Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Verhuizen naar New York City

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

xero schreef: Sorry hoor, kben nog maar 18 en ik weet er nog niets van. je moet het ergens leren
Misschien is het slimmer om je eerst een beetje in te lezen in het Emigratieforum en het forum over Tijdelijke visa.

Je kunt niet zo maar zeggen: "Ik ga in New York wonen". Mocht je ooit al toestemming krijgen om je permanent in Amerika te vestigen, reken dan op een langdurige procedure die je moet volgen. Zorg eerst voor voldoende ondergrond en kennis, zodat je een goede baan kunt krijgen.

Je hebt een lange weg te gaan en tot die tijd zou ik naar Amerika op vakantie gaan indien mogelijk, om zo het land ook wat beter te leren kennen. Hou vast aan je ideaal en vecht er voor, dan zal zeker op een goede dag je droom uitkomen.

Veel succes met alles!!

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Tess84
Amerika-ontdekker

Bericht door Tess84 »

En begin alvast met sparen, los van alle visum kosten, een plekje vinden in NYC is niet goedkoop.
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

xero schreef:
Nonaj schreef: Je wilt verhuizen naar Amerika maar je weet niet eens hoe moeilijk dat is en wat voor papierwinkel er allemaal bij komt kijken? :?
Sorry hoor, kben nog maar 18 en ik weet er nog niets van. je moet het ergens leren
Dat is waar.
Als je het erg graag wilt zal het vast op een of andere manier lukken.
Misschien kun je beginnen als student, New York heeft verschillende universiteiten en een studenten visum is wat makkelijker te krijgen.

dora
xero
Amerika-newbie

Bericht door xero »

ok!!
Nonaj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nonaj »

xero schreef:
Nonaj schreef: Je wilt verhuizen naar Amerika maar je weet niet eens hoe moeilijk dat is en wat voor papierwinkel er allemaal bij komt kijken? :?
Sorry hoor, kben nog maar 18 en ik weet er nog niets van. je moet het ergens leren
Dat klopt dat je het ergens moet leren ja, maar ik kan ook niet weten dat je pas 18 bent :oops:

En ik nam ook aan dat aangezien je het erg graag wilt er dus ook al een beetje informatie over ingewonnen had.
monicab
Amerika-newbie

Bericht door monicab »

Je kunt gewoon verhuizen naar NY, ook zonder visum. Voorwaarde is wel dat je behoorlijk wat mensen moet kennen en dat je continu moet netwerken. Er komt een dag - vroeg of laat - dat je iemand leert kennen met een woning in de aanbieding. Hier in de US kopen we namelijk graag onroerend goed, omdat we veel belastingvoordelen kunnen behalen als we dat onroerend goed verhuren.

Je kunt gewoon lekker in Brooklyn (voorbeeld) wonen, al voor prijzen vanaf 500 dollar per maand. Ik ben zelf ooit begonnen met een volledige woning in Brooklyn voor 700 dollar per maand. Gewoon via-via, geen visum etc.

Werk aan je contacten, wees op je hoede... Ik ben inmiddels jaren verder en woon nu met mijn echtgenoot ergens in de staat New York. Heerlijk, maar ik kijk ook met goede herinneringen terug op mijn jaren in Brooklyn, zonder visum, geen rompslomp met papieren. Het houdt je alert, je leert relativeren. Het heeft mij alleen maar gelukkiger gemaakt.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

monicab schreef:Je kunt gewoon verhuizen naar NY, ook zonder visum. Voorwaarde is wel dat je behoorlijk wat mensen moet kennen en dat je continu moet netwerken. Er komt een dag - vroeg of laat - dat je iemand leert kennen met een woning in de aanbieding. .
Dus als je wat 'netwerkt' en mensen kent die ginder een huis hebben dat ze aan je willen verhuren, dan kan je gewoon zonder visum naar Amerika (New York) verhuizen?
(en waar dient zo'n visum dan eigenlijk voor?)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
monicab
Amerika-newbie

Bericht door monicab »

kastelke schreef: Dus als je wat 'netwerkt' en mensen kent die ginder een huis hebben dat ze aan je willen verhuren, dan kan je gewoon zonder visum naar Amerika (New York) verhuizen?
(en waar dient zo'n visum dan eigenlijk voor?)
Het is natuurlijk geen kwestie van 'wat netwerken'. Je komt er echt niet als je op professioneel vlak niets hebt te bieden. Je moet, als je gaat netwerken voor een woning, wel kunnen aantonen dat je te allen tijde een stabiel inkomen hebt. Anders beginnen huiseigenaren er niet aan; dan kunnen ze hun belastingvoordelen wel via iemand anders behalen.

Visum is bedoeld voor bijvoorbeeld het legaal uitvoeren van werk bij een Amerikaanse werkgever; green card is voor permanent verblijf.

Ik ben ook zonder visum in Amerika gaan wonen. Zo ben ik begonnen. Er is overal een begin, maar je moet het wel echt willen en je moet bereid zijn om te investeren. Wij zijn nu zo ver dat we zelf onroerend goed hebben gekocht en dit aan derden verhuren om zo weer het één en ander van de belasting af te halen. We hebben nu huurders voor een termijn van drie jaar, dus voorlopig hoeven we niet te klagen. Alles is rechtstreeks aftrekbaar.

Waarom begin je niet gewoon ergens? Zo ben ik er ook gekomen. Met alleen maar praten en bazelen kom je nergens.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

monicab schreef:Ik ben ook zonder visum in Amerika gaan wonen. Zo ben ik begonnen.
Maar dan leef je dus als illegaal, en moet je ook als illegaal gaan werken?
monicab schreef: Er is overal een begin, maar je moet het wel echt willen en je moet bereid zijn om te investeren. Wij zijn nu zo ver dat we zelf onroerend goed hebben gekocht en dit aan derden verhuren om zo weer het één en ander van de belasting af te halen.
Dus ondertussen ben je niet meer illegaal, en heb je een officiële job én een verblijfsvergunning?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
monicab
Amerika-newbie

Bericht door monicab »

Maar dan leef je dus als illegaal, en moet je ook als illegaal gaan werken?
Je leeft helemaal niet illegaal. Als je gewoon zorgt dat je alleen in Amerika bent in de periode dat je er mag zijn (maximum termijn van drie maanden) en je zorgt verder dat je je huis kunt verhuren voor de periode dat je er niet bent, is er toch niets aan de hand?
Dus ondertussen ben je niet meer illegaal, en heb je een officiële job én een verblijfsvergunning?
Uiteraard. Maar als je niet bereid bent om daarvoor te vechten, dan trekken wij New Yorkers maar één conclusie: dan wil je het niet. Heel simpel. Overigens ben ik nooit illegaal geweest. Ik heb me altijd keurig netjes aan de regels gehouden. Zou ik hier ooit illegaal zijn geweest, dan had ik nu niet in New York State gewoond.
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Sorry dat ik me ermee bemoei, maar als je als toerist op bezoek bent in de VS mag je niet werken, dus van je redenering dat je niet illigaal bezig bent geweest, klopt nix
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
monicab
Amerika-newbie

Bericht door monicab »

Ik heb nergens vermeld dat ik hier in NY heb gewerkt voordat ik mijn vergunning kreeg, Eric.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

monicab schreef:Ik heb nergens vermeld dat ik hier in NY heb gewerkt voordat ik mijn vergunning kreeg, Eric.
Heb je nu wél of niet eerst illegaal ergens in Amerika moeten werken vooraleer je alles officieel in orde had?
En hoe heb je er voor gezorgd dat je nu niet meer illegaal bent?
(werken terwijl je op een VWP daar bent beschouw ik dus, net als de Amerikaanse overheid, als illegaal)
Elke
monicab
Amerika-newbie

Bericht door monicab »

Allemachtig mensen, wat een toon wordt hier aangeslagen.

:?

Ik heb eigenlijk niet zo'n zin om uit te leggen waarvan ik mijn verhuizing naar Amerika heb betaald. Evenmin heb ik nu nog zin om uit te leggen hoe ik een vergunning heb gekregen.

Wel wens ik te benadrukken dat ik nooit illegaal ben geweest. Ik had de financiële middelen om te verhuizen en daarbij houd ik het verder. Ik heb nooit gewerkt voor Amerikaanse werkgevers toen ik mijn papieren nog niet had.

En hoe de rest in orde is gekomen... Het lijkt me beter dat ik dat ik dat gewoon lekker voor mezelf houd. Ik ben namelijk goed zoals ik ben, als inwoner van Amerika met een vergunning. Als ik zo op mijn huid word gezeten, is voor mij de lol snel eraf.
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Ja, als je de3 staatsloterij hebt gewonnen, en je bent die kant op gegaan met een flinke resreve, moet je dat er wel bij zeggen.
Dit forum wordt gelezen door een aantal mensen die er van droomt om naar de VS te emigreren, en dat is uiteraard hun goed recht, maar het is wel van belang dat ze hier goed worden voorgelicht.
Jouw verhaal doet voorkomen alsof je zomaar op de bonnefooi daarheen kan gaan, en dat het dan wel kan lukken, maar er is veel meer dan goede wil voor nodig!!
Een eerlijke afweging, daaqr gaat het hier om.
Eric
Batman
Amerikafan

Bericht door Batman »

Ik begrijp precies wat je bedoelt Monicab. Door keihard te werken heb je gewoon iets heel moois bereikt. Iets wat voor maar weinig mensen weggelegd is. En dan bedoel ik niet eens het verhuizen naar de VS op zich. Ook in NL moet je soms gewoon keihard werken om iets te bereiken. Iets wat veel mensen niet kunnen en vervolgens alleen maar gaan zeuren op anderen.

In plaats van een beetje respect op te brengen voor iemands prestaties, wordt hier gelijk van het slechtste uitgegaan. Natuurlijk zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden. Wees daarom oprecht geinterresseerd op iemands prestaties, zodoende wordt je zelf ook wat wijzer en kunnen wellicht meer mensen hun droom verwerkelijken.

Groet.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Monicab, jij komt hier op dit forum aanwandelen, en zegt:
monicab schreef:Je kunt gewoon verhuizen naar NY, ook zonder visum. Voorwaarde is wel dat je behoorlijk wat mensen moet kennen en dat je continu moet netwerken.
monicab schreef: Ik ben ook zonder visum in Amerika gaan wonen. Zo ben ik begonnen.
monicab schreef: Er is overal een begin, maar je moet het wel echt willen en je moet bereid zijn om te investeren.
monicab schreef: Met alleen maar praten en bazelen kom je nergens.
Logisch toch dat mensen zich dan vragen stellen? En besluiten dat je het dan wel op een illegale manier gedaan zal hebben, want heel wat mensen op dit forum zouden maar al wat graag naar Amerika verhuizen, maar hebben alle wettelijke mogelijkheden al bekeken om alzo te moeten besluiten dat hun enige kans ligt in de Green Card Lottery, of in het winnen van de Postcode Loterij show of zo.

Dus dan vraag ik jou of je illegaal geweest bent, en dan zeg je:
monicab schreef: Je leeft helemaal niet illegaal.
Als jij in de VS WOONT, zonder visum of wat dan ook, dan leef je er wel illegaal.
monicab schreef: Als je gewoon zorgt dat je alleen in Amerika bent in de periode dat je er mag zijn (maximum termijn van drie maanden) en je zorgt verder dat je je huis kunt verhuren voor de periode dat je er niet bent, is er toch niets aan de hand?
Men kan je aan de grens ten allen tijde tegen houden en beslissen dat jij nét iets te dikwijls 3 maanden inreist, om dan weer even weg te gaan, en weer terug te komen. En daar sta je dan, met je huis in NY, en jij mag Amerika niet meer in ... Heel legaal hoor! :lol:
monicab schreef: Maar als je niet bereid bent om daarvoor te vechten, dan trekken wij New Yorkers maar één conclusie: dan wil je het niet. Heel simpel. .
monicab schreef: Ik heb eigenlijk niet zo'n zin om uit te leggen waarvan ik mijn verhuizing naar Amerika heb betaald. Evenmin heb ik nu nog zin om uit te leggen hoe ik een vergunning heb gekregen. .
Bij dergelijke houdingen trekken wij, Vlaamse Kempenaars, maar één conclusie: het zit niet allemaal correct in elkaar.

Je komt hier op het forum binnenvallen terwijl je doet of het een fluitje van een cent is om in NY te gaan wonen, een huis aan te schaffen (en nog een dat je kan verhuren), én nadien ook nog alle wettelijke papieren te krijgen om er te mogen blijven. En als mensen dan door beginnen vragen naar die hele simpele manier, dan begin jij plots pissig te doen… :
monicab schreef: Als ik zo op mijn huid wordt gezeten, is voor mij de lol snel eraf.
monicab schreef: Het lijkt me beter dat ik dat ik dat gewoon lekker voor mezelf houd. Ik ben namelijk goed zoals ik ben, als inwoner van Amerika met een vergunning. Als ik zo op mijn huid word gezeten, is voor mij de lol snel eraf.
Voor mij is de lol er ook af: eerst doen of het ‘piece of cake’ is en zeggen dat je niet wil als je het niet doet, en nadien gaan zeuren omdat mensen vragen hoe je dan ‘piece of cake’ die dingen in orde kan brengen…
Elke
Batman
Amerikafan

Bericht door Batman »

Kennelijk kennen een hoop mensen elkaar persoonlijk op dit forum. Jullie hebben namelijk zo snel een conclusie. Waarom niet eerst een afwachtende houden, alles even laten bezinken en dan gewoon met goeie vragen komen.

Houd toch op om elkaar af te zeiken......... Het moet wel leuk blijven.
Tess84
Amerika-ontdekker

Bericht door Tess84 »

Nou afzeiken vind ik een beetje overdreven. Dit topic is van een 18 jarige jongen die geinteresseert is in New York, en daar wil gaan wonen. Dan is het niet echt reeel om te zeggen dat je kan er gewoon heen gaan en een huis op de kop kan tikken.

Volgens mij vat monicab het allemaal een beetje te persoonlijk op. Uit de eerste posts bleek niet duidelijk in wat voor situatie je zat. Het lijkt me dan ook logisch dat mensen vragen gaan stellen en benieuwd zijn hoe jij dat hebt gedaan. Je kan het ook zien als interesse in plaats van een aanval. Het enige wat er gedaan is is gevraagd naar informatie, en ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel benieuwd was.
Het is in jouw geval allemaal goed gekomen en ik denk dat iedereen hier voor jou heel blij is dat je gelukkig bent.
Verder is dit een forum en volgens mij heeft iedereen het recht om zijn eigen mening en opvattingen te hebben.
Dus als je je verhaal niet meer kwijt wil, okee, dat zou jammer zijn.
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Batman schreef:Kennelijk kennen een hoop mensen elkaar persoonlijk op dit forum. Jullie hebben namelijk zo snel een conclusie.
Nee, zo zit het niet in elkaar, maar wij lopen al wat langer mee, en hebben deze verhalen al vaker voorbij zien komen, dus hebben we er wat meer ervaring mee.
Eric
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer