Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
'n Paar vragen mbt NYC
- miccie
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
'n Paar vragen mbt NYC
Eind september ga ik weer naar NYC. En daarmee heb ik 'n paar vragen over New York:
- Vrijheidsbeeld, moet je kaartjes echt van te voren reserveren? Kan dat niet (meer) aan de kassa?
- Is er ergens te vinden waar de bustours stoppen? Een lijst met alle haltes?
- Voor de fotografen onder ons: driepootsstatief mag niet - voor zover ik weet - op ESP en TOTR, mag een 1-pootsstatief wel? (dit in verband met een zware lens voor mijn spiegelreflex)
- Flatiron Building, kan je ergens op een dak (van ander gebouw) oid staan om dit gebouw te fotograferen? (gezien dat bij Ikea zo'n poster verkocht wordt)
- Freedomtunnel, is die openlijk toegankelijk? Na wat gezocht te hebben kreeg ik de indruk of het niet helemaal legaal is. Online wel een soort routebeschrijving en filmpje(s) gevonden. Bij 125th street zou een ingang zijn.
- Vrijheidsbeeld, moet je kaartjes echt van te voren reserveren? Kan dat niet (meer) aan de kassa?
- Is er ergens te vinden waar de bustours stoppen? Een lijst met alle haltes?
- Voor de fotografen onder ons: driepootsstatief mag niet - voor zover ik weet - op ESP en TOTR, mag een 1-pootsstatief wel? (dit in verband met een zware lens voor mijn spiegelreflex)
- Flatiron Building, kan je ergens op een dak (van ander gebouw) oid staan om dit gebouw te fotograferen? (gezien dat bij Ikea zo'n poster verkocht wordt)
- Freedomtunnel, is die openlijk toegankelijk? Na wat gezocht te hebben kreeg ik de indruk of het niet helemaal legaal is. Online wel een soort routebeschrijving en filmpje(s) gevonden. Bij 125th street zou een ingang zijn.
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
Re: 'n Paar vragen mbt NYC
-Vrijheidsbeeld was in mijn periode helemaal uitverkocht(aug2014) en zeker de Crown tickets(geeft toegang tot het beklimmen van de kroon.
-Bustours: simpel google naar hop on/off organisaties en je vindt de routes die deze rijden.
-Flatiron foto: vanaf het ESB kan je wel een aardig goed shot krijgen van het Flatiron building!
-Bustours: simpel google naar hop on/off organisaties en je vindt de routes die deze rijden.
-Flatiron foto: vanaf het ESB kan je wel een aardig goed shot krijgen van het Flatiron building!
New York-Miami 2009 rondreis
New York-2010
New York-2014
New York-2010
New York-2014
Ook eenpootsstatief is bij zowel TOTR als EPSB verboden. Op TOTR kun je je camera wel op een stenen muur zetten als je hem stil wil hebben staan voor bijv. lange sluitertijds. En als je gewoon foto's wil maken zou ik hem gewoon vast houden, zó zwaar zal hij toch niet zijn 

- miccie
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Voor de kroon van het vrijheidsbeeld weet ik het, maar voor de voet van het eiland ook?patrickx schreef:-Vrijheidsbeeld was in mijn periode helemaal uitverkocht(aug2014) en zeker de Crown tickets(geeft toegang tot het beklimmen van de kroon.
Via Google kwam ik wel de routes zo ongeveer tegen, maar niet alle haltes (misschien dat ik ook niet goed heb gekeken).
Kijk, dat wilde ik weten.Eduard_ schreef:Ook eenpootsstatief is bij zowel TOTR als EPSB verboden. Op TOTR kun je je camera wel op een stenen muur zetten als je hem stil wil hebben staan voor bijv. lange sluitertijds. En als je gewoon foto's wil maken zou ik hem gewoon vast houden, zó zwaar zal hij toch niet zijn
(wat de lens betreft, de standaard lens en eerste zoomlens valt het wel mee, maar heb ook een 100-400mm die ik misschien meeneem)
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 3133 Weergaves
-
Laatste bericht door goldenhills
-
- 13 Reacties