vakantie immers geen risico nemen
Dit is in DC ook het geval. Mijn zwager en zijn vrouw hebben jarenlang vlakbij Union Station gewoond, en dat was ook typisch zo'n buurt waar je je in sommige straten 's avonds niet veilig zou voelen (waar de oude kapotte auto's staan, waar vanalles en nog wat op de trapjes voor het huis staat, waar de mensen 's avonds op straat rondhangen), en een straat verder staan dezelfde type huizen die alleen ineens $ 2 tot 3 miljoen of meer moeten opleveren.
Als je er niet bekend bent, is het vaak moeilijk inschatten wat een goede buurt is, en wat niet (al is het in sommige buurten natuurlijk wel overduidelijk...).
Hetzelfde hebben we bijvoorbeeld ook in Denver gemerkt. Ook daar wordt gezegd: tussen die en die straat van noord naar zuid, en tussen die en die straat van oost naar west is een goede buurt; één straat verder buiten dat vierkant, en het is meteen een mindere buurt. (En dat zie je ook direct terug in de huizenprijzen: location, location, location...).
Overigens hoeft een 'mindere' buurt natuurlijk niet noodzakelijkerwijs onveilig te zijn, al is het wel goed voor te stellen dat het onveiliger voelt... en je wilt op vakantie immers geen risico nemen
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 21 Reacties
- 2123 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne