Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Air and Space Museum

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
wilcod
Amerika-newbie

Air and Space Museum

Bericht door wilcod »

Hoi allemaal,
We vertrekken volgende week naar de VS voor een rondreis door het Noordoosten. Ik wil graag naar het Air and Space Museum in Washington DC, heeft iemand ervaring met welk museum we het beste kunnen bezoeken: het Udvar-Hazy Center of het National Air and Space Museum in Washington zelf?
Alvast bedankt!
Raafje87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Re: Air and Space Museum

Bericht door Raafje87 »

Ik ben alleen maar in het National Air and Space Museum in Washington DC geweest maar vind het een aanrader. Echt een heel tof museum (ondertussen al 2 keer geweest), en ik ben niet eens zo van de vliegtuigen ;)
Het Center staat nog op mijn to do list dus ik hoor ook graag hoe anderen daarover denken :)
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Ook alleen maar naar National Air and Space Museum geweest. Ik vond het erg leuk.
Zie ons 2014 verslag.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Het National Air and Space museum is zeker de moeite waard, en ligt ook gewoon gunstig, bij alle andere musea en bezienswaardigheden. Toen wij in DC waren hadden we geen auto, maar hadden we die wel gehad dan had ik denk ik toch zeker ook Udvar-Hazy overwogen, met name om de space shuttle te zien.
Terug in Texas!
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Wij zijn in 2013 ook in Washington DC geweest en ik vond het Air & Space museum prachtig. Ligt netjes bij alle andere musea en is gratis. Het is echt de moeite voor de luchtvaart liefhebber. En mocht je mensen bij je hebben die het niet zo leuk vinden, de grootste mac donalds maakt onderdeel uit van dit museum :D
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
knaapje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door knaapje »

Ik ben diverse keren in het museum aan de Mall geweest en 1 keer in het Udvar-Hazy Center.

Het UHC is meer een grote hangar waar vliegtuigen staan.
Gigantisch! Ergens in een "hoekje" stond een Concorde. Je zag hem nauwelijks.
Het is wat moeilijk bereikbaar. (Een jaar of 8 geleden althans) maar wel de moeite waard.
Timwietsma
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Timwietsma »

Ik ben in allebei geweest. Allebei een aanrader!!

Vorige maand in UHC geweest. Mooie ruime hangar met als hoogte punt (voor mij) de Space Shuttle Discovery!!

Naar mijn mening goed te bereiken en het parkeren kost $15. Entree is gratis voor de rest.

Allebei de musea de moeite waard
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Allebei zijn de moeite waard. In de stad vind ik de Apollo tentoonstelling altijd erg interessant en in UHC de Enola Gay en Space Shuttle. Ook de "verkeerstoren" daar is interessant. Je moet wel flink betalen voor parkeren bij UHC, dus daar is het niet gratis.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Het is heel moeilijk om tussen beide een vergelijking te maken. De collecties zijn totaal verschillend en eigenlijk complementair.

Op de website vind je meer informatie over de verschillende collecties die misschien kunnen helpen met het bepalen van de keuze. https://airandspace.si.edu/

Het UHC is vlot bereikbaar en er is inderdaad een ruime (welliswaar te betalen) parking. Wij deden dit museum direct na aankomst op Dulles, aangezien het eigenlijk op de site van de luchthaven is gelegen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
wilcod
Amerika-newbie

Bericht door wilcod »

Bedankt voor alle reacties!
We gaan zeker naar het museum in Washington zelf, en als we tijd hebben wellicht ook nog langs UHC!
Tinuszke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Tinuszke »

Marcopstal schreef: Wij deden dit museum direct na aankomst op Dulles, aangezien het eigenlijk op de site van de luchthaven is gelegen.
Dat is inderdaad het handigste, wij zijn toentertijd ook gewoon een paar uur eerder naar het vliegveld gegaan, koffers afgegeven en toen met de taxi op en neer naar het UHC en daarna weer terug gevlogen naar Nederland.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer