Monicab, jij komt hier op dit forum aanwandelen, en zegt:
monicab schreef:Je kunt gewoon verhuizen naar NY, ook zonder visum. Voorwaarde is wel dat je behoorlijk wat mensen moet kennen en dat je continu moet netwerken.
monicab schreef: Ik ben ook zonder visum in Amerika gaan wonen. Zo ben ik begonnen.
monicab schreef: Er is overal een begin, maar je moet het wel echt willen en je moet bereid zijn om te investeren.
monicab schreef: Met alleen maar praten en bazelen kom je nergens.
Logisch toch dat mensen zich dan vragen stellen? En besluiten dat je het dan wel op een illegale manier gedaan zal hebben, want heel wat mensen op dit forum zouden maar al wat graag naar Amerika verhuizen, maar hebben alle wettelijke mogelijkheden al bekeken om alzo te moeten besluiten dat hun enige kans ligt in de Green Card Lottery, of in het winnen van de Postcode Loterij show of zo.
Dus dan vraag ik jou of je illegaal geweest bent, en dan zeg je:
monicab schreef: Je leeft helemaal niet illegaal.
Als jij in de VS WOONT, zonder visum of wat dan ook, dan leef je er wel illegaal.
monicab schreef: Als je gewoon zorgt dat je alleen in Amerika bent in de periode dat je er mag zijn (maximum termijn van drie maanden) en je zorgt verder dat je je huis kunt verhuren voor de periode dat je er niet bent, is er toch niets aan de hand?
Men kan je aan de grens ten allen tijde tegen houden en beslissen dat jij nét iets te dikwijls 3 maanden inreist, om dan weer even weg te gaan, en weer terug te komen. En daar sta je dan, met je huis in NY, en jij mag Amerika niet meer in ... Heel legaal hoor!
monicab schreef: Maar als je niet bereid bent om daarvoor te vechten, dan trekken wij New Yorkers maar één conclusie: dan wil je het niet. Heel simpel. .
monicab schreef: Ik heb eigenlijk niet zo'n zin om uit te leggen waarvan ik mijn verhuizing naar Amerika heb betaald. Evenmin heb ik nu nog zin om uit te leggen hoe ik een vergunning heb gekregen. .
Bij dergelijke houdingen trekken wij, Vlaamse Kempenaars, maar één conclusie: het zit niet allemaal correct in elkaar.
Je komt hier op het forum binnenvallen terwijl je doet of het een fluitje van een cent is om in NY te gaan wonen, een huis aan te schaffen (en nog een dat je kan verhuren), én nadien ook nog alle wettelijke papieren te krijgen om er te mogen blijven. En als mensen dan door beginnen vragen naar die hele simpele manier, dan begin jij plots pissig te doen… :
monicab schreef: Als ik zo op mijn huid wordt gezeten, is voor mij de lol snel eraf.
monicab schreef: Het lijkt me beter dat ik dat ik dat gewoon lekker voor mezelf houd. Ik ben namelijk goed zoals ik ben, als inwoner van Amerika met een vergunning. Als ik zo op mijn huid word gezeten, is voor mij de lol snel eraf.
Voor mij is de lol er ook af: eerst doen of het ‘piece of cake’ is en zeggen dat je niet wil als je het niet doet, en nadien gaan zeuren omdat mensen vragen hoe je dan ‘piece of cake’ die dingen in orde kan brengen…