wedstrijd mets

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
dexter
Amerikafan
Berichten: 128
Lid geworden op: 02 nov 2012, 15:29

wedstrijd mets

Bericht door dexter »

Wij gaan in juli naar een wedstrijd van de mets.
Hoever van te voren moet je aanwezig zijn? Of kun je ook nog naar binnen als de wedstrijd al begonnen is?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7798
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: wedstrijd mets

Bericht door mtl »

Als het je eerste keer is raad ik je aan minstens een uur van te voren, anderhalf uur als je nog een kaartje aan de kassa moet kopen. Maar tijdens de wedstrijd mag je ook het stadion binnenlopen. Doen veel Amerikanen trouwens.
Gebruikersavatar
Thierry73
Amerikakenner
Berichten: 1246
Lid geworden op: 07 feb 2008, 16:37
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Haulerwijk

Re: wedstrijd mets

Bericht door Thierry73 »

Honkbal is een dagje uit, geen enkel probleem on tijdens de wedstrijd binnen te komen en weer weg te gaan.
Veel mensen gaan ook rustig eten en drinken halen tijdens de slagbeurt van de tegenstander.
Eigenlijk is de naam honkbalPARK ook wel heel typerend.

Het is met een groep vrienden gezellig, maar over het algemeen zijn de wedstrijden niet enorm spannend.
dexter
Amerikafan
Berichten: 128
Lid geworden op: 02 nov 2012, 15:29

Re: wedstrijd mets

Bericht door dexter »

Super! bedankt voor de info.
We hebben al kaarten gekocht dus dan hoeven we ons die dag niet zo te haasten om er optijd te zijn. mooi.
En als je er niet gelijk aan t begin bent dan mis je ook niet iets belangrijks/leuks?
We zitten in de bovenste ring vak 509. Hopelijk goede plekken :)
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2592
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: wedstrijd mets

Bericht door Bushmaster »

Afgelopen jaar naar de Yankees geweest, en zoals al eerder is aangegeven, don't rush.
Een honkbal wedstrijd is heeeel lang (kan heel lang zijn), mensen komen en gaan, van en naar de tribune.
In Yankee stadium hadden ze een "7th inning beer rule", je kan alcohol kopen tot aan het eind van de 7e inning,
dus mocht je dorstig zijn, inslaan voor het eind va de 7e inning :wink:
Gebruikersavatar
Baksteen666
Amerikafan
Berichten: 133
Lid geworden op: 18 mar 2013, 10:09
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Victoria, BC, Canada

Re: wedstrijd mets

Bericht door Baksteen666 »

Super! Ik ben zelf niet in Citi Field geweest, wel 2x in Safeco Field in Seattle, maar hoe het gaat zal het min of meer hetzelfde zijn. Je kunt ruim van tevoren al binnen, en er is dan ook al genoeg te zien.
Erg tof dagje Baseball. Daarnaast, de Mets gaan goed dit jaar! Hopelijk tijdens de wedstrijd waar jij naartoe gaat ook.
States visited: WA, ID, MT, ND, MN, WI, MI, NY, VT, NH, ME, MA, OR, CA
poel1966
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 01 jan 2014, 20:11
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Drenthe

Re: wedstrijd mets

Bericht door poel1966 »

Ook wij gaan naar de Mets in juli, wij hebben tickets voor LA Dodgers - Mets op zaterdag 25 juli met aansluitend een optreden van Heart. :D
Neem aan dat het met 4 personen goed te doen is met de Subway van Citi Field terug naar ons hotel in Midtown Manhattan op zaterdagavond, wat veiligheid betreft :?:
Afbeelding

Blog: Familie Poelman @ USA2015
Link: http://poel1966-usa2015.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7798
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: wedstrijd mets

Bericht door mtl »

Ja hoor, perfect. Metro naar/van grote evenementen is veilig en goed te doen.
jetusa
Amerikakenner
Berichten: 686
Lid geworden op: 03 mar 2015, 15:23

Re: wedstrijd mets

Bericht door jetusa »

Ik vind zo'n sportwedstrijd altijd weer een heel spektakel en kijk mijn ogen altijd uit. Als het de 1e keer is, zou ik niets willen missen en ruim op tijd aanwezig willen zijn.
Maar het is geen must en je kunt ook later binnenkomen en eerder vertrekken.
Als je helemaal bovenin zit zou ik een klein verrekijkertje meenemen.
mie
Amerikafan
Berichten: 146
Lid geworden op: 28 sep 2009, 23:02
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Edegem, België

Re: wedstrijd mets

Bericht door mie »

Wij gingen 3 jaar geleden naar de Yankees kijken en mijn mening is, dat je beter goed op tijd kan komen. Dit o.a. voor de sfeer (volkslied, voorstelling spelers, soort kwisje over de spelers, ...) en eventueel ook voor de gadgets die je gratis krijgt (bij ons was dat toen wat schoolgerief - pen, latje, cursusblok met Yankee-embleem ....) bij het binnenkomen van het stadion en vooral voor de kids toch een leuke herinnering zijn. Het spelletje zélf vonden wij zo verschrikkelijk saai echter. Dat die Amerikanen er zo massaal en voor toch behoorlijk wat geld naartoe komen, is voor ons een raadsel, cultuur zeker.... Wij hebben het dan ook niet tot het einde volgehouden. Maar het was wel een leuke belevenis in ieder geval én een must-do in NY. Veel plezier!!!
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2592
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: wedstrijd mets

Bericht door Bushmaster »

Het spelletje zélf vonden wij zo verschrikkelijk saai echter.
Dan moet je aan de dichtstbijzijnde amerikaan (die met z'n hele gezin op de tribune zit) vertellen dat je uit Nederland komt,
en dat dit je eerste honkbal wedstrijd is die je ziet in je leven,
dan heb je best een hele gezellige avond hoor, ik spreek uit ervaring :thumbup:
Gebruikersavatar
Thierry73
Amerikakenner
Berichten: 1246
Lid geworden op: 07 feb 2008, 16:37
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Haulerwijk

Re: wedstrijd mets

Bericht door Thierry73 »

Maar dat is volgens mij ook het hele principe van honkbal volgens mij. Maak er een gezellig dagje naar het park van.
Voor de sport kan het haast niet zijn.
Best leuk om met vrienden te spelen, maar een hele wedstrijd kijken is echt een taak hoor.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer