Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
All About WASHINGTON DC
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: All About WASHINGTON DC
Voor degene die recent in DC zijn geweest. Hebben jullie gebruikt gemaakt van Capital Bikeshare en zo ja, hoe beviel het?
Op zoek naar een Amex referral link? PB mij.
- Coyote Buttes
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Yep, ikke.
Dit werkte prima. We hadden alleen 2 keer pech dat op de plek dat we graag een fiets wilden pakken, er geen fietsen beschikbaar waren.
Maar dat zie je in de app.
Eigenlijk werkte het perfect voor een prima prijs.
In New York hebben we het ook gedaan, maar dit werkte minder.
Het is een stuk duurder, maar wij voelden ons niet echt veilig in New York op de fiets. Mijn vrouw is 2 keer bijna op een auto of op plotseling overstekende voetgangers geknald.
Dit werkte prima. We hadden alleen 2 keer pech dat op de plek dat we graag een fiets wilden pakken, er geen fietsen beschikbaar waren.
Maar dat zie je in de app.
Eigenlijk werkte het perfect voor een prima prijs.
In New York hebben we het ook gedaan, maar dit werkte minder.
Het is een stuk duurder, maar wij voelden ons niet echt veilig in New York op de fiets. Mijn vrouw is 2 keer bijna op een auto of op plotseling overstekende voetgangers geknald.
-
- Amerikafan
@Coyote Buttes
Thanks voor je reactie.
Hoe waren de fietsenpaden/wegen waar je met de fiets mag komen? Wij zijn verwend met een goed fietsinfrastructuur maar kan mij voorstellen dat het daar nog niet zo is, ik kan mij vergissen. Is het een beetje duidelijk waar je bijvoorbeeld wel en niet mag fietsen? Al dan niet op de stoep.
En is een helm verplicht? Voor zover ik kan vinden niet het niet verplicht en zie ook genoeg mensen fietsen zonder helm.
Thanks voor je reactie.
Hoe waren de fietsenpaden/wegen waar je met de fiets mag komen? Wij zijn verwend met een goed fietsinfrastructuur maar kan mij voorstellen dat het daar nog niet zo is, ik kan mij vergissen. Is het een beetje duidelijk waar je bijvoorbeeld wel en niet mag fietsen? Al dan niet op de stoep.
En is een helm verplicht? Voor zover ik kan vinden niet het niet verplicht en zie ook genoeg mensen fietsen zonder helm.
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Fietsen in DC is "hit-or-miss", zoals ze hier zeggen. Rondom de National Mall is het best te doen, maar als je we hoofdaders volgt dan kan het best spannend worden.
Hier is informatie over fietsen op de National Mall: https://www.nps.gov/nama/planyourvisit/ ... mation.htm
Fietsen in DC (algemeen): https://ddot.dc.gov/sites/default/files ... ct2012.pdf
Iedereen onder de 16 moet verplicht een helm op...
Hier is informatie over fietsen op de National Mall: https://www.nps.gov/nama/planyourvisit/ ... mation.htm
Fietsen in DC (algemeen): https://ddot.dc.gov/sites/default/files ... ct2012.pdf
Iedereen onder de 16 moet verplicht een helm op...
-
- Amerikafan
@Big Al
Thanks voor de info.
Ik ben voornamelijk van plan om rondom National Mall te fietsen idd. Hooguit nog naar Arlington.
Thanks voor de info.
Ik ben voornamelijk van plan om rondom National Mall te fietsen idd. Hooguit nog naar Arlington.
- Big Al
- Amerika-expert
Op the Mall (brink) is het heel goed fietsen. Wel veel wandelaars, maar geen auto's. De paden zijn echter heel breed.
Ik heb een vraag m.b.t. parkeren.
Zie dat er veel aan de hand is in public parking.
Openingstijden verschillen zelfs bepaalde dagen gesloten en maximale hoogte.
Ik heb nu een parking gevonden die op zondag open is en waar een Surburban
kan parkeren. Alleen is de openingstijd zondag 10.00 am - 07.00 pm.
Gaat mij erom als ik op zondag bv. om 08.00 am zou willen uitrijden
kan dat gewoon?
Lijkt mij dat je altijd zou moeten kunnen uitrijden maar weet het niet zeker.
Zie dat er veel aan de hand is in public parking.
Openingstijden verschillen zelfs bepaalde dagen gesloten en maximale hoogte.
Ik heb nu een parking gevonden die op zondag open is en waar een Surburban
kan parkeren. Alleen is de openingstijd zondag 10.00 am - 07.00 pm.
Gaat mij erom als ik op zondag bv. om 08.00 am zou willen uitrijden
kan dat gewoon?
Lijkt mij dat je altijd zou moeten kunnen uitrijden maar weet het niet zeker.
- Big Al
- Amerika-expert
Het hangt van de garage af of je buiten de openingstijden de garage nog kan verlaten. Houdt er ook rekening mee dat veel garages niet toestaan dat je er na sluitingstijd nog staat.
Voorbeeld van een bord bij een garage waar je vastzit tot ze weer open zijn:
Heb ook dit commentaar nog gevonden (drie jaar oud):
Voorbeeld van een bord bij een garage waar je vastzit tot ze weer open zijn:
Heb ook dit commentaar nog gevonden (drie jaar oud):
a lot of the lots listed on Spothero or Parking Panda that say they have in-and-out privileges don't actually - the garage itself technically has them but the only way out after hours is with a keycard and they only give keycards to monthly parkers
Thanks Big Al
Gisteren ook nog aan het speuren geweest het is wel een dingetje daar.
Kwam het volgende tegen bij de garage:
If you are parking overnight, your vehicle will only be accessible during posted garage hours.
Please note, only one entry and exit allowed per reservation, unless specifically stated
Dus in mijn geval voor 10.00 am de auto ophalen is niet mogelijk.
Gisteren ook nog aan het speuren geweest het is wel een dingetje daar.
Kwam het volgende tegen bij de garage:
If you are parking overnight, your vehicle will only be accessible during posted garage hours.
Please note, only one entry and exit allowed per reservation, unless specifically stated
Dus in mijn geval voor 10.00 am de auto ophalen is niet mogelijk.
- Big Al
- Amerika-expert
@habbekuk - Als je wat meer over je plannen laat weten kunnen we meedenken.
Ik ben beetje aan het bekijken wat makkelijk is.
In Washington zal ik geen auto gebruiken maar wil op een
makkelijke manier van IAD richting centrum gaan.
Silverline is al snel 1 uur.
Airport transfer is duurder dan auto huren voor 1 dag.
Avis auto huren en volgende dag inleveren in Washington zelf.
Denk dat het laatste het goedkoopst en makkelijkste is.
In Washington zal ik geen auto gebruiken maar wil op een
makkelijke manier van IAD richting centrum gaan.
Silverline is al snel 1 uur.
Airport transfer is duurder dan auto huren voor 1 dag.
Avis auto huren en volgende dag inleveren in Washington zelf.
Denk dat het laatste het goedkoopst en makkelijkste is.
- Big Al
- Amerika-expert
Als kosten geen bezwaar zijn zou ik een Uber nemen - zal afhankelijk van files 30-60 minuten in beslag nemen en rond de $65 zijn.
Silverline is goedkoop (< $10) en zal ook minder dan een uur in beslag nemen. Het laatste stuk(je) kan je lopen of via Uber doen.
Auto huren lijkt me omslachtig en duur. Zal 30-60 minuten rijden zijn, maar je bent ook al gauw veel tijd kwijt met de shuttle en bij de balie. Als je een afslag mist (vrij snel gebeurd op die route) komt er relatief veel tijd bij. Dan moet je nog parkeren en de volgende dag de auto weer inleveren, wat je al gauw een uur zal kosten dat je niet aan "sightseeing" kan besteden.
Silverline is goedkoop (< $10) en zal ook minder dan een uur in beslag nemen. Het laatste stuk(je) kan je lopen of via Uber doen.
Auto huren lijkt me omslachtig en duur. Zal 30-60 minuten rijden zijn, maar je bent ook al gauw veel tijd kwijt met de shuttle en bij de balie. Als je een afslag mist (vrij snel gebeurd op die route) komt er relatief veel tijd bij. Dan moet je nog parkeren en de volgende dag de auto weer inleveren, wat je al gauw een uur zal kosten dat je niet aan "sightseeing" kan besteden.
Bedankt weer
Ik zoek het gemak maar de prijzen leg ik er wel naast. Auto huren kost inderdaad meer tijd met parkeren en inleveren.
Wij zijn waarschijnlijk met 5 volwassenen dus 5 grote en 5 kleine koffers.
Auto huren Suburban komt nu op € 156,- en parkeren € 20,-
Uber misschien 1, 2 of 3 auto`s is dan ook erg makkelijk.
Silverline uitstaphalte is op ca. 3 min lopen van ons verblijf.
Aankomst IAD mogelijk ca. 15.30 misschien is het dan druk op de weg richting DC ?

Ik zoek het gemak maar de prijzen leg ik er wel naast. Auto huren kost inderdaad meer tijd met parkeren en inleveren.
Wij zijn waarschijnlijk met 5 volwassenen dus 5 grote en 5 kleine koffers.
Auto huren Suburban komt nu op € 156,- en parkeren € 20,-
Uber misschien 1, 2 of 3 auto`s is dan ook erg makkelijk.
Silverline uitstaphalte is op ca. 3 min lopen van ons verblijf.
Aankomst IAD mogelijk ca. 15.30 misschien is het dan druk op de weg richting DC ?
- Big Al
- Amerika-expert
UberXL (voor 6 personen) zal misschien net passen met z'n allen en de baggage, maar dat is niet helemaal zeker. Normaal tarief is $80 van IAD naar de National Mall in DC.
Spitsuur begint rond 15u op werkdagen. Dan zit het verkeer al snel vast rondom DC, al zou je met een E-ZPass transponder geen tol hoeven betalen voor de Express Lanes. Dan heb je wel de speciale E-ZPass Flex nodig. Van DC naar IAD zijn er een speciale banen voor de laatste 10 mijl of zo naar de luchthaven. Daar wordt geen tol voor geheven.
Overigens vallen de files over het algemeen nog wel mee op die route, vooral als je s'-middags richting DC rijdt. Reken op een extra halfuur of zo.
Daar je met z'n vijven bent zou ik een UberXL nemen, omdat het prijsverschil tussen 5 kaartjes voor de Silverline en een UberXL niet bijster groot is. Bovendien hoef je dan niet met je koffers te slepen. Lijkt me te prefereren na zo'n lange vlucht.
Spitsuur begint rond 15u op werkdagen. Dan zit het verkeer al snel vast rondom DC, al zou je met een E-ZPass transponder geen tol hoeven betalen voor de Express Lanes. Dan heb je wel de speciale E-ZPass Flex nodig. Van DC naar IAD zijn er een speciale banen voor de laatste 10 mijl of zo naar de luchthaven. Daar wordt geen tol voor geheven.
Overigens vallen de files over het algemeen nog wel mee op die route, vooral als je s'-middags richting DC rijdt. Reken op een extra halfuur of zo.
Daar je met z'n vijven bent zou ik een UberXL nemen, omdat het prijsverschil tussen 5 kaartjes voor de Silverline en een UberXL niet bijster groot is. Bovendien hoef je dan niet met je koffers te slepen. Lijkt me te prefereren na zo'n lange vlucht.
UberXL is normaal ook richting Suburban alleen de chauffeur zit er nu bij.
Moet volgens mij wel lukken en anders een koffer tussen de rij of opschoot.
Dan zal ik de spits wel meepakken maar neem aan dat Uber wel de Toll baan zal gebruiken.
Zelf heb ik de Sunpass Pro die werkt wel met de E-Zpass maar de flex zegt mij niets.
Autohuur laat ik schieten maar even om te weten kan de Pro wel de Flex Toll baan op?
UberXL zal duurder zijn en afhankelijk van vraag maar gemak is ook erg plezierig.
Soms hebben luchthavens een speciale plek voor Uber is dat op IAD ook het geval?
Terug vliegen wij van DCA op een zondag.
Big Al super bedankt voor alle info heel plezierg.
Fijne dagen
Moet volgens mij wel lukken en anders een koffer tussen de rij of opschoot.
Dan zal ik de spits wel meepakken maar neem aan dat Uber wel de Toll baan zal gebruiken.
Zelf heb ik de Sunpass Pro die werkt wel met de E-Zpass maar de flex zegt mij niets.
Autohuur laat ik schieten maar even om te weten kan de Pro wel de Flex Toll baan op?
UberXL zal duurder zijn en afhankelijk van vraag maar gemak is ook erg plezierig.
Soms hebben luchthavens een speciale plek voor Uber is dat op IAD ook het geval?
Terug vliegen wij van DCA op een zondag.
Fijne dagen

- Big Al
- Amerika-expert
UberXL biedt ruimte voor "t/m 6 personen en/of baggage". Zodra een Uber-bestuurder de rit accepteert weet je wat voor wagen het is. Je kan dan denk ik nog annuleren (of een tweede bestellen). Overigens bestaat er ook een klasse UberXXL - die zal zeker passen. Ik heb die echter niet gezien toen ik naar de (realtime) mogelijkheden keek.
Een "Flex-transponder" heeft een schuifje waarmee je kan aangeven dat er voldoende mensen in de auto zitten om in aanmerking te komen voor het gratis gebruik van de Express Lanes. Met een gewone transponder betaal je de aangegeven tol. Die fluctueert echter afhankelijk van het tijdstip.habbekuk schreef:Dan zal ik de spits wel meepakken maar neem aan dat Uber wel de Toll baan zal gebruiken.
Als ik het me goed herinner zijn er (vrijwel?) geen banen die specifiek voor auto's met meerdere passagiers bedoeld zijn.habbekuk schreef:Autohuur laat ik schieten maar even om te weten kan de Pro wel de Flex Toll baan op?
Er zijn inderdaad banen die alleen gebruikt mogen worden door auto's met een minimum aantal personen (meestal 3). Term: HOV (High Occupancy Vehicle). Dat hangt echter van het tijdstip en de situatie af... Gebruik van de transponder is niet altijd nodig, maar soms wel verplicht.
Details: https://www.vdot.virginia.gov/travel-tr ... uters/hov/
Let er overigens op dat je de eigen transponder in een beschermend hoesje hebt zitten als je met een taxi of Uber reist, anders loop je de kans dat de ontvangers hem uitlezen en je voor het gebruik van het wegdeel moet betalen... (aluminiumfolie werkt al)
Zou ik inderdaad doen!habbekuk schreef:UberXL zal duurder zijn en afhankelijk van vraag maar gemak is ook erg plezierig.
Inderdaad. Zie https://www.flydulles.com/parking-trans ... sportation.habbekuk schreef:Soms hebben luchthavens een speciale plek voor Uber is dat op IAD ook het geval?
Graag gedaan en jullie ook fijne dagen toegewenst!habbekuk schreef:Terug vliegen wij van DCA op een zondag.
Fijne dagen
Heel veel informatie nog
Topper

Topper
Wij (2 volwassenen en 2 kinderen) zitten in april '25 een week in de omgeving van Washington. Ik heb nu het Homewood Suites hotel Falls Church geboekt. Voor ons handig want het is een soort appartement idee met aparte slaapkamer(s), dan kunnen de kinderen eerder naar bed. Ik zag dat het hotel ook dicht bij een metrohalte van de oranjelijn ligt dus ideaal om de stad in te gaan. Althans het lijkt allemaal ideaal maar omdat ik nooit eerder in Washington ben geweest ben ik benieuwd naar jullie pro's en con's 

2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2023 Florida
2013 Florida
2012 Las Vegas
2012 Denver - SF - LA
2011 Nevada
2011 New York & Florida
2010 Florida
2009 New York
2004/1996/1995
2023 Florida
2013 Florida
2012 Las Vegas
2012 Denver - SF - LA
2011 Nevada
2011 New York & Florida
2010 Florida
2009 New York
2004/1996/1995
Volgens mij is de metro ca. 20 min lopen of eerst een stukje met de bus.
In totaal al minimaal 1 uur of langer reizen met volgens mij nogmaals overstappen.
Geen idee hoe oud je kids zijn maar het is best wat reistijd.
In totaal al minimaal 1 uur of langer reizen met volgens mij nogmaals overstappen.
Geen idee hoe oud je kids zijn maar het is best wat reistijd.
Heb jij tips qua hotels in (de omgeving van) Washington? Er zouden natuurlijk ook met de auto de stad in kunnen gaan ipv metro. Maar dan zit je weer met parkeerkosten…lastig zeg!
2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2023 Florida
2013 Florida
2012 Las Vegas
2012 Denver - SF - LA
2011 Nevada
2011 New York & Florida
2010 Florida
2009 New York
2004/1996/1995
2023 Florida
2013 Florida