Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Naar WDC en NYC en.. ? Tips?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Bjorard
Amerika-ontdekker

Naar WDC en NYC en.. ? Tips?

Bericht door Bjorard »

Hallo allemaal!

Wij gaan eerst naar Washington DC ivm werk, en eindigen in NYC voor een paar dagen. Maar daar tussenin hebben we nog niks gepland. Hebben jullie ideeën? Hoor het graag. Betreft 2 weken wat we nog open hebben. Mag zowel USA als Canada zijn, zolang het maar in het noordoosten is.

Een natioale park met beren zou leuk zijn. Maar weet niet of dat ook in het noordoosten is. Ee beetje in de natuur met een vakantiehuisje is ook wel leuk, zolang het maar betaalbaar en de omgeving makkelijk te bereiken. We weten namelijk nog niet of we een auto gaan huren.

In ieder geval hoor ik graag jullie ervaringen of ideeën!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Naar WDC en NYC en.. ? Tips?

Bericht door Martin & Marianne »

Dit is wel een erg open vraag. :wink: Lees eens wat reisverslagen (zie het topic hierboven) en kijk wat je aanspreekt. Wij waren in 2012 in Washington, en hebben van daaruit een rondreis gemaakt tot Boston. Misschien heb je iets aan ons verslag.
In welke tijd van het jaar ga je? En is die twee weken voor de rondreis, of is dat incl Washington en NY?

Marianne
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Verzinnen jullie even onze vakantie? Zelf heb ik nog niets uitgezocht. :?
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

In welk jaargetijde gaan jullie?
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Bjorard schreef:Een natioale park met beren zou leuk zijn. Maar weet niet of dat ook in het noordoosten is.
Wij waren vorige maand in Shenandoah NP vlakbij Washington en hebben heel veel beren gezien, een aanrader dus. :thumbup:
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Kijk anders eens op dit kaartje: http://www.ontdek-amerika.nl/google.html

Misschien dat daar voor jullie interessante NP's/bezienswaardigheden tussen staan in het Noordoosten?
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Bjorard
Amerika-ontdekker

Bericht door Bjorard »

Bedankt voor de tips! We gaan ze eens bekijken! :thumbup:

We gaan eerst naar Washington DC eind sept. Daarna hebben we twee weekjes oktober die we nog gaan bepalen. EN eindigen dus in NYC.

En nee we vragen niet of jullie ons vakantie willen plannen, we vragen gewoon om wat tips. Groot gebied, veel te zien. Als je van reizigers tips kan krijgen waar je eens naar kan kijken is daar niks mis mee. Ik hoor namelijk graag verhalen van mensen een enthousiast zijn geworden van hun ervaringen. :wink:

Alles is welkom. We hebben in ieder geval nog ff om alles in te plannen.
Bjorard
Amerika-ontdekker

Bericht door Bjorard »

Martin & Marianne schreef:Dit is wel een erg open vraag. :wink: Lees eens wat reisverslagen (zie het topic hierboven) en kijk wat je aanspreekt. Wij waren in 2012 in Washington, en hebben van daaruit een rondreis gemaakt tot Boston. Misschien heb je iets aan ons verslag.
In welke tijd van het jaar ga je? En is die twee weken voor de rondreis, of is dat incl Washington en NY?

Marianne
Oh en Marianne.. ik word blij van je reisverslag USA2012 Ik word echt verliefd op de gebieden/foto's vanaf donderdag 11 oktober (en verder daaronder). Wat wij een beetje zoeken. Jullie hadden een auto gehuurd zie ik. Alles van te voren geboekt waar je heen wil? En hotels?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij hadden heel laat geboekt, en niet alles vastgelegd. In de planning kun je daar meer over lezen. Het was er wel druk, zeker het Columbus day weekend. Dat valt wellicht ook nog in jullie vakantie? Jullie gaan wel in een mooie tijd, maar gezien de fall foliage ook wel in een drukke periode.
Wij hebben voor onze route gebruik gemaakt van het verslag van Hans en Henriette van http://www.ontdek-amerika.nl. Kijk ook eens naar hun verslag.

Marianne
Bjorard
Amerika-ontdekker

Bericht door Bjorard »

Martin & Marianne schreef:Wij hadden heel laat geboekt, en niet alles vastgelegd. In de planning kun je daar meer over lezen. Het was er wel druk, zeker het Columbus day weekend. Dat valt wellicht ook nog in jullie vakantie? Jullie gaan wel in een mooie tijd, maar gezien de fall foliage ook wel in een drukke periode.
Wij hebben voor onze route gebruik gemaakt van het verslag van Hans en Henriette van http://www.ontdek-amerika.nl. Kijk ook eens naar hun verslag.

Marianne
Dan zitten wij in NYC :) Kan ik nog wat bijzonders verwachten?

Fall foliage lijkt me ook bijzonder. Zit al te kijken of het voor ons haalbaar is. Denk nu aan WDC -> Niagara Falls -> Acadia (of ergens in de omgeving) -> NYC. Maar ook nog andere ideeën voor reizen.

Mag ik je vragen wat je betaald hebt aan autohuur en benzine? Dan kan ik bekijken of het binnen ons budget gaat passen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik weet niet meer wat we uitgegeven hebben. We hadden de auto bij USA reisen.de gehuurd en we moesten een one way fee betalen. Je kunt eens verschillende sites bekijken om te zien wat jullie kwijt zouden zijn.
Als je ongeveer weet hoeveel je rijdt kun je ook een inschatting maken van de benzinekosten.

Marianne
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Vorig jaar een soortgelijke trip gemaakt, alleen wij begonnen en eindigde in Washington DC. Maar het was een ontzettend leuk rondje, en goed te doen. Ik zou zeggen kijk in mijn reisverslag van vorig jaar en kijk wat voor jullie leuk is. Zoek verder naar andere verslagen en met al die informatie kun je een leuk rondje plannen.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Misschien zie je ook nog iets van jullie gading in onze verslagen van 2012 en 2010. Betreft wel rondreizen in de zomer. Succes.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer