Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

New York marathon

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

New York marathon

Bericht door Grandu »

Hallo forummers,

Ik heb weer even jullie kennis nodig :) Alles goed met mij, ik ben net klaar met m'n eerste studiejaar in Londen en dat is allemaal goed gegaan. Ik begin snel met m'n stage bij AeroMexico maaaaaaaaaar...

na de zomer ga ik met m'n ouders en tweelingbroer naar NYC en ik heb net gezien dat onze eerste volledige dag in New York samenvalt met de New York Marathon. Hebben jullie ervaring hiermee en waar moeten we rekening mee houden?

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: New York marathon

Bericht door phillybilly »

Ik dacht dat je ging vragen hoe je eea het beste kon regelen om mee te doen ;)
Dat is mijn droom namelijk... haha!

Geen tips voor je. Fijne reis!!
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Stad is druk. Veel opstoppingen, vooral in Central Park. Houd rekening met versperringen van straten. Route is vast wel ergens te vinden.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 »

Net wat Benno zegt, de hele stad staat in het teken van de marathon..Van vroeg tot begin van de avond. Wel erg mooi moment om in NY te zijn als je van sport houdt. Het is een groot feest en langs de hele route is er live muziek etc. In CP is het een gekkenhuis en blijf je beter weg tenzij je een loper kent die meedoet. Nu is het in NY altijd duur maar volgens mij is dit dan een dure periode..
Phillybilly, als het echt je droom is check een de site van http://www.hollandrunner.nl, erg veel ervaring met de NY marathon en complete aanbiedingen..startbewijs gegarandeerd, en dat is absoluut je enige serieuze kans om een startbewijs te verkrijgen..
Grote Amerika fan
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Wij waren vorig jaar in de stad toen de marathon door Sandy niet doorging. Op de dag ervoor hebben we behalve hele hoge hotelprijzen niet heel veel gemerkt en ik denk dat je door de grote van de stad de ergste chaos ook wel kunt vermijden op de dag zelf.
Zou alleen even goed checken of je hotel bereikbaar is.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Reken op torenhoge hotelprijzen. New York is al superduur maar rondom de marathon zit alles bomvol en gaan de prijzen dus ook omhoog.
Of hebben jullie dat al geboekt? (en je wellicht afgevraagd waarom het toch zo duur was :) ).

Verder is het een leuk evenement als je van sport houdt, maar ik denk dat Manhattan groot genoeg is om de boel te ontlopen mocht je er geen zin in hebben
Je zult alleen hier en daar wel wegversperringen hebben of wellicht dat bepaalde attracties niet bereikbaar zijn die dag.
phillybilly
Amerika-expert

tomaat85 schreef:Phillybilly, als het echt je droom is check een de site van http://www.hollandrunner.nl, erg veel ervaring met de NY marathon en complete aanbiedingen..startbewijs gegarandeerd, en dat is absoluut je enige serieuze kans om een startbewijs te verkrijgen..
:offtopic:

Kun je startbewijzen niet "los" kopen? (ik moet eea nog uitzoeken, mijn streven is 2015, Ik zie ook wel loperspakketten van 500,- voor startbewijs en medaille)
Ik boek liever zelf een vakantie naar NY, vlucht, hotel.... zag op die site dat de prijzen ook vrij hoog waren.... ik heb nog nooit 2500,- betaald voor 6 dagen USA :lol:
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Nee volgens mij is het alleen mogelijk om dit via pakketten te doen (die ook meteen onwijs duur zijn)
JE kan je volgens mij ook inschrijven voor loting voor de startbewijzen maar de kans dat je dan misgrijpt is groot
Via zo'n touroperator heb je gegarandeerd een startbewijs (mijn vader heeft m gelopen dus vandaar dat ik weet hoe het zit....moet er zelf niet aan denken :-D )
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Je kan proberen ingeloot te worden (inschrijven volgens mij vanaf 1 mei en trekking eind mei) en als dat niet lukt dan kun je altijd nog via HollandRunner of BCDtravel (BE) inschrijven en boeken.
Je hebt voor de inschrijving van de loting wel $ 11 kosten.

Info voor dit jaar
sytse123
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door sytse123 »

hallo iedereen :)

Een vriend van mij en ik (beide studenten) zouden graag meedoen aan de marathon van NY, wij zitten echter met een probleem.
Voor studenten zoals ons is zo een georganiseerde reis van bcd travel wel een beetje prijzig, om de prijs een beetje te drukken zouden wij graag een 4 persoonskamer nemen maar dit gaat alleen maar als de 4 personen elkaar kennen. (dit is wel zo een 400 euro goedkoper)
Met dit forum trachten wij 2 personen te zoeken die hetzelfde willen doen als wij en samen met ons mee te doen aan de marathon van 2014 :).

groetjes
Bob en Sytse
phillybilly
Amerika-expert

phillybilly schreef:Ik dacht dat je ging vragen hoe je eea het beste kon regelen om mee te doen ;)
Dat is mijn droom namelijk... haha!

Ik ben al lang niet meer op AA geweest en ik dacht ik log eens in vandaag... Pfoe wat een berichten...

Maar eh...... Ik ga de marathon lopen in 2015 !!!!! Eerst ingeschreven voor de NYRR-loterij, maar aangezien die trekking pas in maart is, en ik de prijzen van de reisorganisaties zó erg zie stijgen, heb ik toch maar zelf geboekt via een reisorganisatie. SPANNEND :shock: :D :D :D
MarcB
Amerikafan

Bericht door MarcB »

Mag ik vragen bij welke organisatie je geboekt hebt? Ik heb het plan namelijk om in 2016 mee te doen. En misschien kun je achteraf even laten weten hoe het was?

Veel succes in ieder geval!
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik lees net op haar Facebook dat Phillybilly in New York gefinished is in een prachtige tijd. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Knap, hoor! :toothy7:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Ingrid1958
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Ingrid1958 »

Proficiat! Pracht prestatie. :clap: :clap:
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England

http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
phillybilly
Amerika-expert

MarcB schreef:Mag ik vragen bij welke organisatie je geboekt hebt? Ik heb het plan namelijk om in 2016 mee te doen. En misschien kun je achteraf even laten weten hoe het was?

Veel succes in ieder geval!
Ik lees dit nu pas omdat ik niet zo heel actief meer ben op forums.

Het was in een woord GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAF. Wel zwaar, maar hey, dat voel je achteraf niet meer. maar de herinnering blijft :D

Ik heb geboekt bij Marathons International. Ik las dat ITP (vanaf dit jaar?) ook losse startpakketten aanbiedt, waarbij je één overnachting moet boeken, de rest kun je dan zelf regelen. Kan een boel geld schelen.

Heel veel plezier!!!!!! #kippenvel #nogeenkeer? #wereldervaring
Printje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Printje »

Fantastisch!

Ik heb het geluk om getrokken te zijn uit de lottery, dit is de goedkoopste optie :wink:

Ik denk ook dat het niet de gemakkelijkste marathon is, maar een onvergetelijke ervaring.
Wat ik wel wat lastig vind is dat je al een aantal uren op voorhand onderweg bent naar de start, zo heb ik de Staten Islands ferry al om 5u45 om dan pas te starten om 10 u.
Er zijn nog wel controles, maar ze moedigen aan om geen bagage mee te nemen.
Ontbijten zal onderweg gebeuren denk ik, en ik zal me maar goed voorzien van truitjes en een vuilniszak....
Nog 20 weken.... :D
2015: NY + Zuid-West
2016: New York Marathon
2017: Seattle-Olympic NP-West Canada-Glacier NP-Yellowstone NP
2018: Oost-USA
2018: Chicago Marathon
phillybilly
Amerika-expert

Ooooooh Printje, ik ben zó jaloers (stiekem) hahahahaha!
De lottery is idd de goedkoopste manier om mee te doen, en alles zelf regelen is nóg veel leuker.
Ik herken wat je zegt; ik was ook al om 6.10 op Staten Island en mijn start was om 10.40 u. Veel op de grond zitten (denk eraan dat het fris kan zijn ´smorgens en dat het er waait) met een fleecedeken en een oude broek en winterjas met een kopje thee. Je kijkt wel je ogen uit; en alle mensen daar zijn er voor hetzelfde doel. Oh goed, ik krijg gewoon kippenvel terwijl ik dit typ.
Ontbijt zou ik meenemen, in een plastic doorzichtige wegwerptas. Je kunt er ook donuts en bagels en energierepen van GU / gatorade krijgen, en koffie, thee en chocomel (allemnaal gratis) maar ik het ervoor gekozen mijn ´eigen vertrouwde eten´ te eten en niet te gaan experimenteren.

Heeeeeeeeeeeel veel plezier (ook met de voorbereidingen) en succes! 20 weken nog maar, pffffff time flies..... enjoy the moment!

Voor als je een kleine impressie wil, ik heb/had een fb-pagina voor mijn marathon-avontuur. Deze is ook te bekijken als je zelf geen fb hebt: https://www.facebook.com/JoJoRunningtoNY
Printje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Printje »

Fantastisch!
Ik weet nu al dat het een onvergetelijke ervaring zal zijn! Was dit je eerste of je laatste marathon?
Ik denk ook niet te experimenteren met voeding vlak voor de start... zeker geen goed idee :wink:
De voorbereiding alleen al vind ik spannend....het is nu niet mijn eerste marathon maar toch.... Ik heb al zeker mijn verblijf heel dicht bij de finish geboekt, een hostel.
Is de bevoorrading tijdens de marathon in orde?
2015: NY + Zuid-West
2016: New York Marathon
2017: Seattle-Olympic NP-West Canada-Glacier NP-Yellowstone NP
2018: Oost-USA
2018: Chicago Marathon
phillybilly
Amerika-expert

Het was mijn eerste marathon, en ik heb altijd gezegd dat ik er éééén wil lopen, en dan wel DIE.
Ik vind het écht te ver om vaker te doen, zeker in combinatie met een fulltime baan, andere hobbies en veel blessureleed.
Toch heb ik me ingeschreven voor de loting van de London Marathon 2017, whaha, dus ergens kriebelt het toch wel. Maar dan wel een werelds evenement, en niet bijvoorbeeld Eindhoven ofzo.

De bevoorrading onderweg in NY is prima geregeld. Massa´s vrijwilligers die water en of sportdrank aangeven, fruit onderweg en ergens een gelletje (ik heb alleen mijn eigen gels genomen) Ik ben lid van een NY marathonrunners FB-groep waar ik veel aan gehad heb en ik heb veel info gevonden op de site van een man (ook lid van die groep) die de marathon 37 jaar op rij gelopen heeft en jaarlijks zij website update met nieuwe weetjes.

http://www.runarweb.com/nycm_e.php
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer