ipad 2 kan in New York momenteel nog steeds alleen in de Apple Stores gekocht worden...
en die zijn heus niet zo makkelijk voor handen als sommige hier laten blijken.
IK GA ER VAN UIT DAT JE (UITERAARD) OP ZOEK BENT NAAR EEN 3G AT&T ipad, degene die in België en Nederland ook werken met SIM... (de verkopers in the apple stores spreken trouwens gewoon over internationally working ipads ipv het AT&T of Verizon onderscheid te maken).
Wifi-only ipads zijn vaak nog in stock en kan je dus gewoon meenemen (zijn ze toch uitverkocht is het meestal maar paar dagen wachten en kan je er dan wel één krijgen).
voor die 'international' ipads ligt de zaak wel even anders, daar zijn nog steeds taferelen te zien van mensen die om 5u 's morgens komen aanschuiven (in de regen) met de hoop (verkopers hebben geen zekerheid wie wat wilt dus na een paar uur aanschuiven kan je er alsnog naastgrijpen) er één te kunnen bemachtigen.
tip! Here's how I did it. Ik kwam toe rond 8u (de grote apple store op 5th Ave, naast Central Park) en ging vervolgens in die rij staan schuiven (woe 4 mei jongstleden was dit). Je krijgt vervolgens een ticketje en moet buiten wachten tot als er iemand van de rij beneden (ja, 2 rijen) een ipad gekocht heeft en de winkel verlaten heeft alvoor er iemand nieuw naar de rij beneden mag. Na 5 minuten begon het opnieuw te regenen en was ik het aanschuiven dus beu. Ticketje in mijn zak gestoken en ik ben uit de rij gestapt om dat de regen mij te veel werd. Vervolgens gewoon het blokje rondgelopen (kant van die speelgoedwinkel) en aan de overkant terug trapjes opgegaan en gewoon via de ingang (opletten van de medewerkers die de ticketjes uitdelen buiten) de trappen afgelopen. Toen ben ik naar de covers voor ipod (IPOD met een o! geen ipad want dan lukt het niet) touch gelopen (mss kan je het ook proberen met een usb kabeltje ofzo), toen ik een minuutje met een cover voor de ipod touch rondliep kwam er een medewerker mij aanspreken en vroeg of ik die cover wou kopen. - "Natuurlijk". Die medewerker loodst je vervolgens voorbij die volledige wachtende rij (toch zo'n 50 man in mijn geval) en naar de eerstvolgende vrije kassa mag jij gaan afrekenen. Aan die kassa vroeg ik vervolgens of er nog 'ipad2 AT&T Black 32GB' beschikbaar waren waarop die medewerker vroeg of ik een ticketje had want dat hij anders aan mij niet mocht verkopen. Ticketje afgegeven en ipad in ontvangst genomen. (Minder dan 20 minuten geduurd). Vervolgens heel snel naar the subway lopen (gelukkig is die just across the street) want je zou wel eens wat boze chinezen kunnen achterlaten...

vervolgens is het alleen nog opletten aan de douane, zeker als je nog extra spullen meehebt. Wij waren met 2 en hebben het als volgt geregeld. (dit gaat over controle in luchthaven in Zaventem) De eerste liep door met enkel een rugzak met daar alle electronica in die we gekocht hadden. Enkel een kleine rugzak bij dus niet tegengehouden door een douane ambtenaar. Vervolgens kwam ik met zo'n karretje met daarop onze 3 koffers en nog een rugzak. Aangezien ik zogezegd "alleen" toekwam natuurlijk gecontroleerd door douane maar het enige dat in die koffers zat waren onze kleren. Alle kleren die we daar gekocht hadden hadden we al eens aangedaan en in de koffer met vuile was gestoken. Niks te bewijzen dat die niet op een vorige New York trip (of waar dan ook) zijn gekocht natuurlijk...dus ook douane-proof.