Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Stad èn Land? New York en dan.....

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Nati
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Stad èn Land? New York en dan.....

Bericht door Nati »

Het is maar net wat je interesses zijn en heel belangrijk: het tijdstip wanneer je in Gettysburg bent.
Wij waren er in een weekend en hebben er eerst en toer gereden met een oud Ford busje en omdat we het zo fascinerend vonden reden we terug naar de slagvelden om het nogmaals te bekijken. Wij hadden ook het geluk dat er overal tafereeltjes werden nagespeeld door liefhebbers in aangepaste kledij van toen.
Dus voor ons was Gettysburg dus meer dan geslaagd :)
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Dat zat ik me net af te vragen, mbt. de slagvelden: wat is er te zien ?
Ik heb er ooit een aantal bezocht in VA, maar het was meestal een grasveld.
En vaak een museumpje erbij.
Vooral voor wie de hele Ken Burns tot zich heeft genomen (boek/DVD's).
En voor USers de 'birth of a nation'.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Die slagvelden zijn nu wel veel interessanter gemaakt dan toen wij hier in de jaren tachtig kwamen wonen. Gettysburg heeft bijvoorbeeld een cyclorama, museum en film en je kunt rondleidingen krijgen. Het is maar wat je er zelf van wilt maken. Wij hebben toen een CD gekocht en die rondleiding gedaan. Wij hadden wel na een uurtje dat we de monumenten wel gezien hadden, maar dat hangt van je interesse in het onderwerp af. Je kunt ook bij Washington Manassas Battlefield Park bezoeken. Dat is kleiner, maar vind ik minstens zo interessant. De film duurt vrij lang (3 kwartier), maar is zeer de moeite waard om te laten zien hoe het begin van de Burgeroorlog werd gezien. Die eerste slag daar was een schok voor beide partijen, die dachten daar wel even de oorlog te winnen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ha ha, het is inderdaad een grasveld. Met op een aantal plaatsen kanonnen. Ik kan me voorstellen dat het wel interessant is als je wat beter bent ingelezen dan ik. Ik moet elke keer weer bij elke naam nadenken aan welke kant die persoon ook al weer vocht.
En toen wij er waren regende het en werd er niets nagespeeld.

Dat cylclorama was mooi gedaan en dat maakte het wel een stuk interessanter inderdaad.

Zie hier voor een kleine selectie van grasveld-foto's.

Marianne
felice
Amerika-ontdekker

Bericht door felice »

Daar ben ik weer: even time out gehad omdat we intussen afscheid hebben genomen van dochterlief en haar op het vliegtuig naar San Francisco hebben gezet...
Dat vroeg even andere aandacht. Niet in de laatste plaats omdat haar laptop vlak voor vertrek opeens plat ging. Dat gaf nogal wat last minute stress momentjes. :wink:
Maar we gaan de draad weer oppakken. Dank in ieder geval weer voor het meedenken.

We hebben de route als proef een keer omgedraaid, maar dat lijkt toch niet veel winst op te leveren. Waarschijnlijk omdat we een aankomst rond het middaguur in de VS wel ongeveer zo willen houden omdat we ook speelruimte nodig hebben om onze dochter vanaf een andere vlucht uit SF weer op te vissen.
- We houden New York dan nu op de aankomstnamiddag/avond en nog 4 dagen daarna.
- Gettysburg hebben we ingedikt: dat scheelt dan weer de dag die we nog ergens moesten winnen.

Dan komt het zo uit:
Dag 1 Vertrek Schiphol
Dag 2-6 New York aankomst en verblijf
Dag 7: NY > Boston via scenic route en bezoek Yale? Ca. 4 uur echte reistijd. Yale of Harvard maakt het veel uit?
Dag 8: Boston bezoek
Dag 9: Boston> White Mountain > lake Placid of lake George/Adirondacks. White Mountains misschien toch nog eruit toch. Zie ook mijn vraag hieronder?
Dag 10 Lake Placid/Adirondacks > Watkins Glen/Finger Lakes? Ca 550km.
Dag 11: bezoek en overnachting Watkins Glen. Rest van dag wat rommelruimte. Iemand nog leuke tip, is ithaca een optie?
Dag 12: Watkins Glen > naar Niagara Falls (ca. 3 uur) + Bezoek Amerikaanse kant (boot/trap) of de boot niet doen en lopend naar Canadese kant.
Dag 13 Niagara Falls> Gettysburg (of Lancaster of zo). Hele dag rijden, ca. 500 km. Ricketsglenn onderweg kost teveel tijd waarschijnlijk?
Dag 14: Gettysburg (museum en velden) halve dagen via Great Falls naar Washington. Shoppen moeten we waarschijnlijk vergeten verder onderweg
Dag 15 Washington bezoeken
Dag 16 Washington bezoeken
Dag 17 Washington naar New York JFK via Amish gebied (afhankelijk van vluchttijd)
Dag 18 Thuis

Vraag bij dag 9 tm 11
White mountains zouden we toch wel willen proberen te doen. We snappen dat het aardig wat gereis oplevert dag 9 en 10
Is er in dat geval nog een tip waar we het beste onze overnachting op dag 9 kunnen doen ook in relatie tot dag 10?
We hebben nu in dag 11 wat ruimte ingepland. Maar misschien kunnen we leuker/beter ergens eerder in dag 9 of 10 wat relax inbouwen?

Fijn om nog wat te horen.....
felice
Amerika-ontdekker

Bericht door felice »

Intussen weer een stuk(je) verder met de boeking èn we hebben er een dagje bij kunnen sprokkelen.
Voorlopig hebben we die besteed aan meer tijd voor route Falls > Washington.
Langer in White Mountains/Adirondacks lijkt ivm black flies geen goede optie en de lange reisdagen 8 en 9 lijken via keuze voor Lake George ipv Lake Placid nu wel doenlijk.
White Mountains hebben we voorlopig erin gehouden of is dat in de zomer minder zinvol? Graag jullie feedback op dit nieuwe schema.

1 ak NY ca 14.00 (zat 20 juni)
2-5 New York
6 NY > Boston (onderweg Yale oa)
7 Boston bezoek
8 Boston> White Mountain > lake George (ca 260Miles, 5h45 excl pauzes). Via portsmouth, rochester naar White mountain hy (no16?), bij Conway linksaf de Kancamagus Hy?
9 Lake George> Watkins Glen of omgeving voor 2 nachten (ca. 240 M//385 km ca. 4h15 scenic route excl pauze)
10 bezoek Watkins Glen (en verder staat het nog open ?)
11 (omgeving) Watkins Glen > naar Niagara Falls (ca. 3 uur) + bezoek Falls in middag
12 Niagara Falls> Amish gebied (Lancaster, Lewisburg, Mifflinburg of sugar valley). (ca. 350 km). Evt ochtend eerst nog stukje Falls en middag ruimte voor Amish.
13 Amish > Gettysburg (museum en velden) halve dag. Daarna door naar Washington voor 4 nachten nu (187Miles, ca 3h30)
14 Vanuit Washington naar Great Falls en misschien outlet = vrijdag misschien een outlet (potomac mills of zo)?
15 Washington bezoek = zaterdag 4-7
16 Washington bezoek = zondag
17 Washington naar JFK via Annapolis (oost) en Philadelphia. 240M 4h14 (3h55 zonder verkeer). JFK Vertrek ca. 17.30h

Suggesties voor (leukere) routes en evt overnachting in de omgeving bij Watkins Glen zijn ook erg welkom (we hebben bij WG wat tijd te besteden: zijn er aanraders verder?).
Dank vast!
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Ik zou Washington DC zeker meenemen in je planning, is niet te vergelijken met vele andere steden in de VS. Misschien heb je wat aan ons reisverslag van 2013.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Persoonlijk vind ik Potomac Mills vreselijke outlets. Ik zou dan naar de Leesburg outlets gaan of de nieuwe Tanger outlets bij National Harbor (http://www.tangeroutlet.com/nationalharbor" onclick="window.open(this.href);return false;). Overigens vind ik dat jullie maar heel weinig tijd voor de stad Washington zelf nemen. Outlets kun je overal bezoeken, maar goed dat is persoonlijk. Kijk eens in het topic All About Washington DC wat er allemaal te zien en doen is in en vooral ook rond de stad.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
felice
Amerika-ontdekker

Bericht door felice »

Dank voor de outlettip.
Ik had Potomac even genoteerd uit een ander topic, maar er verder nog niet naar gekeken.
Verder hebben we volgens mij weinig tijd of gelegenheid voor outlets en ergens moet het wel gebeuren vrees ik :wink: .
Of valt er in de buurt van Watkins Glen soms nog wat te shoppen? Daar hebben we wat meer ruimte.

Wat Washington betreft:
Klinkt alsof we dus inderdaad die extra dag aan Washington moeten plakken. We zitten daar dan vier nachten.
De Great Falls hebben we nu gepland te doen vanuit Washington omdat we denken dat we in de aanreisdag naar Washington daarvoor te weinig tijd hebben.
Maar misschien ben ik te pessimistisch en kunnen we bv sneller door het Amish-gebied heen?
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Niet helemaal in de buurt van Watkins Glen; Waterloo Outlets.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
felice
Amerika-ontdekker

Bericht door felice »

thanks. Ik noteer het op mijn lijstje. Misschien "en route" erin te plakken.. :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer