Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Een dagje Washington D.C. vanuit New-York
Re: Een dagje Washington D.C. vanuit New-York
Achtbanen in de buurt? Ik sla over, maar er is vast van alles te doen, ik zelf schiet Niagara in, maar of dat genoeg is voor een dagtrip, ik betwijfel het....
Niagara is te doen als een dagtrip, maar dan wel met het vliegtuig. Heb het een keer vanaf DC gedaan met mijn nichtje en dat was een heerlijke dag.
DC zou wel kunnen als je bijvoorbeeld de bus neemt, maar als blijkt dat je op de bus niet goed kan slapen dan ben je daarna natuurlijk helemaal gebroken en dat zou zonde zijn.
DC zou wel kunnen als je bijvoorbeeld de bus neemt, maar als blijkt dat je op de bus niet goed kan slapen dan ben je daarna natuurlijk helemaal gebroken en dat zou zonde zijn.
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Niagara is te ver denk ik, bovendien ben ik daar nog niet zo lang geleden al geweest. 
Bedankt voor 't meedenken!

Bedankt voor 't meedenken!

Hola,
Een dagje Washington is vanuit New York makkelijk te doen. Ikzelf heb dat met 2 anderen afgelopen September ook gedaan.
We zijn toen met de Amtrak trein gegaan. We hadden de trein van 6u 's morgens vanuit Penn Station en kwamen iets van half 10/10u aan in Washington. En terug ging de trein om 9u 's avonds en kwam je om 12u 's nachts weer aan. Tickets hadden we voor $70pp.
Vanaf het station kan je lopend naar "The Mall", waar de bekende gebouwen staan. Als ik jou was zou ik fietsen huren. Zijn van die speciale rode fietsen, die je voor een paar $ kunt huren. Je bent dan mobieler en sneller te plaatse.
IN 1 dag kun je de belangrijkste gebouwen, op je gemak, wel zien, maar je moet dan niet een museum gaan bezoeken.
Succes!
Gr. Jurg
Een dagje Washington is vanuit New York makkelijk te doen. Ikzelf heb dat met 2 anderen afgelopen September ook gedaan.
We zijn toen met de Amtrak trein gegaan. We hadden de trein van 6u 's morgens vanuit Penn Station en kwamen iets van half 10/10u aan in Washington. En terug ging de trein om 9u 's avonds en kwam je om 12u 's nachts weer aan. Tickets hadden we voor $70pp.
Vanaf het station kan je lopend naar "The Mall", waar de bekende gebouwen staan. Als ik jou was zou ik fietsen huren. Zijn van die speciale rode fietsen, die je voor een paar $ kunt huren. Je bent dan mobieler en sneller te plaatse.
IN 1 dag kun je de belangrijkste gebouwen, op je gemak, wel zien, maar je moet dan niet een museum gaan bezoeken.
Succes!
Gr. Jurg
2011; 10 dagen New York en 1 dag Washington
2010; 3 weken zuid-west Amerika
2009; 2 weken Florida
2008; 1 week New York
2010; 3 weken zuid-west Amerika
2009; 2 weken Florida
2008; 1 week New York
Hoi Washington is een mooie stad.
Waarom overnacht je er niet en ga je de volgende dag in de avond terug
met de amtrak naar New york.
Wij zijn vijf dagen geweest en ik heb me er geen minuut verveeld.
Waarom overnacht je er niet en ga je de volgende dag in de avond terug
met de amtrak naar New york.
Wij zijn vijf dagen geweest en ik heb me er geen minuut verveeld.
Wij zijn ook van plan om een daguitstap naar Washington te maken.
we zijn in juni 10 dagen in NY en wilden er es een dagje tussenuit. Via de site van Viator toch wel een interessante uitstap gevonden, met de bus weliswaar. Voor zo'n 112 euro. 'S morgens vroeg vertrekken en 's avonds terug. Een begeleide uitstap die de belangrijkste dingen aandoet in Washington behalve Arlington Cem. maar goed tis kiezen of delen he.
En ik vind het best wel makkelijk dat je dan zo'n begeleide uitstap hebt dat je zelf niet moet zoeken in die korte tijdsspanne.
we zijn in juni 10 dagen in NY en wilden er es een dagje tussenuit. Via de site van Viator toch wel een interessante uitstap gevonden, met de bus weliswaar. Voor zo'n 112 euro. 'S morgens vroeg vertrekken en 's avonds terug. Een begeleide uitstap die de belangrijkste dingen aandoet in Washington behalve Arlington Cem. maar goed tis kiezen of delen he.
En ik vind het best wel makkelijk dat je dan zo'n begeleide uitstap hebt dat je zelf niet moet zoeken in die korte tijdsspanne.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Heb je die tour al geboekt? Ik heb namelijk vorig jaar erg negatieve verhalen over dat soort tours uit New York gehoord. Men vond dat je overal als een kudde heen wordt geleid, een minuut (bij wijze van spreken natuurlijk) mag kijken en dan hup allemaal weer de bus in. Eigenlijk had je nergens tijd om het goed te bekijken volgens hen, terwijl je dat voor de Mall en andere hoogtepunten toch echt wel zou moeten hebben op een dag. Ik denk dat je beter op jezelf kunt gaan. Maar goed, ieder zijn meug, ik wil alleen even de ervaringen, die ik heb gehoord, meegeven.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- RNA
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat Petra vertelt is de reden waarom ik niet zo'n tour wil boeken, lees maar eens wat reviews op internet; zeggen het allemaal! Bovendien ga je ook nog is verplicht naar Madamme Tussauds in NYC, wat zonde van je tijd in Washington is.
@Petra: Hoe zit het met parkeren in D.C. is dat een beetje te doen / betaalbaar ?
@Petra: Hoe zit het met parkeren in D.C. is dat een beetje te doen / betaalbaar ?

Parkeren is makkelijk te vinden, maar helaas vrij prijzig dus meestal parkeren we bij een metrostation buiten de stad en gaan dan met de metro verder. Als je maar voor 1 dag komt zou ik er toch voor kiezen gewoon bij een centraal gelegen parkeergarage te parkeren om tijd te besparen. Vergeet ook niet dat je tol moet betalen op je route.
Je goedkoopste optie is nog steeds de bus.
Je goedkoopste optie is nog steeds de bus.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ga je in het weekend of doordeweeks? In het weekend is het beter te doen, want dan kun je gratis aan de wegen parkeren. Gedurende de week is het een ander verhaal. Ik parkeer, als ik rijd, altijd in de garage van het Reagan Building aan 13 1/2 Street NW. Ik geloof dat een dag $20 kost, maar dat weet ik niet zeker.
Oei nee, gelukkig nog niet geboekt. Ik had al wat andere reviews gelezen van mensen die wel tevreden waren maar als ik het zo hoor zijn er precies meer die ontevreden waren.Petra/VS schreef:Heb je die tour al geboekt? Ik heb namelijk vorig jaar erg negatieve verhalen over dat soort tours uit New York gehoord. Men vond dat je overal als een kudde heen wordt geleid, een minuut (bij wijze van spreken natuurlijk) mag kijken en dan hup allemaal weer de bus in. Eigenlijk had je nergens tijd om het goed te bekijken volgens hen, terwijl je dat voor de Mall en andere hoogtepunten toch echt wel zou moeten hebben op een dag. Ik denk dat je beter op jezelf kunt gaan. Maar goed, ieder zijn meug, ik wil alleen even de ervaringen, die ik heb gehoord, meegeven.
Stel dat we het op onszelf regelen, is het dan te doen om bijvoorbeeld de trein heen en terug te nemen? En zijn de afstanden bijvoorbeeld van het station tot aan de bezienswaardigheden te overbruggen? Metro in de buurt bijvoorbeeld?
Alvast bedankt!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Trein heen en weer is zeker te doen en vanaf het station loop je zo naar het Capitool. Maar ik ga niet liegen, je loopt heel wat af. Het is een wijds opgezette stad. Mijn rondleiding langs de hoogtepunten is minimaal 14 kilometer. Natuurlijk kun je het zelf korter maken door bepaalde dingen niet te bezoeken en ook kun je de metro nemen. Maar ongemerkt maak je heel wat kilometers.
Petra/VS schreef:Maar ik ga niet liegen, je loopt heel wat af. Het is een wijds opgezette stad.
Wij hebben 4 jaar geleden 1 dagje DC vanuit NY gedaan (wij zijn gevlogen). Kwamen om 10 uur in de stad aan volgens mij en hadden 's avonds om 9 uur weer een vlucht terug.
Wij hebben het Pentagon bekeken, toen door met de metro en de gehele Mall op en neer gelopen, de memorials bekeken, het Air & Space Museum (vluchtig) bekeken, Capitool en Court bekeken (van de buitenkant), het Washington Monument op geweest, langs het Witte Huis geweest en aan het einde van de dag de metro naar George Town genomen en daar nog rondgewandeld.
Het was een hele leuke dag en zou het zo weer doen, maar we waren he-le-maal gesloopt! Ik ben echt het vliegtuig in gestrompeld

-
- Amerika-newbie
Hallo,
Ook ik vertrek weldra op citytrip naar NYC (midden mei). Voor mijzelf wordt het de 2de keer, voor mijn vriend 1ste keer. We zijn er 6 dagen en ook wij dachten eraan om met de trein een daguitstap naar Washington DC te maken. Door de vele reacties bedacht ik me nu of jullie het een goed plan vinden om van aan het Union Station in DC fietsen te huren om zo gedurende 1 dag de stad te verkennen? Op die manier vermijd je al in zeker mate het vele stappen ...
Wat denken jullie?
Groetjes en alvast bedankt!
Ook ik vertrek weldra op citytrip naar NYC (midden mei). Voor mijzelf wordt het de 2de keer, voor mijn vriend 1ste keer. We zijn er 6 dagen en ook wij dachten eraan om met de trein een daguitstap naar Washington DC te maken. Door de vele reacties bedacht ik me nu of jullie het een goed plan vinden om van aan het Union Station in DC fietsen te huren om zo gedurende 1 dag de stad te verkennen? Op die manier vermijd je al in zeker mate het vele stappen ...
Wat denken jullie?
Groetjes en alvast bedankt!
- RNA
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat een leuk idee!! Hopelijk kan Petra daar wat meer over vertellen....

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ja, hoor, dat is zeker goed te doen. Er loopt zelfs een fietspad van het Capitool naar het Witte Huis op Pennsylvania Avenue.
even dit topic "stelen" om mijn vraagje over Washington te stellen, mischien zijn er nog mensen iets mee
we komen as vrijdag aan op Reagan Airport en nemen de metro naar het centrum (naar ons hotel)
is het de moeite om even aan de halte Pentagon uit te stappen om even het Pentagon te zien (gewoon om het gezien te hebben, meer niet)?
we komen as vrijdag aan op Reagan Airport en nemen de metro naar het centrum (naar ons hotel)
is het de moeite om even aan de halte Pentagon uit te stappen om even het Pentagon te zien (gewoon om het gezien te hebben, meer niet)?
http://derkgoesusa.wordpress.com

2013 MT-WY-ID-UT-COL-NM-AZ-CA
2012 WAS-PHI-NYC
2009 NV-AZ-UT-CA
1998 NYC
1991 St.Louis - MO
1990 Orlando - FL

2013 MT-WY-ID-UT-COL-NM-AZ-CA
2012 WAS-PHI-NYC
2009 NV-AZ-UT-CA
1998 NYC
1991 St.Louis - MO
1990 Orlando - FL
Wij hebben precies hetzelfde gedaan. Het Pentagon zelf is niet zoveel aan te zien en er loopt vrij strenge security rond, je mag geen foto's maken en dergelijke.
Het memorial vonden wij wel indrukwekkend en mooi om te zien. Ik zou alleen niet met mijn koffers daar gaan rondlopen. Zo ver ligt het niet, dus je kunt gemakkelijk later tijdens je verblijf even terug.
Het memorial vonden wij wel indrukwekkend en mooi om te zien. Ik zou alleen niet met mijn koffers daar gaan rondlopen. Zo ver ligt het niet, dus je kunt gemakkelijk later tijdens je verblijf even terug.
- RNA
- Amerika-expert
- Contacteer:
is er veel open op zondag, Petra?

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ja, vrijwel alles. Alleen de Library of Congress en het Capitool niet.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 22 Reacties
- 2598 Weergaves
-
Laatste bericht door Coyote
-
- 7 Reacties