Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

6-7 dagen alleen maar New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Johan VL
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 6-7 dagen alleen maar New York

Bericht door Johan VL »

GinnyUSA schreef: En twintig minuten lopen op een dag is natuurlijk geen probleem, maar na een week heb je er hele dagen lopen achter elkaar op zitten. Daarbij draagt het uitstappen van je hotel en meteen in de stad zitten enorm bij aan de belevenis, vind ik.
Heb je wel een punt. Ik ga eens even kijken naar dat wat je noemt.
Johan VL
Amerikafan

Bericht door Johan VL »

Ik heb een ander gevonden. Wel bijna dubbel zo duur. Maar die zit wel beter, en dat komt ook beter uit met de metro vanaf JFK zoals ik het zie.

Long Island City. Dan ben je met de metro binnen een kwartiertje wel in Manhattan...

https://www.google.nl/maps/dir/LIC+Hote ... 74!1m0!3e3
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

De meeste mensen boeken eerst een vlucht en dan pas het hotel ... kan best zijn dat je bijvoorbeeld 1 dag vroeger of later op een leuke ticketprijs uitkomt ... als je dan je hoteldata wil veranderen, is niet gezegd dat je dezelfde deal krijgt ....

ZEKER nog NIETS boeken dat niet gratis opzegbaar is!! Grote kans dat je nog op een leuke aanbieding stuit.

Overigens vond ik de ticketprijs die je eerder noemde, heel niet gek. Die 340 euro vanaf Brussel is inderdaad wel supermooi, maar vanaf Amsterdam ga je dat sowieso maar sporadisch tegenkomen, dat is echt een gelukstreffer, denk ik.

Tja, en dat je nu 2x zo duur bent, is niet zo gek .... hoe verder van het centrum, hoe goedkoper ... LIC is echt een veel betere keuze, wat dat betreft en inderdaad heeeeeel makkelijk aan te rijden met het OV vanaf JFK ... een van de redenen waarom ik zelf het liefst voor JFK kies (al zou ook bij mij de ticketprijs de doorslaggevende factor zijn ...)
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Johan VL
Amerikafan

Bericht door Johan VL »

Ticketprijs heb ik al wel gekeken Meyem. Die is hetzelfde voor een dag eerder of later. Is niet veel veranderd met de prijs die ik vorig jaar zag. Denk het wordt dan gewoon direct Schiphol-JFK, dat is dan met Delta.

Je met de metro lijnen ziet dit er wel beter uit. Omdat je toch veel met de metro doet (heb ik gekeken, effe naar Coney Island of effe naar de Brooklyn Bridge doe je niet lopend, je hebt toch overal de metro voor nodig denk ik), is dit wel beter.

Wat me alleen opvalt, dat ik er geen fastfood restaurants in de buurt zie, de bekende namen zeg maar. Dat was bij die in Flushing wel. De deur uit en er zat Wendy's, Popeye's, McDonalds en 2 ijszaken. Maar moet nog even beter kijken misschien.

Als je 7 dagen 2x per dag 3 kwartier langer in de metro zit, da's ook zonde van de tijd hè. Dan gooi je 10 uur in die dagen weg met meer in de metro zitten, vanaf Flushing ten op zichte van dit. De reviews hier waren ook ietsjes beter. En het uitzicht vanaf het dak vind ik ook wel mooi. Die ene keer dat je dan naar New York gaat moet je niet op een paar euro op je hotel bezuinigen denk ik.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Nee, LIC is inderdaad geen 'gezellige' buurt, voor eten e.d. zou ik me gewoon naar Manhattan begeven, daar heb je keus uit van alles wat je maar zou willen.
Hoe oud is je dochter? Mijn laatste blog (en een eerdere ook, trouwens) gaat over mijn trip met mijn nicht, misschien vind je er nog wat tips tussen?

Een enkeling doet ALLES lopend in NYC (lees dan waarschijnlijk: Manhattan) maar ook van noord naar zuid is nog een pittig stukje, dus ja, m.i. is een Metrocard geen overbodige luxe (7-daags is de beste optie, de kaart zelf kost 1$ en kun je weer opladen, ook nog jaren later, dus lekker bewaren straks). Die kaart kun je trouwens ook voor de bussen gebruiken, als je eens een dagje boven de grond wilt blijven ...

Zelf heb ik een aantal keer naar alle tevredenheid in the Country Inn & Suites vertoefd. Er zijn daar diverse subway stations in de buurt, dus dan heb je op de terugweg nog wat meer opties.
Mag ik vragen wat je nu per nacht betaalt?
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Carolena
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Carolena »

Johan VL schreef:ik het dat hotel trouwens niet voor 125 euro per nacht, maar voor 721 euro voor 8 nachten met 2 personen. Da's ook wat waard hè. Dichterbij kwam ik al snel op 1.400 euro minimaal voor een review-score van meer dan 8,0. Voor 680 euro kun je weer leuke dingen doen. Of denk ik nu verkeerd?
Ons hotel kost 740eur voor 6n, metrohalte op 150m en 10min van Manhattan.
Is in Long Island City
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Johan zoekt waarschijnlijk een kamer met 2 bedden, dat kan zomaar wat duurder uitpakken dan wanneer dat niet uitmaakt ....
Maar misschien wel goed om even aan te geven waar jullie geboekt, hebben, want Johan heeft nu het LIC hotel en dat had jij toch ook? Dus als jij veel goedkoper uit bent, zou dat voor hem wel interessante info kunnen zijn.
(Waarom noemde jij trouwens de makkelijke verbinding met La Guardia? Daar kom je toch niet aan, denk ik?)
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Overweeg zeker toch ook eens deze YMCA:
http://www.ymcanyc.org/association/gues ... tsiderooms

Deze zit echt op een prachtlocatie .... door de stapelbedden heb je snachts iets meer privacy en toiletten op de gang voor een week overleef je wel. Ik heb hier vorig jaar een week vertoefd en er geen moment spijt van gehad.
Een 2 pp kamer voor 8 nachten in mei komt op 1144$ en dat is onder de 1000 euro, geloof ik.
Er logeert van alles, veel jonge mensen, maar ook ouderen (ahum ... :mrgreen: ) en zelfs gezinnen met jonge kinderen ... ik vond het er best gezellig ...
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Carolena
Amerikafan

Bericht door Carolena »

meyem schreef:Johan zoekt waarschijnlijk een kamer met 2 bedden, dat kan zomaar wat duurder uitpakken dan wanneer dat niet uitmaakt ....
Maar misschien wel goed om even aan te geven waar jullie geboekt, hebben, want Johan heeft nu het LIC hotel en dat had jij toch ook? Dus als jij veel goedkoper uit bent, zou dat voor hem wel interessante info kunnen zijn.
Meyem, dacht dat Johan een hotel in Flushings had, vlakbij La Guardia. Wij hebben het LIC.
Had een beetje snel gelezen en dacht dat zijn vlucht op La Guardia al vast lag en daarom een hotel zocht daar in de buurt, maar eigenlijk was het andersom :wink:
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Carolena schreef:Meyem, dacht dat Johan een hotel in Flushings had, vlakbij La Guardia. Wij hebben het LIC.
Johan VL schreef:Ik heb een ander gevonden. Wel bijna dubbel zo duur. Maar die zit wel beter, en dat komt ook beter uit met de metro vanaf JFK zoals ik het zie.
Long Island City. Dan ben je met de metro binnen een kwartiertje wel in Manhattan...
https://www.google.nl/maps/dir/LIC+Hote ... 74!1m0!3e3
Nee, hij heeft een nieuwe boeking gemaakt, ook het LIC hotel, bijna 2x zo duur als zijn vorige boeking, dus ik denk richting de 1400 euro voor 8 nachten? Dat is dus veel meer dan jullie betalen, toch?
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Carolena
Amerikafan

Bericht door Carolena »

Ohh, sorry! Daar heb ik blijkbaar over gelezen!

Ik denk wel dat ik een koopje gedaan heb toen, ben ook Genius op booking.com. Een week later kostte dezelfde kamer bijna 400$ meer. We hebben zelfs een superior king voor die prijs.
Mijn prijs is met alle taxen in. Heb vorige week dan ook gevraagd om het ineens af te schrijven van mijn MC, omdat de dollarkoers redelijk staat. Normaal moesten we ter plaatse betalen.

Geluk gehad denk ik!!
Johan VL
Amerikafan

Bericht door Johan VL »

meyem schreef:Nee, LIC is inderdaad geen 'gezellige' buurt, voor eten e.d. zou ik me gewoon naar Manhattan begeven, daar heb je keus uit van alles wat je maar zou willen.
Hoe oud is je dochter? Mijn laatste blog (en een eerdere ook, trouwens) gaat over mijn trip met mijn nicht, misschien vind je er nog wat tips tussen?

Een enkeling doet ALLES lopend in NYC (lees dan waarschijnlijk: Manhattan) maar ook van noord naar zuid is nog een pittig stukje, dus ja, m.i. is een Metrocard geen overbodige luxe (7-daags is de beste optie, de kaart zelf kost 1$ en kun je weer opladen, ook nog jaren later, dus lekker bewaren straks). Die kaart kun je trouwens ook voor de bussen gebruiken, als je eens een dagje boven de grond wilt blijven ...

Zelf heb ik een aantal keer naar alle tevredenheid in the Country Inn & Suites vertoefd. Er zijn daar diverse subway stations in de buurt, dus dan heb je op de terugweg nog wat meer opties.
Mag ik vragen wat je nu per nacht betaalt?
Ik heb de kaart beetje bestudeerd. Er zit een Checkers op ca 500 meter. Nog nooit van gehoord. Maar die zitten alleen in het oosten zag ik. Daar kun je nog een hambuger halen. De rest is volgens mij niet zo keten achtig wat er zit. Ja, de Subway. Maar da's meer voor 's-ochtends... In Manhattan zit wel alles ja zag ik (ik had even bij TimeSquare gekeken). Dat LIC lijkt meer alsof daar vroeger veel industrie is geweest. Ik ken de geschiedenis verder niet van New York, maar zoals ik het een beetje met streetview zag.

Dochter is 15. Ik ga je blog zeker lezen. Moet hem alleen even opspeuren, maar dat gaat goed komen.

Met metro ook nog even opspeuren hoe dat precies werkt. Had dat al eens gevraagd, maar geen idee of het inmiddels veranderd is. De kaart kon je in ieder geval bij JFK al kopen meen ik me te herinneren. Metro-plan heb ik al gedownload. Altijd makkelijk denk ik. Alles lopen is lef hebben. Denk je loopt al genoeg. Van Central Park naar Brooklyn Bridge lopen, en weer terug, dan zit je er denk ik aardig doorheen. Dan beter met de metro. Mooi dat die ook voor de bus geldig is. Dat zat ik me gisteren af te vragen. Misschien dat we een keer naar Staten Island willen (daar zit een winkel waar ze graag naartoe wou), en dat moest dan met de bus.

Ik betaal nu net geen 1.000 euro voor 2 personen voor 7 nachten. Daar zit dan ontbijt bij. Maar dat schijnt geen Van der Valk te zijn. Maar goed, we zijn toch niet zo'n ontbijters. Broodje en koffie is genoeg. Toeristenbelasting komt er dan nog bij (3,50 dollar per persoon per nacht dacht ik dat ik gelezen had). Ik had eerst een fout gemaakt. Terug 2-6 ingegeven. Maar 2-6 moeten we in NL zijn. En je zit met het tijdsverschil. Dat was even tricky. Klinkt misschien dom, maar je moet er net even toch bij na denken. Nu checken we dus 1-6 uit, dacht 17:25 vertrekt het vliegtuig, dan 2-6 weer in NL.
Johan VL
Amerikafan

Bericht door Johan VL »

meyem schreef:Johan zoekt waarschijnlijk een kamer met 2 bedden, dat kan zomaar wat duurder uitpakken dan wanneer dat niet uitmaakt ....
Heb 2 losse bedden ja, maar 1 groot bed zou op zich geen probleem zijn. Hebben we eerder gehad. Da's op zich niet zo erg, maar 2 losse bedden is wel handiger ja. Ik heb hem gewoon via booking.com geboekt. Daar waren de prijzen gisteren voor 1 groot bed of 2 losse bedden allebei hetzelfde.

Ik kan dit wel annuleren tot 23 mei, kosteloos. Veel hotels bij booking.com kun je niet gratis annuleren. Klik je verder, dan kost het bijvoorbeeld 800 euro zonder annuleren, met annuleren 920 euro. Dat maakt misschien het verschil uit. Vandaag kreeg ik wel een mailtje dat de prijzen in New-York gezakt waren. Blijf het in de gaten houden :-).
Johan VL
Amerikafan

Bericht door Johan VL »

meyem schreef: Nee, hij heeft een nieuwe boeking gemaakt, ook het LIC hotel, bijna 2x zo duur als zijn vorige boeking, dus ik denk richting de 1400 euro voor 8 nachten? Dat is dus veel meer dan jullie betalen, toch?
Die in Flushing was 630 euro voor 7 nachten. Deze dus 995 euro. OK, bijna dubbel zo duur is een beetje overdreven :mrgreen:
Johan VL
Amerikafan

Bericht door Johan VL »

Carolena schreef: Ik denk wel dat ik een koopje gedaan heb toen, ben ook Genius op booking.com. Een week later kostte dezelfde kamer bijna 400$ meer. We hebben zelfs een superior king voor die prijs.
Ik ook genius. Ik boek al jaren bij booking.com. Eigenlijk nergens anders. Alleen dan wel gewoon in Europa. Dit wordt pas de 2e keer naar Amerika. En de vorige was alles geregeld via Fox.
Johan VL
Amerikafan

Bericht door Johan VL »

Afbeelding

Die toeristenbelasting zit er in zie ik nu, dat scheelt ook weer :D
Carolena
Amerikafan

Bericht door Carolena »

Onze is om precies te zijn 756 dollar zonder taxen, 888,50 dollar met taxen (740eur) voor 6n. Denk dat wij echt een "geheime deal" op de kop hebben kunnen tikken op dat moment. (dagelijks zoeken op booking.com en expedia loont!)
Omdat de dollar momenteel gunstig staat, hebben we vorige week gevraagd om het bedrag nu al af te rekenen via onze MC. We kunnen nog altijd wel annuleren tot een aantal dagen van te voren. Maar dat gaat niet gebeuren! Goei gevoel bij dit hotel!
Van het ontbijt moet je in Amerika in het algemeen niet al te veel verwachten, wij zijn blij met een koffietje en een sneetje toast voor we op pad gaan, maar volgens verschillende reviews valt het bij het LIC wel mee!
Wij gaan ook een metropas kopen voor een week. Wandelend is het doenbaar als je in Manhattan verblijft, maar vanuit Long Island City niet echt denk ik!
Johan VL
Amerikafan

Bericht door Johan VL »

Geheime deal heb je soms ja, klopt. Ik dacht dat jullie 23 mei gingen hè? Moet het dit weekend even allemaal rustig bij lezen op het forum. Was beetje druk afgelopen dagen. Jullie wilden dacht ik ook naar een honkbalwedstrijd hè? Wij ook :-). Maar geen major-league hoor. Gewoon kijken hoe ze in Central Park op z'n veldje meppen lijkt me al leuk om te zien. En naar zo'n batting-practice natuurlijk. Moet nog kijken waar die daar zit.
Carolena
Amerikafan

Bericht door Carolena »

Wij gaan van 17-23/5 en zouden idd graag een honkbalwedstrijd zien! Maar wel het grote geschut liefst :)!
Toen ik vorige keer in New Yok was, en door Central Park fietste, was er idd ergens een honkbal training aan de gang.. wel voor kinderen.
Johan VL
Amerikafan

Bericht door Johan VL »

meyem schreef: Hoe oud is je dochter? Mijn laatste blog (en een eerdere ook, trouwens) gaat over mijn trip met mijn nicht, misschien vind je er nog wat tips tussen?
Blog gevonden :mrgreen: Dat staat gewoon bij je onderschrift. Zat al te zoeken op het forum...

Dan had je geluk met de vluchtige controle in Reykjavik :-).

De Trump Tower, en het rode uni gebouw, om er even 2 te noemen, kun je daar gewoon naar binnen lopen? Misschien ook een gekke vraag, een theater, kun je daar ook gewoon naar binnen lopen? Zonder naar een voorstelling te gaan hè. Maar gewoon om het gebouw een beetje van binnen te kunnen zien (net als dus de Trump Tower en het rode uni gebouw bijvoorbeeld).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer