Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Shenandoah Skyline Drive

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
hunterlol
Amerika-newbie

Shenandoah Skyline Drive

Bericht door hunterlol »

Hallo,

Volgende week ga ik met mijn vrouw drie weken toeren van New York via Niagara Falls naar Miami. Op de terugweg van de Niagara Falls richting Virginia Beach kunnen we de skyline drive door het Shenandoah National Park doen, maar ik heb enorm veel hoogtevrees. Twee jaar geleden hebben we de westkust gedaan en zijn we door het Yosemite park gereden. Daar reden we vlak langs gigantische afgronden zonder vangrail en dergelijke. Mijn vraag: is dit bij de skyline drive door de Shenandoah ook het geval of is dit vlakker/ zijn hier minder afgronden of enorme hoogtes? En is deze route écht de moeite waard/ bijzonder?

Alvast bedankt voor de informatie!
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Re: Shenandoah Skyline Drive

Bericht door Katja »

Ik heb enorm hoogtevrees maar totaal geen last gehad tijdens het rijden daar. Weet niet meer of er wegen langs grote hoogte waren maar ik heb er in ieder geval geen onveilig gevoel gehad.
Hier wat foto's van onze trip. Wij zijn ook naar Florida doorgereden dus misschien heb je nog meer aan mijn blog. http://washingtonorlando.wordpress.com/ ... henandoah/
AchterDeDuinen
Amerika-ontdekker

Bericht door AchterDeDuinen »

Hoi, wij hebben twee jaar geleden de Skyline Drive gereden en vonden het prachtig, je kijkt uit op de vallei maar rijdt niet echt langs afgronden. Vergelijkbaar met de plaatjes die je krijgt als je het intikt op een zoekmachine.

De regio daaromheen is leuk om te zijn, wij sliepen in Middleburg (tip: Briar Patch Inn!) in Virginia Horse Country. Stadsmensen komen naar deze regio voor oa paardrijden / buitenhuizen en het is dan ook een heel mooi gebied.

Veel plezier alvast!
AchterDeDuinen
Amerika-ontdekker

Bericht door AchterDeDuinen »

ps wij gaan dit jaar naar de westkust, oa Yosemite, dus we wisselen elkaar mooi af!
hunterlol
Amerika-newbie

Bericht door hunterlol »

Hallo, een wat late reactie maar bedankt voor jullie antwoorden. Het geeft me een goed gevoel wat jullie zeggen. Ik ga de tocht gewoon maken en denk dat het helemaal goed moet komen.
Nogmaals dank en @achterdeduinen, ook veel plezier aan de westkust!
Robisjo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 37

Bericht door Robisjo »

Wij hebben hem nu al twee keer gedaan en je komt tot een maximale hoogte van 3680 Ft, maar je rijdt niet langs kliffen en steile afgronden zoals je b.v. wel doet als je naar Sequoia NP rijd.
Wij vinden het een heel mooi park waar je goed kan wandelen en als je geluk hebt(zoals wij dus) zie je wilde (zwarte) beren lopen.

Sjon en Bianca.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer