Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Practische vragen over New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Eduard_
Amerikafan

Re: Practische vragen over New York

Bericht door Eduard_ »

meyem schreef:lees anders mijn laatste 2 blogs eens, dat waren ook wat langere trips. Misschien doe je nog wat ideeen op (ik ben nog steeds op zoek naar die begraafplaats ^_^)

de laatste keer had ik een aantal groupons gekocht en kwam op die manier met een weer heel andere kant van New York in aanraking en heb daar intens van genoten!
Bedoel je toevallig deze? :) https://en.wikipedia.org/wiki/Cypress_H ... l_Cemetery of deze https://en.wikipedia.org/wiki/Long_Isla ... l_Cemetery

Ik ga je blogs even lezen! Hoe reis jij in NY, met public vervoer of (huur)auto:?
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

nee, die zijn het niet ...
en nee: altijd met de ondergrondse, vind ik heerlijk! een auto in de stad is zinloos

http://www.nycsubway.org/perl/artwork

ik ga weer even naar verder zoeken, Jim Morrison (misschien voor jouw tijd) ligt er ook begraven ....

> edit, LOL, nee, die ligt in Parijs :lol:

gevonden:
http://www.green-wood.com/
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Eduard_
Amerikafan

Bericht door Eduard_ »

meyem schreef:nee, die zijn het niet ...
en nee: altijd met de ondergrondse, vind ik heerlijk! een auto in de stad is zinloos

http://www.nycsubway.org/perl/artwork

ik ga weer even naar verder zoeken, Jim Morrison (misschien voor jouw tijd) ligt er ook begraven ....

> edit, LOL, nee, die ligt in Parijs :lol:

gevonden:
http://www.green-wood.com/
Oh dat is ook een mooie site!

En Parijs is net íets te ver weg voor een dagje buiten New York :D
Eduard_
Amerikafan

Bericht door Eduard_ »

Ik ben van 11 tot 23 aug in ny en wil graag 1 dag met de trein naar Washington DC. Nu kun je nu al via Amtak redelijk goedkoop boeken, 99 dollar retour, maar dan moet je natuurlijk wel al de dag waarop je gaat vaststellen. Maar ik twijfel of het handig is om nu te reserveren met de kans dat het qua weer bijvoorbeeld een onwijs slechte dag is. Of om gewoon pas in NY tickets te kopen en te besluiten wanneer ik ga, maar dan zullen de tickets wel duurder zijn. Wat zouden jullie doen?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Hoe later je treinkaartjes koopt hoe duurder het gaat worden. En dan kan een retoer makkelijk boven de $200 uitkomen. En dan loop je ook nog de kans dat een aantal treinen volgeboekt is.
emsny
Amerika-ontdekker

Bericht door emsny »

De Walkway over the Hudson is wel goed met openbaar vervoer te doen:

http://www.walkway.org/
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

ZO'N TREINKAARTJE WORDT HEEL duur als je dat ter plekke koopt .... ik heb me daar destijds in verdiept, omdat ik dit keer een uitstapje naar Boston wilde plannen ...

uiteindelijk heb ik er toch maar voor gekozen om het van tevoren vast te legen ....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Eduard_
Amerikafan

Bericht door Eduard_ »

Oke thanks voor jullie tips, ik heb zojuist besteld en nu maar hopen dat het 18 aug een beetje chill weer is :)
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

heerlijk he, al die voorpret 8)
ik word ook altijd heen en weer geslingerd tussen wel of niet van tevoren vastleggen ....
belangrijk is wel om voor jezelf een goed overzicht te houden, want je zou niet de eerste zijn die daags na een event erachter komt dat je ergens een kaartje voor hebt :D

ik zal duimen dat 18 augustus een mooie dag is, maar dan moet jij wel duimen dat 13 en 14 september (en alles daaromheen) ook lekker is! (dan zit ik even in Boston, ben heeeeel benieuwd)
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Eduard_
Amerikafan

Bericht door Eduard_ »

Ja het is geweldig! :D

Nu denk ik dat ik verder weinig vast ga leggen, met de meeste atactisch scheelt het geen grote bedragen als je niet vooraf koopt. Misschien alleen die helikopter tour nog :)

En ja ik zal ook voor je duimen! Gaat vast goed komen :D
Eduard_
Amerikafan

Bericht door Eduard_ »

Ik zit weer nog een keer te kijken of het mogelijk is om op een dag vroeg naar Phoenix te vliegen, en vanaf daar naar de Grand Canyon te gaan, en daar een dag te blijven en dezelfde dag laat weer terug naar Phoenix te gaan en terug naar NY te vliegen. Op zich qua kosten is het nog..wel..te..doen. Maar ik zit met het vervoer tussen Phoenix en Grand Canyon. Ik kan nog steeds geen goede pendel iets vinden ofzo. Blijkbaar is Phoenix geen massale aanloop voor de Grand Canyon. Liften lijkt haast nog de beste mogelijkheid.

Mensen die ervaring hebben om van Phoenix naar de Grand Canyon te komen?

Ik zou het evt wel in 2 dagen willen doen maar er is geen enkele overnachting meer beschikbaar bij Grand Canyon Village.

Maar misschien moet ik het gewoon vergeten en ooit een volgende keer doen.
Eduard_
Amerikafan

Bericht door Eduard_ »

Nog een vraagje,

Ik denk dat ik sowieso geen New York Pass oid ga nemen om gewoon vrij te kunnen kiezen wanneer ik wat doe. Ik zit nu op de site van Metropolitan Museum of Art en zie dat er voor studenten korting is. Dit geldt neem ik aan ook voor studenten uit NL? Ik heb van school een studentenpas (in het engels). Ik denk dat ik daar dan een ticket van koop nu alvast. Want volgens mij kan ik online ook een ticket zonder vaste datum kopen.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Ik denk dat je studentenpas daar wel geldig is. Maar als ik jou was, zou ik niet van tevoren een kaartje kopen ... niet nodig en je weet nooit, misschien kom je hier helemaal niet aan toe ...
Trouwens, een aantal musea in NYC heeft het: 'betaal-wat-je-wilt/kunt' principe en dan kun je ook voor bijvoorbeeld 5$ naar binnen ... ik meen dat het Met ook dit principe handhaaft ... het staat meestal ergens in de kleine lettertjes :D

ik ben benieuwd naar je ervaring met die avondwandeling in CP .... er staan nog maar een paar data, dus ik heb me op een mailinglist laten zetten ....
Laatst gewijzigd door meyem op 20 jul 2014, 01:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Eduard_
Amerikafan

Bericht door Eduard_ »

Ja zit ook wel wat in. Maar het is wel een tof museum dus zal er waarschijnlijk wel tijd voor maken/hebben. :) Ik ben er vanaf 11 augustus tot 23 aug. Ik heb de rondleiding van donderdag 14 aug, ik zal je laten weten hoe het was! :)
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

ik had net mijn berichtje nog even aangepast, over de prijzen van het Met ...
ja, je kunt het zien omdat er 'recommended' prices staan, je hoeft dat dus niet te betalen:
http://www.metmuseum.org/visit/hours-and-admission

het is een enorm museum ... ik ga meestal naar 2, van tevoren gekozen, afdelingen (en dan nog even gauw naar de beelden van Hatshepsut). Op die manier is het te behappen ..
(dit jaar wordt het o.a. de mode)
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

vergeet niet om ook af en toe de agenda's te checken van dit soort musea, stuit je soms ook nog op leuke tours:
http://www.metmuseum.org/events/find-ev ... =DateRange

ik heb deze net op mijn lijstje gezet, lijkt me onwijs leuk:
http://www.metmuseum.org/events/program ... in-drawing
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Eduard_ schreef:Ik zit weer nog een keer te kijken of het mogelijk is om op een dag vroeg naar Phoenix te vliegen, en vanaf daar naar de Grand Canyon te gaan, en daar een dag te blijven en dezelfde dag laat weer terug naar Phoenix te gaan en terug naar NY te vliegen. Op zich qua kosten is het nog..wel..te..doen. Maar ik zit met het vervoer tussen Phoenix en Grand Canyon. Ik kan nog steeds geen goede pendel iets vinden ofzo. Blijkbaar is Phoenix geen massale aanloop voor de Grand Canyon. Liften lijkt haast nog de beste mogelijkheid.

Mensen die ervaring hebben om van Phoenix naar de Grand Canyon te komen?

Ik zou het evt wel in 2 dagen willen doen maar er is geen enkele overnachting meer beschikbaar bij Grand Canyon Village.

Maar misschien moet ik het gewoon vergeten en ooit een volgende keer doen.
Hier stond al informatie, is zeker wel mogelijk vanuit Phoenix.
Je kunt voor accommodatie ook in Tusayan kijken, vandaar kun je met de shuttlebus naar het park.
Overnachtingen zijn vaak volgens de site niet beschikbaar maar als je belt of het later nog eens probeert - er zijn altijd annuleringen - is er vaak wel iets.
Maar zoals ook a in dat topic aangegeven is het toch wel een flinke reis die je vele tijd en geld kost. Beter te combineren met een eventuele toekomstige reis naar het zuidwesten.
Er blijft weinig tijd over voor NY met al je uitstapjes.

Marianne
Eduard_
Amerikafan

Bericht door Eduard_ »

@ Martin & Marianne Oeps ik was mijn eigen topic vergeten.

Maar ik denk dat jullie gelijk hebben. Het is zonde om dat ook te willen terwijl ik nu al merk dat ook 13 dagen in NY nog veelste weinig is om alles te kunnen doen wat er te doen valt.
Dus ik blijf lekker in NY.

Nog een vraagje voor de mensen die al in NY zijn geweest. Na zonsondergang, is Central Park dan nog druk of is het gelijk ' gevaarlijk'. Ofwel, zou ik na zonsondergang nog alleen kunnen fotograferen in het park zonder groot risico.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

In het zuidelijk gedeelte van het park lijkt me dit geen probleem. Rondom het reservoir zou ik dit niet aanraden. Het is dan ook uiteraard best om niet echt op de kleine en donkere paadjes te gaan.

Eigenlijk is het niet veel anders dan in de parken in onze grootsteden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Deze foto kwam ik laatst eens op facebook tegen: