Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Niagara Falls

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Ponimen
Amerika-ontdekker

Niagara Falls

Bericht door Ponimen »

Beste mensen,ik zit een beetje vast met mijn planning,misschien kunnen jullie helpen? We zouden op zondag 14/09 vertrekken met huurauto vanuit dayton Ohio naar Ontario Niagara Falls(hoytel embassy suites)dit zou te doen zijn zodat we 's avonds daar aankomen?De dag erop bezoek Niagara Falls,overnachten hotel embassy,de dag erop vertrek naar luchthaven Newark bij Newyork ,afstand 670 km ongv. 7 Hr rijden (google maps)om s' avonds 21.55Hr te vertrekken naar Schiphol.Mijn vraag is vooral: is het te doen op 1 dag vanuit Niagara(Canadese kant )naar de luchthaven Newark te rijden ,de auto in te leveren en dan nog 2 uur( dus om 20Hr )op voorhand in te checken voor de terugvlucht?Rekening houdend met de grensovergang en mogelijke file's in de buurt van de luchthaven.Iemand al ervaring??Dank Herwig.
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Niagara Falls

Bericht door dafkapin »

geen ervaring, maar als je zelf al aangeeft dat google maps een reistijd van 7u aangeeft, zou ik dat precies zelf toch niet riskeren.
Volgens mij is het theoretisch wel haalbaar, maar zelf zou ik het niet doen. De hele dag nerveus zitten omdat je zeker dat uur op de luchthaven moet zijn...
Is het geen optie om de tweede nacht aan de Niagara Falls als een stuk richting New York te rijden?
Ponimen
Amerika-ontdekker

Bericht door Ponimen »

Beste Dafkapin,dat was ik ook aan het denken,daarom stel ik de vraag ,misschien is er iemand die meer weet?Alvast bedankt.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ik kom maar op 625 km en 6 uur 20 naar Newark, maar goed.

De afstand van Dayton naar Niagara Falls is eigenlijk zelfs iets meer. De tijd aan de grens is moeilijk in te schatten. Je kan daar wel een uurtje kwijt spelen. Als je vroeg genoeg vertrekt uit Dayton kan je er in de vooravond zijn en al een deel van je bezoek doen.

Ik zou eerder geneigd zijn om reeds de volgende avond te vertrekken en toch al een deeltje van de afstand naar Newark te overbruggen.

Maar theoretisch kan het uiteraard:

9 uur vertrekken (1 uur grens + 2 uur rijden)
12 - 13 uur middagpauze
18 uur aankomst Newark (4 uur 30 rijden en een half uur pauze)

Dat geeft dan 2 uur reserve voor files en inleveren huurwagen. (het inleveren is maar een 20 min werk)

Die 2 uur op voorhand dien je in de VS niet zo letterlijk te nemen. als je 1,5 uur hebt is dat ook wel OK.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik zou die 2de overnachting aan de falls niet doen, maar al richting NY vertrekken. Hier wordt nu 1 uur aan de grens genoemd, maar ik hoor hier toch geregeld van mensen die de grens over gaan dat ze er ook al 2 uur hebben doorgebracht vooraleer ze de grens over waren. Het is een lange rit tot aan de luchthaven, er kan onderweg zoveel gebeuren dat jij niet in de hand hebt. Zelf zou ik die stress niet willen.
Trouwens, aan de falls is ook niet zoveel te zien dat je er een dag moet doorbrengen. ;-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Kristel De Schryver »

Persoonlijk zou ik ook tweede overnachting niet nemen. Als je op zondagavond aantkomt, kan je nog lekker genieten van het lichtspectakel en het vuurwerk aan de Falls. De dag erna kan je dan de Falls bezoeken en alle attracties waar je interesse in hebt. Weet niet wat de voorkeuren zijn? Maar normaal kom je er wel met een dag. Dan kan je eventueel rond een uur of vier, vijf al een stukje rijden. Dat maakt het minder vermoeiend en stresserend.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Normaal is het vuurwerk op zondagavond tot labour day en daarna nog enkel op vrijdagavond. 14/09 is dan te laat.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Ponimen
Amerika-ontdekker

Bericht door Ponimen »

Ja aan jullie commentaar te horen denk ik de 2de nacht te schrappen en al richting Newark te rijden.Weet iemand hoe en wat we aan de falls kunnen doen,bezoeken(met boot-heli ectr.)Dank al voor de reacties.
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Kristel De Schryver »

Maid of The Mist, nu Hornblower: vaar je met de boot tot net voor de Horseshoe Falls, je voelt de kracht van het water. Unieke ervaring!
Skylon Tower: Prachtig uitzicht over de Falls. Je kan er ook eten terwijl je van het uitzicht geniet, dan is de toegang inbegrepen.
The Butterfly Museum: Leuk als je van vlinders houdt. Heel veel mooie kleuren te spotten en vaak komen ze gewoon op jou zitten.
White Water Walk: Loop je langs de rivier. Daar zie je hoe krachtig het water stroomt. Héél mooi!
Verder eventueel nog de Whirlpool Aero Car: dan ga je halfweg over het water hangen en dan zie je onder je de draaikolken.
Journey Behind The Falls: Sta je achter het water. Daar zie je eigenlijk niets, maar als je een pas hebt, wel leuk meegenomen om het water naar beneden te horen vallen. Enorm veel lawaai.
Verder heb je nog vele attracties zoals Believe it Or Not, Madame Tussaud, Hard Rock Café, enz. Leuk voor 's avonds indien de interesse er is.

http://www.niagaraparks.com/
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zaten in 2012 ook in het Embassy hotel. Wij vonden 1 overnachting voldoende. Misschien heb je iets aan ons reisverslag, ook voor tips voor onderweg (kort bezoek aan Watkins glen?).

Marianne
Ponimen
Amerika-ontdekker

Bericht door Ponimen »

Aan allen:Bedankt!! Het hotel is al geboekt!Groeten Herwig
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer