Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

uitzicht over NY

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Re: uitzicht over NY

Bericht door Harry »

els70 schreef:Wat is de prijs voor het The Empire State Building te bezoeken ?De site die ik heb geeft 17 $ aan,de normale prijs,dacht dat het rond de 10 $ was
De prijs voor een gewoon ticket is $ 19, een express ticket kost $ 45, dit is voor de 86e verdieping, voor de 102e moet je nog eens $ 15 extra betalen.
Als je online koopt, betaal je 2 of 3 dollar extra, je hoeft dan echter niet meer in de rij voor de kassa te gaan staan, met een gewoon ticket heb je dus drie rijen, eerst de rij voor de kassa, vervolgens de rij voor de security, dan de rij voor de lift naar boven, volgens de website kan dit meerdere uren duren. Met het express ticket kom je overal vooraan in de rij, en hoef je dus nergens echt heel lang te wachten. Ik heb al besloten om express tickets te kopen voor ons New York bezoek in juni, ik heb weinig zin om een paar uur van onze New York tijd te besteden aan wachten in het Empire State building.
Er zijn ook nog combinatie tickets te koop met andere bezienswaardigheden, maar ik wil persé de express tickets, dus ik bestel ze gewoon rechtstreeks op de website van het ESB.

Harry
els70
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door els70 »

45$ is wel best veel voor zo een vip ticket :?
Iemand een idee wanneer het een rustig moment is om de empire te bezoeken? De weekdagen mss ?
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

els70 schreef:45$ is wel best veel voor zo een vip ticket :?
Iemand een idee wanneer het een rustig moment is om de empire te bezoeken? De weekdagen mss ?
Geloof dat het er altijd druk is.
Toen wij naar het Impire wilden, stond er al een lange rij buiten, het was toen al donker en dat is volgens mij een heel geliefde tijd.
De dag er op waren we redelijk snel boven, was denk ik rond een uur of vijf, zodoende waren we de meute voor die in het donker naar boven wilden en konden de zonsondergang zien.
Hadden wel de tickets ( de gewone) via internet besteld.
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

Wij waren er 's ochtends iets over achten, nog helemaal geen rij en konden zo doorlopen naar boven.... Nou jah ,naar de lift dan hè.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Mag je net zo lang boven blijven al je wilt of is er een bepaalde tijd aan verbonden?
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

ina schreef:Mag je net zo lang boven blijven al je wilt of is er een bepaalde tijd aan verbonden?
Ja hoor,je mag net zolang boven blijven als je wilt.
USAfan
Amerikafan

Bericht door USAfan »

Erg mooi hoor al die foto´s van de Skyline.

Een vraagje over "Liberty State Park", de foto's en films die je vanuit die kant ziet vind ik altijd het mooiste.
Ik was een beetje aan het kijken hoe je er nou kunt komen, klopt het dat je er via "statue cruises" kunt komen.
Dat je dan dus eerst naar "the Statue of Liberty" gaat, daarna naar "Ellis Island" en dan nog eens naar "Liberty State Park".
Of is dat niet mogelijk omdat je vanuit New York begint?
Natasja L.
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Natasja L. »

USAfan schreef:Erg mooi hoor al die foto´s van de Skyline.

Een vraagje over "Liberty State Park", de foto's en films die je vanuit die kant ziet vind ik altijd het mooiste.
Ik was een beetje aan het kijken hoe je er nou kunt komen, klopt het dat je er via "statue cruises" kunt komen.
Dat je dan dus eerst naar "the Statue of Liberty" gaat, daarna naar "Ellis Island" en dan nog eens naar "Liberty State Park".
Of is dat niet mogelijk omdat je vanuit New York begint?
Volgens mij gaat die alleen naar Statue of Liberty en Ellis Island. Wij zijn op eigen houtje naar Liberty State Park gegaan. Wij sliepen in destijds in het Hilton New York en hebben de metro gepakt naar Penn Station. Pak de PATH subway naar of Pavonia/Newport of Hoboken. (kan allebei, en maakt weinig uit in de reistijd) Vanaf daar pak je de Light Rail naar Liberty Park. Vanaf dit punt rijden er shuttlebussen naar het park.

Vanaf Liberty State Park vaart er ook een ferry naar de Statue of Liberty en Ellis Island. Toen wij er waren was het helemaal niet zo druk om naar de Statue of Liberty te gaan. De rij met mensen was een stuk minder; dit in tegenstelling tot het vertrek vanaf Battery Park.

Natuurlijk ben je ook wat tijd kwijt om naar Liberty State Park te gaan. Maar je krijgt er een fantastisch uitzicht voor terug én minder drukte voor de ferry. Ik vind het echt een aanrader. Ik hoor er zo weinig mensen over, die daar ook naar toe zijn geweest. Ik kan me voorstellen dat je deze bezienswaardigheid overslaat als je maar 3/4 dagen in New York bent. Maar voor degene die net als wij minimaal een week in New York verblijven is het toch wel een must. Jammer dat de meeste mensen een beetje blijven hangen bij de 'typische toeristische plekjes'.

Ik zou ook nog wel eens leuke tips willen horen die niet zo voor de hand liggen, maar wel de moeite waard zijn om te bezoeken. De 'hidden gems' om het zo maar te zeggen.
Als expats woonachtig in Amerika

http://ourlifeoverseas.blogspot.com/
els70
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door els70 »

Natasja L. schreef:
USAfan schreef:

Vanaf Liberty State Park vaart er ook een ferry naar de Statue of Liberty en Ellis Island. Toen wij er waren was het helemaal niet zo druk om naar de Statue of Liberty te gaan. De rij met mensen was een stuk minder; dit in tegenstelling tot het vertrek vanaf Battery Park.

.
Ik zie via google earth dat er een brug ligt tussen state park en ellis island,een ferry hoeft dus niet
Natasja L.
Amerika-ontdekker
Contacteer:

els70 schreef:
Natasja L. schreef:
Ik zie via google earth dat er een brug ligt tussen state park en ellis island,een ferry hoeft dus niet
De Liberty Walkway is een brug die dit park met Ellis Island verbindt. Het is overigens alleen toegankelijk voor geautoriseerde voertuigen. Het zou wel heel makkelijk zijn, als we met z’n allen via de brug naar Ellis Island konden gaan.

ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Kan je bij het Liberty state park je auto parkeren wij zitten met ons motel in de wijk north bergen, dus misschien wel makkelijk om erheen te rijden.
Laatst gewijzigd door ina op 29 feb 2008, 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
USAfan
Amerikafan

Bericht door USAfan »

Het leek mij namelijk heel makkelijk om er via de "statue cruises" te komen, die zouden we toch al doen en zo zouden we dat mooie stukje ook nog ff meepikken.
Natasja L.
Amerika-ontdekker
Contacteer:

ina schreef:Kan je bij het Liberty state park je auto parkeren wij zitten met ons motel in de wijk north bergen, dus misschien wel makkelijk om erheen te rijden.
Bij het park is er voldoende parkeergelegenheid voor eigen vervoer.

Racerke
Amerikakenner

Bericht door Racerke »

ANY schreef:Top of the Rock, Rockefeller center vond ik erg mooi. Toen wij er waren stond er zelfs helemaal geen rij.
Bij ons ook niet ... en eenmaal boven genieten geblazen.
Gekke lift

Een helicoptervlucht is leuk, was ook leuk, maar toch enkel boven het water vliegen is ook een beetje saai... .
(met de nadruk op beetje :wink: )
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer