Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis New York-New York
Reis New York-New York
Hallo,
wij plannen voor juli/aug dit jaar een reis van New York via Boston, Niagara, Washington en Philadelphia naar New York.
We hebben in 2012 een rondreis Zuid-Westen met op de terugreis een stop in NY gedaan en via het reisbureau geboekt. Nu is het de bedoeling dat ik alles zelf boek, heb ook al opgezocht hoe jullie dat doen en zal dan ook sommige hotels/appartementen via hotwire en airbnb boeken.
Ik heb al heel veel gelezen op het forum en zie steeds nieuwe dingen. Zo las ik net nog dat 2 nachten Niagara te veel zijn. Mijn man wil graag nog naar Toronto, maar ik twijfel of we dit wel moeten doen. Lijkt me wat kort 1 dag....
Ook over de route Niagara naar Washington twijfel ik nog, maar dochterlief wil een stop in Gettysburg.
eerste planning:
dag 1: aankomst JFK, auto ophalen en overnachten in/rond West haven (omdat we niet te lang willen reizen maar ook niet in NY willen blijven).
dag 2: bezoek aan Yale en reis naar Plymouth via kustweg, hier waarschijnlijk huis huren en vanuit Plymouth Cape Cod en Boston bezoeken.
dag 3: Cape Cod.
Dag 4: Boston.
Dag 5: Boston + Harvard.
Dag 6: Flume Gorge en overnachting in Jackson.
Dag 7: Mount Washinton en reis richting Niagara met overnachting in Saratoga Springs
Dag 8: Rochester NY (mijn man wil hier een korte stop omdat hij hier heeft gewerkt)en Niagara Falls.
Dag 9: Niagara Falls
Dag 10: via Letchworth Park naar Williamsport.
Dag 11: Gettysburg, Great Falls Park en aankomst Washington DC,
Dag 12: Washington DC
Dag 13: Washington DC
Dag 14: naar Philadelphia.
Dag 15: Philadelphia.
Dag 16: Naar New York.
Dag 17: New York.
Dag 18: reis terug naar Nederland.
Wat denken jullie van dit "rondje"? Wat zal ik aanpassen? Graag jullie tips.
New York op het einde is leuk maar niet noodzakelijk, we kunnen deze dag ook elders inplannen en van Philadelphia naar JFK reizen.
Dan nog een vraag over de autohuur: mag je met de auto naar Canada (Embassy suites hotel) of moet je dan rekening houden met bepaalde voorwaarden?
Alvast dank voor jullie reacties!!
wij plannen voor juli/aug dit jaar een reis van New York via Boston, Niagara, Washington en Philadelphia naar New York.
We hebben in 2012 een rondreis Zuid-Westen met op de terugreis een stop in NY gedaan en via het reisbureau geboekt. Nu is het de bedoeling dat ik alles zelf boek, heb ook al opgezocht hoe jullie dat doen en zal dan ook sommige hotels/appartementen via hotwire en airbnb boeken.
Ik heb al heel veel gelezen op het forum en zie steeds nieuwe dingen. Zo las ik net nog dat 2 nachten Niagara te veel zijn. Mijn man wil graag nog naar Toronto, maar ik twijfel of we dit wel moeten doen. Lijkt me wat kort 1 dag....
Ook over de route Niagara naar Washington twijfel ik nog, maar dochterlief wil een stop in Gettysburg.
eerste planning:
dag 1: aankomst JFK, auto ophalen en overnachten in/rond West haven (omdat we niet te lang willen reizen maar ook niet in NY willen blijven).
dag 2: bezoek aan Yale en reis naar Plymouth via kustweg, hier waarschijnlijk huis huren en vanuit Plymouth Cape Cod en Boston bezoeken.
dag 3: Cape Cod.
Dag 4: Boston.
Dag 5: Boston + Harvard.
Dag 6: Flume Gorge en overnachting in Jackson.
Dag 7: Mount Washinton en reis richting Niagara met overnachting in Saratoga Springs
Dag 8: Rochester NY (mijn man wil hier een korte stop omdat hij hier heeft gewerkt)en Niagara Falls.
Dag 9: Niagara Falls
Dag 10: via Letchworth Park naar Williamsport.
Dag 11: Gettysburg, Great Falls Park en aankomst Washington DC,
Dag 12: Washington DC
Dag 13: Washington DC
Dag 14: naar Philadelphia.
Dag 15: Philadelphia.
Dag 16: Naar New York.
Dag 17: New York.
Dag 18: reis terug naar Nederland.
Wat denken jullie van dit "rondje"? Wat zal ik aanpassen? Graag jullie tips.
New York op het einde is leuk maar niet noodzakelijk, we kunnen deze dag ook elders inplannen en van Philadelphia naar JFK reizen.
Dan nog een vraag over de autohuur: mag je met de auto naar Canada (Embassy suites hotel) of moet je dan rekening houden met bepaalde voorwaarden?
Alvast dank voor jullie reacties!!
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Re: Reis New York-New York
Jullie route ziet er leuk uit. Wij hebben in 2013 hier ook een groot gedeelte van gereden. (zie onder reisverslag 2013). Misschien kan je dag 15 schrappen om aan het eind nog wat langer in NYC te verblijven.
Met de (huur)auto naar Canada is geen enkel probleem!
Met de (huur)auto naar Canada is geen enkel probleem!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis New York-New York
Is inderdaad geen probleem. Wij zaten in 2012 ook in de Embassy Suites. We hadden een prachtig uitzicht! Zie ons reisverslag daarvoor en ook voor de andere plaatsen op jullie route.
Marianne
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht