Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Recente ervaringen gevr. kopen iPad 2 in New York City.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
pistol pete
Amerika-ontdekker

Re: Recente ervaringen gevr. kopen iPad 2 in New York City.

Bericht door pistol pete »

eerst en vooral: voor alle duidelijkheid! BestBuy en JC Electronics verkopen geen ipad 2...
ipad 2 kan in New York momenteel nog steeds alleen in de Apple Stores gekocht worden...
en die zijn heus niet zo makkelijk voor handen als sommige hier laten blijken.

IK GA ER VAN UIT DAT JE (UITERAARD) OP ZOEK BENT NAAR EEN 3G AT&T ipad, degene die in België en Nederland ook werken met SIM... (de verkopers in the apple stores spreken trouwens gewoon over internationally working ipads ipv het AT&T of Verizon onderscheid te maken).

Wifi-only ipads zijn vaak nog in stock en kan je dus gewoon meenemen (zijn ze toch uitverkocht is het meestal maar paar dagen wachten en kan je er dan wel één krijgen).

voor die 'international' ipads ligt de zaak wel even anders, daar zijn nog steeds taferelen te zien van mensen die om 5u 's morgens komen aanschuiven (in de regen) met de hoop (verkopers hebben geen zekerheid wie wat wilt dus na een paar uur aanschuiven kan je er alsnog naastgrijpen) er één te kunnen bemachtigen.

tip! Here's how I did it. Ik kwam toe rond 8u (de grote apple store op 5th Ave, naast Central Park) en ging vervolgens in die rij staan schuiven (woe 4 mei jongstleden was dit). Je krijgt vervolgens een ticketje en moet buiten wachten tot als er iemand van de rij beneden (ja, 2 rijen) een ipad gekocht heeft en de winkel verlaten heeft alvoor er iemand nieuw naar de rij beneden mag. Na 5 minuten begon het opnieuw te regenen en was ik het aanschuiven dus beu. Ticketje in mijn zak gestoken en ik ben uit de rij gestapt om dat de regen mij te veel werd. Vervolgens gewoon het blokje rondgelopen (kant van die speelgoedwinkel) en aan de overkant terug trapjes opgegaan en gewoon via de ingang (opletten van de medewerkers die de ticketjes uitdelen buiten) de trappen afgelopen. Toen ben ik naar de covers voor ipod (IPOD met een o! geen ipad want dan lukt het niet) touch gelopen (mss kan je het ook proberen met een usb kabeltje ofzo), toen ik een minuutje met een cover voor de ipod touch rondliep kwam er een medewerker mij aanspreken en vroeg of ik die cover wou kopen. - "Natuurlijk". Die medewerker loodst je vervolgens voorbij die volledige wachtende rij (toch zo'n 50 man in mijn geval) en naar de eerstvolgende vrije kassa mag jij gaan afrekenen. Aan die kassa vroeg ik vervolgens of er nog 'ipad2 AT&T Black 32GB' beschikbaar waren waarop die medewerker vroeg of ik een ticketje had want dat hij anders aan mij niet mocht verkopen. Ticketje afgegeven en ipad in ontvangst genomen. (Minder dan 20 minuten geduurd). Vervolgens heel snel naar the subway lopen (gelukkig is die just across the street) want je zou wel eens wat boze chinezen kunnen achterlaten... :)

vervolgens is het alleen nog opletten aan de douane, zeker als je nog extra spullen meehebt. Wij waren met 2 en hebben het als volgt geregeld. (dit gaat over controle in luchthaven in Zaventem) De eerste liep door met enkel een rugzak met daar alle electronica in die we gekocht hadden. Enkel een kleine rugzak bij dus niet tegengehouden door een douane ambtenaar. Vervolgens kwam ik met zo'n karretje met daarop onze 3 koffers en nog een rugzak. Aangezien ik zogezegd "alleen" toekwam natuurlijk gecontroleerd door douane maar het enige dat in die koffers zat waren onze kleren. Alle kleren die we daar gekocht hadden hadden we al eens aangedaan en in de koffer met vuile was gestoken. Niks te bewijzen dat die niet op een vorige New York trip (of waar dan ook) zijn gekocht natuurlijk...dus ook douane-proof. :)
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

pistol pete schreef:eerst en vooral: voor alle duidelijkheid! BestBuy en JC Electronics verkopen geen ipad 2...
Je bedoeld het waarschijnlijk wel goed, maar ik zeg er toch even voor de duidelijkheid bij dat dit niet voor heel Amerika geldt. Hier in Buffalo (NY) is de Ipad 2 gewoon bij de Best Buy te krijgen bijvoorbeeld. Neem aan dat het in dit voorbeeld alleen om NYC gaat zeker?
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

pistol pete schreef:....die zijn heus niet zo makkelijk voor handen als sommige hier laten blijken....

...woe 4 mei jongstleden was dit...
Gefeliciteerd met de aankoop van je iPad2 :thumbup:
Ik denk alleen dat iemand die op 14 juni ziet dat er geen lange rijen staan, wat recentere informatie heeft dan jij toen je op 4 mei daar stond 8)
Atjeuh
Amerika-ontdekker

Bericht door Atjeuh »

Op 14 juni stond er inderdaad geen rij. Bovendien ben ik er afgelopen week meerdere malen langs gekomen en toen ook geen rij zien staan :thumbup: . Ze hebben misschien niet alle modellen op voorraad, maar de Ipad 2 is gewoon te koop op 5th avenue naast Central Park.
Bij de Best Buy in NY worden er overigens wel Ipads verkocht.... misschien dat dat op 4 mei niet het geval was, maar nu wel.
2001: Florida rondreis
2004: Las Vegas, San Francisco, Los Angeles & Tucson
2007: Las Vegas stedentrip
2010: Boston, Cape Cod, Springfield, Niagara Falls, Philadelphia, Lancaster, Washington DC, Jackson & New York
2011: New York stedentrip
diepe131
Amerika-ontdekker

Bericht door diepe131 »

Hoeveel tax betaal je eigenlijk op een Ipad in New York? Ik ga volgende week naar NYC maar daarna ook nog naar Boston. Vanuit Boston ben in een half uur ofzo in Salem (New Hampshire) en daar betaal je geen tax. Dan blijft het natuurlijk wel een gok of ze de Ipad daar op voorraad hebben. Als het verschil niet zo groot is kan ik 'm misschien beter wel vast in New York kopen.
Ik wil graag de Ipad 2 16gb Wifi.

Groeten,
Evelien
usaJim
Amerika-ontdekker

Bericht door usaJim »

usaJim schreef:Om een Ipad 2 3G in combinatie met een Nederlandse of Belgische simkaart te gebruiken (microsim) moet je inderdaad de At&T versie hebben.
Wat betreft prijs verschilt deze niet van de Verizon versie. Ik vlieg zelf over 10 dagen naar de States en heb de Ipad 2 64 GB 3G AT&T via de Amerikaanse Applestore besteld en laten bezorgen bij familie die ik ga opzoeken. De levertijd is een week of 3. Ik heb hem vorige week besteld en volgens de orderstatus wordt hij 21 juni verzonden en komt hij 27 juni aan. Een aantal accesoires zijn afgelopen weekend al bezorgd.

Mijne is inmiddels een aantal geleden aangekomen bij mijn familie! Ik vlieg zaterdag naar Newark en dan ga ik hem ophalen :)
25 juni t 16 juli --> trip Oostkust!!
Jo usalover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Jo usalover »

Hallo,
Dinsdag teruggkomen uit New York met een Ipad2, 64gb + 3G AT & T version !
Eigenlijk heb ik er niet zo heel veel moeite voor hoeven doen.
Op zaterdag gaan bellen met de Apple store of ze Ipad2 op voorraad hadden, alleen een paar WiFi modellen geloof ik.
Maar maandag zouden ze een nieuwe zending verwachten alleen wisten ze nog niet hoe laat en welke modellen. Ik moest maandagmorgen vroeg nog maar es bellen.
Gedaan om 6:00 uur, maar niks, om 9:00 uur, nog steeds niks. Nou toch maar gaan ontbijten, en rond 11:00 uur 5th Avenue afgelopen, doodmoe ( het was onze laatste dag dus onze voeten en benen voelden we wel) eindigen bij de Apple store. Naar het kippenhok in de kelder, wat een drukte !
Gevraagd aan een van de blauwe shirts of ze binnen waren, en ja, alleen 16Gb en 64 Gb van de 3G AT & T versie waren verkrijgbaar. Dus in de rij gaan staan en bedenken of ik het wel zou doen..de 64 Gb versie dan, want ik wilde eigenlijk de 32Gb versie.. de 64 Gb zou op $900,- komen...verder schuivelen in de rij beneden bij de kassa en zus bellen want die wilde er ook een. Even omrekenen wat hij zou kosten..ongeveer € 650,- , niet lang nadenken, gewoon doen ! Binnen notime was ik aan de beurt en wilde er 2. Helaas, mn creditcard had al veel te veel verduren gehad en ik kon er maar 1 afrekenen.. dus dat gedaan en bij Chase om de hoek contante dollars gepind, ze zou mijn Ipad nog een uur vasthouden. Binnen 10 min was ik weer terug met een flinke stapel 20'jes haha, weer in de rij. Maar ik zwaaide naar het meisje dat me dus geholpen had en ze riep dat ik eerder mocht komen naar haar kassa. Afgerekend en loop met 2 Ipads de winkel uit.. !!
Op Schiphol even in spanning gezeten, maar niet eruit gepikt.. gelukkig !
Was ook bij B & H ( 9th Av & 33rd St) geweest, maar die zaten ook op een nieuwe zending te wachten, en bij Best Buy * 5th Ave) hadden ze alleen de Verizon versie.

Dussss..als je geluk hebt dan is er net een nieuwe zending binnengekomen en kun je em eigenlijk gewoon gaan halen.

Succes voor degene die nog gaan !

Jo usalover
1991 au-pair Chicago ( 16 States)
2000 TX, CA,NV, Chicago
2004 FL
2006 CO,UT,NV,AZ
2008 NY
2009 Canada
2010 Chicago
2011 NY
2012 CO,WY,MT,ID,UT
2015 CO,UT,AZ,NV
2017 CA,NV,AZ, Hawaii
2019 WA,OR,NV,CA
2022 CO, UT, AZ, NV, CA
2023 NY
2024 UT, ID, WY, MT, SD, NE, CO
Atjeuh
Amerika-ontdekker

Bericht door Atjeuh »

Ik was er gelijk de eerste dag van mijn vakantie heen gegaan en toen dus de 64 GB gescoord op 5th avenue. Bij de Best Buy alle benodigdheden gekocht (camera connector, hoes en dock) omdat de Apple Store bijna niks meer had. Laatste dag nog even bij Best Buy op Broadway geweest (ten hoogte van Columbus Circle) en hier waren toen alle Ipad soorten gewoon op voorraad. Voorraden zijn dus niet meer beperkt, alleen is er niet altijd keuze uit alle modellen. Ipad 1 wordt niet meer verkocht in Best Buy en in de Apple Stores.

BTW is trouwens 8%. Heb de 64 gb wifi inclusief tax voor 523 euro :thumbup:
2010: Boston, Cape Cod, Springfield, Niagara Falls, Philadelphia, Lancaster, Washington DC, Jackson & New York
pistol pete
Amerika-ontdekker

SemJes schreef:
pistol pete schreef:eerst en vooral: voor alle duidelijkheid! BestBuy en JC Electronics verkopen geen ipad 2...
Je bedoeld het waarschijnlijk wel goed, maar ik zeg er toch even voor de duidelijkheid bij dat dit niet voor heel Amerika geldt. Hier in Buffalo (NY) is de Ipad 2 gewoon bij de Best Buy te krijgen bijvoorbeeld. Neem aan dat het in dit voorbeeld alleen om NYC gaat zeker?
Mijn statement moet (of moest?) zich zelfs beperken tot Manhattan, weet eigelijk niet of er buiten Manhattan wel Apple Stores zijn in NYC?

Verder proficiat aan al degene die er ondertussen (al dan niet makkelijk) zijn aangeraakt... :)
pistol pete
Amerika-ontdekker

US-fanboy schreef: Gefeliciteerd met de aankoop van je iPad2 :thumbup:
Ik denk alleen dat iemand die op 14 juni ziet dat er geen lange rijen staan, wat recentere informatie heeft dan jij toen je op 4 mei daar stond 8)
idd, ik was mijzelf beetje voorbijgelopen in het typen van mijn reactie. ik ben er verschillende dagen gepasseerd en er stond nooit een lange rij, omdat er op dat moment geen voorhanden waren. enkel de dagen dat ze binnenkwamen stonden die massa-rijen er.

ik wou maar aantonen dat het niet is omdat er geen rij staat dat er niet een hoop mensen zijn die zitten (of zaten) te wachten... :)
brekson
Amerikafan

Bericht door brekson »

diepe131 schreef:Hoeveel tax betaal je eigenlijk op een Ipad in New York? Ik ga volgende week naar NYC maar daarna ook nog naar Boston. Vanuit Boston ben in een half uur ofzo in Salem (New Hampshire) en daar betaal je geen tax. Dan blijft het natuurlijk wel een gok of ze de Ipad daar op voorraad hebben. Als het verschil niet zo groot is kan ik 'm misschien beter wel vast in New York kopen.
Ik wil graag de Ipad 2 16gb Wifi.

Groeten,
Evelien
Ben hier ook benieuwd achter, houd ons op de hoogte
Wil misschien wel een Iphone 4 of tegen dan een 5 kopen in oktober
Breks
Het is nooit te laat om anderen iets te vragen, ooit komt het moment dat ik anderen kan helpen.
Atjeuh
Amerika-ontdekker

Bericht door Atjeuh »

Belasting in New York over de Ipad 2 is 8 procent, belasting in Boston weet ik niet, maar dit lijkt mij gemakkelijk te achterhalen via Google.

Voor mijn Ipad 2 64 GB Wifi zwart was ik omgerekend inclusief tax 524 euro kwijt (is hier 699) :clap:
Atjeuh
Amerika-ontdekker

Bericht door Atjeuh »

Gezien de hype en de schaarste die Apple expres opwekt in de begin periode zal het in oktober lastig zijn om een Iphone 5 aan te schaffen (verwachte start verkoop is september), bovendien zijn ze er dan nog niet simlock vrij en zul je er een abbonement bij af moeten sluiten wat onmogelijk is als toerist. Dit was tenminste ook bij de nieuwe Iphone 3GS en Iphone 4, dus neem aan dat het bij de Iphone 5 ook zo is. Iphone 4 was pas een jaar na release simlock vrij zonder abbonement te koop.
Lyntje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Lyntje »

Ik heb mij in juni een Simlockvrije Iphone 4 meegebracht. Wat een leuk ding en werkt perfect!
In de Iphone store geactiveerd en eens thuis achter een microsimkaart geweest en hoppakeej...
Atjeuh
Amerika-ontdekker

Bericht door Atjeuh »

deze simlock vrije Iphone 4 is ook pas sinds juni 2011 te koop, terwijl hij al in 2010 gelanceerd is ;) Iphone 5 zal dus ook wel lang duren!
rvd4always
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door rvd4always »

Stel je koopt je I-Pad in USA...en in Europa krijg je problemen met het apparaat. Mijn vraag is of je dan een wereldwijde garantie hebt op de I-Pad. Met andere woorden kan ik mijn I-Pad die ik heb aangeschaft in USA ter reparatie aanbieden (in de garantie periode) in Europa?

Ooit wilde ik namelijk een Canon camera aanschaffen maar dat heb ik niet gedaan omdat men geen wereldwijde garantie afgaf. Die garantie kon ik er wel bij kopen maar dan kon ik de camera net zo goed in Europa aanschaffen. Ik vraag mij af of mensen hier bij stil staan.
Atjeuh
Amerika-ontdekker

Bericht door Atjeuh »

Apple geeft 1 jaar wereldwijde dekking. Had bij thuiskomst probleem met een aantal instellingen en n de Amac in den boch werd er niet moeilijk gedaan over het feit dat het een amerikaans apparaat was.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer