Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Onze planning.
Onze planning.
Nu onze vertrekdatum langzaam maar zeker dichterbij komt, zou ik graag jullie op- of aanmerkingen en tips willen "horen" op de planning zoals ik die nu voorlopig heb gemaakt.
We vertrekken op 11 juli naar Boston en keren op 2 augustus weer terug. Aanvankelijk was het onze bedoeling om vanuit Boston een klein rondje via New York, green mountains en white mountains te maken, maar na het bekijken van de kaart leek ons dat Niagara falls eigenlijk ook niet mag ontbreken.
Van dag tot dag ziet het er nu zo uit:
Dag overnachting
1 Amsterdam - Boston Knights Inn Danvers (al geboekt)
2 Boston Knights inn Danvers
3 Boston Knights inn Danvers
4 Boston Knights inn Danvers
5 Rijden richting New York Ergens onderweg, nog niets geboekt
6 Verder naar New York Holland hotel, Jersey City (al geboekt)
7 New York Holland hotel
8 New York Holland hotel
9 New York Holland hotel
10 New York Holland hotel
11 Rijden naar Niagara falls Ergens onderweg, nog niets geboekt
12 Niagara falls motel in Niagara falls Canada (nog niet geboekt)
13 Rijden richting green mountains etc.
14
15
16
17
18
19 Terug bij Boston omg. Boston nog niets geboekt.
20 Boston (Red Sox) wedstrijd omg. Boston nog niets geboekt.
21 Boston omg. Boston
22 's Avonds vlucht terug vliegtuig.
De eerste week is dus redelijk vol, waar Boston staat bedoel ik daar niet mee dat we ook in Boston blijven, maar ook bijvoorbeeld Whale watching etc. Voor de rit naar New York heb ik twee dagen aangehouden, dit omdat wij het altijd leuk vinden om onderweg af en toe te stoppen en rond te kijken. We zien dan ook wel waar we overnachten. Voor ons bezoek aan New York hebben we de overnachtingen al wel geboekt omdat ons dat wel een prettig idee lijkt. Het Holland hotel schijnt dichtbij het openbaar vervoer te zijn, gratis parkeerplaats en ook nog redelijk betaalbaar.
Ook voor de rit naar Niagara falls hebben we in principe twee dagen uitgetrokken, ook hier weer een ter plekke te bepalen overnachting en in Niagara Falls lijkt het ons wel leuk om in het Canadese deel te overnachten.
Dan komt het stuk wat we nog niet ingevuld hebben en waar we dolgraag wat tips voor zouden krijgen; van Niagara falls een mooie route terug richting Boston. Ik denk dat we dan wel even genoeg hebben van de grote steden dus tijd voor wat natuur... Green Mountains, White Mountains, noem maar op. Bezoekje in Vermont aan de B&J fabriek lijkt ons ook wel leuk.
Wat vervolgens wel weer vast staat is dat we op 30 juli in Boston moeten zijn voor een wedstrijd van de Red Sox, hier hebben we al tickets voor dus op dag 19 willen we weer in de buurt van Boston zijn.
Dag 21 en 22 kunnen we dan nog in de omgeving van Boston doorbrengen en 's avonds de auto inleveren en weer terugvliegen naar Nederland.
Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen om de planning compleet te maken!
We vertrekken op 11 juli naar Boston en keren op 2 augustus weer terug. Aanvankelijk was het onze bedoeling om vanuit Boston een klein rondje via New York, green mountains en white mountains te maken, maar na het bekijken van de kaart leek ons dat Niagara falls eigenlijk ook niet mag ontbreken.
Van dag tot dag ziet het er nu zo uit:
Dag overnachting
1 Amsterdam - Boston Knights Inn Danvers (al geboekt)
2 Boston Knights inn Danvers
3 Boston Knights inn Danvers
4 Boston Knights inn Danvers
5 Rijden richting New York Ergens onderweg, nog niets geboekt
6 Verder naar New York Holland hotel, Jersey City (al geboekt)
7 New York Holland hotel
8 New York Holland hotel
9 New York Holland hotel
10 New York Holland hotel
11 Rijden naar Niagara falls Ergens onderweg, nog niets geboekt
12 Niagara falls motel in Niagara falls Canada (nog niet geboekt)
13 Rijden richting green mountains etc.
14
15
16
17
18
19 Terug bij Boston omg. Boston nog niets geboekt.
20 Boston (Red Sox) wedstrijd omg. Boston nog niets geboekt.
21 Boston omg. Boston
22 's Avonds vlucht terug vliegtuig.
De eerste week is dus redelijk vol, waar Boston staat bedoel ik daar niet mee dat we ook in Boston blijven, maar ook bijvoorbeeld Whale watching etc. Voor de rit naar New York heb ik twee dagen aangehouden, dit omdat wij het altijd leuk vinden om onderweg af en toe te stoppen en rond te kijken. We zien dan ook wel waar we overnachten. Voor ons bezoek aan New York hebben we de overnachtingen al wel geboekt omdat ons dat wel een prettig idee lijkt. Het Holland hotel schijnt dichtbij het openbaar vervoer te zijn, gratis parkeerplaats en ook nog redelijk betaalbaar.
Ook voor de rit naar Niagara falls hebben we in principe twee dagen uitgetrokken, ook hier weer een ter plekke te bepalen overnachting en in Niagara Falls lijkt het ons wel leuk om in het Canadese deel te overnachten.
Dan komt het stuk wat we nog niet ingevuld hebben en waar we dolgraag wat tips voor zouden krijgen; van Niagara falls een mooie route terug richting Boston. Ik denk dat we dan wel even genoeg hebben van de grote steden dus tijd voor wat natuur... Green Mountains, White Mountains, noem maar op. Bezoekje in Vermont aan de B&J fabriek lijkt ons ook wel leuk.
Wat vervolgens wel weer vast staat is dat we op 30 juli in Boston moeten zijn voor een wedstrijd van de Red Sox, hier hebben we al tickets voor dus op dag 19 willen we weer in de buurt van Boston zijn.
Dag 21 en 22 kunnen we dan nog in de omgeving van Boston doorbrengen en 's avonds de auto inleveren en weer terugvliegen naar Nederland.
Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen om de planning compleet te maken!
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Onze planning.
Persoonlijk vind ik het toch zonde om in Jersey City te gaan zitten als je NYC bezoekt. Er zijn evengoed betaalbare alternatieven in bvb Queens, op enkele 100 meters van de metro die je overal brengt. Vorig jaar Juli deed ik het op die wijze. Parkeren kon ik gewoon gratis in de straat. Nu heb je een extra kost voor de trein.
Waarom ga je niet even verder richting Philadelphia en Washington DC vooraleer naar Niagara Falls te gaan.
Waarom ga je niet even verder richting Philadelphia en Washington DC vooraleer naar Niagara Falls te gaan.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Oke, dan kunnen we natuurlijk altijd nog even kijken of we iets in Queens of zo kunnen vinden. Wat we nu geboekt hebben is gratis te annuleren
Waar heb jij vorig jaar overnacht in Queens?
Philadelphia en Washington DC, lijkt ons ook zeker interessant maar ben bang dat we dan "teveel stad en te weinig" natuur gaan krijgen. Maar ook dat is natuurlijk nog te overwegen.
Bedankt voor je input!
Philadelphia en Washington DC, lijkt ons ook zeker interessant maar ben bang dat we dan "teveel stad en te weinig" natuur gaan krijgen. Maar ook dat is natuurlijk nog te overwegen.
Bedankt voor je input!
-
Marcopstal
- Amerika-expert
Ik logeerde in de Country Inn and Suites, Long Island City, Queens. Er zijn in die omgeving verschillende hotels. De metro is vlakbij.
Voor de echte natuur moet je niet direct in het noordoosten zijn. Maar steden zoals Philadelphia en Washington DC zijn echt wel de moeite. Washington heeft overigens ook veel groen.
Voor de echte natuur moet je niet direct in het noordoosten zijn. Maar steden zoals Philadelphia en Washington DC zijn echt wel de moeite. Washington heeft overigens ook veel groen.
- analogkid
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Van NF naar Boston heb je prachtige natuur, als je een beetje de Noordelijke route neemt. Eerst richting de Adirondack Mountains, bijcoorbeeld Lake Placid, en dan met de ferry over Lake Champlain (via B&J) naar de White Mountains, bijvoorbeeld Lincoln of North Conway. Dan naar Boston. Zowel Adirondacks als White Mountains zijn mooie natuurgebieden, met allerlei activiteiten.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
-
Marcopstal
- Amerika-expert
Let wel: ik bedoel niet dar er geen mooie natuur is in het noordoosten. Alleen dat deze regio veel te bieden heeft aan steden en als je "echt" natuur zoekt je eerder naar het zuidwesten moet.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien heb je iets aan ons 2012-verslag. Wij reden ook naar de Niagara falls en bezochten de White Mountains, Acadia NP en Boston.
Marianne
Marianne
Allen weer bedankt voor de reactie's! Hier kunnen we zeker wat mee!
@Marcopstal : De natuur zal inderdaad vast wel anders zijn dan in het (zuid) westen, maar die kant zijn we al eens op geweest en het leek ons nu wel leuk om eens de "andere" kant te bekijken. Steden zullen zeker heel interessant zijn, maar ons kennende hebben we aan NYC en Boston wel genoeg. Een volgende keer kan dan Washington DC bezocht worden
.
@Analogkid : Adirondacks had ik inderdaad nog niet aan gedacht, maar klinkt wel goed om via Lake Placid te gaan. Die ferry zou dan van Port Kent naar Burlington zijn denk ik? Verder komt het wel overeen met wat ik in gedachten had om via Lincoln of North Conway te gaan.
@Marianne : jullie verslag heb ik al eens bekeken en ga ik er nu nog maar eens op naslaan om onze plannen meer vorm te geven. Ziet er goed uit!
Ik zal de tips eens in een routekaartje proberen te verwerken en dat hier neer te zetten.
@Marcopstal : De natuur zal inderdaad vast wel anders zijn dan in het (zuid) westen, maar die kant zijn we al eens op geweest en het leek ons nu wel leuk om eens de "andere" kant te bekijken. Steden zullen zeker heel interessant zijn, maar ons kennende hebben we aan NYC en Boston wel genoeg. Een volgende keer kan dan Washington DC bezocht worden
@Analogkid : Adirondacks had ik inderdaad nog niet aan gedacht, maar klinkt wel goed om via Lake Placid te gaan. Die ferry zou dan van Port Kent naar Burlington zijn denk ik? Verder komt het wel overeen met wat ik in gedachten had om via Lincoln of North Conway te gaan.
@Marianne : jullie verslag heb ik al eens bekeken en ga ik er nu nog maar eens op naslaan om onze plannen meer vorm te geven. Ziet er goed uit!
Ik zal de tips eens in een routekaartje proberen te verwerken en dat hier neer te zetten.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 9405 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 6 Reacties