Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

New York en dan? richting Boston of Washington

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
tnc0503
Amerikafan

New York en dan? richting Boston of Washington

Bericht door tnc0503 »

Hallo allen,

We oriënteren ons nu op de oostkust en ik zie dat veel reizigers vanuit New York naar het zuiden gaan (richting Washington). Anderen gaan richting Boston. Welk gebied is het mooist (voor 3 weken minus 5 dagen New York in de zomer), dat ten zuiden of ten noorden van New York?

Claudia
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: New York en dan? richting Boston of Washington

Bericht door Petra/VS »

Die vraag is vrijwel niet te beantwoorden, want beiden zijn mooi en beiden hebben veel geschiedenis. Waar zijn jullie in geinteresseerd?
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Mads
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Mads »

Wij doen het rondje NY - Boston - Adirondacks - Niagara Falls - Finger Lakes (Watkins Glen) - Lancaster (Amish) - Washington - Atlantic City - NY in 3 weken. Dan ga je zowel noord als zuid :)
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Beide richtingen zijn interessant. Wellicht is het in de zomer i.v.m. warmte en luchtvochtigheid prettiger om naar het noorden te gaan.
Minoes
Amerika-ontdekker

Bericht door Minoes »

Onze route in augustus ziet er zo uit:

Dag 1: aankomst New York, overnachting in Secaucus (waar onze zoon bij zijn vriendin gaat logeren), huur auto
Dag 2: bezoek Yale en USS Nautilus, overnachting Best Western West Greenwich
Dag 3: Newport Cliffwalk, misschien Battleship Cove bezoeken, Plymouth, overnachtingAdam's Inn Quincy bij Boston
Dag 4: Boston, walk to the sea, whalewatch, overnachting Quincy
Dag 5: Boston, Beacon Hill, Freedom Trail, Harvard, overnachting Quincy
Dag 6: bezoek Salem, misschien Tanger Outlet, rijden naar White Mountains, overnachting in airbnb
Dag 7: bezoek Franconia Notch SP, bijvoorbeeld Lost River Gorge, Polar Caves,Flume Gorge, Canon Mountain cabine lift
Dag 8: terugrijden naar Boston, auto inleveren, vliegtuig naar Washington, overnachting JW Marriott
Dag 9: bezoek Mall en musea Washington, bijvoorbeeld Air & Space, American History, Spy, overnachting JW Marriott
Dag 10: bezoek Arlington, Mall en musea Washington, overnachting JW Marriott
Dag 11: auto huren, Annapolis cryptology museum, Amish gebied, overnachting Best Western Plus Concordville
Dag 12: bezoek Philadelphia, bijvoorbeeld Independence Hall, Liberty Bell, US Mint
Dag 13: bezoek Princeton en Einstein museum, bezoek Edison museum, aankomst New York, auto inleveren, overnachting in airbnb Union City
Dag 14-21: bezoek New York met zoon/vriendin, overnachtingen in airbnb Union City (vanuit Secaucus nemen zoon en vriendin de bus naar Manhattan, wij stappen bij ze in in Union City)

Wij doen dus grofweg een week noord en een week zuid met als slot een week New York.
We hebben de Niagara watervallen er (helaas) niet in zitten. We vonden het te ver rijden. Eigenlijk zijn wij natuurliefhebbers maar deze reis gaan we eens (veel) cultuur snuiven.
De vlucht Boston-Washington op dag 8 is aan het einde van de middag. Kost ons weinig tijd en was niet duur. Wij vinden het een handige oplossing als je niet van veel autorijden houdt :wink:

Wat vinden jullie van onze plannen? Haalbaar?
tnc0503
Amerikafan

Bericht door tnc0503 »

Bedankt voor jullie reacties!
Wij zijn twee keer in het zuidwesten geweest en vonden de natuur daar overweldigend. We zijn dus op zoek naar mooie natuur, maar houden ook van een leuke stad / musea ed.

Ik heb me enigszins verdiept in de natuur ten noorden van New York (richting Boston); Cape Cod, White Mountains en Green Mountains lijken ons interessant, klopt dat? Ten zuiden van New York heb ik nog geen idee wat daar de moeite waard is.

Minoes: het lijkt me een mooi plan! Ik ga me erin verdiepen. Ook in dat van Mads.

Claudia
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij deden vooral het stuk ten noorden van NY, maar hebben ook Washington bezocht. Misschien heb je iets aan ons 2012-verslag.
Qua natuur is het niet te vergelijken met het zuidwesten, maar de dorpen zijn leuker.

Marianne
tnc0503
Amerikafan

Bericht door tnc0503 »

Mooi verslag, Marianne!
Ik denk toch dat het het noorden wordt. Maar dat heeft meteen weer andere vragen opgeroepen:

Is Cape Cod interessant genoeg? Zo ja, hoeveel tijd heb je daar nodig?
En hoeveel dagen heb je nodig voor White Mountains (met Franconia Notch SP) en voor Green Mountains?
Is er op de route van Green Mountains naar New York nog iets te zien/doen dat de moeite waard is?

Claudia
Tinuszke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Tinuszke »

Ik heb catskill mountains op het programma tussen green mountains en NYC.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Misschien heb je nog iets aan ons verslag. Wij bezochten het noordoosten in de zomer van 2012. De kust van Maine is leuk, met veel vuurtorens. Een aantal leuke plaatsjes hebben we toen bezocht (Camden, Stonington, Bar Harbor, Lubec). Baxter State Park in het noorden van Maine is een prachtig groot, ruig wandelparadijs. Verder genoten van de natuur rond Moosehead Lake, de White Mountains en de Green Mountains. Succes met plannen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer