Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nieuwe skyline New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
job2301
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Nieuwe skyline New York

Bericht door job2301 »

In New York wordt ontzettend veel gebouwd, zo veel dat de skyline over grofweg 5 jaar er een stuk anders uit zal zien dan nu:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Het hoogste gebouw zal 225 West 57th Street (de Nordstrom Tower) worden (nr. 27 op de eerste afbeelding). Zonder de antenne wordt het gebouw 470 meter hoog (een stuk hoger dan One World Trace Center zonder antenne) en met antenne 541 meter, precies even hoog als WTC 1 met antenne. Het meest rechtse hoge gebouw op afbeelding 3 is 432 Park Avenue, volgens mij zijn ze daar al bijna mee klaar. Als je de antenne op One WTC niet meerekent, is dit gebouw ook hoger.
Ik vind het op zich wel een gaaf idee, maar ik vraag me af of het Empire State Building en het One World Trade Center, die nu de skyline domineren, nog wel als iconen van NY worden gezien. Het lijkt me zonde als dit dan veel minder is, want zoals op de eerste afbeelding te zien is, worden veel gebouwen een stuk hoger dan het Empire State Building (wat ik echt een prachtig gebouw vind).
Wat vinden jullie van deze toekomstige skyline van NY?
2014 New York
Leuke info over de VS: http://plazilla.com/verenigde-staten/" onclick="window.open(this.href);return false;
Teebee
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Nieuwe skyline New York

Bericht door Teebee »

Hier is de eerste foto wat groter weergegeven:

Afbeelding

Ik vind het er echt niet beter op worden zo. Het ESB is een schitterend gebouw, maar als je niet weet waar hij staat, kan je zelfs in de buurt zijn van het gebouw en hem nog niet zien staan, omdat alles zo hoog omhoog gebouwd is. Je moet al in de buurt van 5th ave om het te zien staan vanaf de grond.

Maar ik zou de skyline eens willen zien vanop Ellis island/Liberty Island om een beter zicht te krijgen op de nieuwe skyline.
AfbeeldingAfbeelding
job2301
Amerika-ontdekker

Bericht door job2301 »

http://newyorkyimby.com/wp-content/uplo ... line-3.jpg

Helaas heb ik nog geen afbeelding vanuit Liberty Island kunnen vinden. Dit is wel een beeld vanuit het zuiden. De afbeelding komt van Google Earth en is minder mooi dan de voorgaande foto's.
Hierop lijkt het ESB nog behoorlijk indrukwekkend, maar ik denk dat ze er veel toekomstige gebouwen nog niet in gezet hebben.
2014 New York
Leuke info over de VS: http://plazilla.com/verenigde-staten/" onclick="window.open(this.href);return false;
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

It's the way of the world ...
Het blijft me verbazen dat ze steeds weer een plekje vinden om nog een hoog gebouw neer te planten .... Maar ik denk dat het Empire en het Chrysler hun icoonstatus nog wel een aantal decennia vast kunnen houden ... :D

een moeilijke keuze, maar als ik moest kiezen welk nieuw gebouw me het meest aanspreekt, zou ik waarschijnlijk voor nummer 9 gaan ...
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Neil mcauly
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Neil mcauly »

De iconische status van EMP en Chrysler zal wel nog een tijdje meegaan denk ik, simpelweg door het feit dat ze beiden reeds zoveel decennia de skyline gedomineerd hebben en er hedendaags geen gebouwen in art deco stijl meer worden gebouwd. En de speciale betekenis van WTC1 zal ook niet verdrongen worden door enkele gebouwen die net zo hoog of hoger zijn!
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
job2301
Amerika-ontdekker

Bericht door job2301 »

Mij lijkt nummer 24 een heel apart gebouw, zo hoog en zo smal. Dit gebouw zal de smalste wolkenkrabber ter wereld worden! Ik denk ook wel dat 1WTC, ESB en het Crysler nog een tijdje iconen van New York kunnen zijn. Het zou ook raar zijn als dat van het ene op het andere jaar verandert...
2014 New York
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Is dit wel een correcte weergave van al die geplande gebouwen ? Als je het aantal verdiepingen leest klopt het volgens mij toch niet altijd. Ze gaan toch geen verdiepingen van 5 meter of meer maken.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

job2301 schreef:Mij lijkt nummer 24 een heel apart gebouw, zo hoog en zo smal. Dit gebouw zal de smalste wolkenkrabber ter wereld worden!
ja, sommige gebouwen, ook 24, zien er uit alsof ze zo omgeblazen kunnen worden :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
miccie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door miccie »

Afgelopen september het gebouw op 432 Park Avenue op de foto gezet. Dit is gezien vanaf het dak van Top of the Rocks.

Afbeelding
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
job2301
Amerika-ontdekker

Bericht door job2301 »

meyem schreef:
job2301 schreef:Mij lijkt nummer 24 een heel apart gebouw, zo hoog en zo smal. Dit gebouw zal de smalste wolkenkrabber ter wereld worden!
ja, sommige gebouwen, ook 24, zien er uit alsof ze zo omgeblazen kunnen worden :D
Laten we hopen dat dit niet gaat gebeuren! :lol:
miccie schreef:Afgelopen september het gebouw op 432 Park Avenue op de foto gezet. Dit is gezien vanaf het dak van Top of the Rocks.
Het gebouw reikt al aardig de lucht in!
2014 New York
job2301
Amerika-ontdekker

Bericht door job2301 »

Het hoogste gebouw van dit hele project wordt dus de Nordstrom Tower. Deze toren zal met de antenne erbij gerekend precies even hoog worden als 1WTC (541 m), maar als je de antennes van deze beide gebouwen niet meerekent wordt de Nordstrom Tower de hoogste toren van NY (470 m). Zal dit daarom ook een icoon van NY kunnen worden? Ik denk sowieso dat er achter 1WTC een te groot verhaal zit dat een nieuwe toren de icoonstatus kan overnemen, maar misschien dat dit een nieuw icoon erbij kan worden? Zou wel jammer zijn voor 1WTC...
Afbeelding
bron: wikipedia

Overigens, als je kijkt op de verschillende afbeeldingen uit de eerste berichten, gaat het prachtige uitzicht over Central Park vanaf TotR ook deels verloren door al die nieuwe gebouwen.
2014 New York
Frouck
Amerikafan

Bericht door Frouck »

Het beste is om nu naar NYC te gaan om de skyline van nu te bewonderen. En dan over een paar jaar nog eens naar NYC te gaan om de toekomstige skyline te aanschouwen. Vervolgens beoordelen welke je het mooiste vond en dan genieten van de herinneringen die je aan beide bezoekjes hebt. :D Alles veranderd, laten we genieten van het moment. ;-)
job2301
Amerika-ontdekker

Bericht door job2301 »

Frouck schreef:Het beste is om nu naar NYC te gaan om de skyline van nu te bewonderen. En dan over een paar jaar nog eens naar NYC te gaan om de toekomstige skyline te aanschouwen. Vervolgens beoordelen welke je het mooiste vond en dan genieten van de herinneringen die je aan beide bezoekjes hebt. :D Alles veranderd, laten we genieten van het moment. ;-)
Ik heb de skyline vorig jaar eind april/begin mei gezien, en ik zal hem over een paar jaar zien als ze al heel ver zijn met dit project. Afwachten dus :D
2014 New York
Yuur
Amerikafan

Bericht door Yuur »

Ik ben benieuwd, ik heb overigens al jaren dezelfde achtergrond foto van NYC vanaf TopoftheRock op mijn gsm staan, het is een foto uit 2007 (geschoten met een normale digicam). Dat ziet er echt al een stuk anders uit dan nu!
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Frouck schreef:Het beste is om nu naar NYC te gaan om de skyline van nu te bewonderen. En dan over een paar jaar nog eens naar NYC te gaan om de toekomstige skyline te aanschouwen. Vervolgens beoordelen welke je het mooiste vond en dan genieten van de herinneringen die je aan beide bezoekjes hebt. :D Alles verandert, laten we genieten van het moment. ;-)
ja, goed plan .... en dan ga ik tussendoor nog een paar keer extra .... voor de zekerheid .... :lol:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
miccie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door miccie »

meyem schreef:
Frouck schreef:Het beste is om nu naar NYC te gaan om de skyline van nu te bewonderen. En dan over een paar jaar nog eens naar NYC te gaan om de toekomstige skyline te aanschouwen. Vervolgens beoordelen welke je het mooiste vond en dan genieten van de herinneringen die je aan beide bezoekjes hebt. :D Alles verandert, laten we genieten van het moment. ;-)
ja, goed plan .... en dan ga ik tussendoor nog een paar keer extra .... voor de zekerheid .... :lol:

Je gaat zo vaak, Meyem. Wat heb je nog allemaal wat je wilt doen en/of zien in NY?
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Ik zou zeggen ... volg mijn blog....
ik kom nu al tijd te kort ...

..... en ik moet zeggen ... wat is het .... waarom .... dat weet ik echt niet .... maar net als zoveel anderen ben ik verslaafd geraakt aan New York City .... en ik zeg het steeds: ik ben niet eens een stadsmens .....
Maar de 'vibes' (en dat bedoel ik heel letterlijk) hebben mij echt te pakken .... ik voel me zo gelukkig als ik in die grote stad rondloop ....

en ja, ik weet heus dat het niet alles zo mooi is als het lijkt .... er is armoe, en ongelijkheid (wie ziet er wel eens latino's in het theater? ik alvast niet ...), en zo meer ..... maar die stad doet me wat .... ik wil er zijn, er rond lopen, er ...... nou ja, ik ben er als toerist, dus ik doe er niets .... behalve me amuseren ..... maar voorlopig ben ik nog niet uitgekeken!!
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Ingrid1958
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Ingrid1958 »

Dan ben ik ook goed bezig :lol: over een kleine maand ben ik er ook weer, om al dat moois weer met eigen ogen te kunnen zien. ZIn in....
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England

http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Over de skyline van New York gesproken ... er zweven meer draden door de lucht dan nodig voor telecommunicatie of aanverwant .... namelijk draden die aangeven tot hoever de orthodox Joodse bevolking zich mag begeven op de sjabbes ....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Yuur
Amerikafan

Bericht door Yuur »

Op een gegeven moment ga je niet naar NYC om iets te zien, maar gewoon om er te zijn :D . Deze zomer weer 8) .
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer